Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on ihan kypsä ruokarajoitteiseen perheeseeni, todella ikävä tilanne ja paha mieli tästä!

Vierailija
03.06.2021 |

Meillä mies tekee kaikki ruuat. Itse en osaa tehdä kuin ihan perusjuttuja kuten nakkikeitto ja makaronilaatikko. Olen kyllä oppinut syömään ja tykkäämään eksoottisemmistakin ruuista, joita mies tykkää laittaa. Pidän ihan oikeasti jopa sushista ja ole maistanut myös sitä raasta lihasta tehtyä pihviä (en nyt jaksa muistaa nimeä) ja osteria.

Mutta ongelma on se, että minun perhe (äiti ja sisarukset) eivät tykkää mistään erikoisista ruuista. Siksi mieheni aina pyytää minua kysymään perheeltäni syövätkö he ruokaa, jota mies aikoo heille laittaa. Aika monet ruuat ja ruoka-aineet jää pois, kun ne eivät vaan maistu tai tuntuvat vierailta ja jopa vastenmielisiltä. Usein äiti ja minun sisaret kuitenkaan viitsi sanoa etukäteen, etteivät halua syödä jotain tiettyä ruokaa, koska onhan se noloa ruveta sillä tavalla esittämään mitä haluaa syödä kun on tulossa kylään. Sitten kun he ovat meillä ja pöydässä onkin jotain outoa, kuten lohta tai parsaa, niin heillä menee pala kurkkuun eikä vaan pysty syömään.

Näin kävi taas viime lauantaina, kun pidettiin puutarhajuhlat ja mies grillasi lammasta ja kanaa. Minun porukoista lammas maistuu villasukalta eikä he tykkää syödä sitä. Kanassa oli taas tosi vahva grillikastike, eikä sekään mennyt alas.

Olihan se tosi ikävä tilanne, kun minun porukat ei syönyt juuri mitään ja muut vieraat ihmetteli, mitä porukkaa nämä oikein on, jotka eivät syö mitään ja vaan haukkuvat tarjoiluja.

Muutenkin sitten meni fiilikset pilalle, kun mieskin alkoi minulle puhua, että miksi mun porukat yleensä tulee paikalle, jos eivät kerran tykkää mistään ja haukkuvat ja kritisoivat tarjoiluja. Eihän minun porukat näin tehnyt, vaan sanoivat vain, että nyt ei oikein maistu tarjoilut ja ehkä vähän ihmettelivät ja kommentoivat niitä.

Mulle jäi tosi paha mieli ja harmittaa porukoiden puolesta, kun kerran ei vaan halua syödä ruokaa, joka omasta mielestä maistuu oudolta ja pahalta. Ymmärtän myös ettei etukäteen haluta olla hankalia ja sanota ettei tykkään kuin perunasta ja jauhelihakastikkeeesta.

Olipas pitkä purkaus multa! Mutta todella paha mieli tuli taas tästä, sekä porukoiden että miehenkin puolesta, joka sentään yritti tehdä kaikille kelpaavaa ruokaa.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää kutsuko heitä syömään. Pyydä heitä vain kahville.

Joo, totta kai on pyydetty kahville mun porukoita, ja mies on leiponut tai ostanut kahvileipää. Mutta ei minun äiti ja sisarukset oikein tykkää jos on liian makeaa, veli ei syö mitään makeaa ollenkaan. Piirakat kylllä menisi, mutta ne on aika työläitä eikä mies ole oikein tottunut niitä tekemään. Äitini mielestä miehen tekemissä piirakoissa on ihan liian paksu taikina sitäpaitsi.

Ap

Vierailija
42/67 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sun suku tulee teille sikailemaan, närppimään ja valittamaan miehen tekemästä ruuasta? Jos miehen sukulaiset tekis tätä, niin ohje olis että älä päästä niitä teille enää. Miestä ottaa päähän ihan syystä. Sun perheellä ei ole käytöstapoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos sanoisit perheellesi, että pitää mölyt mahassaan jos ruoka ei kelpaa. Ei ole pakko valittaa, voi olla myös hiljaa.

Vierailija
44/67 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon, kuvottavia nuo sukulaisesi. Jos ei sen vertaa ole sivistystä, että pitää mölyt mahassaan ja kiittää kohteliaasti ruuasta, niin pysykööt pois.

Porttikiellon laittaisin , jos olisin miehesi.

Vierailija
45/67 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitapa ne porukkas kuriin nyt. Toisen tekemän ruoan haukkuminen on rumaa käytöstä.

Vierailija
46/67 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää laittaa suvullesi sellainen oma lastenpöytä pihan nurkkaan. Siellä ne voi syödä marie keksejä ja katsoa kun aikuiset juhlii.

Vierailija
47/67 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi olkoon, kuvottavia nuo sukulaisesi. Jos ei sen vertaa ole sivistystä, että pitää mölyt mahassaan ja kiittää kohteliaasti ruuasta, niin pysykööt pois.

Porttikiellon laittaisin , jos olisin miehesi.

No näin. Minä ainakin lopettaisin ruoan tarjoilun jos joka kerta tulee haukut. Meillä ex-käly hairahtui kerran sanomaan ”hyi, mitä tuo on” ruokapöydässä. Lopun mökkivierailunsa huolehti omista ruuistaan.

Vierailija
48/67 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitapa ne porukkas kuriin nyt. Toisen tekemän ruoan haukkuminen on rumaa käytöstä.

