Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Söisitkö heinäsirkkaleipää?

Vierailija
04.06.2021 |

Tai muita elintarvikkeita, joissa on mukana hyönteisiä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä jottei. Olen syönyt caesar salaattia, jonka proteiinina oli heinäsirkkoja.

Vierailija
2/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Mutta paistettuna söisin mielummin yhden heinäsirkan, kuin toukan, jos pitäisi valita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin maistaa mutta tuskin päätyisi jatkuvaan käyttöön. Mieluummin syön ihan tavallista leipää ja laitan päälle jotakin (kasvi)proteiinipitoista.

Vierailija
4/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt ja isoin ongelma oli tuotteen tavattoman korkea hinta. 

Vierailija
5/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan proteiinipitoinen juttu mutta ei ole mun juttuni - ja rohkenen sanoa ettei tule koskaan olemaankaan. Oon varmaan liian ennakkoluuloinen mutta ei onnistu, oksettaa jo pelkkä ajatuskin tuollaisesta...

Vierailija
6/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole maistanut. Jos tykkäisin, varmaankin söisin jos on kohtuuhintaista.

Vierailija
7/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyönteisleipää. No, voisin kokeilla. Ehkä.

Vierailija
8/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirkkaleipää oli jo.

Se oli ihan hyvää, mutta hirmuisen suolaista. Myös hinnaltaan.

Vierailija
9/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sirkkoja maistanut, muuten olivat ihan ok, mutta aika piikikkäitä syödä. Eli jauhettuna voisi olla ihan tosi hyvää.

Vierailija
10/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muitta mutkitta! Olen syönyt sirkkoja ja jauhomatoja kokonaisina - kypsennettynä tietysti: paahdettuna ja paistettuna. Hyviä olivat, tietysti mausteista vähän riippuu. Pelkkä suola riittää, jeera toimii hyvin. Voissa paistetut sirkat ja vähän hunajaa toimisivat jälkiruokana.

Hinta vain on korkea, kuten joku tuossa jo mainitsi.

Vierailija
11/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen TEKO lopetettiin kun ei käynyt kaupaksi

Vierailija
12/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihan proteiinipitoinen juttu mutta ei ole mun juttuni - ja rohkenen sanoa ettei tule koskaan olemaankaan. Oon varmaan liian ennakkoluuloinen mutta ei onnistu, oksettaa jo pelkkä ajatuskin tuollaisesta...

muutama vuosi sitten oli kova sirkkojen ja jauhomatojen kapallinen kasvatus, ei kestänyt kauaa vaikka asiaa rummutettiin joka tuutissa.

Vierailija
13/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön joka tapauksessa. Aina niissä jauhoissa on vähän mukana hyönteisiä.

Vierailija
14/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää se oli. Ei siinä mitään kokonaisia sirkkoja ole.

Vierailija
15/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Oli aivan järjetön ajatus tehdä heinäsirkoista nimenomaan leipää. Siis leipää! Miksei vaikka sirkkamakkaraa?

Vierailija
16/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syönyt enkä aio syödä. En näe mitään syytä sotkea hyönteisiä ruokaan ja kaikkein vähiten leipään. Jos hylnteiset olis ratkaisu ruokapulaan niin niitä syötäisiin kehitysmaissa (tiedän, jotkut alkukantaiset heimot syö myös hyönteisiä, ei kuulu tähän) ihan päivittäin. Jatkuvasti on uutisia miten heinäsirkkaparvi tuhosi sadon Arfikassa jne. Jos sirkat olis niin hyvää ravintoa niin siellähän porukka virittelisi verkkoja ja pyydystäisi niitä ruoaksi. Kuuluu sarjaan idioottimaiset ideat mitä täytyy kokeilla länsimaissa koska ne, jotka ajatuksesta saattaisi hyötyä ei ikimaailmassa esimerkiksi hyönteisiä tule syömään.

Kysykää vihreiltä, niillä on vastaavia täysin älyjättösiä ideoita vaikka miten.

Vierailija
17/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten kun oli tää sirkkabuumi niin Cittarissa jaettiin sirkkaproteiinipatukoita. Oli suklaata ja toffeeta ainakin. Maultaan täysin samanlaisia kuin "eisirkkaiset".

Vierailija
18/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön, söisin, olen syönyt. Olen syönyt sirkkoja kokonaisena, jauhettuna, leivässä, lakritsassa, suklaassa, myslissä. Olen käyttänyt sirkkaproteiinijauhetta smootieissa, lapset  juovat aamupalaksi smootin ja sinne sekaan olen heillekin laittanut - kysyin että voinko laittaa, oli heille ok.

Erityisen hyviä ovat friteetatut chilimaustetut sirkat!

Vierailija
19/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman leipäviipaleeni takia ei tarvitse j o u k k o m u r h a a  tehdä

Vierailija
20/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten kaupassa oli maistettavana sirkkaleipää. Annoin lapsille palaset ja otin tietysti myös itsekin. Kyselin ohimennen, että miltä maistui ja kerroin vasta sitten, että joukossa oli sirkkoja. Reagointi oli tasoa AIJAA. Reilu 10v lapsista siis kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi