Työkaveri saikuttaa kiireisimpinä päivinä, ilmoitti jo eilen, ettei tule tänään töihin
Mulla aivan älytön kiire asiakaspalvelutyössä ja joudun tekee hänenkin työnsä. Seitsemän rullakon ruokakuormakin tulee työpaikalle, yleensä saikkupellen tehtävä olisi purkaa se, mutta nyt lankeaa mulle. Taidan ensitöikseni irtisanoa itseni ja hakea sairaslomaa.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan vastuulla hankkia sijainen.
Kyseessä on tuilla ja lahjoituksilla pyörivä yhdistys, eikä sijaisia hankita noin helposti. Isot prosessit on työntekijöiden hankinnan suhteen.
Ap
Onkos ihmekään kun on hellepäivä, ainakin osassa maata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on tuilla ja lahjoituksilla pyörivä yhdistys, eikä sijaisia hankita noin helposti. Isot prosessit on työntekijöiden hankinnan suhteen.
Ap
Se on silti työnantajan velvollisuus. Selityksiä aina riittää.
Teet oman osasi max 8h ja tauot, työnjohto selvittää loput.
Esimies vaan toteaa: "Voisiko vähän joustaa". Itse ei hievahda toimistostaan apuun. Vapaaehtoisia kyllä on paikanpäällä, mutta isa on sen verran epäluotettavia, ettei uskalla päästää ruokakärryjen kimppuun - osa varmaan katoaisi. Usein heistä muutenkin on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Ap
Miksi tänne ilmoitit? Ilmoita vastuuhenkilölle, ettet voi millään pärjätä yksin.
Kylmän viileästi jätät vaan kuormia purkamatta, ei sulla ole kuin kaksi kättä. Etkä voi olla monessa paikassa yhtä aikaa.
Olisit voinut jo eilen tiedottaa eteenpäin, kun tiesit toisen saikusta...
Eikö sinun pitäisi jo mennä sinne töihin?
Venytys jatkuu niin kauan kuin venyt. Pomo alkaa tajuta kun alat saada tolkuttomasta kiireestä migreeniä ja joudut lähtemään kotiin puolilta päivin. Pomo kyl osaa sekin joustaa, mutta vain jos on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Esimies vaan toteaa: "Voisiko vähän joustaa". Itse ei hievahda toimistostaan apuun. Vapaaehtoisia kyllä on paikanpäällä, mutta isa on sen verran epäluotettavia, ettei uskalla päästää ruokakärryjen kimppuun - osa varmaan katoaisi. Usein heistä muutenkin on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Ap
Eli jos sinulla on siellä vapaaehtoisia niin hommahan käy ihan helposti kun käytät heitä orjina ja purat kärryt joukkovoimalla itse valvoen. Ja kun kehut heitä niin sitten vaikka varastaisivat saavat unia joista tulee kylmä hiki :D
Meillä on töissä tollain ap, joka ei luota muihin ja vain hän tekee asiat luotettavasti ja oikein.
Haiskahtaa taas joltain vassariunelmalta.
Jos epäilet, että kyse ei ole oikeasti sairastumisesta, niin ilmoita tästä esimiehellesi. Hänen velvollisuutensa on selvittää asia, ja pyytää sairauslomatodistus. Se voidaan tarvittaessa vaatia jo yhden päivän poissaolosta. Jos kyseessä on luvaton poissaolo, seuraa kirjallinen varoitus. Ja seuraavalla kerralla irtisanominen.
Sen jälkeen saatte palkattua uuden työntekijän tuon lintsarin tilalle.
Pitkä, hidas ja ikävä prosessi. Mutta se on vaan tehtävä.
Tuommoset saikkupellet ulos duunista. Työhaluisempia on kyllä varmasti tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos epäilet, että kyse ei ole oikeasti sairastumisesta, niin ilmoita tästä esimiehellesi. Hänen velvollisuutensa on selvittää asia, ja pyytää sairauslomatodistus. Se voidaan tarvittaessa vaatia jo yhden päivän poissaolosta. Jos kyseessä on luvaton poissaolo, seuraa kirjallinen varoitus. Ja seuraavalla kerralla irtisanominen.
Sen jälkeen saatte palkattua uuden työntekijän tuon lintsarin tilalle.
Pitkä, hidas ja ikävä prosessi. Mutta se on vaan tehtävä.
No sen todistuksenhan saa jostai "migreenistä".
Helpointa on, jos on ollut joskus menneisyydessä ollut selkä kipeä. Arvatkaa v tut taako, kun yksi työkaveri ilmoittaa säätiedotusten perusteella 'mulla on huomenna selkä kipeä"
Päivä kuluu mukavasti uimarannalla.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli oot työnsankarimarttyyri ja se ainoista joka saa vammahommastaan oikeaa palkkaa. Tee nyt ilmoitus siitä pomostasi. Työkaveri laiskottelee, koska on nähnyt jo miten typerää työnne on.
Oletko vähän yksinkertainen? Teet ylimääräisiä hommia samalla palkalla. Käytä vähän aivojasi.
Sairaana ei mennä töihin. Ei ainakaan korona-aikana.