Ja pelkkää miehen kiusaamista. Pienet lapsetkin osaa olla sanomatta ruuasta mitään negatiivista. Syövät mitä syövät ja loppuja "eivät jaksa". Ihan siksi, että varsinkaan toisen tekemästä ruuasta ei pidä valittaa.

Vierailija
49/67 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, totta kai on pyydetty kahville mun porukoita, ja mies on leiponut tai ostanut kahvileipää. Mutta ei minun äiti ja sisarukset oikein tykkää jos on liian makeaa, veli ei syö mitään makeaa ollenkaan. Piirakat kylllä menisi, mutta ne on aika työläitä eikä mies ole oikein tottunut niitä tekemään. Äitini mielestä miehen tekemissä piirakoissa on ihan liian paksu taikina sitäpaitsi.

Ap

Mitkä piirakat muka menisi? Nakki- tai jauhelihapiirakat?

Vierailija
50/67 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tiedätkö, kestitse ihan itse oma vaikea perheesi. Vaikka teidän keskinäinen järjestely on, että mies hoitaa teillä kotona pääasiassa ruokahuollon on kohtuutonta tuossa tilanteessa vielä vaatia miestä paapomaan Sinun huonosti käyttäytyvää perhettäsi, joka ei koskaan osaa arvostaa hänen vaivannäköään, vaan palaute on aina negatiivista. Eikä ole mikään pakko tuollaisille vieraille edes tehdä itse, osta kaupasta sitä helpointa.  

Vierailija
51/67 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossako aikuiset ovat noin kranttuja? Uskomatonta. 

Vierailija
52/67 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens kerralla keittelet lapsuuden perheellesi nakkisoppaa. Paremmat herkut muille voikin miehesi kokata.

Mun lapset ovat alusta asti saaneet syödä mitä tarjolla. Eri lihoja, vihanneksia, juureksia, mausteita. Sushi, thai ruuat, intialainen, kaikki käy. Minusta aikuisten tehtävä totuttaa lapset.

Vierailija
53/67 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"... Pöydässä on jotain outoa, kuten lohta tai parsaa..." 🤣🤣😂🤣

Vierailija
54/67 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä tämän perheesi ainoa joka osaa käyttätyä muidenkin ihmisten seurassa?

Varmaan aika raskasta kuljettaa tuollaisia mukanaan ja pelätä että taas avautuvat siitä mikä heidän mielestään on vialla. Tuleeko ikinä mitään myönteistä palautetta jostain heille uudesta?

No ainakin voit omat lapsesi kasvattaa paremmin

(Mulla oli aivan ihana perhe, yksin olen enää jäljellä. Sukua on, muttei se ole sama. Ikävä tuli yhteisiä tapaamisia kun viihdyttiin perheen ja suvun kesken, tarjoilut oli hyvät ja runsaat. Oi niitä aikoja)

Vierailija
55/67 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoossako aikuiset ovat noin kranttuja? Uskomatonta. 

On noita ihan livenä. Ex-apelle katkaravut oli jotain täysin käsittämätöntä. Ja lasagne, miten kukaan syö sellaista moskaa.

Vierailija
56/67 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen naisviha-aloitus tällä kertaa. Ja miehet nielee.

Vierailija
57/67 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikset sano "porukoillesi" että ottavat mukaan omat nakkinsa. Ja miehelle että niistä ei tartte välittää, ovat juntteja.

Ja voisitte siinä sivussa vaikka kasvaa aikuisiksi.

Tai vastavuoroisesti ne vaimon sukulaiset järjestävät grillijuhlat, jossa on tarjolla makkaraa, sinappia ja keitetyt perunat voisulan kera. Silloin se miehen ei tarvitse kokkailla mitään vaan hän menee valmiiseen pöytään.

Vierailija
58/67 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitkä piirakat muka menisi? Nakki- tai jauhelihapiirakat?

No oiskohan karjalanpiirakat.

T. Itäsuomalainen

Vierailija
59/67 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko ollut liian vaikeaa varata grillattavaksi myös jotain ihan perus grillimakkaraa ja porsaanleikettä, jotka varmasti olisivat porukoillesi kelvanneet? Luulisi että tällainen varautuminen olisi ollut ennakoitavissa, jos tiedät että perheesi ei pidä mistään erikoisemmista ruuista. Se olisi ollut myös heidän huomioimista. Vaikka he eivät kehtaa suoraan sanoa mitä eivät halua syödä, luulisi että sinä heidät tuntevana olisit voinut kertoa miehellesi millaista grillattavaa heitä ajatellen varata. Tulee joko fiilis että sinä et uskalla sanoa miehellesi ruokaehdotuksia, tai sitten täytyy pitää vieraille ö yllä jotain vähän fiinimpää kulissia ja ruokahifistelyä, johon eivät grillimakkarat kuulu.

Ehkä noin oltaisiin voitu tehdä, mutta kun nämä juntit eivät viitsineet etukäteen sanoa, että eivät syö mitään mikä ei ole pottua tai ruskeaa kastia.

Paitsi että aloittajalle ainakin oli jo etukäteen tiedossa, kuinka nirsoja nämä juntit ovat. Hehän ovat hänen vanhempansa. Ap olisi aivan hyvin voinut keittää perunoita ja grillata heille tavallista grillimakkaraa, tai mitä muuta he nyt ovatkaan tottuneet syömään. Ap on asunut heidän kanssaan ja syönyt heidän kanssaan samoja sapuskoita pari vuosikymmentä. Kyllä siinä ajassa oppii toisten ruokavalion tuntemaan.

Vierailija
60/67 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista itte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme