Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOisat maanantaina***

21.08.2006 |

Hyvää yötä, aamua, päivää ja iltaa kaikille! Neuvolan laskujen mukaan tänään minulla on virallinen laskettu aika, joten sen kunniaksi ajattelin avata. =)

Mitään viitteitä tulevaan synnytykseen ei ole, ja pää meinaa hajota. Vauva on jo 4-kiloinen, äiti-parka on turvonnut ja huonotuulinen. Mutta eihän yksikään vauva ole vielä jäänyt pysyvästi mahaan... ehkä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä päivä on kulunut mukavasti siitä huolimatta, että mies on töissä. poika on ollut hyvällä tuulella ja aamulla nukuttiin puoli 8 asti :) että kyllä meilläkin näköjään välillä uni maittaa.

Kovasti olen itseäni kuunnellut ja yrittänyt kuunnella mahdollisen tulevan synnytyksen merkkejä mutta ei niin ei. seuraava joka mulle tulee sanomaan hyvän tahtoinen hymy naamallaan: " Vauva tulee kun vauva on valmis. Ei sinne vielä yksikään ole jäänyt." taitaa kohdata kohtalonsa. Uskomatonta mitä latteuksia ihmiset latelee.

Nyt on Siivottu ja sitten Suklaajäätelön kimppuun. Vielä jos ehtisi Sohvalle ennenkuin poika herää päikkäreiltä.

pubu ja Unski rv40+3

Vierailija
22/42 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Kretukka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta kotiuduttu. Nyt olis vauvan pää laskeutunut alas lähtö kuoppiinsa eikä liikkunut juuri lainkaa. Viime viikolla oli vielä korkealla ja pää liikkui. sf mitta tosin jatkaa kasvuaan viime viikolla 35+ nyt 36. Hemppa hyvä 126, pissa puhdas, Verenpaine hyvä. Paino oli laskenut viime viikosta 800g. Pikku-ukon sydän äänet hyvät.

Ens viikon maanantaille varattiin äitipolille yliaikas kontrolli aika. Aikasemmissa raskauksissa se on kans varattu mutta en oo koskaan sinne asti kerennyt kun vaavit on sitä ennen putkahtaneet maailmaan.

Elolle oikein isot onnittelut tytöstä ja pojasta. Olipas hyvän kokoisa vauveleita.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja pikku-ukko 40+4

Vierailija
24/42 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en sitten ole kevään jälkeen käynyt täällä, mutta nyt on ihana huomata elovauvoja satelevan! ONNEA KAIKILLE ELOVAUVAN SAANEILLE!

Odotan innolla omaanikin. (tietysti) Supisteluja sun muita tuntemuksia on jatkuvasti, mutta mitään konkreettista ei tapahdu. Välillä tulee ajateltua, että meinaako vauveli jäädä sisään! Liikkumista tapahtuu...ja sekin aika voimakasta välillä. Nukkuminen on hieman työlästä. Vauvan koko arviolta kolmisen kiloa. Laskettu aika oli perjantaina 18.8. Sainpa sitten juhlittua pienimuotoisesti omat synttärini, kun vauveli ei antanut kuulua itsestään.

Jännittää aika tavalla! Tulevana perjantaina pitäis vissiin varata aika yliaikaiskontrolliin...ellei sitten... On kyllä aika hermostunut olo ollut viime aikoina.

T: Pia rv 40+3

Vierailija
25/42 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa täällä... En ole jaksanut paljon kirjoitella, mut lukenut melkein kaikki pinot viime aikoina. Raskausviikkoja takana jo uskomattomat 41+1 ja nyt alkaa viimeistään pää leviämään... Viime viikko meni hienosti, kun ajattelin, et ok, laskettu aika meni, nyt vaan odotellaan. Mut tänään taas tuntuu siltä, et himputti, miksei mun kroppa voi toimia jo! Perjantaille varattiin aika äitipolille ja sieltä varmaan suoraan käynnistykseen, jos ei sitä ennen ehdi mitään tapahtua. Lapsivesikin oli jo vähentynyt, joten aika olis vaavin jo tulla pois... Kunnon suppareita ei ole näkynyt, kivuttomia tulee kyllä pitkin päivää esikoisen kanssa puuhaillessa.

Onne avaan kaikille jo synnyttäneille, perässä tullaan, vaikka ei aina siltä vaikuttaiskaan! Hurja LEM tuo sun kertomus, onneksi kaikki on nyt ok!

Ireene rv 41+1

Vierailija
26/42 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että vauvauutisia satelee, kun omalla areenalla ei tapahdu mitään. Äsken tuossa torkahdin kirjan pariin ja näin unta, että lapsivettä alkoi valumaan, mutta untahan se tietenkin vain oli.

