*~* HAAHUT viikko 34 *~*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]carpel[/b] Itse olen 27-vuotias, mies 32. Lapsia ei ole ja sen ensimmäisen yritys aloitettu 06/06. Keskenmeno 07/06 rv 7+2.
[b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.
[b]Enni-Maija[/b] minä -78, mies -65, esikoinen 08/04. ennen esikoista kolme km, 1. loppukesä 2002, toinen ystävänpäivänä 2003, kolmas syksyllä 2003. nyt ollaan toista toivottu 11/04.
[b]Eka-vekara[/b] 28 v, mies 32 v. Naimisiin toukokuussa-06. Etelä-Suomesta. Poika 12/03 (syntyi raskausmyrkytyksen päätteeksi rv 37). Alkuvuodesta-06 2 keskenmenoa (spontaani km rv 7+2. Toinen raskaus päättyi np-ultran jälkeen kaavintaan, sikiö kuollut heti ensimmäisen ultran jälkeen rv 7+0).
[b]Helga76[/b] Mies ja Mä molemmat 30v. Asutaan Etelä-Suomessa ja ensimmäistä lasta toivotaan saapuvaksi. Keskeytynyt keskenmeno 07/06. Minä olen tälläinen omituisen huumorintajun omaava blondi, jolla jopa toisinaan päänupissa syttyy " heureka" lamppu. Olen myös " super-tunteellinen" , välillä mennään korkealla ja kovaa, toisinaan ryömitään pohjamudissa.
[b]joonatan05[/b] olen 25 v ja mies 27, meillä suloinen poika 1,5 v. Tuulimuna raskaus todettiin siis 11+1 07/06.
[b]Jumppakärpänen[/b] Ikää on 28v. ja naimisissa olen. Pohjanmaalta. Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen keskenmeno oli 10/05.
[b]Juuliar74[/b] Olen 32-vuotias yhden 1.5 kk vanhan tytön äiti. Asun mieheni ja tyttöni kanssa Etelä-Karjalassa.
[b]katri72[/b] Olen 34-v ja aviomies 33-v. 11-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/03. Keskenmenot 7/05, 12/05 ja 7/06?.
[b]Koala-72[/b] mies myös 34 v. Asutaan Espoossa. Naimisiin mentiin 2004 ja vauvakuumeilu alkoi 05/2005. Km vkolla 20+1 (kaksoset) 11/2005 ja nyt on uutta raskautta yritetty 03/2006 alkaen.
[b]laralei[/b] Olen 20-vuotias, mies 28. Pillerit jätin pois syyskuussa -05, ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Raskaus todettiin tuulimunaksi uudenvuoden aikaan,juuri kun tuli täyteen rv 12.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]limetti1[/b] olen 23-vuotias 1 1/2vuotiaan pikkutaaperon äiti. Toinen raskaus meni kesken 6+0. Kovasti olisi toiveissa toinen lapsi tähän perheeseen ja sisarus esikoiselle.
[b]Lizie[/b] Lizie 27v, mies 30v, poika -04, keskenmeno 4/06 viikolla 11+6
[b]meillekans[/b] Toista lasta kuumeillaan (sekä minä että mies). Esikoinen sai alkunsa 10 kuukauden yrityksen jälkeen ja siinä välissä ehti olla yksi todella kivulias keskenmeno rv 8+5. Esikko on nyt reilu 9 kuukautta.
[b]-nelliina-[/b] minä olen 29 ja mies 34 vuotta. Meillä on koululaiset, tyttö ja poika. Eka ja toivottavasti vikakin keskenmeno 7/2006 viikolla 11+0, kohtu tyhjentyi itsestään, ei ollut muuta kuin nestepussi kohdussa. Kohdun koko kuitenkin vastasi viikkoja. Synnytyssairaala olis TAYS.
[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.
[b]Nonna-80[/b] minä -80, mies -78, yritys aloitettu 10/03, keskenmeno 12/04 rv 14. Lapsettomuushoidot aloitettu 1/2006.
[b]Pikkutiikeri76[/b] meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Keskenmeno 01/2006.
[b]pipsa79[/b] Minä itse pian 27.v. ja mies 31 ja esikoista yritetään...meillä 3 Icsiä tehty josta saldona yksi keskenmeno ja sen jälkeen 2 luomuraskautta jotka kummakin menivät kesken.Tällä hetkellä käytössä clomit ja disperiini 100mg/pv.
