Mitä tekisin kun ei ole kavereita ja haluaisin nauttia kesästä, muutamasta oluesta ja seurasta?
Tekisi mieli vain mennä huolettomana nuorena tuonne kaupunkiin vaikka pussikaljalle (köyhä opiskelija) ja nauttia ihmisten seurasta. Olen siis reilusti parikymppinen alanvaihtaja, joten en nyt aivan teinistä mene enkä haluakaan.
Uusi paikkakunta ja hieno kaupunki Tampere onkin. Kesälomaa pari päivää jäljellä ennen kuin kesätyöt kutsuvat.
Mitähän sitä keksisi..
Vai käviskö kauppahallissa ja joisi laadukkaamman kahvin, kävelisin hienoja rantateitä pitkin asuinalueellani ja sitten kotiin murjottamaan.
Miten muut yksinäiset ongelman ratkaisee?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö... en siinä kyllä mitään menetäkkään.
Nainen olen.
Ap
Minä olen supliikkina miehenä usein lähtenyt yksin kaljalle ja aloittanut itse jutustelun ventovieraiden kanssa. Hyvin on toiminut ja naisena tuo onnistunee vielä paremmin. Tietysti kannattaa vähän katsoa, mihin seuraan pyrkii. Tsemppiä kuitenkin!
Minkä vuoksi et pysty nauttimaan yksin?
Nythän onneksi korona näyttää helpottavan ja joitain kesätapahtumia on tulossa. Uskoisin, että ulkoilmahäppeninkejä järjestetään monin paikoin etenkin loppukesästä. Jospa vain avoimin mielin istuskelet esim. puistokonserteissa ja jos siltä vaikuttaa, heittäydyt juttusille lähistöllä istuskelevien kanssa? Kenties siitä syntyy tuttavuuksia, jotka saattavat kehittyä kaveruudeksi ja ystävyydeksikin. Liikaa yrittämättä, antaen tilaisuudelle mahdollisuuden?
Laita ossu. Kiva setä tulee viinasten kanssa murjullesi!
Ookko hyvännäkönen ap? Jos oot ni oon mielellään sun miespuolinen hyvä kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Nainen olen.
Olen itse nainen ja matkaillut paljon yksin. Tosiaan seurasta ei yleisesti ottaen ole pulaa ulkomailla mutta suomalaisten keskuudessa voi olla haastavaa vaan löytää randomisti seuraa. Älä siis lannistu. Ala reissata yksin (ihan yleisesti Euroopassa) niin maailmasi kyllä muuttuu. :)
Kiitos rohkaisusta!
Hyppään kohta bussiin ja lähden seikkailemaan.
Olen ihan perus nuori nainen, normaalin oloinenkin toivottavasti, joten toivottavasti ihmiset ottavat hyvin vastaan. Katsotaan mihin sitä päädytään :)
Itsellä samaa ongelmaa. Olen yli 30v ja ei oikein löydy seuraa. Olen todella yksinäinen. Olisi huippua saada kaveri jonka kanssa viettää aikaa, vuokrata vaikka mökki jostain jne. Vietän aikaa niin paljon vain lasten kanssa, enkä sitäkään kautta oikein löydä kavereita. Joskus oli kaveri, jonka kanssa viettää aikaa sekä lasten kanssa että ilman, mutta hänkin muutti kauas.
Itsellä samaa ongelmaa. Olen yli 30v ja ei oikein löydy seuraa. Olen todella yksinäinen. Olisi huippua saada kaveri jonka kanssa viettää aikaa, vuokrata vaikka mökki jostain jne. Vietän aikaa niin paljon vain lasten kanssa, enkä sitäkään kautta oikein löydä kavereita. Joskus oli kaveri, jonka kanssa viettää aikaa sekä lasten kanssa että ilman, mutta hänkin muutti kauas.
Mä lähden yleensä avoimin mielin pussikaljoittelemaan.
Olen selvinpäin kauhean ujo.
Mutta joka kerta olen itseni löytänyt keski-ikäisen ukkomiehen sylistä, eli ihan minttejä iltoja olleet...
Hei vinkki: Liittykää Facen Naistenhuone-ryhmään. Siellä on aika ajoin just tällaisia " etsin kaveria"- aloituksia. Sieltä löytyisi varmasti helposti samassa jamassa olevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen olen.
Ap
No naisena ainakin ilman muuta! Baarissa/terassilla tämä on vielä helpompaa, kysyt vaan aaako liityä seuraan ja pöytään varmasti tehdään tilaa. Mutta onnistuu varmasti pussikaljallakin. Ilman muuta, siitä vaan! Usko pois että miehet ainakin ilahtuu!
Oman kokemukseni mukaan ei se ihan kyllä noin ole. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Hei vinkki: Liittykää Facen Naistenhuone-ryhmään. Siellä on aika ajoin just tällaisia " etsin kaveria"- aloituksia. Sieltä löytyisi varmasti helposti samassa jamassa olevia.
Se ryhmä on niin täynnä kyseenalaista sisältöä että en suosittele.
Löysin itseni huikeasta vegaaniravintolasta, jossa huippukokin kanssa vaihdoin pari sanaa. Ruoka oli ihanaa.
Taidan lähteä oluelle jonnekkin :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nainen olen.
Ap
En asu tampereella, mutta olisin mielelläni lähtenyt seuraksi.
Vierailija kirjoitti:
Missä asut?
Kävelin puistoissa ja oli kyllä kaunista.
Ainoa vaan, että kauheesti nistejä ja juoppoja.
Yhden juopon käänsin kyljelleen kun oksensi selälleen ja pyysin muita vahtimaan häntä hakeakseni vettä lähimmältä kioskilta. Puhui ihan selvästi ja oli kyllä tajuissaan, oksennuksessaan vain.
Saavuttuani takaisin, oli kaikki kadonneet kuin pieru saharaan. No, yritys hyvä kymppi.
Vois lähtee kotiin tästä ja ehkä illemmalla palaan uudestaan jos kaljahammasta kolottaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä asut?
Jyväskylässä
Vierailija kirjoitti:
Kävelin puistoissa ja oli kyllä kaunista.
Ainoa vaan, että kauheesti nistejä ja juoppoja.
Yhden juopon käänsin kyljelleen kun oksensi selälleen ja pyysin muita vahtimaan häntä hakeakseni vettä lähimmältä kioskilta. Puhui ihan selvästi ja oli kyllä tajuissaan, oksennuksessaan vain.
Saavuttuani takaisin, oli kaikki kadonneet kuin pieru saharaan. No, yritys hyvä kymppi.
Vois lähtee kotiin tästä ja ehkä illemmalla palaan uudestaan jos kaljahammasta kolottaa.
Ap
Ei yllätä Tampereella tämä
Nainen olen.
Ap