Neuvola olisi perjantaina, jolloin kasassa jo 41+2. Toivottavasti ennen sitä olen jo päässyt tästä mahasta.

Joku täällä haaveili uusista popoista ja vaatteista. Täytyy myöntää, että itsekin odottelen, että pääsisin tutustumaan syksyn vaatetarjontaan ilman mahaa. Tosin vanhat vaatteetkin tuntuvat melkein uusilta, kun niitä ei ole aikoihin saanut vedettyä päälleen. Ja valinnanvaraa ainakin on enemmän verrattuna tämän hetkiseen tilanteeseen. Minulla on mahdollisimman niukasti äitiysvaatteita, kun en niihin raaski kauheasti investoida ja päälle mahtuvat paidat alkavat jo lukuisten pesukertojen jälkeen olla aika kulahtaneita.

Velho rv40+5

Vierailija
27/42 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lem, onneksi kaikki nyt hyvin, oli varmasti kurja olla sairaalassa, kun vauvalla ei ollut kaikki hyvin ja joutui olemaan eri paikassa pienen kanssa.. :(

Neuvolasta juuri tulin. Vauvalla kaikki hyvin ja sydän sykkii 144. Mulla arvot hyvät sekä pissa ok. Kohdunpohjan korkeus 35. Vauvan kokoarvio on yli 3,5kg. Oma paino laskenut 100g (SUKLAAN SYÖNNISTÄ HUOLIMATTA!) :D Vauva oli edelleen raivotarjonnassa, mutta pää on suht ylhäällä, eikä ole laskeutunut mokoma. Meinaa vissiin pulskistuttaa itsensä yliajalla isoksi?

Alkaa tuntumaan, että olen se joka täällä vielä yksin syyskuussa odottelee ja oloansa voivottelee...

Huono olo (joka menee ja tulee) on vaivannut toista päivää. Syytä ei neuvolassakaan keksitty. Mitään synnytykseen viittaavaa oiretta ei ole näkynyt. Onko muilla moista etovaa heikottavaa oloa???

Villa rv 39

Vierailija
28/42 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaavin painoarvio oli 3800g että näin,sitten vaan magneettikuvauksiin ja huomena tuleekin arvio miten sieltä tullaan,leikkurin avustuksella vai mahtuuko tulee. olin vähän shokissa ton arvion suhteen,kun esikoinen oli 3370g syntyessään.. itse olen kummiskin 156cm ja 44kg

muuten kaikki ok..

nyt lepäämään.. onnittelut elolle ja kaikille joita en oo muistanu onnitella!!!! :)

k.h.p ja tärppi 39+1

Vierailija
29/42 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin tuossa pinon alussa, että säännöllisiä supistuksia sateli. Niinhän niitä tuli. Voimakkaita, jopa niin, että piti oikein etsiä hyvää asentoa ja kaurapussilla hautoa särkevää ristiselkää. Viime kertaisesta viisastuneena yritin kuitenkin nukkua ja viimein nukahdin. Supistuksia oli tullut säännöllisesti pari tuntia ja tihentyneet 10-5 min tiheyteen. Heräsin klo 01 seuraavan kerran isoon supistukseen, sitten olo oli horteinen ja klo 02 nukahdin kun olo helpotti uudestaan. Nyt kello onkin jo puoli kuusi aamulla, selkää särkee, mutta supistelut ovat loppuneet.

Mitähän tämä vauva odottaa? Onkohan me unohdettu jotain tosi tähdellistä ja hän ei siksi saavu ;) Olo on kyllä paljon positiivisempi, kun on jotain sähinää ollut.

Opemamma tilasi vauvan ensi perjantaiksi. Minulle sopisi tiistai, keskiviikko tai torstai... Onkohan vauvalla kalenterissa noina päivinä kovinkin paljon ohjelmaa, vai sopisiko saapua?

Tammikukka 38+6

Vierailija
30/42 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja [size=3][color=red]TYTTÖ[/color][/size] tuli.

Tässä on viikko mennyt opetellessa uutta vauva-arkea ja oppimista onkin ollut..Kuinka sitä olikaan unohtanut paljon asioita..

Tyttö syntyi 080806 klo.17.18 4220g ja 52cm ja 37½cm.Hiukan oli odotettua isompi neiti ja usko meinasi loppua kesken ikuisuudelta tuntuvan 18 minuuttisen ponnistusvaiheen aikana..Rv oli 40+5.

Synnytys yhteensä kesti 6h.

Sairaalassa oltiin viikko, mä jo etukäteen 3 päivää.Ja toisena päivänä vauva vietiin lastenosastolle sokeritippaan.Ja su 13.8 päästiin kotiin..

Synnytyksestä lisää tuonne synnytyspuolelle..

Tsemppiä ja onnea kaikille vatsansa kanssa vielä eläville..

