Tatuointimuoti hiipumassa?
Kommentit (112)
Jännä että ihmisten kauneuskäsitykset on niin erilaisia. Ei vaan näytä hyvältä omaan silmään tatuoinnit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on aina huvittanut tatuointien arvostelijat. Tuntuu, että heitä harmittaa, kun heillä itsellään ei ole rohkeutta tehdä mitään vastaavaa. Mitään, missä joutuu mahdollisesti rankan arvostelun kohteeksi.
Palstalaiset pitäisivät minua valkoroskana ulkonäköni perusteella. Se ei todellakaan kerro kaikkea. Tai oikeastaan juuri mitään muuta minusta kuin että olen tatuoitu.
Näinhän se on. Tulee mielikuva, että tatuointeja arvostelevat sellaiset ihmiset, joilla on tarve painaa muita alas nostaakseen itseään ylös. Ollaan ihan tavallista kansaa, mutta itseään voi taputtaa päälaelle että "enpähän ole tatuoitua w t alaluokkaa" ja siten voidaan kokea olevansa Vähän Parempaa Väkeä. Vaikka tosiasiassa samanlaisia pulliaisia suurin osa meistä on, oli tatuointeja tai ei.
Toiset nyt vain eivät pidä tatuoinneista. Minä en niistä pidä, mutta en kyllä kenenkään töherryksiä ala myöskään heille arvostelemaan. Joskus sanon miehelleni että onpa kamalan näköinen, jos jollain on naamassa/kaulassa mustaa. En koe mieltymysteni takia olevani mitenkään parempi ihminen, mutta en koe myöskään muiden olevan omien mieltymystensa takia minua parempia ihmisiä. En ikinä laittaisi vapaaehtoisesti tatuointia, en pidä niistä, ne ovat rumia, niissä ei ole mitään mikä viehättää, enkä ole koskaan kuullut mielestäni hyvää perustetta moiselle. Tietenkin hyvä peruste tatuoinnin ottaneelle on se oma "nokumäähalusin", mutta koska itse en sellaista halua, niin syyn pitäisi oikeasti olla joku muu, perusteltu syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on aina huvittanut tatuointien arvostelijat. Tuntuu, että heitä harmittaa, kun heillä itsellään ei ole rohkeutta tehdä mitään vastaavaa. Mitään, missä joutuu mahdollisesti rankan arvostelun kohteeksi.
Palstalaiset pitäisivät minua valkoroskana ulkonäköni perusteella. Se ei todellakaan kerro kaikkea. Tai oikeastaan juuri mitään muuta minusta kuin että olen tatuoitu.
Näinhän se on. Tulee mielikuva, että tatuointeja arvostelevat sellaiset ihmiset, joilla on tarve painaa muita alas nostaakseen itseään ylös. Ollaan ihan tavallista kansaa, mutta itseään voi taputtaa päälaelle että "enpähän ole tatuoitua w t alaluokkaa" ja siten voidaan kokea olevansa Vähän Parempaa Väkeä. Vaikka tosiasiassa samanlaisia pulliaisia suurin osa meistä on, oli tatuointeja tai ei.
Toiset nyt vain eivät pidä tatuoinneista. Minä en niistä pidä, mutta en kyllä kenenkään töherryksiä ala myöskään heille arvostelemaan. Joskus sanon miehelleni että onpa kamalan näköinen, jos jollain on naamassa/kaulassa mustaa. En koe mieltymysteni takia olevani mitenkään parempi ihminen, mutta en koe myöskään muiden olevan omien mieltymystensa takia minua parempia ihmisiä. En ikinä laittaisi vapaaehtoisesti tatuointia, en pidä niistä, ne ovat rumia, niissä ei ole mitään mikä viehättää, enkä ole koskaan kuullut mielestäni hyvää perustetta moiselle. Tietenkin hyvä peruste tatuoinnin ottaneelle on se oma "nokumäähalusin", mutta koska itse en sellaista halua, niin syyn pitäisi oikeasti olla joku muu, perusteltu syy.
