Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^*SUURPERHEKUUMEILIJAT viikko34*^*

21.08.2006 |

uusi viikko uusi pino

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot on taas jo koulussa ja täällä kahden pienen kera aloittelen päivän hommia. Meillä oli aamulla ihan hirmu ukkonen. Jyrisi ja salamoi mutta vettä ei tullut. Nousin kello 6 irrottamaan johtoja kun tuntui että ihan kohdalla jyrisi.

Nyt on nelkun synttärit vietetty ja hienosti meni noitten pikkuihmisten kanssa. Vähän mua jännitti kun suurin osa noista kerhokavereista ei ole meillä ennen olleet. Mutta kovasti leikkivät kaikki keskenään eikä mitään hätää.

Ensi viikolla alkaa meillä sitten kerhot ja se tietää sitä että kahtena päivänä ollaan kuopuksen kanssa ihan kaksistaan. Hyvä päivä lähteä pikkuneidin kanssa keskenään kauppaan.

Eipä tänne tämän kummempia.

Medison

Vierailija
2/48 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmat on nippanappa auki- oisin siis saanu tana aamuna nukkua niiiinnn pitkaan; eika se uni sitten tietysti enaa tule!

Mies lahti toihin, tulee kylla aikaisin tanaan ja lahdetaan aleihin tuhlaamaan ihan kaksistaan! On kuulkaa iso apu kun esikko on jo 14v!!

Saa muksut jatettya kotio.

Mulla nelonen on tulossa angiinaan, kolmonen kanssa kohii jo mukavasti oisin... Kylla se oli hiukan odotettavissakin; kaikki paivat kun ollaan oltu rannoilla (kuumaa) ja sitten illaksi ilmastoinnit toimii kotona (kylmaa) ei siina muuta tarviikaan! Mutta parempi kun sairastuvat nyt ennen kouluja.

En kylla muista mita muuta piti jutella; medisonille etta samoissa mennaan ja mietiskellaan niita sitten yhdessa ' toisella' puolella.heh

-levinia kp 20/30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkoi meidän pikku-ukon kerho. Kyllä oli poju iloinen ku pääsi kavereiden kanssa puuhastelemaan eikä tarvii kahdestaan äidin kanssa olla kun muut on koulussa ja eskarissa. Eilen oli taas siivouspäivä, nyt on vaan pyykkien laittamista ja peukaloiden pyöritystä kunnes haen pojan kerhosta ;o) Niin on outoa tämä hiljaisuus kesäloman hulinan jälkeen.

Shannonille ISO HALAUS!!! toivottavasti arvot verikokeessa normalisoituvat pian ja vointisi paranee!

Marlett

Vierailija
4/48 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shannon-75:lle jälleen kerran pahoittelut ja iso virtuaalihali. Tuli todella paha mieli, kun luin sinun viestisi; ihan tavallisessa keskenmenossa olisi taatusti ollut jo ihan tarpeeksi.

Meidän pikkumies aloittelee päiväkotitaivaltaan. Tänään hän jäi tunniksi ulkoilemaan muiden kanssa. Huomenna viipyy aamusta lounaaseen ja keskiviikkona sitten ihan koko päivän (5 tuntia neljänä päivänä viikossa; yksi päivä on " pyhitetty" terapioille).

Menin tänään hakemaan kakkosluokkalaista tuntia liian aikaisin. Kun olin hetkisen odottanut aloin epäilemään, että josko neiti sittenkin pääsee vasta yhdeltä. Eikun takaisin kotiin ja tunnin päästä uudelleen. Kestää jokusen viikon, ennenkuin saan päivitettyä nämä arkirutiinit uuteen uskoon.

Nyt jatkamaan hommia

T: kuris

Vierailija
5/48 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shannonille voimia!!!!!!!!!!

Kotiin tultua olen ollut avan poikki mutta nyt päivällä iski kumma puhti ja siivosin rojuja roskikseen!

Esikoinen kipeänä,keuhkotulehdus.Yskii päivät pitkät.

Mitään uutta ei auringon alla ja eipä oikeen inspistä kirjoitteluunkaan.

Mukavaa viikkoa kuitenkin kaikille!

L+5+sissi 9+3

Vierailija
6/48 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kirjoitella, kun minusta tuntuu, että juttuni alkavat pyöriä nyt Helmin ruvettua liikkumaan aika paljon vauvassa, niin onko se teistä kuumeilijoista jotenkin kiusallista/harmillista? Siis kun varsinaisestihan tämä on kuumeilupalsta? Ihan saa suoraan kirjoittaa..

Muuten ei kummempia, intiaanikesä jatkuu ja tänään alkoi työ- ja hoitoarki rullata jo ihan omalla painollaan, joten eiköhän tämä tästä. Tosin iltapäivällä töiden jälkeen iski totaalinen väsymys, nukahdin sohvalle isompien leikkiessä ulkona kavereineen ja kuopuksen touhutessa lattialla omiaan..

Helmi (rv 16+4) on tänään liikkunut eka kertaa tosi ahkerasti, ihana ja huojentava tunne. (Just näitä juttuja tarkoitin alussa, siis esim. keskenmenon jälkeen nämä eivät varmasti mielialaa kohenna.. :0/ ) Ja kuopus (2v.2kk) oli kertonut päivähoidossa, että äidillä on vauva masussa eli se siitä salaisuudesta, vaikka vatsakin tosiaan niin iso, ettei paljon jää arvailujen varaan..

Ovulaatiosta on täällä ollut puhetta, minäkin tunnistan omani näin raskauksien jälkeen tosi helposti, tai luulen ainakin. No, tämän jälkeen siitä ei liene suurempaa hyötyä, ellei käytetä hyväksemme " varmoja päiviä" , tämä raskaus on ollut henkisesti niin rasittava, että taitaa jäädä meidän lapsiluku neljään.

Shannonille pahoittelut kohdunulkoisesti, kohtuutonta, että surua ja tuskaa pahentaa vielä pitkittynyt toipuminen..

Vaan nyt täytyy lähteä houkuttelemaan tytöt sisälle ja iltapalat ja -pesut edessä..

Mittumaari

Vierailija
7/48 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaushormooniarvo vaan nousee. Keskiviikkona pitäis mennä uudestaan verikokeeseen ja sen jälkeen vielä sairaalaan ultrattavaksi. Sitä ennen pitää tarkkailla omaa vointia koko ajan, koska tää tilahan voi muuttua hengenvaaralliseksi hetkessä. Mulla on tänään ollut hieman pistona tuntuvaa kipua vasemmalla puolella. Nyt mietiskelen et pitäisköhän siitä huolestua. Saavat kyllä tosiaan tehdä jotain tän asian hyväksi keskiviikkoisella sairaalareissulla varsinkin jos arvo on taas noussut. Mä en kestä tätä. Tää on jotain aivan kamalaa. Haluun jo normaalin olotilani takaisin. Saa nähdä voiko tämä edes päättyä mihinkään muuhun kuin täydelliseen katastrofiin. Tää on kuin jostain pahimmasta painajaisesta.

Shannon todella epätoivoisena

Vierailija
8/48 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muuta osaa sanoa kuin voimia))))&hearts((((

Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin!!!!

L

Vierailija
9/48 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laakarireissullasi kova kovaa vastaan ja pida ittes lujana etta tutkivat ja TEKEVATKIN jotain asiallesi; pitaako sita odottaa sitten aina kaikkein kaameinta tulosta! Kaavintaan vaan vai milla tahystyksella tilat nyt puhdistetaankin ja siita parantumaan omaan rauhaan: nyt sais riittaa jo tuo sun kiusaaminen.

Oikein kaaliin ottaa joskus Suomen byrokratia; kahtellaan ja kuunnellaan ensin- asenne. Miettisivat enemman henk. koht. millaista on olla KM:n tai muun vastaavan edessa. AAAhhh, koittakaa kestaa, taa mun kohtaus menee pian ohi;heh hee!

ON ei mitaan. kp20 siis ei muuta! Testaan 1.9 jos on tarvetta (sanoinkohan sen jo. Huh dementiaa)

Kaikille mukavaa iltaa!

Vierailija
10/48 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime viikko taisi mennä pinoutumatta;aika haipakkaa oli,paluu arkeen jne.

viikonloppu sitten menikin juhliessa esikon 8-vuotis synttäreitä.

SHANNOnille kovasti voimia halausten kera!!

olet ajatuksissa..

MITTUMAARIT:pysy mukana vaan!vaikka toisilla on epäoikeudenmukaisuutta ja vastoinkäymisiä,niin varmasti kaikkia kuitenkin piristää lukea myös iloisia asioita,mm.Helmistä!

näin minä ainakin ajattelen. =)

mitäs,mitäs..eipä täällä ihmeitä,pyykit odottavat ripustamista ja kuopuskin kuuluu heräilevän päikkäreiltä.

toivottelen mukavaa viikon alkua!!

palailen..

-nasuli ja katras

Vierailija
11/48 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos näin pilkkua viilataan.. ;)

suonette anteeksi,opettelen! :)

-nasuli taas

Vierailija
12/48 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikka ei mitaan uutta, paansarkya tuntuu lykkaavan ja alamahan turvotusta, sehan tietaakin sitten tatosia... ei auta itkut markkinoilla, jos tulee niin tulee!

Siita sitten vaan katse eteenpain...

kp siis 21 tanaan huoh kun aika menee hitaasti!

Vierailija
13/48 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä yrittänyt lueskella teidän viestejänne pidemmältä aikaväliltä jotten aivan putoaisi kärryiltä.

Leannalle suuren suuret onnisttelut sissin matkassa pysymisestä , aivan ihanan iloinen asia =0) !!!

Shannonille minultakin mielettömästi lohtuhaleja ja voimia kaiken keskellä!! Pidä nyt omista oikeuksistasi huoli! Minulla ollut kohdun ulkopuolinen jota tarkkailtiin veriarvoilla, mutta minulla nuo arvot laskivat hetimmiten, kävin silloin naistenklinikalla. Sitten vielä sellaisella, onko se nyt 3d ultralla katsottiin noin 3 viikon päästä munasarjat. Aivan järkyttävää , että sinut tuollaisessa tilanteessa laitetaan odottelemaan!! Toivon sinulle mahdollisimman pian hyviä vointeja ja että saat tämän asian " kunnialla päätökseen" . Vielä kerran iso halaus .

Nyt en muista olikos täällä keitä plussanneita vai ovatko Leanna ja mittumaari ainoat tämän hetkiset odottajat ? Sellainen olo kyllä nyt on ,että joku joukossamme vielä olisi plussaillut, suokaa anteeksi unohdus.... Niin paljon asiaa on tullut luettua pitkän tauon jälkeen, ettei kaikkea tahso oikein muistaa.

Minusta kuitenkin on mukava lueskella myös odottajien kuulumisia, joten etteköhän jatkaisi kirjoittelua tänne kuumeilijoihinkin (0= !

Arki on todella palannut kiireisine aikautauluineen, mutta omalla tavallani siitä kyllä hurjasti nautin. Päivät kyllä kuluvat kuin siivillä. Meillä isommat menivät nyt kakkoselle ja neloselle. Esikolla alkoi jo toinen kielikin, Saksa, joten uusia tuulia hänelläkin paljon tässä syksyssä. Jossain vaiheessa oli kyselyä ollut nelosista kotioloissa. Meillä ainakin tämä neljäsluokkalainen elää tietyllä lailla ihanan seesteistä vaihetta. Murrosikä ei hänellä näyttäisi ihan vielä olevan ajankohtainen. Nyt tuntuu että vastuuntuntoa olisi viimevuodesta tullut lisää. Minusta aivan loistava ikä tämä 10v !

ON ovis tuntuisi olevan käsillä, kp nyt 14- 24/29. Toivottavasti en tässä kierrossa kipuilisi niin pahasti kuin muutamassa edellisessä, toistaiseksi näyttää hyvältä (0= .

Nyt täytyy alkaa valmistautumaan harkkakuskailuihin, hyviä päivänjatkoja kaikille!!

Mami ja neidit

Vierailija
14/48 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjen askareet vieneet kaikki mukanaan?

Eipä siinä että itse olisin niin ahkerana ollut=0

Shannonille toivotan yhä voimia ja Levinian sanoin,tiukkana lääkärissä ja vaadi tutkimaan ja hoitamaan kunnolla!

Mittumaaritilla onkin hienot viikot koossa jo!!!!Onnea!!Onko masu paljon jo kasvanut?

Olin nuorimmaiseni kanssa tänään hieman ajoissa 2v neuvolassa.Poika pisti mittauksessa kynsin hampain vastaan ja mitta oli epäluotettava.

Pituutta täti sai vain 86cm kun kotona mitattaessa rauhallisissa oloissa saamme yli 88cm.Painoa oli 11700g.

Kaikki hyvin.Paitsi että oli koko puolituntisen ihan hirviöriiviö=)

Raskaus sujuu omaa tahtiaan.ekat äitiysvaatteet hankittu odottamaan.omat menee vielä ihan kivasti.Tiukimmat farkut(ja rakkaimmat=))jouduin jo jättämään kaapin pohjalle.

Huono olo tulee ja menee ja väsymys on kova.

Onneksi muutaman viikon kuluttua pitäisi alkaa helpottaa!

Näissä ajatuksissa,toivotan hyvät yöt itse kullekkin!

L+5 ja sissi rv9+

Vierailija
15/48 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut niin kiire,et koneella olo on jäänyt tosi vähiin!Eli meil oli 9v pojun synttärit eilen ja vielä tänäänkin kävi osa vieraista.

Tääl arki koulun alettua on lähtenyt hyvin käyntiin,nautin kovasti päivisin ajasta,jonka voin viettää taaperon kanssa puuhaten ja leikkien.

Mul oli eilisen päivän(4kpl) ja viime yön(2 kpl) hoitolapsia omien lisäx.Ja hulinaa riitti hyvin,mä tykkään kyl siitä et mitä enemmän on melua.

Mä sain eilen tietää,et musta tulee täti ja mä olen ihan onneni kukkuloilla,sillä me tosiaan aiotaan siirtää oma vauva yritys jopa ens huhtikuulle asti...Ja eihän sitä edes tiedä kuinka kauan joudutaan yrittämään sit ennenkuin tärppääkään.

Päätettiin miehen kans,et lähdetään la päiväx Kuopioon,miehen veljen luo ja viedään isommnat lapset mun veljelle hoitoon six aikaa.Viikon päästä menee sit nuorinkin hoitoon koko viikonlopux,kun me mennään sinne risteilylle ystävien kanssa.

Varasin tänään 3 vko päähän parturi-ajan,värjyytän vaaleax tukan ja leikkuutan ihan lyhyex(nyt tukka on tuohon lapaluiden väliin asti).

Hiukan ulkonäköä muuttaa siniset väripiilaritkin,jotka hain tänään...Meillä kun kaikki muut on sinisilmäisiä,paitsi minä...Nyt en eroa muista enää siinä suhteessa ;-)

Shannon:on kyl uskomatonta,et sun annetaan odotelle,mun ystävä oli oikeasti hengenvaarassa,kun hällä oli kohdun ulkopuolinen raskaus ja munajohdin repeytyi ja veri vuosi vatsa-onteloon,onneksi oireili kovalla,yhtäkkisellä kivulla sillä nopea leikkaus pelasti ystäväni hengen.Mä vaatisin suureen ääneen kunnon hoitoa!!!

Hirmuisesti haleja ja voimia tulevaan,kunpa raskaushormoni arvot lähtis laskuun itsestään ja säästyisit leikkaukselta!

Lumina

Vierailija
16/48 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahtena päivänä jo ukkostanut niin kovasti melkeinpä pitkin päivää että en ole uskaltanut konetta pahemmin avata. Vedän johdot aina heti pois jos kuulostaa siltä että ukkonen on lähellä. Nyt onneksi aurinko paistaa, jospa olisi suht hieno päivä tulossa.

Shannonille kovasti voimahaleja lähetän minäkin♥ ole tiukkana tosiaan siellä lääkärissä. Mulla ei kellään tutulla ole ollut kohdun ulkoista raskautta, mutta olen myös siinä uskossa että sehän on tosiaan hengenvaarallista. Toivotaan että kaikki menee hyvin ja paranet nopeasti!

Leanna, meillä oli eilen nelkulla viisivuotisneuvola. Poika oli 113,2cm ja 19,9kg. Meidän poitsu ei ollut hirviöriiviö vaan niin hiljaa ja ujona että ensin ei meinannut tutkimuksesta tulla mitään kun olisi pitänyt vastailla ja tehdä niitä kaikkia jutskuja. Onneksi ujous siitä pikkuhiljaa hävisi ja loppujen lopuksi poika suostui kaiken tekemään mitä pitikin. Aikaa meillä meni neuvolassa 1h30min!

Nyt täytyy sanoa että en muista mitä muuta täällä oli kahden päivän aikana keskusteltu. Meille ei mitään ihmeempiä kuulu. Isot ovat koulussa ja koulu on ainaskin näillä näkymin ihan hyvin lähtenyt käyntiin. Nelosen kerho alkaa ensi viikolla. Kerhoa on kahtena päivänä viikossa kerhoaika ei vain ole meikäläisen mieleen. Kerho alkaa jo 8.45! Musta se on liian aikaista näin pienille. Talvi kuiteskin vastassa ja kaikkea niin joutuu lähtemään jo kahdeksan jälkeen. Ei kiva. Muuten kyllä on hyvä että kerho alkaa, nelkku odottaa kovasti kerhon alkua.

Nyt päivän hommiin.

Medison ja kp22/28 (tai24 kuten viime kierto)

Vierailija
17/48 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nelkun 5 v neuvola lokakuun alussa ja jo valmiiksi jännitän ujon ja hiljaisen pojan puolesta.Kun tosiaan se 1,5h ollaan tädin kanssa kaksin ja tehdään kaikenlaisia juttuja.

Iso 5v sinulla,kivaa!=)

Siitä tulikin mieleen taas kysymys.

Minkä kokoisia te vanhemmat olette ja miten lapset kasvaa?

Minä olen 158cm ja mies 175cm(ei siis jättiläisiä)

Ja lapset myös pikkuruisia...

Eli 2v 88cm(uskon omaan mittaukseen)

5v noin 107cm

7v n. 118cm

8v n.126cm ja

9(melkeen 10)v n.132cm

Ja painoltaan myös keijukaisia.Kaikki menneet -2 käyrillä neuvolan painonmittauksessa sitten imetyksen.Imetysaikana tosiaan olleet oikeita vauva pulluroita mutta kun liikkumaan lähdetty on paino hävinnyt!!

L+5+sissi rv9+

Vierailija
18/48 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aikaa notkua täällä koneella kun jäin kotiin hoitamaan kuumeista ja yskäistä kuopusta. Toisen kaksosista vein esikouluun ja voi miten kamalaa sinne oli ilman sydämenpuolikasta mennä..oli ihan hilkulla ettei tuo jännyt sinne parkumaan toisen ulvoessa täällä kotona ettei pääse tekemään matikantehtäviä....

