*^*SUURPERHEKUUMEILIJAT viikko34*^*
Kommentit (48)
Leannan viestiin ihan ekaks;
Esikko siis 14v. 45kg ja 165cm.
kakkonen 10v. 26.5kg ja 137.5cm
kolmonen 7v. 21kg ja 120cm
nelonen 3v. 13kg ja 101cm
Naa mitat on kylla ihan ite mitattuja joten sentti sinne tai tanne?...
digi puntari meilla on joten painot on tarkat.
Kaikki mun muksuthan on pitkia riukuja, Kolmonen ehka kaikkein ' normaalein' paino/pituus suhteessa! Kakkosen pituus on pysahtyny jo joksikin aikaa, taitaa teinina venya sitten enemman, tai jaa tapiksi (hassua vaan kun laitoksella hanesta ennustettiin yli 170senttista!) syyna tietysti ruokavalio, on kasvissyoja!
Ite oon 168 cm ja mies 178cm. Omalta puolelta kyllakin tulee pitkia geeneja, joten kaikki mahdollista!
ON: eilista paansarkya pukkaa tanaankin tuntumaan, lievaa pahoinvointia kans; inhottavinta on tuo alkava selkasarky (olkoon syyna vaikka karsee patja!) Kovin paatin etten harrasta tata tuntemuksien etsiskelya nain piinaillessa; mutta pahaolo on tosiasia...taidan olla kans tulos vaan kipeeks; ja naa kuumat aallotkin on vaan tata himskatin helletta, nyt jo varjossa +30 astetta!
Eli kylla ne tadit taas tulollaan... mullakin on taas tallanen huopaa-soutaa -olotila, olisin kylla ihan pikkasen huojentunukki jos ne tadit alkaa... vaikka kuitenkin pettyny; voi aalio mua!!
kuitenkin; kp 22/24-30 oviksesta ehka 9pv jos oli jalkimmainen ' oikea' ...
1v oli 8,4kg ja 73,1cm,pieni ja siro
6v on n 18kg ja pituutta en edes tiedä
9v on n 19kg(eli tosi pieni ja laiha)pituus ????kohta terkan tarkastus
12v on kutakuinkin 150cm,aavistuksen itseäni lyhyempi.Painoa 38kg.
itse olen 153,5cm ja mies noin 180cm.
Lumina
Myöhemmin lisää,nyt hoppu hakea eskarilainen.
Jatkan sitten täällä, jos ei teitä häiritse, Odotus-puolelle en ole osannut siirtyä, enkä enää taidakaan.. Ja toisaalta, ehkä meidän keskenmeno ja sen jälkeen kuitenkin seurannut nykyinen raskaus tuo toivoakin, että elämä jatkuu, vaikkei aina siltä tunnukaan..
Leanna kyseli vatsan kokoa, on kyllä viikkoihin nähden iso, äitiysvaatteita vaan voi käyttää, onneksi sain naapurilta ihania äitiyshousuja lainaan, oma valikoima kun ei ole kummoinen (en ole koskaan ollut mikään vaatefriikki..). Ei minulla koskaan ole näin nopeasti vatsa kasvanut ja just tässä raskaudessa kun olisin halunnut peitellä salamatkustajaa mahdollisimman pitkään, kun oma olo niin epävarma..
Mutta nyt kun Helmi on alkanut liikuskella ihan " kunnolla" , on oma oloni rauhoittunut ja pelot terveydestä yms. asettuneet oikeisiin mittasuhteisiin. Jotenkin on tullut se olo, että tuli kuka tuli, hänet on meille tarkoitettu.. Taisin kirjoittaa jo aiemminkin tästä, en muista..
Lapsien koosta. Minä olen itse 167cm ja mies 178cm ja esikko on koko ajan mennyt pituudessa +1- käyrällä (mieheni isän suku on pitkää, vaikka mieheni ei), 6v. neuvolassa taisi olla 121 cm ja painoa 25kg eli ei pullea, mutta vahvarakenteinen. Keskimmäisen pituus sahaa nollan ja plusykkösen väliä ja taisi olla 4v. neuvolassa 106cm. Ja painoa oli liki 18kg. Ja kuopus menee pituudessa himpun nolla-käyrän yläpuolella, vähän alle 2v:na oli 87cm. Paino on sitten -20 -käyrällä eli nippanappa 10kg.
Eipäs kummempia, töissäkäynnistä nautin, luokkani on tosi tosi symppis! Ja tytöt viihtyvät hoidoissaan.
Vaan nyt mies tahtoo koneelle, autokuume vaivaa eli yrittää etsiä isompaa autoa meille, vaikkei tässä minusta vielä kiire ole..
Mittumaari, tytsitrio ja Helmi rv 16+6
Raskaushormooniarvo oli taas noussut. Olin sitten siellä lääkärissä. 2 lääkäriä katto ultralla, kun toisen piti konsultoida erikoislääkäriä, et mihin hoitomuotoon päädytään. Kumpikaan lääkäreistä ei löytänyt sikiötä, eli se todennäköisesti oli sitten surkastunut pois jo alkuvaiheessa. Sen sijaan raskausmateriaalia tai kertymää istukkakudosta ja mitä lie löytyi munatorvesta.Ja kipujahan mulla on ollu nyt 2 päivää. Mun arvot ei kuitenkaan oo ihan hirveän korkeita, joten päädyttiin pistoshoitoon olikohan se metotreksaatti. Sain tänään yhden pistoksen. Maanantaina pitää mennä verikokeeseen ja myös keskiviikkona. Lääkäri ja ultra on uudelleen keskiviikkona. Jos arvot ei lähde nyt laskuun tämän hoidon ansiosta, niin edessä on leikkaus. Toivon nyt tosiaan, et älyävät lähteä laskuun. Ylihuomenna on sit odotettavissa kovempia kipuja ja runsaampaa vuotoa. Ne on kuulemma merkki siitä, on lääke tehoaa.
Minttumaari:Älä missään nimessä jätä meitä ja siirry kokonaan odotuspuolelle. Musta on ainakin ihanaa lukea sun onnistumistarinaa!
Kiitos kaikille tosi paljon tuesta ja lohduttavista sanoista. Ihanaa, että olette olemassa!
Nyt tässä sitten sinnitellään päivä kerrallaan ja katsotaan mitä tuleman pitää.
Shannon ja nelikko joka ihmettelee miksi äiti juoksee koko ajan verikokeissa ja lääkärissä
Ma nyt ekaa kertaa ihan tosissani ajattelin vetaytya hiukan loitommalle tasta kirjoittelusta... luen kylla ja jos ihan jotain suuremmoista tulee mieleeni niin kirjoittelenkin, mutta kun oon jo alkanu 5 palstalle kirjoittaa, aika ei tunnu riittavan! Joten pysyn nyt toistaiseksi aktiivisena vaan taalla!
Noi lasten pituudet yms. oli muuten hirmu valaisevia! Ma kun oon pitany mun kakkosta aina sellaisena kirppuna -on aina ollu hirmu laiha, ja mielessa kaihertaa myos tuo lihan syomatta jattaminen... Mutta kyllahan se tuntui aikas samankokoiselta teidan muitten noin samanikaisiin verrattuna (helpotuksen huokaus) Meilla kun tyton kaks aikas samanikaista serkkua on huomattavasti pitempia ja toinen 10 kg painavampikin!
KP 23 tanaan - huokaisten tunnustan kaikenmaailman oireiden ilmaantumisesta!
Elikka nyt kotiaskareisiin: voikaa kaikki hyvin!
Toivotaan että pistos auttaa ja olo paranee. Kyllä sinua nyt koetellaan oikein kovasti.
Mä kävin taas aamusella kaksi mattoa pesemässä. Kohta on koko urakka ohi. Enää keittiön matot pesemättä. Sen jälkeen aion vielä käydä noitten ikkunoitten kimppuun.
Levinian kanssa mennään täsmälleen samalla kp:llä mutta mulla ei ole oireen oiretta eli tätiä odottelen kylään tiistaina. Olen myöskin rauhoittanut mieleni ja lopettanut oireiden ja olotilan seuraamisen. Testaan jos ei tätiä näy ja muuten saa asia olla.
Eipä kait mulla muuta. Täytyy taas hiukan saada leivottua.
Medison ja kp23/28
tänne,annat toivoa myös meille muillekin,joil on km takana.
Mulle tulee veljenpojat muutamax tunnix hoitoon,hän pääsee hengähtämään hetkex metsästysreissulle.
Me päätettiin tänään miehen kans,et lähdetään sittenkin ihan kahden Kuopioon hänen veljensä luo...Saa hengähtää tästä kodin hulinasta ja nauttia hiljaisuudesta....Käydään syömässä hyvin ja nautitaan ihan vaan toisistamme täl kertaa!
Shannonille jaksuja yhä edelleen,kunpa selviäisit tästä ilman leikkausta!
Lumina
toivotaan tosissaan, että noi myrkyt auttais etkä joutuis kokemaan leikkausta..
