Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lasten ikäero??

21.03.2006 |

Hei! Onko kenelläkään vastaavaa olen vasta marraskuussa synnyttänyt pojan joka on nyt 4 kuukautta ja imetän ,mutta nytten uudestaan raskaana...

taitaa tulla noin vuoden ikäero lapsille..

kokemuksia kaivataan....

raskasta varmaankin tulee olemaan..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lasten ikäero 1v 2kk eli esikoinen oli puolivuotias, kun tulin uudelleen raskaaksi. Alku tietysti oli hieman rankkaa, kun tuntui ettei itse riitä kahdelle pienelle ja vielä miehellekin. Meillä kuopus oli onneksi kiltti ja terve vauva, joten ei tullut liiallista väsymystä.

Mutta nyt kun lapset ovat kohta 2v 11kk ja 1v 9kk, niin voin sanoa, että monesti pääsee helpommalla kuin yhden lapsen vanhemmat. Pojista on seuraa mielettömästi toisilleen ja kuopus oppii monet asiat kuten syömään itse nopeammin ja melkein itsestään ottamalla vaan mallia veljestään ja matkimalla.

Asia mitä me pidettiin tärkeänä oli se, että esikoinen pääsi välillä kaksin sekä äidin että isän kanssa jonnekin. Ettei tuntisi itseään ulkopuoliseksi ja olevansa toisella sijalla vauvan jälkeen.

Onnellista odotusta sinulle. Toivottavasti omista positiivisista kokemuksista oli sinulle jotain hyötyä.

Andoliniska 14+3

Vierailija
2/4 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellistä vastaajaa haluaisin vain kommentoida: kahden lapsen vanhempana ei pääse helpommalla kuin yhden, sillä kahdesta lapsesta on aina kaksinkertainen työ -varmasti toki myös ilokin.

Hyvä vinkki: pyydä apua ja ota tarjottu apua vastaan. Lapsista varmasti tulee jossain vaiheessa hyvät leikkikaverit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoessani, että kahden lapsen kanssa pääsee helpommalla kuin yhden lapsen kanssa, tarkoitin sitä, että nyt kun molemmat ovat jo isompia pääsee helpommalla. Esimerkiksi se, että lapset saavat seuraa toisistaan tarkoittaa sitä, että minulla on päivisinkin aikaa itselleni ja kotihommille. Myös se tuo helpostusta, että toinen oppii vanhemmalta sisarukseltaan monia taitoja. Ei meillä esikoinen osannut itse syödä alle vuoden ikäisenä eikä pukea ja riisua 1v. 6kk-ikäisenä.

Toki tämäkin riippuu lapsesta/lapsista. Itse olen kokenut, että meillä kahden lapsen kanssa on helpompaa kun vertaan moniin tuttavaperheisiin, joissa vain yksi lapsi. Kaikkihan sen ymmärtää, että vauva aika on erikseen, eikä se helpompaa useamman kanssa.

Ei kannattaisi teilata täysin toisen mielipiteitä. Meillä kai kaikilla on oikeus sellaisiin.

Vierailija
4/4 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Itselläni on kaksi poikaa joiden ikäväli on vuosi ja kolme viikkoo.

Olen ollut heidän kanssaan yksin.Helppoa minulla ei ole ollut.

Siksi olen tätä asiaa monasti miettinyt, pähkäillyt ja tullut siihen tulokseen että kaikki lapset ovat erillaisia.Toiset helppoja ja toiset vaikeita.Sukupuolet tuovat omat eroavaisuudet.

(Uskoisin myös että kaksosten vanhemmat joilla on kaksi poikaa ovat vaikeampia kuin tyttö-poika tai tyttö-tytön omaavat.) Meistä vanhemmista riippuu aika paljon se mihin suuntaan perhesuhteet menee.Millaisia luonne-eroja meillä on?Onko kasvatusperiaatteet samat molemmilla?Jos vanhempia on kaksi ja heillä yleensä myös tukiverkko ympärillään niin ongelmia tuskin tulee.

Luottakaa vain toisiinne!!Ja ennen kaikkea meidän tulisi luottaa itseemme sillä kukaan muu ei olisi parempi kuin omat vanhemmat.

Ovat he sitten yksin tai yhdessä!!

Näin kymmenen vuoden päästäkään ei kaikki aina mene niin kuin toivoisi mutta elämä on sellaista ja onneksi meidän perhe kokee onnellisen muutoksen saadessaan perheen lisäystä lähiaikoina.

Ja omasta puolestani sanon että saamme kokea kahden vanhemman perhettä joka on meille taivaan lahja.

Ihan kuin haaveistani tulisi totta!!

Kaikkea hyvää sinun perheellesi ja toivon että tiedät mikä on teille parasta!

Minäkään en antaisi päivääkään pois lasteni elämästä!

Äiti30.. rv 34 +4