Tapahtuma-ala : Suomi auki heti
Kommentit (25)
Avataan Suomi nyt heti -> joudutaan laittamaan se taas kiinni kahden kuukauden päästä. Sekö on sitten se hyvä tilanne?
Alkaa tulla sellainen tunne, että nuo tapahtuma-alan ihmiset EIVÄT ole mitään järjen jättiläisiä... Tässä on ravintola-ala (ynnä muut) kontannut suossa ja kaikki on tehty suositusten mukaan eikä vinguttu. Vaan yritetty pärjätä näillä eväillä.
Taiteilijat vain mesoaa ja valittaa.
Se on varmaa, että Vesalan keikalle en koskaan mene. Lapsellinen, tyhmä ruikuttaja hän on. Rahaa on kuin roskaa, auttaisi muita, mutta ei... valittaa vaan kun rahaa ei hänelle itselle tule.
Vierailija kirjoitti:
koko korona-ajan olen osallistunut erilaisiin kulttuurialan tapahtumiin netin välityksellä, ehkä enemmän ulkomaisiin, koska he ovat niitä enemmän järjestäneetkin. En ymmärrä miksei suomessa ole järjestetty näitä enemmänkin vaan valitetaan.
Ei ole vaikeaa esim. teatteriin viedä nettikameraa ja näyttelijät paikalle sitten vain estradille. Liput voisi ostaa nettikaupasta ja jokainen lipun ostanut saisi salasanan lähtykseen.
Olen oikeastaan osallistunut enemmän kulttuuririentoihin näin. On enemmän aikaa, kun ei tarvitse järjestää likkumista tapahtumapaikalle, pukeutumisia sun muita
Minulle taas teatterissa ja konserteissa tärkeintä on se että pääsee paikanpäälle. En maksaisi euroakaan siitä että saisin katsoa esitystä ruudulta, varsinkaan kun Youtube on täynnä vanhoja taltiointeja joita voi katsoa ilmakseksi.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa tulla sellainen tunne, että nuo tapahtuma-alan ihmiset EIVÄT ole mitään järjen jättiläisiä... Tässä on ravintola-ala (ynnä muut) kontannut suossa ja kaikki on tehty suositusten mukaan eikä vinguttu. Vaan yritetty pärjätä näillä eväillä.
Se on varmaa, että Vesalan keikalle en koskaan mene. Lapsellinen, tyhmä ruikuttaja hän on. Rahaa on kuin roskaa, auttaisi muita, mutta ei... valittaa vaan kun rahaa ei hänelle itselle tule.
Ravintolat ovat saaneet olla auki jo yli vuoden, ja niiden rajoituksia höllennetään koko ajan. Ei siis voi verrata.
En jaksa ajatella,suomi avautaa,tai mitä muut tekee? Ei ole yksilön asia puutua toisten teot.Itse vastaan vain itsestäni.Muut toimikoon miten lystää.Toimin ohjeistusten mukaisesti.En kapakoi ,en tupakoi.En käy konsertit, en kylillä.
Vierailija kirjoitti:
Avataan Suomi nyt heti -> joudutaan laittamaan se taas kiinni kahden kuukauden päästä. Sekö on sitten se hyvä tilanne?
Ei, vaan avataan Suomi nyt eikä enää laiteta sitä kiinni. Rokotukset edistyvät kovaa vauhtia ja sairaalahoidon tarve vähenee.
Jotenkin tuntuu, että tämä vuosi on viime vuoden toisinto. Syksyllä taas nähdään uusi korona-aalto. Kestihän se espanjantautikin kolme-neljä vuotta vuotta ja nyt kuvitellaan että tämä menisi ohi vuodessa-parissa.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, että tämä vuosi on viime vuoden toisinto. Syksyllä taas nähdään uusi korona-aalto. Kestihän se espanjantautikin kolme-neljä vuotta vuotta ja nyt kuvitellaan että tämä menisi ohi vuodessa-parissa.
Espanjantautiin ei ollut rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Samanlaisia vinkujia ja uhriutujia ne ravintoloitsijat on olleet.
Eikö ne vähän käy käsi kädessäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koko korona-ajan olen osallistunut erilaisiin kulttuurialan tapahtumiin netin välityksellä, ehkä enemmän ulkomaisiin, koska he ovat niitä enemmän järjestäneetkin. En ymmärrä miksei suomessa ole järjestetty näitä enemmänkin vaan valitetaan.