[b]Pirpaliina[/b] Itse olen 28-vuotias, mies 26. Lapsia on kaksi, molemmat tärpänneet ensimmäisestä yrityskierrosta. Nyt spontaani km 08/06, todettu rv 8+6, ja toivottavasti jää ensimmäiseksi ja viimeiseksi.
[b]porkkana[/b] minä 26 v. ja avomies 28 v., lapset -02 ja -03. Km 6/05 rv10, 10/05 rv9 ja 01/06.
[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
[b]pumpsu[/b] Minä 24, Mies 26, Ensimmäistä lasta toivotaan, Spontaanit keskenmenot 4/06 ja 8/06 viikoilla 7-8.
[b]Ria73[/b] Oma ja miehenikä: 33 ja mies 29, Asutaan: Helsingissä, Lapsia: Poika 10/01, Keskenmeno 10/04, kohdunulkoinen 4/05, tuulimuna 4/06
[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.
[b]Shannon-75[/b] meillä on uusperhe, johon kuuluu mun ja mieheni lisäksi 2 poikaa mun edellisestä liitosta 10/96 ja 3/99 sekä tyttö mieheni edellisestä liitosta 2/99. Meillä on myös yksi yhteinen poika 1/04.
[b]titi75[/b] Minä-75, mies-67, vauvin yritys aloitettu 09/04, km 06/05 (rv8), km 09/05 (rv8).
[b]vauva2006[/b] minä 24 ja mies 32. ensimmäisestä haaveillaan, km 11+3 spontaanisti, vauhditettu lääkkeillä seuraavana päivänä, kuukauden päästä vielä kaavinta. vauva edelleen haaveissa saada.
[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.
[b]vm69[/b] Neljäs raskaus päättyi rv 20+5, jolloin synnytin pienen tyttömme. Tämä tapahtui maaliskuussa.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]Kerttukasperi[/b] plussa 11.12.2005, la 22.8.2006
[b]sartsu[/b] plussa 24.12.2005, la 31.8.2006
[b]kuonokas[/b] plussa 28.12.2005, la 5.9.2006
[b]neronja[/b] plussa 30.12.2005, la 7.9.2006
[b]masunasu[/b] plussa 31.12.2005, la 8.9.2006
[b]peebee[/b] plussa 10.1.2006, la 22.9.2006
[b]femmamma[/b] plussa 11.1.2006, la 12.9.2006
[b]ulriina[/b] plussa 23.1.2006, la 5.10.2006
[b]myttynen75[/b] plussa 27.1.2006, la 6.10.2006
[b]nipsunen[/b] plussa ?, la 20.10.2006
[b]Kaksonen76[/b] plussa 15.2.2006, la 26.10.2006
[b]Swehina[/b] plussa 10.3.2006, la 12.11.2006
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]marrasmamma[/b] plussa 29.3.2006, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 18.2.2007
[b]Enni-Maija[/b] plussa 22.6.2006, la 28.2.2007
[b]eka-vekara[/b] plussa 7.7.2006, la 18.3.2007
[b]titi75[/b] plussa 10.7.2006, la 16.3.2007
[b]Lizie[/b] plussa 14.7.2006, la 16.3.2007
[b]porkkana05[/b] plussa 17.7.2006, la ?
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b] nonna80
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 171cm, 82 kg. BMI jotain 26 ja risat
[b]Ongelmakohdat:[/b] sokeri
[b]Keinot:[/b] Sokerin vaihtaminen makeutusaineeseen, vaalean leivän ja pullan syönnin karsiminen, keksit pois!!!
[b]Tavoite:[/b] ainakin se 10 pois
[b]Nimimerkki:[/b] VM1974
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8
[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset
[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.
[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois
[/quote]
Kommentit (89)
Siis eikä, sulla kans pelkkää tuhruu pukkaa?
Hmm, kuuluukohan tää tosiaan johonkin km jälkeiseen juttuun, et tää on vaan tätä?
Mites kipuileeks/kipuiliko sulla kuinka paljon maha ennen kun alko tuhruttaan? Hemmetti mulla ei varmana oo ikinä sattunu niin paljoo mahaan kun sillon la kun tää rättirumba alko!
Niin ja tosiaan rättirumba... Kun ei puhettakaan et tulis mieleen ruveta tunkeen tonne sisuksiin jotain ylimääräistä kuiviketta, kun se kipu oli niiiiin järkyttävä sillon aluks. Ihanaa...
Mut kivaa, et munkii kanssa on joku melkein samoissa lähtökuopissa!
