Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on ihan kypsä ruokarajoitteiseen perheeseeni, todella ikävä tilanne ja paha mieli tästä!

Vierailija
03.06.2021 |

Meillä mies tekee kaikki ruuat. Itse en osaa tehdä kuin ihan perusjuttuja kuten nakkikeitto ja makaronilaatikko. Olen kyllä oppinut syömään ja tykkäämään eksoottisemmistakin ruuista, joita mies tykkää laittaa. Pidän ihan oikeasti jopa sushista ja ole maistanut myös sitä raasta lihasta tehtyä pihviä (en nyt jaksa muistaa nimeä) ja osteria.

Mutta ongelma on se, että minun perhe (äiti ja sisarukset) eivät tykkää mistään erikoisista ruuista. Siksi mieheni aina pyytää minua kysymään perheeltäni syövätkö he ruokaa, jota mies aikoo heille laittaa. Aika monet ruuat ja ruoka-aineet jää pois, kun ne eivät vaan maistu tai tuntuvat vierailta ja jopa vastenmielisiltä. Usein äiti ja minun sisaret kuitenkaan viitsi sanoa etukäteen, etteivät halua syödä jotain tiettyä ruokaa, koska onhan se noloa ruveta sillä tavalla esittämään mitä haluaa syödä kun on tulossa kylään. Sitten kun he ovat meillä ja pöydässä onkin jotain outoa, kuten lohta tai parsaa, niin heillä menee pala kurkkuun eikä vaan pysty syömään.

Näin kävi taas viime lauantaina, kun pidettiin puutarhajuhlat ja mies grillasi lammasta ja kanaa. Minun porukoista lammas maistuu villasukalta eikä he tykkää syödä sitä. Kanassa oli taas tosi vahva grillikastike, eikä sekään mennyt alas.

Olihan se tosi ikävä tilanne, kun minun porukat ei syönyt juuri mitään ja muut vieraat ihmetteli, mitä porukkaa nämä oikein on, jotka eivät syö mitään ja vaan haukkuvat tarjoiluja.

Muutenkin sitten meni fiilikset pilalle, kun mieskin alkoi minulle puhua, että miksi mun porukat yleensä tulee paikalle, jos eivät kerran tykkää mistään ja haukkuvat ja kritisoivat tarjoiluja. Eihän minun porukat näin tehnyt, vaan sanoivat vain, että nyt ei oikein maistu tarjoilut ja ehkä vähän ihmettelivät ja kommentoivat niitä.

Mulle jäi tosi paha mieli ja harmittaa porukoiden puolesta, kun kerran ei vaan halua syödä ruokaa, joka omasta mielestä maistuu oudolta ja pahalta. Ymmärtän myös ettei etukäteen haluta olla hankalia ja sanota ettei tykkään kuin perunasta ja jauhelihakastikkeeesta.

Olipas pitkä purkaus multa! Mutta todella paha mieli tuli taas tästä, sekä porukoiden että miehenkin puolesta, joka sentään yritti tehdä kaikille kelpaavaa ruokaa.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän siitä tulee mielipahaa kun jättää ennakkoon sanomatta jos ei syö jotain ruokaa x. Jos sitä ei sano, ruuanlaittaja luulee että kaikki on ok ja suoraan sanottuna v**tuuntuu kun ei tehty ruoka kelpaakkaan

Vierailija
2/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikai tässä muuta kun: Jätä se sika! Miehen vikahan se on kun perheesi ei ymmärrä mtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen tarina sieltä sitten tupsahti tällä kertaa.

Vierailija
4/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paha mieli näin koronakeväänä, kun sun porukat ei syö villasukkaa.

Vierailija
5/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset sano "porukoillesi" että ottavat mukaan omat nakkinsa. Ja miehelle että niistä ei tartte välittää, ovat juntteja.

Ja voisitte siinä sivussa vaikka kasvaa aikuisiksi.

Vierailija
6/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo toki, mutta kyllä aloittajan kaltaisia sitruunaisen happamia valittaja- ja syyllistäjänaisiakin on ja paljon.