Tilasin lekurille ajan,että kuuntelee keuhkot kun on tuota yskää jo pitkän aikaa ollut eikä tunnu minnekkään lähtevän..kymmeneksi suunnistetaan sitten terkkari-asemalle..

Niin se täti sitten löysi minut ja kp 2/35 mennään ja fiilikset ovat sen mukaiset..hyvä vaan että saa surra ja kärvistellä nyt kotosalla, tuntuu olevan sen verran niagaraa että töissä oiliskin ollut ihan kamalaa...

Huomenna täyttää keskimmäinen neiti 10-v ja perjantaina juhlitaan kaverisynttärit ja sunnuntaina oilis sitten kaikkien 3-neidin yhteiset juhlat kummeille ja sukulaisille.. joten leipomista ja väsäämistä olis tiedossa. Toivotaan vaan että nämä taudit ei pilaa juhlasuunnitelmia !!

Pikkupotilas meni tuonne meidän sänkyyn pötköttää, on raukka niin pipi ja ihan kuin hukassa ilman siskoaan...Koiruus meni kainaloon pötköttää ja lohduttamaan...

Nyt menen ripustelee pyykit ulos, on luvattu vielä tänään lämmintä ja aurinkoa ..

T: Isotikru

Vierailija
19/48 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy kyllä ihan arvata noitten isompien kun ei olla mitattu kun viimeksi keväällä, mutta siis

1v6kk on 79,8cm ja 9450g

5v on 113,2cm ja 19,9kg

8v n.130cm

10v n. 140cm

12v n.150cm

niin ja itse olen 171cm ja mies ihan samanpituinen, ehkä pari senttiä pitempi. Meillä on ja kaikki lapset menneet aina jollain miinuskäyrillä mutta kun tasaisesti kasvavat omalla käyrällään niin hyvä on. Ja kun kerta vanhemmatkin on tällaisia " tappeja" niin mites sitten ne lapset vois niin isoja olla.

medison

Vierailija
20/48 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittumaari: Minä ainakin toivon, että jaksaisit kirjoitella tänne jatkossakin. Kyllähän se aina jo vähän kirpaisee, kun joku onnistuu raskautumaan; olenhan täällä roikkunut pian vuoden päivät (vaikka virallista yritystä on ollutkin vain vajaa puoli vuotta). Teidän Helmistä kuin Leannan Sissistäkin (niinkuin myös Marletin vielä työnimettömästä? salamatkustajasta) on tullut osa tätä porukkaa; jos ei teistä vähään aikaan kuulu mitään, niin heti iskee huoli, että jotain on sattunut.

Meillä ollaan eletty pupuilurintamalla hiljaiseloa, vaikka periaatteessa ovisviikkoa elelläänkin. Viisivuotiaan vamma onkin tosiaan vaikeampi kuin mitä alunperin oletettiin, ja kyllähän se laittaa ajattelemaan asioita. En tiedä jaksaisinko kahden vammaisen lapsen kanssa pyörittää tätä arkea. Mutta koska kierto on jo nyt niin sekaisin, niin mitään ehkäisyjä me ei edes harkita; vauva saa tulla jos on tullakseen.

Ihan tarkkoja mittoja en minäkään muista. Pikkuneiti oli yksivuotisneuvolassa, 4kk:tta sitten 13,5 kiloa ja 81 senttiä pitkä. Eli ei todellakaan mikään höyhensarjalainen, heh. Viisivuotias on 118 senttiä pitkä ja painaa 21 kiloa. Tokaluokkalaisen ja viitosluokkalaisen mittoja en muista, mutta kyllä neidit kuuluvat kumpikin luokan pisimpiin.

Nelonen, ukkeli 13v on 170 pitkä, neiti 15v 172s, neiti pian 17v 174v ja esikoinen 19v 186 senttiä pitkä. Minä olen 168s ja isäntä 190s.

Shannon-75: Tulethan kertomaan kuulumisia heti kun vaan jaksat. Olet ajatuksissamme.

T: Kuramyyrä