Voidaan sit yhdes ottaa ja päräyttää plussat taululle, eiks vaan! =)
Nettipimento oli täälläkin eilen, kirosin jo firman suojatut yhteydet. Ilmeisesti vika olikin vähän yleisempi... No, aina on hyvä vähän purkaa paineita duunia mollaten... ;)
Voi kurjaa, Shannon, tuo tilanne. Jaksamisia ja toivottavasti kivut ei kovasti pahene. Muuten en osaa kommentoida, kun ei ole lähipiiriin osunut vastaavaa. *Voimahalaus*
Titi ja Hannele, ilosia uutisia teillä! Ei muuta, kuin voikaa paksummin!
Vm69: Mulla meni kanssa hermo noihin ovis-tikutuksiin. Toistaiseksi kaikissa tikuissa haalea viiva, pari oli välissä tummempia, muttei kuitenkaan kontrolliviivan vahvuisia. Ja lisää stressiä, kun ei oikein tiedä missä mennään... Höh, taidan unohtaa koko tikut seuraavassa kierrossa. Olin tänään myös lääkärissä, ja hän totesi, että ovulaatio ei todellakaan tapahdu joka kierrossa, vaan ehkä 7-8 kiertoa kymmenestä on ovulaatio-kiertoja. Parempi ehkä olla tietämättä...
Vähän vielä omaa napista: Lääkäri oli todella mukava ja tutki kunnolla ja vastaili vielä kaikkiin mun outoihinkin kysymyksiin. Kaikki oli ihan kunnossa, mutta jos ei muutaman kierron kuluttua oo tärpännyt, niin meen sitten uudestaan ja katsotaan jatkoa. Silloin km:n ja synnytyksen yhteydessä istukka ei irronnut ja tehtiin kaavinta, joten halusin ihan oman mielenrauhankin takia nähdä, että paikat on ok. Jälkitarkastus oli silloin aika pian, joten nyt vasta näki palautumisen kunnolla. Nyt kai sitten vaan täytyy olla kärsivällinen...
Kaikille vilkutukset ja plussatuulia tähän kiertoon!
Väsymys pukkaa, joten hyvää yötä ja makoisia unia.
Koala (joka siis nukkuu luonnossa 22h/vrk!)
ei ollu etukäteen yhtään mitään kipuja eikä ole vieläkään. Tänään ollu vähän sellasta painontunnetta eli menkkatuntemuksia ja ajattelinkin jos se vuoto tästä lähtis alkaan kunnolla. Vähän tuli illalla paperiin jotain veren tynkää. Mut ei tässä edes niitä rättejä vielä tarvis kyllä niin vähäistä ollut tämä. Yleensä mulla on sellanen niagara et sillä varmistetaan alhainen hemoglobiini tasaisesti ympäri vuoden...
Niin et plussia meille vai... Totisesti toivon sulle kuin muillekin kuumeilijoille niitä plussia. Itse en ole varma aletaanko vielä tässä kierrossa yrittään. Mies olis kyllä ihan liian innoissaan jos tähän hommaan taas ryhdyttäis. Sillä kun on ollu kauhea vauvakuume jo puolitoista vuotta. Voi olla ei osaa sanoa, kunhan sais nää vuodot ensin loppuun, jotenkin musta tuntuu ettei nää ihan heti lopu...valitettavasti.
Shannon: ota vastaan halaus. Mä en osaa sua muuten auttaa, koska kokemusta vastaavasta ei itselläni ole.
Koala: Olin eilen päättänyt lopettaa sen tikuttelun LOPULLISESTI. Illalla kuitenkin ajattelin " jos vielä kokeilis" . No sitten tulikin mielestäni melko tasavahvat viivat. Mutta tuo tieto, että joka kk ei ovulaatio tapahdukaan, oli tosi masentava... Olen mä sen jostain kai kuullut aikaisemminkin, mutta nyt uudelleen luettuna tuli just sellainen fiilis, että hiphurraa, taas menee kuukaisia hukkaan...
Odottajien kuulumisia on ihanaa lukea.
Titi: sun vauvasi rokkaa varmaan siksi, että se sai Mallorcalta rytmiä vereen...
Mä en nyt taas muista mitä piti muuta kirjoittaa..
Palailen myöhemmin!!
Hannele: Todella hienoa, että kaikki on kunnossa. Niin vain sullekin on jo mukavasti niitä viikkoja kertynyt. =)
Helga: Ikävää, että pomosi pitää olla tuollainen. Ymmärrettävästi työhalut katoaa tuollasen jälkeen...
Titi: Onnittelut hienoista ultrakuulumisista! =) Kaikkihan vaikuttaisi olevan paremmin kuin hyvin. Josko tämä nyt sitten onnistuisi. Onnea!
Pikkutiikeri: Kiva kuulla sinustakin. =)
Shannonille voimahaleja. Kovin tuntuu sullakin olevan rankkaa. Toivottavasti asiat kääntyvät parhain päin eikä tarvitsisi kovin pitkään kärsiä kivuista.
Nelliina ja Helga: Mulle ei kyllä ole kertaakaan tullu mitään tuhrua, vaan ihan ekasta päivästä lähtien on vuotanu kunnolla. Ennemminkin tuhrua alkaa tulla jostain kp 4:stä lähtien tuonne kp 7:ään.
Nelliina: Kiva kun miehesikin on niin mukana vauvatouhuissa, että kuumeilee kanssa. Välillä toivoisin, että munkin mies olisi vähän innostuneempi, mutta ei. Aika lunkisti vain ottaa, niinkuin ei siinä nyt mitään ihmettä olis.
ON: Sitä rättirumbaa täälläkin odotellaan. Alavatsaa on tänään kipuillut siihen malliin, että ei varmaan kauaa kestä kun sitten alkavat. Näiden menkkojen jälkeen alkaakin sitten yritykset. Saas nähdä millä tahdilla alkaa. Mies on ollu nyt aina niin väsyny, että meillä ei ole ollu petipuuhia 3:een kuukauteen. Toivottavasti edes nyt jaksaisi nekin kiinnostaa, kun pitäis päästä tositoimiin.
Siis huh, mitkä savut taas eilen kiusas. Illalla oli uutisissakin, että oli pahimmat savut mitä on ollu vielä kertaakaan. Ei täälläkään kovin pitkälle nähny kun ikkunasta katsoi ulos. Nytkin haisee savu, mutta vielä ei ole mitenkään kovin harmaata. No, ehkä toi tunnin takainen vesisadekin auttoi osaltaan asiaa.
Päivänjatkoja kaikille!!
Oltiinkin jo tipahdettu. Missäs kaikki luuraa??
Täällä ei mitään ihmeellistä sitten aamun. Kunhan vain ajattelin hieman nostella ylöspäin... ;)
Ihan mäkin ajattelin ilmoittaa lähinnä helgalle et kyllä se niagara on lähtenyt liikkeelle. Aamulla kauheet vatsan kouristukset ja selkäkivut ja siitä se sit lähti. Eli epätavallisen pitkä tuhru" kausi" loppui vihdoin, normaalisti menkat loppuis nyt eli ei ihan tavalliset ollut nää km:n jälkeiset menkat.
Enpä ehtinyt päivällä mitään kirjoitella, kun töissä oli kiire. Eipä tässä mitään uutisia oikein ole. Menkkoja ei näy eikä oikeastaan vielä pitäisikään. Alkavat varmaankin samaan aikaan kun ensi viikolla astun lääkärinvastaanotolle jälkitarkastukseen. Jospa ensi viikolla olisi enemmän kerrottavaa ja positiivista sellaista.
Mä olen viime aikoina ollut tosi väsynyt, mutta siitä ei voi syyttää kun itseään. Tyttö menee kiltisti nukkumaan klo 20.00 ja herää 6.30, mutta äitipä kukkuu hereillä aina klo 24 asti ja sitten on aamulla pönttö sekaisin ja sellainen olo, että jos vielä viisi minuuttia nukkuisin niin olisin toooosi pirteä. Joopa joo. Jos vaikka tänään yrittäisin mennä ajoissa nukkumaan.
Nopeasti vain pinoudun:)
Flunssa alkaa olla ohitse ja kohta piinailut taas alkaa. Toisaalta olen jo " alistunut" kohtalooni koskien tädin tulevaa vierailua.
Kiire töissä ja kotirintamalla pitää onneksi suurimmat ajatukset poissa lapsijutuista. Tuo hääpäivä oli yksi " virstanpylväs" tämän vuoden aikana. Jotenkin en olisi ikinä uskonut, että en olisi vielä uudelleen raskaana.
Onko muille vaikeita ajankohtia? Tuntui, että ensin oli joulu, sitten laskettuaika, sitten hääpäivä jolloin viimeksi tärppäsi. Nyt kauhulla odotan tulevia " vuosi plussauksesta" " vuosi keskeytyksestä" -päiviä. Sitten tulee joulukuu ja tulee virallinen vuosi yritystä. Näin se vaan menee, vaikka eihän niitä päiviä edes haluaisi muistaa.
Onneksi siis kiire. Ja kyllähän minä vielä liputan itseni (ja teidän) puolesta. Nyt vaan kylässä kaksi miehen kaveria, joiden tyttöystävät synnyttävät kahden kuukauden sisään...plaah!
C.S.i tulee, joten huomiseen...
Jumppis
Heippatirallaa ja unihiekkaa kaikille¿ * Viskelee kimaltelevaa juttua ympärillensä hän*
Täällä on taas yks nuokkuja hetken piristyksen saaneena. Oikeesti olen menny aamulla töihin, tullu kotiin ja ruvennu nukkuun soffal saman tien ja heräsin äsken, et meen suihkuun ja takas sänkyyn nukkuun! Taidanpa vaan varata sitä aikaa työterveyteen taas, et väsymys vaan painaa edelleen¿
Mutta koska olen pieni unikeko, koitan pikaisesti löpistä kaik mitä pitikin¿
Nelliina: *Mutinaa* Mä en ala sit mitään, mulla tänään tuli muutama kunnon lorahdus, mut vaan ruskeeta ja loppupäivästä ei mitään! ( Ok, ihan aamulla kun piti juosta pää kolmantena jalkana sain aikaiseks just ja just havaittavan pienen, pienen ihan punaisen verisen tipan.) Nyt mä sit tässä huulipyöreenä mietin, et oliko tää tässä?
Liliane: *Puhaltelee plussatuulia*
Juuliar: Mutta ainoo mikä voi mies pomoa pahempi olla, on nainen. Niin kuin oma pomoni. Mä olen nyt harkinnut ja harkinnut ja alan entistä enemmän päätyä sille kannalle, että taidan ainakin puhelimitse kysellä tuolta meidän pääluottamusmieheltä, että mitä mieltä hän on tästä asiasta. Jos hänen mielestään tässä ei oo mitään nurisemista, nielen sitten jupinoitten kera, mun mielestä, tän vääryyden.
Ja tosiaan palveluammateissa näkyy oikeesti tää ilmiö enemmän kuin hyvin, et nykyään siellä ollaan enemmän asiakkaitten ¿paskaa niskaan¿ saavina, kuin se että oikeasti palveltaisi ihmisiä¿ jos oot palveluammatissa niin se on sääntö, että sun tarttee kyetä olemaan se ihminen kenellä saa huutaa kaikki maailman vääryydet. Jos siihen kykenee on palvelualtis jne, ja se on melkeinpä paskanhailee sanotko kiitos, ole hyvä ja nää muut ja täytät normaalisti hyvän palvelun tunnusmerkit, niillä ei oo väliä, jos asiakas vaan saa toteuttaa itseensä..
Ja älä, nukkuminen on siitä kumma juttu, et mä voisin oikeesti vaan makoilla ja lököillä ja palvelija heiluttelis viuhkaa mun pään päällä ja muut tois mulle naposteltavaa ja kylvettäis mut ja ja¿. aah. Mä olen luonteeltani helvetin laiska, jos vaan saisin olla! Muistan, et mun mielestä oli ihanaa olla työtön sillon joskus, kun sai vaan nukkua ja olla, kukaan ei käskeny aikatauluihin jne. Se oli hyvä aika ladata akut ihan totaalisesti.
Sani: ei jei¿.. älä yllytä yllytyshullua¿¿ Mites sulla vieläkö heiluttelet ja huitelet se kirves kourassa?
Shannon: Sun tilanteeseen ei voi oikein sanoo muuta kun, voimia!
Koala: Sun jutun perusteella jaksan, ehkä sittenkin uskoo parempaan huomiseen ja inhimillisiin lääkäreihin! Sulla tais oikeesti olla mukava ja fiksu lääkäri kun jaksoi vastailla kysymyksiin. =)
Sitten ei muuta kun tsemppiä tulevaan. *Ja mä en suostu uskomaan tuohon gaad dääääm ovisjuttuun! Mun hyvin ja tarkkaan valmistellut suunnitelmat raskautumisesta kera sekuntikellon/päivyrin/kalenterin kanssa menee nyt ihan hukkaan¿ pyh¿.*
Katri: Työmotivaatiota odotellessa¿ Saa lähettää tännepäin, jos näkyy sielläpäin? Ja tosiaan tuhrutteluu jatkan edelleen¿ Jaahas, jaahas varro vaan ettei mies sit ihan kokonaan pillastu ja innostu viimeistään reissun päällä! ;) Tuolla omalla ukkelilla alkaa jostain kumman syystä hormoonit hyrräillä kun teinillä, het kun ollaan poissa kotiympyröistä. Kuulemma se on se ¿ilmastonmuutos¿¿ Näkee tavallaan sen kotiterroristin ihan uusin silmin, kun se ei aina hiihtele väsyneenä jääkaapin ja sohvan väliä ja natise likaisista sukista olkkarin lattialla ja siitä mitä taas on tänään jääny tekemättä ja mitä on tehny väärin, jos on tehny jotain. Ja myönnettäköön, mä sorrun just tuohon ¿toisinaan¿¿ *viheltelyä* Enkä tod. jaksa vp päivinä miehen takia pakkeleita naamaan vääntää! Tukan voin sentään kiinni huitaista ja etutukan tasoitella vähemmän pystyyn asentoon, mut thats it.
Jumppis: Joo no mulla on marraskuu se tuleva virallisempaakin, virallisempi ¿olemme yrittäneet vuoden lasta¿¿ Km päivä ei tuu ikinä unohtuun, kun se sattus olemaan miehen synttäreitä seuraavana päivänä, LA aika oli sama kun appiukon synttärit¿ Että kyllähän noita on läjä¿
Ommoo Nappoo: Jep mitäs tässä? Tuhruu ja muutama pisara verta, kovan ¿päätön kana juoksentelun¿ jälkeen. Onko oikeesti vinkkejä mitä seuraavaks? Mun tilaamat ovistestitkään ei oo tulleet vieläkään, mihinkähän nekin on jääneet.. Tää väsymys mikä mua vaivas viimeviikolla on tullu voimakkaampana takas, muistutan lähinnä zombieta kotona ollessa. Mun lempparit, juustosuikerot haisi tosi ällölle tänään ja eilen vetelin niitä ihan vesi kielellä. Tais tulla vaan yliannostus suikeroita siis.
Miehelle en oo sanonu mitään mistä sais sen kuvan, et ehkä ois joku kärpäsenpaskan kokoinen pointti pistepalleroinen olla raskaana, kun mä uskon, ehkä puolikkaaseen kärpäsen sontaläjän kokoiseen mahikseen.
Mitäpä muuta¿ No ei muuta kun aivot vaan tahtoo nuokkua ja niistä ei irtoo sit mitään järkevää laisinkaan! Tai no irtooko musta yleensäkkään, kun hetkelliset älynväläykset jätetäään pois?
*Haukotus*
Nyt nukkuun, et jaksaa vaeltaa puol nukuksissa töihin seitsämäks¿.
T Nukkumatti kp 4
Jumppis: Kiva, että flunssa alkaa olla paranemaan päin. =)
Helga: Juu, lähetellään sinne päin kunhan vain ensin poikkeavat täällä. =) Saas nähdä sen miehen innostumisesta.... mutta toivotaan näin. ;)
Vainukolmikon parille jäsenelle eli Helga ja vm69: Eilen haistoin taas raa' an kalan hajun keittiön avonaisesta ikkunasta, kun oltiin iltakaffeella. Mies kyseli heti, että mikäs kala menee. ;) Mä sitten vastasin, että kun on noin voimakas kalan haju, niin sanoisin, että hauki menee. =) Jotain muitakin hajuja on ollu, mutta nyt en taas muista mitä.
ON: Tänään pitäis sitte menkkojen alkaa. Tuossa just vähän aika sitten kun henkäisin vähän syvempään, niin vihlaisi suht ikävästi jossakin alavatsalla oikealla puolen. No, ehkä siellä jotain vuotoa suunnitellaan...
Tänään onkin vähän viileämpi aamu, vain 15 astetta. Tuntuu oudolta, kun ehti jo tottua siihen, että aamusellakin on ollu jotain 18 astetta tai joskus enemmänkin. Eilenkin sateli vettä aika pitkään ja samaa on luvattu melkein koko loppuviikoksi. Jäin tässä vain miettimään, että onkohan noista sateista tarpeeks hyötyä, jotta sienet alkais puskea ylös....
Päivänjatkoja kaikille!!
Katri: Mä en ole viimeisen vuorokauden aikana haistellut muuta kuin savua. Musta tuntui eilen, että se haisi täällä työhuoneessakin niin voimakkaana, että meni hajuaisti ihan tukkoiseksi. Tänään ei vielä ainakaan tulvi savu sisätiloihin, joten joskohan bongaisin jotain mielenkiintoisempaa tänään. Helgakin taisi kertoa haistelleensa jotain... Eli yhdistyksemme toimii aktiivisesti..