Ei tatuoinneista tarvitse pitää. Niitä ei silti tarvitse kutsua rumiksi ja pilkata niitä hankkineita ihmisiä. Myös tatuoinnin hankinnan perustelujen penääminen ja kyseenalaistaminen on huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Tatuointi"muodin" hiipumista on povattu varmaan kymmenen vuotta. Silti jos kävelee tatuointiliikkeiden ohi niin aina siellä on useampi ihminen neulattavana. Eipä ole paljon työttömiä tatuoijiakaan, jotka joutuisivat laittamaan lapun luukulle, päinvastoin monilla on kuukausien ellei vuodenkin jono. Kyllä tatuoinnit ovat tulleet jäädäkseen, sanoi tatuoimattomat mitä tahansa. Pikkuhiljaa noi teidän jutut rumista töherryksistä muuttuvat noloiksi ja mauttomammiksi kuin tatuoinnit teidän mielestä ovat. Nuoret ja nuoremmat aikuiset pyörittelee silmiä, kun keski-ikäiset paheksuu jotain niinkin triviaalia kuin tatuoinnit muiden ihmisten iholla. "Ei minun nuoruudessani..."
Kyllä se ennemminkin menee niin ettei niistä tulekaan sellaista mitä kaikki rakastavat tulevaisuudessa, vaikka buumissa siltä saattoi tatuoinnin ottajasta tuntuakin. Että kyllä minäkin nyt kun kerta muutkin, koska en halua vaikuttaa vanhoilliselta ja paikalleen jumiutuneelta. Aina kuitenkin tulee löytymään ne jotka eivät ole massan vietävissä, vaan jopa nuorisossa on paljon niitä jotka eivät tatskoihin päin vilkaisekaan.
Jos haluaa niitä itseensä ottaa, ei voi vaatia että muut niistä pitäisivät. Pitää sen verran ymmärtää että ei loukkaannu muiden mielipiteistä tehdessään itse oman ratkaisunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tatuoinneista tarvitse pitää. Niitä ei silti tarvitse kutsua rumiksi ja pilkata niitä hankkineita ihmisiä. Myös tatuoinnin hankinnan perustelujen penääminen ja kyseenalaistaminen on huonoa käytöstä.
Miksi hankit tatuoinnin, jos koet että sinua sen jälkeen haukutaan rumaksi, ja että sinua pilkataan?
Minä en arvostele päin naamaa ketään, joten mitä sinua haittaa mitä joku sinun kuvistasi ajattelee? Oletko ajatuspoliisi? :D Et todellakaan voi kontrolloida toisten mielipiteitä, joten jos välität tuntemattomien mielipiteistä, niin älä ota tatuointia.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on ihan hyödyllistä, että alemmat sosiaaliluokat leimaavat itsensä vapaaehtoisesti ja näkyvästi niin tietää kiertää ne kaukaa, eikä tarvitse lailla säätää niille mitään hihamerkkejä tai muita tunnuksia.
On niitä kuule nähty ihan lääkäreilläkin puupää. Se että sinä et värvää edes tukkaasi kun sekin on niin valkoroskaa, ja haluat päteä omalla erinomaisuudellasi on niin huvittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitin huomiota Espanjassa että oli tosi paljon paikkoja jossa tarjosivat tatuointien laserpoistoa.
Johtuu vain siitä, että valvonta ei ole siellä niin tarkkaa.
Mikä muoti? Otin ensimmäisen kuvani 1997 kun niitä ei todellakaan ollut vielä kaikilla, eikä joka kylässä ollut tatuointipuljua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitin huomiota Espanjassa että oli tosi paljon paikkoja jossa tarjosivat tatuointien laserpoistoa.
Johtuu vain siitä, että valvonta ei ole siellä niin tarkkaa.
Ei kai niitä olisi jos ei kysyntää riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta onnistuneet tatuoinnit on hienoja, vaikkei itseäni koristakaan. Mutta viimeksi eilen kassajonossa tuijotin ihan taitavan oloisesti tehtyä tatuointia edellä seisovan pohkeessa, mutta en kyllä keksinyt mitä esitti, fenix-lintua vai rapua. Tuntuisi vähän kurjalta, jos oma tatuointi olisi sellainen mistä joutuisi kysyä, että mitä esittää. Selkein tatuointi oli kyllä eräällä teinillä; isot Audin renkaat selässä jpten ei jäänyt epäselväksi mitä esitti......
jos ne olikin olympiarenkaat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on ihan hyödyllistä, että alemmat sosiaaliluokat leimaavat itsensä vapaaehtoisesti ja näkyvästi niin tietää kiertää ne kaukaa, eikä tarvitse lailla säätää niille mitään hihamerkkejä tai muita tunnuksia.
