Ai että alkaisi riittämään tämä okt-asuminen. Tai pitäisi voittaa lotossa että olisi rahaa palkata tekijöitä.
Iso piha ja paljon hommaa. Talo jo sen ikäinen että pitää remonttia alkaa tekemään. Siivoaminenkin kyllästyttää, tai sen määrä. Ollaan kuitenkin eri linjoilla puolison kanssa että milloin tämä myydään. Toisaalta paikka on ihana, ja on hetkiä jolloin ajattelen että hulluhan sitä on jos tän myy, mutta sitten taas seuraavana päivänä kitkiessä tai jotain multakuormaa siirtäessä tms ajattelee että hulluhan sitä on jos tätä EI myy.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
AP:llä taas tylsää Itiksessä/Jakomäessä.
Mielestäsi tämä on provo? Miksi ihmeessä, ei kai Suomessa omakotitaloasuminen ole mitenkään harvinaista? Pienessä maalaiskunnassa asun, en Itiksessä :D
Tätään se on. Olen aikoja sitten laskenut rimaa siivouksessa ja puutarhanhoidossa. Vain talon kunnossapidossa ei auta lintsailla, sillä se kostautuu vuosien saatossa.
En vaihtaisi noita yhdeksää kukkivaa omenapuuta silti mihinkään. Enkä luumu-, kirsikka- ja päärynäpuita. Enkä marjapensaita, kurpitsapenkkiä, kastematoja ja pörriäisiä.
Elämä on valintoja. Ajattelen jo murheellisena aikaa, jolloin on pakko muuttaa kerrosasuntoon tai palvelutaloon.
Vierailija kirjoitti:
Tätään se on. Olen aikoja sitten laskenut rimaa siivouksessa ja puutarhanhoidossa. Vain talon kunnossapidossa ei auta lintsailla, sillä se kostautuu vuosien saatossa.
En vaihtaisi noita yhdeksää kukkivaa omenapuuta silti mihinkään. Enkä luumu-, kirsikka- ja päärynäpuita. Enkä marjapensaita, kurpitsapenkkiä, kastematoja ja pörriäisiä.
Elämä on valintoja. Ajattelen jo murheellisena aikaa, jolloin on pakko muuttaa kerrosasuntoon tai palvelutaloon.
Itse taas ennemminkin odotan että päästään sitten joskus rivarinpätkään tai kerrostaloon. Katselen myynti-ilmoituksiakin vaikka ei vielä ole vuosikausiin aietta tästä lähteä. En ole mikään puutarhanlaittaja enkä ole koskaan saanut tyydytystä noista hommista. Muistan kun puutarhahullu mummoni aina sanoi että kyllä sinäkin sitten vanhempana ymmärrät kuinka ihanaa tämä on. No, olen jo tukevasti keski-iän puolella eikä vielä ole lamppu syttynyt tuossa asiassa... Onhan tässä hyvätkin puolensa, on oma rauha ja kaunis ympäristö (kunhan sitä viitsii koko ajan huoltaa niin pysyy sellaisena).
En olisi voinut kuvitellakaan kasvattaa lapsiani kerrostalossa, se ei sovi arvomaailmaani. Enkä koskaan voisi asua kerrostalossa. Kun nyt olen vanhus myin taloni ja ostin itselleni rivarin päätykolmion, naapurin pihalle ei näy, pieni taloyhtiö, kaikki hoituu, ei lumitöitä, uusi talo, ei remppoja, teetin itselleni 25 neliön terassin, pienen nurmikkoni ajan kevyellä akkuleikkurilla. Kaikki tarvittava on kävelyetäisyydellä; terveyskeskus, kaupat, kuntosalit, kirjasto, uima- ja liikuntahalli jne.
Tämä on ihana.
Kyllä elämästään saa juuri niin vaikeaa, kuin vain itse haluaa. Kenenkähän sitä pitäisi tulla korjaamaan tuo AP:n elämä?
Vierailija kirjoitti:
En olisi voinut kuvitellakaan kasvattaa lapsiani kerrostalossa, se ei sovi arvomaailmaani. Enkä koskaan voisi asua kerrostalossa. Kun nyt olen vanhus myin taloni ja ostin itselleni rivarin päätykolmion, naapurin pihalle ei näy, pieni taloyhtiö, kaikki hoituu, ei lumitöitä, uusi talo, ei remppoja, teetin itselleni 25 neliön terassin, pienen nurmikkoni ajan kevyellä akkuleikkurilla. Kaikki tarvittava on kävelyetäisyydellä; terveyskeskus, kaupat, kuntosalit, kirjasto, uima- ja liikuntahalli jne.
Tämä on ihana.
Joo, kävellen olisi kiva päästä palveluiden äärelle. Nyt on autolla mentävä joka paikkaan. Ja just tuo asumisen helppous, se olisi ihanaa. Kaikki vapaa-aika ei mene jonkin remontin tekemiseen, suunnitteluun tai pihanhoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä elämästään saa juuri niin vaikeaa, kuin vain itse haluaa. Kenenkähän sitä pitäisi tulla korjaamaan tuo AP:n elämä?
Olenko jotakuta pyytänyt korjaamaan elämääni? Se nyt vaan on okt-asumisen realiteetteja että siinä on paljon hommaa.
Sehän se on just parasta kun on mitä touhuta. Miten esim betoni punkkerissa saa just ajan kulumaan, kun ei ole mitään mitä tekis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko jotakuta pyytänyt korjaamaan elämääni? Se nyt vaan on okt-asumisen realiteetteja että siinä on paljon hommaa.
Miksi ihminen joka ei pidä puutarhanhoidosta tai inhoaa pieniäkin remppahommia tai edes niiden teettämistä ulkopuolisilla yleensä on muuttanut omakotitaloon? Tuota minä ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihminen joka ei pidä puutarhanhoidosta tai inhoaa pieniäkin remppahommia tai edes niiden teettämistä ulkopuolisilla yleensä on muuttanut omakotitaloon? Tuota minä ihmettelen.
En inhoa remppahommia, mistä niin luit? Teen niitä enemmän mielelläni kuin puutarhahommia. Kerroin heti otsikossa että alkaisi riittämään tämä okt-asuminen. Toisin sanoen aikaansa kutakin. Ollaan molemmat oltu aina omakotitalossa, ja nyt pikkuhiljaa on alkanut kypsymään ajatus että toisinkin voi olla. Ikää alkaa tulla lisää eikä enää työpäivän jälkeen jaksakaan välttämättä tehdä vielä muutamaa tuntia pihahommia, luoda lunta, mitä näitä hommia nyt onkaan. Voisi lähteä vaikka kuukauden, parin reissuun ilman että tarvitsee pahemmin miettiä miten se koti siellä pärjää ja onkohan tullut paljon lunta pihaan tai kuka kävisi ajamassa sillä aikaa nurtsin. Kaikkia tällaisia.
Vierailija kirjoitti:
Sehän se on just parasta kun on mitä touhuta. Miten esim betoni punkkerissa saa just ajan kulumaan, kun ei ole mitään mitä tekis?
Elämässä on paljon muutakin, kuin talon ja pihan kimpussa puuhailu. Ihanaa että sinä nautit ja olet onnellinen. Kuitenkin on hyvä muistaa, että ne omat kiinnostuksenkohteet ja ajanviettotavat eivät ole yleinen normi. Ihmisen halut muuttuvat monesti läpi elämän 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En inhoa remppahommia, mistä niin luit? Teen niitä enemmän mielelläni kuin puutarhahommia. Kerroin heti otsikossa että alkaisi riittämään tämä okt-asuminen. Toisin sanoen aikaansa kutakin. Ollaan molemmat oltu aina omakotitalossa, ja nyt pikkuhiljaa on alkanut kypsymään ajatus että toisinkin voi olla. Ikää alkaa tulla lisää eikä enää työpäivän jälkeen jaksakaan välttämättä tehdä vielä muutamaa tuntia pihahommia, luoda lunta, mitä näitä hommia nyt onkaan. Voisi lähteä vaikka kuukauden, parin reissuun ilman että tarvitsee pahemmin miettiä miten se koti siellä pärjää ja onkohan tullut paljon lunta pihaan tai kuka kävisi ajamassa sillä aikaa nurtsin. Kaikkia tällaisia.
No myykää pois ja muuttakaa kerrostaloon, mikä estää? Elämä liian lyhyt valittamiseen.
Itse olen aina rakastanut omakotitaloasumista ja tänä korona-aikana se on ollut henkireikäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No myykää pois ja muuttakaa kerrostaloon, mikä estää? Elämä liian lyhyt valittamiseen.
Luitko aloitusviestiä? Siinähän AP vasta pohtii asiaa ja on vielä eri mieltä miehensä kanssa.
Miksi sinulla tuntui menevän niin tunteisiin tämä aloitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliso ei ihan vielä halua muuttaa. Kyllä tässä pitää toistakin kuunnella. Omakaan haluni pois ei ole vielä niin vahva, mutta se ajatus tulee yhä useammin mieleen, niin kuin nyt tänäänkin kun viime aikoina on ollut paljon kaikkea raskaampaa huoltotyötä yms. Mutta jossain kohtaa se aika koittaa kun myydään ja muutetaan. Tai jos se lottovoitto tulisi😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ainakaan ole. En siirtelee multaa tai ”kitke” mitään.
Kerrostalo❤️