Sit Helga: Möllömahat ry... täällä taas eletään oviksen jälkeistä aikaa menkkoihin asti... eli vatsa aloitti kasvamisen. Ihan uskomatonta, miten mun litteästä treenatusta pyykkilautavatsasta (niinpä niin...!) voi tulla tämmöinen pömppö ihan silmäräpäyksessä. Mutta pääasiahan tässäkin on, että yhdistys on toiminnassa.
Sit vakavampaa... Jumppis: Kyllä, on noita päivämääriä ja tapahtumia, jotka vetää mielen matalaksi. Pahin oli varmaan heinäkuussa kun laskettu aika oli. Mut sit kaikki perhejuhlat ja muut, aina tulee fiilis " että meillähän piti nyt olla vauva" tai ennen laskettua aikaa " niin munhan piti nyt olla jo äippälomalla" jne... lista olisi loputon. Ja kun meidän vaavi syntyi silloin 3.3. niin varmaan joka vuosi tuona päivänä ajatukset menee pieneen enkelivauvaan. Oli muuten kauheeta katsoa viime viikolla se 4D dokumentti niistä viitosista. Tuli niin konkreettisesti mieleen se ajatus, kuinka lähellä onnistumista me kuitenkin jo käytiin. Muutama viikko eteenpäin ja vauvalla olisi edes voinut olla mahdollisuus.
Mutta, yritän muistaa iloita joka päivästä ja siitä mitä mulla jo kuitenkin on.
Ne Venäjän savutko siellä kiusaa? Meillähän nuo tuntuu kanssa paremmin kuin hyvin... ikävä kyllä. =( Sen aikaa kun eilen satoi, niin ilma oli raikkaampi, mutta tänä aamuna kun herättiin, niin se savun hajuhan taas ensimmäiseksi tuntui. Kyllästyttää jo noi hajut, kun sitten on aina huono olokin. Koko ajan sillä rajalla oksentaisiko vai ei. Ei auta vaikka pitäisi ikunoita tai ovea kiinni, sillä jostain raosta ne hajut silti tulee.
Eilen ei nyt niin paha päivä ollu näiden savujen suhteen, mutta toissa päivänä se vasta kauheaa olikin. Iltauutisissakin oli tästä Helsingin harmaudesta. Se päivä oli tosi tukala kun silmiä kirvelsi ja nenää ja kurkkua pisteli. Päänsärkyäkin olen tästä jo saanut.
Möllömahoista sen verran, että niin on täälläkin taas aika pömppö. Mullakin se tulee aina joskus oviksen jälkeen ja laskee sitten kuin menkat alkaa. Toimiikin sitten aika hyvänä " mittarina" , koska on alkamassa. Mulla tuo pömppö vielä on, joten ei varmaan ihan näillä hetkillä ole alkamassa...
Joo, Venäjän savuthan ne... Meillä ne ei aikaisemmin kotona haisseet " juuri lainkaan" , mutta nyt viime viikosta alkaen on lemunnut sielläkin. Töissä käyn eri paikkakunnalla, ja täällä käryt tuntuu olevan vieläkin pahempia.
Joo, tervetuloa sullekin sitten tohon Möllömahoihin...
Täällä on noi hajut kiusanneet jo viikkoja. Ensin alkukesästä oli Viron metsäpalot ja nyt sitten noi Venäjän. Koko kesän aikana raikasta ilmaa on ollu varmaan vajaan viikon verran, jos sitäkään. Muuten on aina haissut savu tosi voimakkaana. Kun vain pääsis jonnekin sitä karkuun, mutta meidän matkaankin on vielä suunnilleen kuukauden verran.
Tylsää ajatella, että jos ei olisi tullut sitä fuckin km:a, niin tällä viikolla olisi ovis... plääh! Ja toisaalta, jos ei olisi ollut km:a ei mies olisi ikuna varmaan lämmennyt mun vauvakuumeprojekteille. Että siihen tällainen surkujuttu tarvittiin! Ylläriraskaus ja ylläri km... tosi vaikea sulattaa mun pienessä päässäni.
Ja: mies nyt myi sen auton ja nyt ollaan autottomia... Toivottavasti ei olla kovin pitkään, kun fillarilla/kävellen kauppareissut ovat entistä tuskallisempia!
Mutta keskiviikkoaamu ja aurinko paistaa. Sopivasti on vapaapäiväkin, että pääsisi vaikka bussilla kaupunkiin, vaikka muksujen kanssa kirkkopuistoon leikkimään. Ihanaa tämä arki! Miten sitä kaipaisikin, että tulisi se kolmonen ja pääsisi taas kotiin lasten kanssa!!!
