Huawein suomalaisjohtajan radikaali ajatus: Seitsenpäiväinen työviikko heti käyttöön Suomessa – ”Minulla ei ole neljään vuoteen ollut kesälomaa”
”En oo koskaan pitäny kesälomaa, enkä pidä!”
Itse sovin juuri pomon kanssa että jäänkin kesälomalle jo viikkoa aikaisemmin ensi viikon jälkeen. En halua 55-vuotiaana näyttää seitsemänkymppiseltä niinkuin tämä Mika.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/huawei-johtajan-radikaali-ajatus-sei…
Kommentit (634)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailman huippua ei taideta saavuttaa virka-ajalla. Siitä hän oli huolissaan, että Eurooppa on jäänyt jälkeen Yhdysvaltojen ja Aasian teknologiakehityksestä.
Eikö niillä ole enää, mitä kopioida maailmalta?
:DDD
Tiesin että jossain vaiheessa tullaan tähän. Kiinalaiset eivät osaa olla luovia. Jokin siinä kulttuurissa estää.
Vierailija kirjoitti:
Maailman huippua ei taideta saavuttaa virka-ajalla. Siitä hän oli huolissaan, että Eurooppa on jäänyt jälkeen Yhdysvaltojen ja Aasian teknologiakehityksestä.
Sitten se varmaan on niin. Ehkä pitää keksiä jotain mitä aasialaiset eivät ole keksineet.
Hän olisi voinut sanoa, että maailman napa on yritystoiminta. Minkä takia tätä maailmaa kehitetään, jos elämä rakennettaisiin työn ympärille?
Tuo on varmaan just semmonen seurueen ilopilleri, joka heittää kaikkeen jonkun itseään ylistävän ja muita alentavan kommentin.
"Jaa sulla on uus grilli, itehän en ehtisi tommosta käyttää kun painan tärkeetä duunia yötä päivää, mut teikäläisillä varmaan on sitä luppoaikaa kevyen duunin takia et ehtii vähä rillailla..".
"Ai olitte reissussa? No mikäs siinä jos on aikaa pidellä lomia.. Meillähän homma stoppais heti jos meikäläinen ei olis paikalla joten pakko painaa, kun kukaan muu ei pysty mun vastuita kantamaan..".
Herra Huuwei tekee vaan rauhassa, siltä näyttääkin.
Minä rupean heti tekemään nykyistä työtäni 7 päivää viikossa ja vaikka 12 tuntia päivässä jos saan siitä johtajan palkan, eli vaikkapa semmoinen 50000€ kuukaudessa.
Ennemmin toivoisin, että joku alkaisi kehittämään kestäviä tuotteita.
Onko toi oikeesti vain 55v?! Näyttää todelta vanhalta.
Mä olen 24/7/365 elämäntapatyötön.
Luukutan sossusta rahaa all day long.
Mistä saisin mitalin tästä sankaruudestani?
Voisin lyödä vetoa, että tuo tyyppi on 5 vuoden sisällä palanut loppuun. SITÄKÖ yritysmaailma hakee ja haluaa, työuraa kestää 10-15 vuotta ja sitten ihminen on täysin loppu? Ainako uusi tulossa tilalle?
Ei kiitos.
Nykyään nuoret hakeutuvat sellaisille aloille, jotka ymmärtävät luovuutta, ahkeruutta mutta myös sitä, että työntekijä huolehtii itsestään ja levostaan, MISTÄ sitten voi ammentaa ideoita.
Moniko teistä luki jutun kokonaan (eikä pelkkää otsikkoa ja kuvatekstiä) ennen kommentin lähettämistä?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on se mitä Kiinassa on meitä vastassa. Ahkeria ja älykkäitä ihmisiä.
Ei, vaan orjatyö.
Jos yhtään selventää niin tuo tyyppi ei ole ollut työelämässä kovinkaan pidetty ja siksi kantsii tehdä pitkää päivää kun ei kukaan sen kanssa haluu vapaa-aikana hengaa... On kyllä kovasti vanhentunut viime vuosina!
Todellisuudessa tuolla on työssään runsaasti luppoaikaa ja lomailu tapahtuu työajalla.
Sanoisin tuon kuvan perusteella että kannattaisi ehkä ihan oikeasti pitää se kesäloma. Ja juoda tarpeeksi vettä.
Hei Mika, palkalla voi motivoida ihmisiä tekemään enemmän töitä.
Vierailija kirjoitti:
Mikalla on kiinalainen työnantaja. He olettavat että työntekijä on käytettävissä 24/7/365. Ylitöistä ei makseta mitään, eikä niistä saa vapaitakaan käytännössä.
Ylitöistä ei makseta kyllä oikein muissakaan it-alan asiantuntijatehtävissä. Mutta eipä tarvikaan, jos saa kunnon bonarit näkemästään vaivasta. En silti kannata satatuntisia työviikkoja, ja lomat täytyy pitää. Ala on vain niin erilainen, jos vertaa johonkin kellokorttityöhön. Välillä painetaan pidempää päivää, että saa projektit maaliin.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin tuon kuvan perusteella että kannattaisi ehkä ihan oikeasti pitää se kesäloma. Ja juoda tarpeeksi vettä.
Lisään vielä että meidän 96-vuotias naapuri näyttää parempivointiselta kasvoistaan.. Ja hän on kuitenkin aina pitänyt auringonotosta.
Ei tarvinnut lukea kuin otsikko niin tiesin miltä toi tyyppi näyttää! Live fast die young indeed! Mutta tää on elännyt vaan työlleen. Nyt viime aikoina ollut paljon juttua siitä, kuinka pitkät työpäivät ovat niin vahingollisia terveydelle.