Miksi et onnittele facebook-kaveriasi syntymäpäivänään?
Onko isokin vaiva? Kumma että halutaan listoille sadoittain kaverita, joiden kanssa ei olla ikinä minkäänlaisessa kommunikoinnissa siellä facessa.
Kommentit (38)
Onnittelen vain niitä, jotka onnittelevat minua. Muuten en vaivaudu
Saisin olla onnittelemassa joka päivä jotain. Onnittelen vain ihmisiä, joilla on minulle oikeasti jotain merkitystä.
En käytä aikaani onnittelemalla jatkuvasti puolituttuja.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jotkut eivät onnittele, vaikka heitä onniteltaisiin. Näkyy vuorokauden ympäri kirjautuneena, mutta yksi onnentoivotus on kovin raskas kokemus suomalaiselle mörökölliluonteelle.
Onnittelut tulee niiltä, joista välitetään ja muuta kautta kuin facesta. Lopuista ei väliä.
Käytän Messengeriä useamman kerran viikossa mutta itse Facebookissa käyn niin harvoin, että varmasti menee ohi. Mieluummin onnittelen muutenkin kasvokkain, tuntuu niin teennäiseltä kirjoitella jonnekin fb-seinälle.
No jos en ilman facen muistutusta tiedä, että on kyseisen henkilön syntymäpäivä niin en vaivaudu. Selkeästi ei olla tarpeeksi läheisiä silloin. Läheisiä, joiden syntymäpäivät muistan ilman muistutuksiakin, onnittelen tietysti.
Minusta on muutenkin hullua laittaa faceen oma syntymäpäivä muiden tiedoksi muistuttamaan. Silloin vaan kerjätään niitä onnitteluita. Teennäisiä onnitteluja. Mitä muutakaan funktiota sillä tiedolla on?
En välillä käy face bookissa päiväkausiin. Onnittelen kyllä aina, jos huomaan jollakin olevan syntymäpäivän. Tosin puolisoa ja lapsia onnittelen yleensä henkilökohtaisesti ja annan lahjan.
Sitähän saisi olla jatkuvasti onnittelemassa jotain. En onnittele ketään enkä odota saavani onnitteluita. Olen poistanut oman syntymäpäivän profiilistani.
Vierailija kirjoitti:
Saisin olla onnittelemassa joka päivä jotain. Onnittelen vain ihmisiä, joilla on minulle oikeasti jotain merkitystä.
Mikä on niiden ”kavereiden” tarkoitus siellä listoilla?
Koska käyn fb:ssa ehkä pari kertaa vuodessa.
Mulla on synttärit.
Ei se juurikaan lämmitä että joku postaa seinälleni:
HBD
Tai jonkun kakkuemojin.
Jos et enempää viitsi vaivautua, niin älä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jotkut eivät onnittele, vaikka heitä onniteltaisiin. Näkyy vuorokauden ympäri kirjautuneena, mutta yksi onnentoivotus on kovin raskas kokemus suomalaiselle mörökölliluonteelle.
"Näkyvät vuorokauden ympäri kirjautuneena" tarkoittaa sitä, että heillä on kännykässä Messenger-sovellus, joka voi näyttää henkilön onlinella vaikka ei olisi koko sovellus auki. Ja vaikka olisikin se Messenger auki, niin välttämättä siellä Facebookin puolella ei tule käytyä.
Sama minullakin eli koko ajan pitäisi olla onnittelemassa, joten päätin etten onnittele ketään facessa. En edes läheisiäni.
Onnittelen jos on onnitellut minua edellisenä syntymäpäivänä
Onnittelen ja odotan kutsua synttärikaffeille! Mikäli ei julkista kiitosta heru, poistan heti kavereistani, pärkkele. Siitäs sait sano ukko, kun heppinsä pesästä poisti!
En tiedä miksei face enää nykyisin ilmoita minulle siitä, kenellä on ko. päivänä synttärit. Ja on siellä kuitenkin voimassa asetus, että ilmoittaa pitäisi. Ennen ilmoitti ja silloin onnittelin. Nyt huomaan asian yleensä vasta siitä, kun joku kaveri seuraavana päivänä päivityksessään kiittää kaikkia onnittelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on niiden ”kavereiden” tarkoitus siellä listoilla?
Työkavereita, harrastuskavereita, vanhoja koulukavereita.
Koska lähetän jokaiselle syntymäpäiväkortin. Paljon kivempi saada kortti kuin joku digitaalinen onnittelu. Sama juttu mun kanssa, he lähettävät minulle kortin minun syntymäpäivänä