Mittumaari pysy vaan täällä meidän keskuudessamme äläkä edes ajattele lähteväsi o-puolelle kun me muut kuitenkin täällä edelleen roikutaan..
Tänään olen vaan seurustellut jo terveenä olevan kuopukseni kanssa ja ai että päivä on tuntunut pitkältä kun ei ole voinut tehdä oikein mitään hommia isukin nukkuessa, noh nythän tuo heräsi yöuniltaan ja lähti koiruuden kanssa lenkille, kohta tosin tulee varmaan kova vesisade ukkosineen , ainakin siltä tuntuu ja taivaskin sen osaltaan kertoo..
Keskimmäinen neitokainen täyttää tänään 10-v ja illanpäälle pitänee kipasta hakemassa tykötarpeita huomisille kaverisynttäreille, helpolla pääsen kun leivon mokkapalat, ostan jätskikakun, sipsiä ja karkkia ja vähän jotain pientä...
Sunnuntain juhlien ( kaikkien 3.n tytön ) menuu on vielä suunnitteluvaiheessa kun tykkään aina joka kerta kokeilla jotain uusia ohjeita ja jos osoittautuvat menestykseksi teen toistekkin, oivallinen tapa kokeilla,,,
Noh nyt pitänee mennä laittamaan sapuskaa pöytään, tein esikoisen pyynnöstä kaalilaatikkoa voitteko kuvitella? ja voipi olla ettei muut muksut hypi ilosta kun ei oikein kuulu heidän suosikkivalikoimaansa...
Palaillaan ja mukavaa iltaa kaikille !
T: Isotikru
Mun massu sattuu,pistelee ja vihloo.Inhaa painon tunnetta alhaalla.Pohkeet särkee ihan hirveesti.Pelottaa onko kaikki hyvin??Masentaa...
Ajatuksissa leijailee,olinko itsekäs kun 5 terveen lapsen jälkeenkin vielä yhden halusin?
Tässäkö tulos?Että kaikki menee pieleen?
Huolta ja murhetta kokoajan...
Vuotoa ei ole nyt mutta ihan hulluna juoksen vessassa tarkistamassa tilannetta.
Vasta ensiviikolla,torstaina eka neuvola.Löytyykö sydänäänet silloin??
Voiko kaikki mitenkään mennä hyvin kuudetta kertaa??
Shannonille valtavasti halauksia ja voimia kestää tilanne!!!!!!!!!Ja onnea matkaan!Toivotaan että vältyt leikkaukselta!
Leanna kera ison lapsilauman vatsassaan sissi jolla pitäisi huomenna olla ikää täydet 10 viikkoa(no joo-sissillä täydet 8 viikko,mutta kuitenkin)
Kamala räkis iski päälle.Olen aivan tukossa ja pää särkee...Kyllä nyt on huumori vähissä...
Kysyit, Leanna, että voiko kaikki mennä tosiaan hyvin kuudennellakin kerralla. Kyllä voi. Onhan meillä tässä matkan varrella ollut monenmoista, mutta kyllä tuo meidän kuutonen on kaikinpuolin skarppi neiti.
Ne kivut voisivat kyllä olla ihan kohdunkasvukipuja. Itselläni tuota repimistä ja painontunnetta tuli vähän väliä. Joskus tiputteli ruskeaa vuotoakin. Kasvava pikkusissi siellä järkkää itselleen lisätilaa.
Olin eilen ihan muissa maailmoissa. Illalla iski ihan järkyttävä väsymys. Aamulla heräsin kammottavaan päänsärkyyn ja pahoinvointiin. Siinä pyttyä halaillessani tuli ajatus, että jaksaisikos tätä tosiaan taas pari kuukautta putkeen. Niin, tänään, olon parannuttua, poden taas jonkinlaista vauvakuumetta. Niin häilyvä on nainen.
Nyt puuronkeittoon; väki meni vielä hetkeksi kalastamaan. Pikkumies ekaa kertaa sairaalasta lainaksi saamaallaan pyörällä.
Minulla oli tässä nykyisessä raskaudessa alkuun enemmän vatsa-, selkä- ja nivuskipuja kuin edellisissä yhteensä. Ja voit uskoa, että pelkäsin, huolehdin ja surin.. Eli taitaa kuulua " taudinkuvaan" .. Ja tuttuja on nuokin tuntemukset, että toivooko liikaa, kun on jo saanut niin paljon.. Nyt pelko keskenmenosta alkaa lievittää, mutta viime yönä näin jo eka painajaisen rakenneultrasta, joka viikon päästä. Ei ole helppoa ei. Yritä jaksaa ja sinnitellä Sissin kera!
