Yritysjohtaja vaatii Suomeen seitsenpäiväistä työviikkoa.....heti!
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008027469.html
Jotenkin voimakas myötähäpeä ja suru tälläisen miespolon puolesta. Hän ei lainkaan itse näköjään ymmärrä olevansa työnarkomaani, ja näin ollen ei lainkaan tunnu käsittävän omaa tilaansa. Addiktioita on monelaisia, mutta niihin on onneksi ammattiapua saatavissa, kunhan itse tiedostaa oman addiktionsa. Tämä mies ei (ainakaan vielä) ole omaa addiktiotaan tunnistanut, eikä myöntänyt. Toivottavasti hän havahtuu riittävän ajoissa ennenkuin kroppa tai mieli pettää.
Kommentit (65)
Ei helvata. Tuokin voisi miettiä että miten käyttää ainoan elämänsä.
Paikallista sopimista niin kyllä se siitä. Ei tämä mikään pyhä lehmä saa olla.
Jälkielämässä sua odottaa herra toimitustohtaja paikka Abattonin kivilouhoksilla tulimeressä helvetissä. 3m bull mentula kroppaset hirviöt ruoskittaa vauhtia.
Kuolinvuoteella on sitten kiva muistella sitä työntäyteistä elämää, eiksjeh. Yrityspomokin kahmii rahansa siinä vaiheessa käärinliinojensa taskuihin.
On kyllä tehneen näköinenkin tuo ehdottelija….Saattohoitopaikoissa tuskin kukaan miettii, että olisinpa tehnyt enemmän töitä Kiinalaiselle firmalle… Ei hyvää päivää näitä tyyppejä…
Nelipäiväiset työviikot heti! 5 päivän palkalla. Firmojen pomoilla taskut täynnä rahaa.
kai se on sama olla 7 päivää viikossa työttömänä, kai tuetkin sen myötä nousee...
Mut hei. 14 tunnissa päivässä ehtii kopioimaan enemmän jenkkien ja muiden teknologioita, tuotteita ja ohjelmia.
Kollega kertoi asuessaan pekin gssä että kaupassa pc maksoi rahaa, windows oli ilmainen
Kyllä elämän tarkoitus on olla jonkun kiinalaisyrityksen orja.
Siitä vaan itse kullekin nerolle joka päivä 12 h fyysistä työtä niin luulot pois.
Lisäksi jos ansaitsisin vaikka nettona 2000 euroa/kk, niin tuplatyöstä haluaisin 4000 nettona. Se taitaa bruttona sitten ollakin jo hieman eri juttu. Plus työntekijämaksut... eikun nämähän kaikki poistetaan porvariutopiassa.
Paras ehdotus on tässäkin tapauksessa pääministerin 6 tuntinen päivä. Sitä on monessa paikassa testattu ja todettu että tehokkaampana 6 tunnissa tekee 8 tunnin työt.
Liekä tämä hänen ensimmäinen hermoromahduksensa valtamediassa.
"Jos me siirtyisimme nyt heti seitsenpäiväiseen työviikkoon, voisimme kiriä kiinni kuilun Amerikkaan ja Kiinaan."
Eiköhän se ole niin, että USA:n ja Kiinan kannattaisi yrittää kiriä kiinni kuiluaan meihin.
nimimerkillä "Neljä vuotta putkeen maailman onnellisin kansa"
Hullu miäs. Kiinalaiset on käräyttäneet siltä aivot orjapiiskuruudellaan.
"Huaweilla on turha valittaa, että minä haluaisin neljän viikon kesäloman. Kukaan ei uskalla ottaa esille tämmöistä."
Ja tätäkö hän haluaa sitten lisää? Kuinka sekaisin tuo tyyppi on? Onko se aivopesty vai kärsiikö se Tukholma-syndroomasta?
Joillakin ei ole elämässä mitään muuta kuin työ.Työtä voi rakastaa,mutta se ei rakasta takaisin.
Vierailija kirjoitti:
kai se on sama olla 7 päivää viikossa työttömänä, kai tuetkin sen myötä nousee...
Ei kyllä 5 päivää viikossa työttömänä riittää, menet viikonloppuisin töihin.
"Minä teen koko ajan yli 80-tuntista viikkoa, ja minulla ei ole neljään vuoteen ollut kesälomaa, hän sanoo haastattelussa."
No siinähän on tekee. Oma on elämänsä ja terveytensä.
Mieshän on aivan stressaantuneen näköinenkin! Ei käy kateeksi.
Onko tällä miehellä oma Päivi Lipponen, joka käy Prismassa, hoitaaj pyykit ja lapset ja tekee aamupalan? Useimmilla meillä ei ole.
Yritysjohtajat tuntuvat ajattelevan, että autolla ajeleminen ja työn ajatteleminen ovat työn tekoa. Kätösten viuhuttelu myös.