Onko teillä kavereita, jotka "iloitsee" siitä, kun olette vaikka lihoneet jne?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat ärsyttäviä. Itsekin olen nainen ja lopen kyllästynyt selkäänpuukotuksiin, juoruiluun, tekopyhyyteen ja siiihen epävarmuuteen mikä puretaan toisiin naisiin. Jopa läheisiin.
Mun yksi "ystävä" sanoo aina että " Voitko lopettaa salillakäynnin, niin että perseesi lähtee". Tai että "älä laittaudu, niin minä näytän paremmalta". Raivostuttavaa. Kerran oltiin baarissa joskus 19-vuotiaina ja suuttui kun sain enemmän huomiota siellä. En edes kiinnostunut niistä miehistä ja annoin kaikille pakit, mutta minunhan syyni sekin oli.
Viihdyn nykyään miesten parissa. Tämä kuulostaa taas siltä että olen sellainen "miehet on kivempia kuin naiset"- tyyppi, mutt ainakin hyvät, fiksut miehet ovat paljon vakaampaa seuraa kuin ketkään naiset.
Kuulostaa tutulta. Minuakin yksi kaveri ihan pokkana pyysi laittamaan baariin rumat vaatteet, jotta hänkin saa huomiota. Hieman epäuskoinen olo tuli siitä. En koskaan laittanut baariin muutenkaan mitään huomiotaherättäviä vaatteita, joten en tiedä mihin jätesäkkiin minun olisi sitten tuolloin pitänyt pukeutua?
Ja toinen kaverini nyrpisteli minulle, kun baarissa miehet lähestyivät minua kaveriani enemmän. Just sellaisia perus baarilähestymisiä, jotka eivät voisi vähempää kiinnostaa, mutta silti frendiä otti koville. Itse en todellakaan tehnyt asiasta mitään numeroa, olisin oikeasti toivonut vähäisempää huomiota. Sen yhden kerran jälkeen kaverini ei halunnut enää lähteä baariin kanssani.
Vierailija kirjoitti:
On kaikki! normaalista painosta lihosin korona aika 10kg, Lappasin sitä sun tätä suuhun suruni yksinäisyyten ja tietysti karkit suklaat.Ymärtämättä miksi vaateet kiristää.ympäristöni olet pyöristynyt näyttät hyvältä!Vahale se tulee vatsaan ja selkä rasvana sinne rintsikoiden alle .Kuin jegat vyötäröön.Ostin vaakaan paristot helmikuu 2021. Vaaka näytti 70kg.Lopetin mussutus karkki suklaa ruka rytmi.Nyt 1.6. vaaka 63 kg.Vain ruoka rytmin ansiosta .Aamiainen,lounas ,välipala,illalinen, ilta pala. Janoon veisi. Kävelyä ,hyötyliikuntaa.Ei koskaan hissiä.Ei suklaata,ei karkia,ei mitän makeaa.Kun makean koulusta pääsyt irti.Toistaiseksi ovat hiljaa.Seraava kun olen 58kg- 60kg. ritää kuten enenkin.( imisen paino kun vaihelee 2kg vuorokaus normalia)Aletaan sanomaan olet kurjan näköinen,naamasi roikuu.Pareman näköinen jos olisit pyöreämpi.Juuri naiset joilla ylipainoa.Syylistää henkilökohtaiset minua,kun muita ei kuulemassa .Esitävät muille iloista lepoisaa ihmistä pyöreänä.. Törkeää sanoa kenelle vaan:Esim.Syö suklaata saat läskiä.Neurotista sinun kävelysi jne.
Herran jestas tätä tekstiä!
Huhhuh, mulla ei onneksi ole kuin yksi ystävä enkä muista että kumpikaan olisi ikinä antanut mitään negatiivista kritiikkiä toiselle vaikka ollaan hyvin erilaisia.
Ainoa joka kommentoi painoani on äitini, jonka mielestä olen aina laihtunut vaikka olis tullut kiloja lisää.
Meillä on korona-aika mennyt päin persettä. Mieheni aiemmin hyvin menestynyt firma kaatui ja itse vaihdoin työpaikkaa ja menetin kesälomani. Yksi kaverini alkoi viestitellä miten ihanaa on kun heillä on nyt talo maksettu ja rahatilanne ihanteellinen. Ja mitä kaikkea kivaa aikovat kesälomalla tehdä ja unelmien matkojakin uskalsivat pitkästä aikaa varata. Kivat heille toki, mutta täytyykö meitä siitä koko ajan infota. Ymmärtäisin, jos olisimme aiemmin jotenkin pröystäilleet, mutta näin ei ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua harmittaa, jos joku kaveri laihtuu ja itse en onnistu laihtumaan... kateellinen olen, mutta en sitä tietenkään näytä. Toisaalta osaan myös iloita hänen kanssaan, kun tiedän miten vaikeaa se laihtuminen on.