Tänne ei kummempia, ihanaa kun huomenna jo perjantai ja viikonloppu edessä!
Mittumaari
eli tateja jo oottelen; kp 24 tanaan! Eto-oloa kylla on, ruuanlaittokin maistuu puulta!
Anoppi onkin oikein kunnon oksennustaudissa (ja ripulissa) joten kaikki kakrut on mun kontilla ja kahden kampan siivous: just sain valmiiksi! Onneks tata tapahtuu just tarkkaan kerran vuodessa, en kylla viittiskaan useemmin. Anopilla on jokapaiva-siivooja joka tietty hyvalla tuurilla tan viikon kesalomalla. Elikka nyt leikitaan 7 lapsen aiteeta!
Nyt on alkanut tulla mieleen etta josko taa pahaolokin on vaan tuota samaa tautia, eika sita kauan kaivattua...
Mutta nyt erotuomariks' heipat taas ja hiukan aktiivimpaa juttua kun tunnutaan tippuvan!
Täällä alkaa kohta keskimmäisen tytön 10-v kaverisynttärit ja me muut lähetään evakkoon että pimut saa rauhassa juhlia puolitoistatuntia
synttäreitä. Tosin vaan naapuriin mennään että paikalle päästään pikaisesti jos joku hätä yllättää..
Aamupäivällä olin kaupoissa ostamassa synttäritavaroita ja iltapäivästä leivoin pyhäksi jo kakkupohjan joka ihme ja kumma onnistui oikein hyvin..iltasella leivon pullat ja kuivan kakun niin ettei huomiseksi jää kuin voileipäkakun ja täytekakun esivalmistelut ja siivous...siinäpä sitä onkin yhdeksi päiväksi tarpeeksi puuhaa...
Isukki ja esikoinen aikoi lähteä mökille huomenna ja tulevat sitten juhliin kotiin, ihan hyvä mutta kun pikkupimut vielä saisin laitettua mukaan niin ois rauha täällä touhuilla, ei ole siitä kiinni ettei isukki typsyjä ottais vaan kun nuo ei halua ilman äitiä lähteä...
Täällä jyrisee jo pahaenteisesti pitää laittaa tämä aparaatti kiinni...
Mukavaa perjantain jatkoa teille kaikille...!!
Isotikru
..miulle iskee aina suunnilleen just näillä r-viikoilla kaamea flunssa ja niin nytkin. Kurkkua koskee, päätä särkee, nuha ja kuumetta ei tule itkemälläkään, joten tauti kestää ja kestää, huoh! Ja miehellä tietty työviikonloppu, molempina päivinä ottamassa rikosilmoituksia vastaan 8-16 eli meikä yksin tyttötrion ja taudin kanssa.
Nyt pitäisi raivata vähän paikkoja, kun viikkosiivous saa jäädä välistä, mutta jotain on tehtävä, että viitsii ryhtyä viikonlopun viettoon. Ainakin vessa pestävä yleisen siistimisen lisäksi, plääh.
Levinialle, älä vielä toivoa menetä, minulla ainakin menkka- ja raskausoireet identtiset eli koskaan ei voi tietää.
Mites Leannan vointi?
Ja hauskoja synttäreitä, olikos ne juhlat nyt Medisonilla vai Isotikrulla (meni ohi, kun pää niin tukossa, sorry). Millaisen voileipäkakun muuten teet? Minä rakastan yli kaiken voileipäkakkuja, mutten osaa tehdä minkäänlaista..
Vaan nyt hommiin, kun mies pienimmän touhutädin kanssa kaupassa ja isosiskot kavereineen takapihalla retkellä, joten meikällä hetken " työrauha" ..
Mukavaa viikonloppua!
Mittumaari
Yritän olla luottavaisin mielin.Jännä miten järjellä ajatellen sitä pitäisi jo kuudennen kohdalla olla ihan cool,mutta totuus on toinen.Aika matelee.Odotan vaan ekaa neuvolaa ja ultraa,sitten uskon voivani nauttia olosta jahka niissä kaikki ok.Vuodot on nyt olleet yli viikon poissa,toivottavsti pysyvät!
Oikeen ei ole ollut kirjoittelu fiilistä,siinä syy enimpään hiljaisuuteen.
Täällähän on kuumissa tunnelmissa ainakin Levinia,Medison ja Wintergirl!Toivottavasti saadaan paaaljon plussia pian.Olen tuolta toukoisten pinosta seuraillut teidän " tarkempia" kuulumisia...Vakoilen,myönnän.Nooh---oikeammin kulutan aikaani,tappelen tylsyyttä vastaan!
peukut on pystyssä teille kaikille!!!!!Ja muillekkin joiden piinasta en oo tietonen???!!!