Ihanaa saada oma kroppa takaisin, mutta on jo ikävä palloakin..

pikku_ruu & tytsy rv0+0 ja onnesta soikea muu perhe

Vierailija
31/42 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja HURJAN PALJON ONNEA jo vauvansa hakeneille!!!!

Vierailija
32/42 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolella lainkaan..Tulen kirjoittelemaan tarnaa tänne, kun taas kerkiää..

Vierailija
33/42 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon vauvauutisia ;-)

ONNEA LEM, ONNEA PIKKURUU ja TUPLAONNEA ELO!!!!

Voi kuinka hyvä mieli tuli, kun Elolla on mnnyt kaikki hyvin lapsosten kanssa, ja vielä tuo ihana ylläri, että molempia sukupuolia tuli.

LEM, loppu hyvin kaikki hyvin. Jännitystä on teillä riittänyt, mutta hienoa, että kaikki on kunnossa. Joko nimi on valmiina?

PIKKURUU, meidän lapsoset ovat siis syntyneet samana päivänä ja olivat kutakuinkin samankokoisetkin (sulla 100g painavampi ja mulla sentin pidempi). Myös synnytyksen kesto meni samoihin ;-)

Ja sitten omaa hehkutusta. Tänään oltiin poikain kanssa ekaa päivää keskenämme ja selvittiin hienosti! Ja juuri nyt kun tätä kirjoitan, on pikku-E ekaa kertaa onnistuneesti kantoliinassa, jonka kanssa vielä eilen en tullut ollenkaan toimeen. Ehkä se tästä, kunhan vaan jaksan harjoitella niin eiköhän harjoitus tee metsurin ;-)

Nyt on tapaamisessa olleista koossa enää Opemamma, Pubu, Ode, Air sekä Calathea. Laittakaahan tuulemaan! Pitäiskö alkaa varata lokakuulle jo jotain tapaamispäivää, jonka kaikki sitten laittaisivat ylös päällekkäisyyksien välttämiseksi?

Vai ei ollut Puuhis vielä lähtenyt mäen päälle reissaamaan? Olin jo ihan varma, kun susta ei mitään kuulunut.

Laitan taas kollektiivisesti supistuksia ja voimia kaikille vielä vauvaansa odottaville. Tyyppi alkoi nyt hikoilemaan tässä liinassa...tämäkin vielä.

Pumpuli ja E

Vierailija
34/42 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Kretu

Vierailija
35/42 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ettiny nyt monta kertaa pinon läpi ja yrittäny löytää elon vauva uutisia, mutta missä ne on? en löydä...

Onnea kaikille palleron jo pyöräyttäneille!!

ja paljon supistuksia niitä kaipaaville!

keru ja naatti

Vierailija
36/42 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elon vauva uutiset olivat esittely pinossa.

Vierailija
37/42 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole sokea :) minäkin sitä pitkään ihmettelin ja löysin ilmoituksen Eloisten syntyneiden listalta.

Vierailija
38/42 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkona 16.8.06 klo 11.32 syntyi potra poika rv 41+0. Painoa pikkumiehellä 3405g ja pituutta 51cm. On oikein kiltti ja rauhallinen miehen alku.

Synnytys alkoi vesien menolla myöhään ti-iltana ja moninaisten vaiheiden jälkeen päättyi kiireelliseen sektioon 12h yrittämisen jälkeen. Vauva ei alkanut laskeutumaan ollenkaan ja käänsi lopulta päänsä virheasentoon. Eli pahin pelkoni toteutui: sektio oli ainoa vaihtoehto. No, loppujen lopuksi kaikki on hyvin ja olen toipunut hyvin; tänään päästiin vauvan kanssa kotiin opettelemaan nelihenkisen perheen arkea.

Onnea kaikille muillekin nyyttinsä tässä välissä hakeneille, olen aivan ulalla vauvatilanteesta...

Neeuska ja pikkumies 5 pvää

Vierailija
39/42 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännittää huominen tieto miten synnytän.. nyt ku kattoo niin 3,4kg ois pikkanen punnerrettavaksi..jos tosiaan pitää paikkaansa toi mun arvio tälle päivälle.. masentaa jos ne sanoo et pitäs 3,8 kg punnertaa.. kuinkahan luotettavii noi kuvaukset on?

Vierailija
40/42 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää kysäistä teiltä neuvoa, että saisi mielenrauhan...eli kaaduin tuossa äsken housuja riisuessani, kylläkin todella pehmeästi ja onneksi pehmeälle matolle...maha ei siis osunut mihinkään, eli kyljelleni kaaduin ja kädenkin sain laitettua tueksi. Tarviikohan huolestua? Mielessä alkoi tietysti heti pyörimään kauhukuvia mm. istukan irtoamisesta..

Huolestunut eloinen 39+3