Niitä ihmisiä inhoan, jotka - tietäen, että tarkoitukseni on laihtua - väkisin tuputtavat herkkuja, että "ei se nyt haittaa jos yhden jäätelön syöt" tai pullan tai kakkupalasen tai pizzan. Epäilen senkin takana olevan toiveen, että epäonnistun yrityksessäni.
Niin, tätähän tehdään meille hoikille myös. Itsekin olin lapsena lihava, mutta laihdutin teini-iässä ja olen pystynyt pitämään painoni normaalina. Aina kuulee kommenttia, miten pitäisi herkutella enemmän kun olen niin hoikka niin ei se haittaa. Sanon vaan, että kiitoksia, mutta aion myös pitää itseni hoikkana ja päätän ihan itse koska otan jotain "herkkua".
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tutulta. Minuakin yksi kaveri ihan pokkana pyysi laittamaan baariin rumat vaatteet, jotta hänkin saa huomiota. Hieman epäuskoinen olo tuli siitä. En koskaan laittanut baariin muutenkaan mitään huomiotaherättäviä vaatteita, joten en tiedä mihin jätesäkkiin minun olisi sitten tuolloin pitänyt pukeutua?
Ja toinen kaverini nyrpisteli minulle, kun baarissa miehet lähestyivät minua kaveriani enemmän. Just sellaisia perus baarilähestymisiä, jotka eivät voisi vähempää kiinnostaa, mutta silti frendiä otti koville. Itse en todellakaan tehnyt asiasta mitään numeroa, olisin oikeasti toivonut vähäisempää huomiota. Sen yhden kerran jälkeen kaverini ei halunnut enää lähteä baariin kanssani.
Täähän on ihan perus, miehillä on sama, että otetaan itseä rumempi "siipimieheksi" baarisaalistusreissulle. Koska on noloa mennä yksin baariin... ja sitten se kaveri jätetään yksin, kun sopiva kohde on löytynyt. Normihomma.
Hoikkia tai laihoja naisia kadehditaan aina, koska sellainen sattuu olemaan yleisesti ottaen kaikista eniten miesten mieleen, ja vaikka tätä ei myönnetä, niin luontaisesti haetaan myös sitä vastakkaisen sukupuolen huomiota sekä oman arvonsa mittaamista verrattuna lajikumppaneihin. Tämä kilpailu nyt vain on koodattu meihin ihmisiin.
Ja sama kokemus tuosta, että kun on itse "rumimmillaan", saa eniten niitä kehujakin. Annapa olla se vaihe, kun hehkut hyvinvointia, niin jo on sekalainen korppilauma ympärillä nokkimassa... Uhkana oleminen aiheuttaa voimakkaan reaktion!
Minulle sisko on sanonut monesti, että "älä meikkaa", kun olemme lähdössä ihmisten ilmoille. Jos olen kuitenkin laittanut itseäni jollain tavalla ennen kuin näen siskoani, hän toteaa ensimmäiseksi "miksi piti laittautua"... Kamalaa, kun on kaikesta kateellinen sisar eikä siis vain itseäni vaan kaikkia/kaikkea kohtaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuosien tiimellyksessä rintani muhkenivat yhtäkkiä yllättäen. Olin ollut pienikokoinen ja pienirintainen aina.
Minut oli kutsuttu juhliin ja laitoin aika kiireessä ylleni uuden paidan (ostettu a/b aikoina) ja tungin mollukkani vanhoihin juhlarintsikoihin.
En ikinä unohda daamien ilmeitä, kun tanssahtelin ja ihanat rintani hyppivät liian pienissä rintaliiveissä. En myöskään unohda aviomiesten tuijotusta ;)
Minä sain uudet rinnat ilman kirurgin veistä, miehet silmänruokaa ja juoruakat uutta ihmeteltävää ja juoruiltavaa. Win win.
Karavaani kulkee ja tissit pomppii...
Tää on kirjotettu ihan ku jonkun 60v setämiehen fantasiasta xD vähän jo epäilen tätä edes naisen itse kirjoittamaksi...
True story. Ehkä väritettynä, mut kuiteskin. Se oli eka kerta kun tunsin itselläni pomppivat rinnat. AA:t ei nimittäin tanssiessa pompahtele. Siksi tapaus jäi niin elävänä mieleen - ja varmaan tuttavien mieleen. Sori!
