Miksi et onnittele facebook-kaveriasi syntymäpäivänään?
Onko isokin vaiva? Kumma että halutaan listoille sadoittain kaverita, joiden kanssa ei olla ikinä minkäänlaisessa kommunikoinnissa siellä facessa.
Kommentit (38)
En onnittele, koska en halua että minuakaan onnitellaan. Olen piilottanut syntymäpäiväni, mutta silti jotkut onnittelee. Yksi erityisesti ärsyttää, koska haluaa onnitteluissaan aina kuittailla että paljonko tuli ikää. Siitä tulee enemmän huono kuin hyvä mieli. Tietyn iän jälkeen naiset ei halua kuuluttaa ikäänsä koko maailmalle, mutta tuo tekee sen mun puolesta joka vuosi.
En käy facebokissa välttämättä joka pävä, silloin saattaa mennä ohi. Muuten kyllä onnittelen kaikkia kavereita. Mulla on vain n.60 kaveria siellä ja ne on oikeasti ihmisiä, joista pidän ja jotka tunnen hyvin. Mä en ymmärrä näitä, jotka haalii sadoittain jotain hädin tuskin tuttuja kaveriksi sinne ja sitten ei olla missään tekemisissä muuten, paitsi kiukutellaan kun joku ei onnittele.
Oma synttärini ei edes näy facessa.
Ei kiinnosta kenenkään synttärit.
Tuntuu että ennen kaikki onnitteli kaikkia, mutta yhtäkkiä se jotenkin muuttui.
Miksi pidätte listoillanne puolituttuja?
Mulla on sama että käytän Messengeriä mutta Facessa käyn ehkä kerran kuussa. On parempaakin tekemistä kuin siellä roikkua. Av:kin lasketaan paremmaksi tekemiseksi. 😂
Vierailija kirjoitti:
En onnittele, koska en halua että minuakaan onnitellaan. Olen piilottanut syntymäpäiväni, mutta silti jotkut onnittelee. Yksi erityisesti ärsyttää, koska haluaa onnitteluissaan aina kuittailla että paljonko tuli ikää. Siitä tulee enemmän huono kuin hyvä mieli. Tietyn iän jälkeen naiset ei halua kuuluttaa ikäänsä koko maailmalle, mutta tuo tekee sen mun puolesta joka vuosi.
Älä yleistä! Vanheneminen on kunnia-asia.
Sadoittan kavereita? Mulla on fasessa vain kaikkein lähimmät kaverit, 5kpl. Ja muistan jokaista heidän syntymäpäivänään.
Jotenkin tulee mielikuva että aplla ollut synttärit tänään ja harva onnitteli fasessa ja nyt purkaa pahaa oloaan.
En käy joka päivä fb:ssä vaikka se on puhelimella ns. auki koko ajan. Onnittelen kyllä jos huomaan jonkun synttärit.
Vierailija kirjoitti:
Enpä vaan ole nähnyt mitään syytä poistaa heitä. En laita puolitutuille kaveripyyntöä, mutta hyväksyn heidän kaveripyyntönsä jos niitä tulee.
En toivo itsekään saavani onnitteluja vain siksi, että Facebook kertoo syntymäpäivästäni (eikä enää kerrokaan, piilotettu). Ne, joita oikeasti kiinnostaa, onnittelevat muutenkin, eikä sekään ole mitenkään välttämätöntä.
En jaksa. Joka päivä on monella "kaverilla" synttärit. Läheisiä ihmisiä onnittelen puhelulla tai tekstarilla.
Vierailija kirjoitti:
Se pitää hengissä jonkinlaista yhteyskanavaa etäisempiinkin tuttuihin, mutta se ei tarkoita että haluaisin aktiivisemmin olla tekemisissä.
Näh, ei kiinnosta. Olen itseltänikin poistanut sen synttärimainostusautomaatin.
Mulla on asetukset niin ettei oma syntymäpäiväni näy ja muidenkin joudun kaivamalla kaivamaan. Eivät siis osu heti silmään. Toisekseen aika monet ovat laittaneet feikkisynttäripäivän, joten tuntuu hölmöltä onnitella 4.6. jos oikeasti tyyppi on syntynyt 6.7.
Koska se on typerää. Onnittelen yksityisesti. Itse en edes pidä näkyvillä syntymäpäivääni Facebookissa.
Nuoriso ostaa fb kavereita sadoittain et olisivat muka cooleja lol ressukat.
Jos joku änkeää kavwriksi jota ei liiemmin tunne tuskin onnittelen.
Feikkiä
Niinpä! Siihen olisi alun perinkin keksiä suomeksi parempi sana kuin kaveri. Nehän ovat usein tuttuja, puolituttuja, työkontakteja yms, joita ei normaalisti miksikään omaksi kaveriksi mielletä eikä kutsuta.