Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko väärin aloittaa parisuhde sellaisen ihmisen kanssa jota ei rakasta

Vierailija
04.06.2021 |

Olen tavannut erään miehen, joka on ilmeisen rakastunut minuun ja haluaisi parsuhteeseen kanssani. Ongelma tässä on vain se,että minä en rakasta häntä. Välitän ja pidän kyllä hänestä, mutta en tunne häntä kohtaan romanttista rakkautta.

Ja vika ei siis ole tuossa miehessä. En ole koskaan rakastunut kehenkään, ja epäilen että olen yksinkertaisesti kykenemätön rakastumaan ja tuntemaan romanttista rakkautta.

Luonteiltamme sopisimme luultavasti hyvin elämään yhdessä pariskuntana, mutta epäilen, että se että en kykenisi vastaamaan samalla mitalla hänen tunteisiinsa osottautuisi liian isoksi ongelmaksi.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltä. Onhan niitä ns. järkiliittojakin.

Vierailija
2/29 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli kysely naisille kerran tyyliin :oletko tyytynyt parisuhteeseen ja 90% oli. Eli näyttäisi olevan normaali toimintapa naisilla, että seurustellaan jonkun kanssa, joka on ihan kiva ja odotellaan josko tunteet syttyisivät. Väärinhän se sitä rakastunutta miestä kohtaan voi olla, mutta kun naisella joku pitää olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ilmeisesti varakas?

Vierailija
4/29 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin vastata, että on, koska jokainen ansaitsee tulla rakastetuksi.

Mutta ei kaikki ole niin yksinkertaista.

Miten näet sitten ristiriitatilanteet ja vaikka sen, kun haluatte jossain asiassa eri asioita? Jaksatko sitten erimielisyyksiä ihmisen kanssa, jota et rakasta?

Toisaalta, jaksatko huomioida toista?

Tai kiinnostaako harrastaa s e k s i ä, jos ei rakasta?

Miten arvelet ton siis toimivan pitemmän päälle?

Vierailija
5/29 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten uusi naisvihaketju. Ap on selvästi mies, katkera palstauli.

Vierailija
6/29 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ala. Rakkaus tarkoittaa myös toisesta huolehtimista vastamäessä. Jos ei ole rakkautta, ei ole motivaatiota tähän.

Vierailija
7/29 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten uusi naisvihaketju. Ap on selvästi mies, katkera palstauli.

Onko paha olla?

Vierailija
8/29 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko perustaa perheen ja sitoutua? Vai mennä suhteeseen ja vilkuilla sitten sitä parempaa? Ainakin olisin rehellinen miehelle.

Vierailija
9/29 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies sanoo, että asia ei ole hänelle ongelma. Mutta epäilen, että hän vain odottaa minun tunteitteni heräävän ajan myötä, ja että asia osoittautuu myöhemmin ongelmaksi

ap.

Vierailija
10/29 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin samaa 20v sitten vaimoni suhteen.

Kokeile, et menetä mitään.

Vierailija
11/29 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koet, että itse pystyt elämään tyytyväisenä niin. Itse en pystyisi.

Muuten olen kyllä sitä mieltä, että on vähintään yhtä tärkeää tulla rakastetuksi, kuin itse rakastaa..ja antaisin ehkä mahdollisuuden jollekin jos tietäisin hänen aidosti rakastavan minua. Harvinaista sekin. On kuitenkin tärkeää, että mies tietää tunteesi, niin et huijaa ketään.

Vierailija
12/29 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies sanoo, että asia ei ole hänelle ongelma. Mutta epäilen, että hän vain odottaa minun tunteitteni heräävän ajan myötä, ja että asia osoittautuu myöhemmin ongelmaksi

ap.

Tämä. Näin juuri tulee käymään, joten vastasit jo omaan kysymykseesi. 

Vierailija
13/29 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väärin. Kokemuksesta sanon että, siitä ei pitemmän päälle hyvää seuraa.

Vierailija
14/29 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli kysely naisille kerran tyyliin :oletko tyytynyt parisuhteeseen ja 90% oli. Eli näyttäisi olevan normaali toimintapa naisilla, että seurustellaan jonkun kanssa, joka on ihan kiva ja odotellaan josko tunteet syttyisivät. Väärinhän se sitä rakastunutta miestä kohtaan voi olla, mutta kun naisella joku pitää olla.

Sulla meni nyt miehet ja naiset sekaisin. Miehet julistaa juuri noita asioita joka toisessa ketjussa.

Vierailija
15/29 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se miehelle passaa, kunhan välillä annat seksiä ja käyttäydyt siivosti. Ei siinä mitään rakkauksia tarvita.

Vierailija
16/29 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan sille toiselle on selvää ettet rakasta niin mikäs siinä. Omat on elämänne jos haluatte sen tuhlata tuohon.

Vierailija
17/29 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi parisuhteessa miehen kanssa jota en rakasta. Ajatus jotenkin karmii, että täytyisi "tyytyä" sellaiseen suhteeseen. Toivottavasti kukaan mieskään ei suostuisi tuollaiseen suhteen kanssani, jos ei rakasta minua.

Vierailija
18/29 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhei! Heti syyllistämässä naisia. Jos et sattunut tietämään, niin sellainen leffatyyppinen rakkautta ensisilmäyksellä on järjettömän harvinaista. Se, että nainen ja mies aloittaa suhteen, menee useinkin näin: Mies luulee rakastuneensa (LUULEE RAKASTUNEENSA; KOSKA EI OSAA EROTTAA SEKSUAALISTA HIMOA RAKKAUDESTA) ja nainen puolestaan ihastuu/kiinnostuu ja on valmis antamaan molemmille mahdollisuuden josko suhteesta syntyisi ajan kanssa rakkaussuhde.

Ajan kuluessa nainen alkaa rakastumaan, mutta kivasti juuri ennen sitä, kun alkaa paljastua että miehen tunteet olivatkin himoon pohjautuneita, ja miehen alkuinnostus alkaa kadota. Aito rakkaus ja kunnioitus miehen suunnalta puuttuu. Näin nainen huomaa päätyneensä suhteeseen, jossa hänellä alkoi olla tunteita kunnolla pelissä, mutta koska miehellä ei, niin naisen tunteet saavat kolauksen ja hän enää tyytyy kumppaniinsa. Ja sama toisinpäin. Harva uskaltaa erota heti kun ero alkaa käydä mielessä.

Rakkaus ei silmänräpäyksessä syty. Se vaatii yhteisiä kokemuksia, läheisyyttä, luottamusta ja kiintymystä pohjakseen.

Vierailija
19/29 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väärin. Mies sanoo ettei haittaa koska elättelee toiveita sun tunteiden syttymisestä. Katkeroituu luultavasti myöhemmin tajutessaan ettei niin käy. Ja mitä jos tapaat joskus sen oikean, meinaatko sitten vain lähteä? Minä tapasin sen minun oikean vasta yli nelikymppisenä ja tässä on nyt kolme vuotta kärvistelty, minä erosin jo ja mies ei vielä, mutta ei voida olla erossa toisistamme. Päivittäin tekemisissä. Tämä on todella raastavaa mutta se nyt on näin.

Vierailija
20/29 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Näin se on. Tästä ei hyvä seuraa. Jos lähdet tähän niin muista pitää mies ajan tasalla tasaisin väliaijoin, ettet vieläkään tunne mitään, jos menisi ymmärrykseen.