On niitä kuule nähty ihan lääkäreilläkin puupää. Se että sinä et värvää edes tukkaasi kun sekin on niin valkoroskaa, ja haluat päteä omalla erinomaisuudellasi on niin huvittavaa.
ei ne kaikki lääkäritkään ole hyviä ihmisiä, vaikka tienaavatkin liikaa sairaiden kustannuksella
Minulla on eräs tuttu joka halveksii suureen ääneen tatuointeja, vaikka itse omistaa järkyttävät pitkät rakennekynnet ja hiuksetkin on blondattu hampuksi. Opiskelee muuten hammashoitajaksi, mitähän tulevassa työpaikassa sanotaan noista kynsistä?!
Mitä väliä on sillä, miltä iho näyttää vanhana?? Silloin tulee esimerkiksi herkemmäksi auringolle (maksaläiskät yleistyy). Ihoa tulee siis suojata entistä enemmän. Vanhukset usein myös palelee. Eli summa summarum; kuljen mummona pitkähihaisissa paidoissa ja pitkissä housuissa. Ei näy ryppyyntyneet tatskat. Tai jos ne näkyy, niin näkyy myös veltto iho ja ne pigmenttiläiskät. Nekö nyt olisi sitten kauniita, jos vaan ei tatuointeja olisi 🤦
Ihan varmasti on olemassa se ryhmä ihmisiä, jotka lukee lehdestä että nyt tämä muoti X on jo out ja siltä seisomalta nämä tietyt ihmiset ajattelevat että "Jes! nyt kun se ei ole enää muotia, voin pitää sitä!" Ja tulee uusi muotiaalto, jopa suurempi kuin ensimmäinen, vaikka se koko juttu oli jo kerran kuopattu. Tätä olen havainnut monessa eri kategoriassa.
Joskus näkee ihan karmeita kuvia.
Olin kerran lentokentällä oksentaa kum yhdellä punakalla naisella oli ky''pää pitävä käsi selässä, piti ihan mennä lähemmäksi että onko se oikeasti miehen ky''ä mitä rutistaa ja sehän se. Auringon polttama iho ja iso luomi heti kuvan alla kruunasivat karmeuden. Kuva oli kyllä hyvin tehty, liiankin hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se on sulta pois jos muilla on tatuointeja?
ne lisää rumuutta maailmaan.
Nimenomaan. Voi noita mauttomia morsiamiakin, ei auta ihaninkaan hääpuku, kun ollaan jopa kaulasta alkaen järkkyjen leimojen peitossa. Norsunluunväristä satiinia, pitsiä ja helmiä, ja sisällä karkeuksia syytävä ja siideriä kiskova juhannuksen kaunein morsian mustanpuhuvine kuvineen. On pääkalloa, koiria ja kissoja, kielellistä sekasotkua ja tribaaleja. Kuin töhrityt seinät. Ja miltä tuo upeus näyttää viisikymppisen iholla?
Jos joku asia saa ihan silmitöntä dissaamista ja väheksymistä, niin voi olla varma, että se tulee olemaan suosittu ja kova juttu jonkin ajan päästä.
Mulla on 2 tatskaa, 18vuotiaana otettu perhonen niskassa ja 21vuotiaana otettu jokeri olkapäässä. En mä niitä kadu, mutta en myöskään allekirjoita sitä että "nälkä kasvaa syödessä' eli kun ottaa tatuoinnin on pakko saada toinen ja kolmas ja neljäs..
Mä olen nyt kolmekymppinen eikä mulle tod. Tuu enempää kuvia.
Nykynuoret ottaa paljon hakaristejä ja hitlerin rintakuvia.
Tatuointi"muodin" hiipumista on povattu varmaan kymmenen vuotta. Silti jos kävelee tatuointiliikkeiden ohi niin aina siellä on useampi ihminen neulattavana. Eipä ole paljon työttömiä tatuoijiakaan, jotka joutuisivat laittamaan lapun luukulle, päinvastoin monilla on kuukausien ellei vuodenkin jono. Kyllä tatuoinnit ovat tulleet jäädäkseen, sanoi tatuoimattomat mitä tahansa. Pikkuhiljaa noi teidän jutut rumista töherryksistä muuttuvat noloiksi ja mauttomammiksi kuin tatuoinnit teidän mielestä ovat. Nuoret ja nuoremmat aikuiset pyörittelee silmiä, kun keski-ikäiset paheksuu jotain niinkin triviaalia kuin tatuoinnit muiden ihmisten iholla. "Ei minun nuoruudessani..."