Tuhruttelusta... entäpäs jos olisittekin jo uudelleen raskaana!? Tätiä tai plussia! *puuh, puuh... puhaltelee tuulia sinne päin* Itse tuhruttelin molemmista aikaisemmista raskauksista ja kerkesin kyllä pelästyä ihan järettömästi. Sen takia en kerennyt vielä tuhruttelusta, kun nyt tämä km tuhru alkoi. Yht' äkkiä sitä vain tajusi vuotavansa runsaasti kirkasta verta. Km jälkeisistä menkoista en sitten tiedä mitään, joten siitä asiasta vaikenen täysin...
Shannon: Voi kurjaa! Olen lukenut kirjoituksiasi erityisellä mielenkiinnolla, kun meillähän nuo keskenmenot oli suht samoihin aikoihin eli 1-2vkoa sitten. Voimia ja toivotaan, että asiat pian selviää!
Helga: " Tosi kivalta" vaikuttaa sun duuni... Voimia sinnekin päin! Miten tuntuu, että mukavaa pomoa ei ole olemassakaan. Mieheni töistä irtisanotaan eräs henkilö laittomasti (syytä en voi kertoa, eikä olisi miehenikään) ja mieheni on joutunut asiassa ikävään välikäteen. Oma pomoni taas pimittää jatkoja viimeiseen asti. Työsopimus on syyskuun alkuun ja hullulta olisi jäädä sairaanhoitajana työttömäksi. Menee ensi kesän kesälomat, joskin toivon, etten niitä enää silloin paljon tarvitse. bdbd
Katri72: No, meillä on ollut petipuuhia senkin edestä ja ehkä juuri siksi vahingossa tärppäsi. Yleensä minä olen ollut se " ei-nyt-kultaseni" , mutta nyt on oikein harvinaisen paljon tehnyt mieli. Oikein odotan, koska mies suostuu yrittämiseen, että päästään tosi toimiin. :D
Juuliar74:Sama juttu. Lapset nukkuu yleensä puol ysiltä jo kuin pienet porsaat. Äiti nukkuu ehkä jo puolilta öin... Sitten aamulla väsyttää niin maan peekeleesti!
titi: Kiitos käynnistä! tuollaisten hyvin uutisten jälkeen jaksaa taas uskoa omaan tulevaisuuteensa!
...siis tarkoitin, että jos km olisi ollut tavalliset menkat, niin nyt olisi ovis aika. Jos ei km olisi tullut olisi rv 10+1.
Pirpaliina: Mun on jo aiemmin pitänyt kommentoida sulle, mutta kun on laho pää, niin ei aina voi muistaa... Eli, meilläkin km:n päättynyt raskaus oli yllätys. Ja nyt tuntuu niin pahalta, kun silloin viime syksynä tehdyn plussatestin jälkeen pyöri päässä jos jonkinmoisia ajatuksia ja nyt kun uutta plussaa ei tunnu tulevan, iskee epätoivo.
Ainakin meillä se tuntuu olevan niin, että lapsia tulee jos tulee. Koskaan aikaisemmin en ole kalenteria katsellut - saatikka tehnyt jotain ovistestejä... Ja neljä kertaa olen kuitenkin raskautunut. Mies on ihan ihmeissään, kun minä olen nykyään se aloitteen tekijä. Mulla on monet vuodet aina ollut väsynyt olo tai jotain muuta. Ihan jo ihmettelen itsekin käyttäytymistäni..
Se piti vielä sanoa, että aivan niinkuin pirpaliina sanoi titille, " kiitos käynnistä" , niin itse myös tykkään kun jo plussanneet haahut käyvät täällä kertomassa kuulumisiaan. Jos ei vähään aikaan ole esim. minulle tutut hannele, titi tai lizie käyneet täällä, käyn odotuspuolella lukemassa ex-haahuista kuulumisia.
Jep, nyt taas pitäisi keskittyä johonkin ihan muuhun. Johan tässä tunnin päästä olisi ruoka-aikakin.
menkat oli alkavinaan perjantaina mut tähän päivään asti pelkkää tuhrua. Mulla kyllä on yleensäkin reilu päivä tuhrua ennen kunnon vuotoa mut kyllä nyt jo alkais riittään. Alkais jos olis alkavinaan...
Onkohan tälläistä useinkin keskenmenon jälkeen...