Leanna+sissi rv 10+ ja viisikko
Täällä koneella mamma taas notkuu vaikka hommiakin pitäis alkaa tehdä.. noh just kauppalistan kirjoitin, että tiedän millaisia voileipäkakkuja väsäilen.. ajattelin tumman kalakakun ja vaalean kinkkukakun tehdä.
Usko pois Mittumaari se on ihan helppoa, niin minäkin ennen ajattelin etten osaa mutta ekan kerran jälkeen onnistumisen kokemus oli niin iso että nyt joka juhliin väsään niitä innolla !!
Pikku-äidit kärräsivät just vuvansa tänne alakertaan ja ovat lähdössä ulkoilemaan niiden kanssa, hellyyttävää katsoa millä antaumuksella leikkivät äitiä, just eilen naurettiin kummipojan äidin kanssa että mahtavatkohan sitten isona hoidella oikeita vauvojaan yhtä innolla ???
Pitänee tästä lähteä leivoskakkua väsäämään ( = mokkapalat ) .
Jäähtyneestä mokkapalalevystä otan sitten piparimuotilla tälläkertaa sydämmiä niin on sitten tyttömäistä tarjottavaa..ja tietty vaaleanpunaisia strösseleitä koristeena...
Ei mutta nyt on pakko alkaa tekee jotain muuten illalla olen kuin raivopää kun urakat " kusee "
Mukavaa Päivää teille kaikille !
T: IT= Isotikru
eihan tuo Leanna mitaan vakoilua ole; siis muilla palstoilla vierailu. Ja noita kaikkia ' oireita' en jaksa vouhottaa aina talla puolella; sitahan varten nuo kuukausipinot on... Talla puolella kerrotaankin ' oikeesta' elamasta enemman, ei pelkkaa hatailyn piinailua!
Mutta kun nyt asiasta tuli puhetta (hih hii) niin piinailu alkaa olla ' lopuillaan' ja tatoset tulossa! kp 25 menossa kaikkinen tatioireineen!
Mukavan rauhallista lauantaiaamua kaikille!
ja runsaan tunnin päästä meidän pitäis olla syömässä rapuja.Pukukoodi on tietenkin punainen ja kaikki mun punaiset mekot kirraa rinnoista ja vatsasta.Kaame ylävatsan turvotus aina iltaa kohden.
Kohta käännän koko vaatevaraston nurin...
Pelottaa kiinni jääminen raskaudesta isälleni ja veljelleni.He eivät voi ymmärtää ja tuskin edes haluavat.Nousee kaaos.Sisko ja äiti tietävät ja ovat innoissaan(sisko jo olisi tulossa mukaan synnytykseen)Mutta isäni ja veljeni...
Yritän taas ahtaa jotain päälleni epätoivoisesti!
L+5 ja sissi rv 10+
Muutama päivä on mennyt taukoa pitäessä, lukemassa olen kyl käynyt joka päivä. Oma mahatauti on jo historiaa, onneksi. Kuopus on nyt sitten kolmatta päivää 40 asteen kuumeessa ja reppana on kyl tosi kipeä. Kunnolla ei ole mitään muita oireita, pikkuisen yskää on nyt aamulla ollut. Neuvolassa on lääkäri tänään paikalla, vien tarkastettavaksi sinne.
Leannalle peukutuksia vuotojen loppumiselle ja sissin matkassa pysymiselle ja Shannonille voimia kestää koettelumuksia, joita tuntuu nyt tulevan jo ihan liikaa.
Leanna kyseli kokoja. Taitaa mennä arvailuksi, kun en noitten koululaisten mittoja oikein muista. Itse olen 168cm ja mies 180 cm, eli ei ihan lyhyitä kumpikaan.
2v 85cm 11,8kg
6v 118,5cm 21,2kg
pian 9v n.136cm n.30kg
11v n.137cm n.33kg
Omalla käyrällään on jokainen kasvanut aika tasaisesti, kakkonen kuitenkin koko ajan aika ylätasolla. Hänestä on pitkää ennustettukin, jopa 190cm(poika siis). Esikoinen taas on mennyt jatkuvasti selvästi miinuspuolella, on edelleenkin luokkansa lyhyin ja vaikeroi sitä jatkuvasti. Tyttönä kumminkaan asiasta ei paljon stressiä kannata ottaa, itsekin kasvoin enemmän vasta yläasteikäisenä.