Jos näen jonkun pukeneen liian pienet rintsikat ja liian pienen paidan, niin en kyllä ajattele hänen rintojaan. Saatan kyllä ihmetellä, miksi on juhliin laittanut epäsopivat vaatteet.
Samaa meinasin kirjoittaa. Ihastelun sijaan kyseessä on varmaan ollut myötähäpeä itsensä esittelystä...
Minulla on kanssa muutama tämmöinen kaveri, joilla ei tunnu olevan hyvää sanottavaa. Mä huomioin heitä, näytätpäs nätiltä, kiva paita jne. En muista, että oisin saanut mitään kivaa takaisin, paitsi toiselta tölväisyjä 🙄
Kerroin esim.käyneeni muutamilla treffeillä, kommentiksi sain: En kyllä tajua miten sinulla noita miehiä riittää. Tarkoitti siis, että en ole hänen mielestään kummoinen. Toisen kerran päälläni oli omasta mielestäni ihana paita. Mikä paita se tuokin on? Näytätkin vanhemmalta kuin minä.
Tätä ihmistä pitäs sitten kehua ja boostata. Muutenkin on semmoinen ihmeellinen, jos hänen kaverinsa juttelee mulle, niin on epäkohtelias kun ei huomio häntä. Naisella on myös ikää reilusti enemmän kun minulla. Raskas tyyppi, ihmettelenkin miksi haluaa mun kanssa olla kaveria. Jaksan muutaman kerran vuodessa kun en keksi mitään tekosyytä 😅
Kateellisuus on täällä kansantauti.
Sitä on kaikkialla ja tullee aina olemaan.
Laihtuminen se naiset kateellisiksi saa. Laihduin joitakin vuosia sitten rajusti normaalipainosta alaspäin vakavan sairauden vuoksi. Syöpäänikö kadehtivat?
Yksi lihava oli nuorempana aina hädissään, jos kevensin ruokavaliota. Hän mielestään ei varmaan edes ollut tarvetta, mutta hänkää ei viitsinyt sitten vetää herkkujan mun seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista on kateellisia erityisesti ulkonäköön liittyvissä asioissa.
Itsekin suosin miesystäviä, ihan frendimielessä. Naiset puukottavat ja kovaa.
En halua olla juorurinkien osa, olen mieluummin juoruilun kohde.
Itselläni on myös paljon miespuolisia kavereita, mutta myös muutama insinöörinaiskaveri, he ovat käytökseltään kuin miehiä ja tosi hyvää seuraa. Ulkonäkö ja miesten ihailu eivät juurikaan kiinnosta, joten kilpailuasetelmaakaan ei synny. Ehkä sitten kun pärjää itse hyvin, ei tule epävarmuuden synnyttämiä lieveilmiöitä.
Mulla ystäväni hän on mieheni sisko Huomaa, että on iloinen kun oon lihonut sen huomaa kyllä
Hän itsekin ylipainoinen .Tavallaan samassa veneessä nyt ollaan. Suuttuttaa kyllä tuollainen vahingon ilo
Joo ja sitten laihtuesssa tulee "voi eii sä oot ihan kuihtunut" ja alkaa spekulointi onko anoreksia puhjennut, tai joku sairaus tullut. Tentataan MIKSI laihdutat, jos sanoo suoraan, että on lenkkeillyt enemmän ja vähän kattonut mitä syö. Voivotellaan miten kurjaa tuollainen elämä on mihin kuuluu itsensä kituuttaminen ja rääkki :D
Huonoja kavereita teillä. Minulla on vain hyviä kavereita, joiden menestyksestä millä vain elämänalueella voin iloita, ja sama toisin päin.
Tämä ilmiö koskee ihan kaikkea. Elämäsi hyvät asiat vaietaan kuoliaaksi. Laihtumisesta voidaan jopa suuttua. Ainoa millä saa olla ilkeilyltä rauhassa on kertoa itsestään negatiivisia asioita ja esittää huonovointisempaa kuin on.
Vierailija kirjoitti:
Naiset nauttivat 100%!!! laihan kaverin lihoamisesta.
Itse nautin vain silloin kun kyseinen laiha nainen on vuosikausia pilkannut itseään isompia ja sitten lihookin itse.
Naiset on sillein reiluja että haukkuvat kun on mahdollisuus. Ei tietysti kaikki mutta epäkypsät.
Itsellä anoppi (jota näen harvoin) kertoo heti ketkä kaikki on lihonut. Ja nauraa hohottaa siihen päälle.