Vierailija
7/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko vanhempasi 3-vuotiaita? 

Miksi eivät "viitsi" etukäteen sanoa, että mie en sit syä mittään muuta kuin pottumuusia ja ruskiaa kastikkia?

Olisi vähän miellyttävämpi tilanne kaikille. 

Vierailija
8/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sekin surettaa vielä, että eka kertaa olimme koossa isommalla porukalla puoleentoista vuoteen. Koronan takia pidettiinkin puutarhajuhlat.

Odotin niin kovasti tätä tilaisuutta olla yhdessä!

Ap

Vierailija
9/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko heidän ihan pakko käydä teillä syömässä? Jos tulisivat vain kahville, pullaa ja keksejä pöytään.

Vierailija
10/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvitus 10+

Vierailija
11/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomia juntteja. Omat nakit ja ranskalaiset mukaan jatkossa jos ruokavalio on kuin krantulla viisivuotiaalla.

Vierailija
12/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sun porukat voi tuoda vain mukanaan sitä styroksia ja pahvia mitä ne syö? Pitääkö muiden sitten tyytyä syömään jotain mautonta sontaa sen takia että he on aistirajoitteisia?

Vierailija
13/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko heidän ihan pakko käydä teillä syömässä? Jos tulisivat vain kahville, pullaa ja keksejä pöytään.

Vettä tuollaisille. Ei muuta.

Vierailija
14/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oikeus vierailla on arvostella tai haukkua isännän tekemiä eväitä? Meiltä sais äkkilähdön . En minäkään aina ihastu ruokiin joita muut laittaa ja tarjoaa mutta syön kuitenkin ainakin vähän, enkä missään nimessä arvostele ruokaa jota minulle on tarjottu. Sinä ja sun porukat olette huonokäytöksisiä.

Vierailija
15/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta omat nakit!!

Vierailija
16/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestäsi. Ihan todella rasittavan kuuloista nirppailua.

Sinun porukoiden kanssa kannattaa vastedes sopia, että syövät kotoa lähtiessä, jottei kenenkään tarvitse arvuutella kelpaako ja pahoittaa mieltään kun ei taaskaan maistunut.

Vierailija
17/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestäsi täydellisesti. Sen verran varmaan voisit sinäkin tehdä, että ostat vaikka pari pakettia grillimakkaraa porukoillesi ja käsket heidän pitää suunsa kiinni tarjoiluista, jos eivät aio niitä kehua. Kuuluu nimittäin ihan normaaleihin käytöstapoihin, että jos kyläpaikkaan tuppautuu toisten ostamia ja valmistamia ruokia syömään, niin tarjoiluja ei arvostella. Yhtään.

Tai sitten se paras ratkaisu, jätätte tosiaan sinun porukkasi jatkossa kutsumatta, kun eivät kerran osaa muuta kuin lokkeilla ja valittaa. Mä en todellakaan omia vanhempiani puolustelisi yhtään tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
18/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sekin surettaa vielä, että eka kertaa olimme koossa isommalla porukalla puoleentoista vuoteen. Koronan takia pidettiinkin puutarhajuhlat.

Odotin niin kovasti tätä tilaisuutta olla yhdessä!

Ap

Olittehan te yhdessä, mutta syömisestä piti vieraiden tehdä ongelma. Mies sentään yritti, hänelle pisteet.

Vierailija
19/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukkasi ei osaa käyttäytyä, mutta jos kerran miehellesi on tärkeää, että ruoka maistuu myös heille, niin eikö siinä paremman ruoan seassa olisi voinut helposti grillata myös muutaman nakin heille? Tai jättää muutaman kanafileen maustamatta?

Vierailija
20/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohi ja parsa outoa? Jos aikuinen ihminen ei halua syödä muuta kun perunaa ja jauhelihakastiketta niin kannattaa jättää kaikenlaiset juhlat väliin. Todella junttia olla vielä aikuisenakin jonkun nirsoilevan lapsen tasolla, ja vielä juntimpaa arvostella toisen vierailleen tekemää ruokaa. Hävetkää koko ”porukka”.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan