***marrasmurujen maanantai***
Kommentit (27)
 Yritän epätoivoisesti lähettää Momentille ja Masuapinalle jaksamista ja rutkasti päiviä vauvojen kypsyttelyyn!!! Tuntuu todella pahalta, kun itsellä on niin helppoa teihin nähden =( Ihan kirpaisee ja nolottaa mistään *koettelemuksistaan* edes puhua. Kun voisi tehdä jotain! Jossittelut vaan ei auta, on katsottava eteenpäin ja ajateltava positiivisesti =)
 Mitä niihin kokoarvioihin tulee, niin en ole koskaan saanut mitään arvioita. Paitsi kun esikoista alettiin synnyttämään, arvioi lääkäri muutamaa sataa grammaa todellisuutta pienemmäksi... Täällä siis np-ultra ja rakenneultra eikä niissä koosta mitään kerrota. Itseään sitä kuitenkin hiukan kiinnostaisi tietää, että miten valtavan kokoinen sieltä on tulossa =o
 Eipä tässä sen kummempia kuin lihomista vain =( Tarttuu tuota ruoka (ja herkut) tiukasti... Pitäisi saada joku potkimaan innostusta järjestelään nuo kaikki kaapit sun muut. Kohta on esikoisen synttärit ja odotan kauhulla niitä vihjauksia siitä, miten *laiska ja saamaton* olen, kun kerran kotona *makoilen* päivät pitkät eikä edes pullaa leivota joka päivä saati siivota yhtä usein kaikkia nurkkia... No, laiskahan siinä mielessä olen, vaikka kovasti toivoisin olevani toisenlainen =P
 Nyt lapsia ruokkimaan!
 TalviSalama + Tiitiäinen 29+4
 Vein hakemuksen viime kuun kuudestoista päivä eikä vieläkään ole tullut mitään tietoa mistään...
 Alkaa kärsivällisyys loppumaan joten ajattelin käydä huomenna kelassa kyselemässä jos suinkin vain kerkeän.
 Täällä kaikki ennallaan, seuraava neuvolakin vasta ensimmäinen päivä syyskuuta.
 Swehina rv 28+1
 Hesan tilanetta sanoa, mutta olen jättänyt Vaasassa hakemuksen viime kuun 25 (suunnilleen) , eikä mitään ole kuulunut. Soitin kyllä ja varmistin että on perille mennyt. Meni työnantajan kautta. Pitkät on jonot vissiin..tai ainahan Kelalla kestää käsittelyt. Mutta soittamalla saa ainakin varmistuksen että ovat perillä ja ehkä menossa käsittelyyn!

Moikkista!
 Tänään piti sitten jo soittaa neuvolaan oman voinnin takia ja käskihän se sieltä sitten tulemaan näytille; meinasin pyörtyä keskelle kauppaa kun oltiin ostamassa esikoiselle sisätossuja kerhoon.
 Mitään hälyyttävää ei kuitenkaan löytynyt RR 113/70, B-Hb 129 ja kohdunpohjankorkeus 26, pissasta ei löytynyt mitään tulehdukseen viittaavaa, vauvan syke löi hyvin ja liikkui myös hyvin.
 Antibioottikuuria oon nyt syönyt muutaman pvän streptokokkiin, epäili että myös tämä tauti voi pahentaa oloani, käski levätä nyt ja ottaa rauhallisesti ja pitää hakea perjantaina viel ens vkon maanantaiks ja tiistaiks sairaslomaa työterveyslääkäriltä, tiistaina onkin sitten neuvolalääkäri, veikkaus on että seuraavat 6vkoa makaan sitten kotona sairaslomalla supistelujen vuoksi eli äippäloman alkuun asti.
 Pitäs viedä työnantajalle tuo Kelan paperi täytettäväksi että saavat Kelassa laskettua äitiyspvärahani, ois pitäny tuokin hoitaa jo reilu vko sitten mutta mitä turhaa siellä töissä on mennä viel käväsemään, meen ens vkolla viemään kaikki paperit sitten kerralla, ja saan vihaiset katseet itseeni kun kuulevat että en enää takaisin tule :S
 Palaillaan taas, nyt lepoon....
 Erityisesti voimia ja lisää viikkoja Mometille ja Masuapinalle ...
 Omassa navassa ei kerrottavaa,töistä palailin ihan raatona ja nyt sänkyyn lepäämään..
Momentille piti kirjoittaa eikä mometille,sitä se väsymys teettää...
Tämä mamma on viettänyt tänään lomapäivää... Ja vienyt esikoisen hoitoon, hyi mua ;) Joo ja jotta saisin vähän ymmärrystä, niin olen koko päivän juossut kaupungilla asioilla ja sitten vielä ennen lapsen ja miehen noutamista kävin kampaajalla. Oli kyllä kiva pitkästä aikaa mennä omaan tahtiin kaupungilla... Ilman että toisaalta juoksee esikoisen perässä ja toisaalta kuuntelee miehen valitusta " Siis voiko olla enää vaikeamman näköistä tuo sun touhus, siis nyt kyllä lähetään kotiin, et sä jaksa enää, ihan oikeasti..."
Kävin siis lastentarvikeliikkeessä katsomassa vauvalle pinnasänkyä (piti saada sukulaisten vanha, mutta päätettiin että ostetaan kuitenkin uusi, niin on mummolassa sitten varasänky) ja samalla esikoiselle turvavyöistuinta. Ja sitten itselleni H&M:stä imetyspaitoja, ostinkin kaksin kappalein, vaikutti niin kivoilta. Koot niistä vaan vissiin menee heti kun satsi kauppaan tulee, toisen sain M-kokoa, mutta toisen jouduin ottaa L:n. En nimittäin jaksa kovin usein kaupungille lähteä, joten jos jotain meinaan ostaa, niin ostan heti kun vain vähänkin sinne päin löytyy ;) Lisäksi esikoiselle (kun se ryökäle on mennyt kasvamaan!) piti hankkia housuja ja sukkia ja sitten kotiin jotain kivaa ja sitä ja tätä ja tuota...
Mutta huomaa kyllä, että kun on saanut sekä kävellä että istua sopivassa määrin (tokihan aina penkin kohdalla piti pysähtyä...), niin selkä on paljon parempi. Ei nyt toki kivuton, mutta parempi.
Painoarviosta, itse olen käynyt viimeksi rakenneultrassa joskus rv 18+ eikä silloin vielä mitään painoarviota toki saatu. Sen jälkeen ei ole ultarttu, joten tämä vauva saa kasvaa ihan salassa :) Pääsen ehkä lasketun ajan tietämillä ultraan vielä katsastamaan, että saako vauva kasvaa vielä vai käynnistetäänkö, tämä siis johtuu esikoisen suuresta syntymäpainosta.
Hurjan paljon positiivisia ajatuksia momentille ja masuapinalle! Jokainen lisäpäivä on plussaa tässä vaiheessa!!!
Marrastoive rv 30+1