Ei ole vaikeaa esim. teatteriin viedä nettikameraa ja näyttelijät paikalle sitten vain estradille. Liput voisi ostaa nettikaupasta ja jokainen lipun ostanut saisi salasanan lähtykseen.
Olen oikeastaan osallistunut enemmän kulttuuririentoihin näin. On enemmän aikaa, kun ei tarvitse järjestää likkumista tapahtumapaikalle, pukeutumisia sun muita
Minulle taas teatterissa ja konserteissa tärkeintä on se että pääsee paikanpäälle. En maksaisi euroakaan siitä että saisin katsoa esitystä ruudulta, varsinkaan kun Youtube on täynnä vanhoja taltiointeja joita voi katsoa ilmakseksi.
teatteriesitysten ideana on usein se, että se on ainutkertainen eikä taltointi, se on livenä, jokaisessa esityksessä voi olla jotain uutta. Sitä ei saa youtubesta. Minä pidän teatterissa siitä puolesta. Ooperajuhlillekin voisin osallistua kotisohvalta käsin, jos esim. ei ole saanut ostettua lippuja.
Tapahtuma-ala on toiminut jotenkin mielikuvituksettomasti. Ilmeisesti Suomessa tulo tulee erilaisten tapahtumien kautta ja jos niitä ei ole, niin seisotaan tumput suorina (kuten eilen) eikä keksitä tilalle mitään muuta.
Kaikkihan koronarajoituksista ovat kärsineet, ei nyt tarvita enää kilpailua siitä, kuka on kärsinyt eniten.
Tapahtuma-alalla on aika monta toimijaa jotka ovat pystyneet järjestämään aktiviteettejä turvallisesti viime vuonna, silti marraskuussa laitettiin kaikki kiinni eikä tapahtumia ole vieläkään avattu. Ihan asiasta he kysyvät että miksi on ok että baarissa saa riekkua (nytkin Helsingissä on monta nimenomaan baareista lähtevää ketjua liikkeellä), mutta museoon ei saa mennä, tai teatteriin? Noin yhdenmukaisuusperiaatetta ajatellen näyttää kovasti siltä että yksi ala pääsee rajoitusten suhteen toista helpommalla, vaikka sieltä niitä tartuntoja nyt lähteekin.
Ja tunnen tosiaan sympatiaa kaikkia niitä kohtaan joiden toimeentuloa korona uhkaa, mutta ihmettelen näitä asioita johtavien päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Teatteriesityksen välittämiseen riittävän monikameratuotannon hinta on 25000 eurosta ylöspäin.
baarissa saa riekkua ehkäpä siksi, että suomi saa sieltä paljon enemmän verotuloja kuin jostain museosta. ikävä kyllä elämme maassa, jossa raha ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Huvimatkustamisen voikin sitten kokonaan kieltää, voithan ihan hyvin katsella videoita netistä eri maista. Ihan täysin sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teatteriesityksen välittämiseen riittävän monikameratuotannon hinta on 25000 eurosta ylöspäin.
höpöhöpö
Vierailija kirjoitti:
baarissa saa riekkua ehkäpä siksi, että suomi saa sieltä paljon enemmän verotuloja kuin jostain museosta. ikävä kyllä elämme maassa, jossa raha ratkaisee.
Veroja maksavat myös kulttuurialalla toimivat henkilöt palkastaan, onko jotenkin edullista siis pitää heidät sosiaaliturvan varassa?
Olisi pitänyt odottaa että tartunnat laskevat alle kahteenkymmeneen ennen kuin ravintolat, koulut ja mitkään muut tapahtumat avataan.
Vierailija kirjoitti:
Oli pakko vastata kun itsestä tuntui että sinä se tyhmä olet!
On totta että kaikki ovat kontanneet suossa mutta kyllä siitä ihan joka alan ihmiset ovat avautuneet ja valittaneet, mikä on hyvä, emme asu Pohjois-Koreassa meiilä on edelleen oikeus puhua asioista!
Kulttuuriala haluaisi myös toimia suositusten mukaan, järjestää tapahtumia missä on valvontaa ja turvavälit pidetään, maskit yms. Mutta tämä kielletään heiltä! Ymmärrän täysin miksi he halauavat asiasta puhuttavan!!
En ole Vesalafani mutta HÄN ON NIMENOMAAN puhunut alalla työskentelevistä ihmisistä, ja siitä kuinka he haluavat takaisin töihin, joten älä ala vääristelemään asiaa. Kiitos! Ja vielä lopuksi, Vesalan tehtävä ei ole auttaa tuhansia kulttuuri alalla työskenteleviä. Äly hoi!!