Mun on alkanut tehdä mieli mennä Keskisen kyläkauppaan. Oletteko kukaan käynyt siellä?
Näyttää telkkarissa kivalta päivän tai parin reissukohteelta. Miten pääsis Helsingistä parhaiten? Julkisilla siis. Omaa autoa ei ole.
Kommentit (124)
Helsingissä on yksi matkanjärjestäjä, joka tekee matkoja muistaakseni Matkavekka. Me menimme kerran sinne, mutta pettymys oli. Ei mitään uutta löydetty, kun asutaan Vantaalla Jumbon vieressä. Lintsillä ja Korkeasaaressa käydään pari kertaa kesässä. Stadikat ja HopLopit kierretään. Jäi vähän sellainen fiilis, että maaseudun ihmisille on yritetty väkisin tehdä viihdettä.
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt mutta eiköhän junalla ainakin pääsisi?
Pääsee, mutta tosi huonot yhteydet nykyään. Kesäisin kiskobussi tupaten täynnä, ei ilmastointia, vain kaksi vaunua...toki se on vain loppumatka Seinäjoelta kiskobussilla.
Ei ole kummoinen paikka ja kallista krääsää!!
Olen käynyt useamman kerran, koska asuin ennen lähialueella. Ei se kyllä niin hieno ole, että sitä kannattaisi lähteä Helsingistä asti katsomaan. Minä en ainakaan lähtisi. Eri asia, jos asuu esim. Seinäjoella.
Kävin kerran 20 vuotta sitten. Ei siellä silloin mitään tivoleita ollut. Tavarat mitä myytiin oli halpoja ja huonolaatuisia, poikkeuksena Marimekon myymälä.
En lähtisi kyllä Helsingistä asti sinne, ihan turhaan. Lapsille on kivaa ilmaista tekemistä, mutta mitään ostettavaa tai nähtävää siellä ei ole. Ihan samat tavarat on joka tarjoustalossa. Ruoka on hampurilaista, pihviä ja peruskahvila ylihintaisena tietenkin. Hotelli ylihintainen ja väsyneen näköinen ja nuhjuinen. Hotellin aamupala oli ok.
Vierailija kirjoitti:
Oishase mukava nähä onko se kauppias luonnossa yhtä turvoksisen näkönen juoppo. Haiseeko se kovin pahalle?
Riippuu vähän siitä, kuinka pitkä putki on takana. Oon nähnyt Vesan monesti, mutta kännissä en ole hänen nähnyt kaupallaan kekkaloivan.
Minä en ymmärrä miksi jotkut matkustavat toiselta puolelta maata johonkin helvetin markettiin.
Olen käynyt. Ei ollut paikka, jossa viihdyin.
Olen muutaman kerran käynyt. Melko yliarvostettu paikka. Sellainen maalaishenkinen asiakaskunta, jos ymmärtää mitä tarkoitan. Tivoli tietysti lasten mielestä ihan kiva.
Oon käyny. Kertakaikkisen mauton mesta.
Jotenkin tylsä paikka, ainakin aikuiselle.
Tuurin hotellin näkymä asfalttiselle parkkipaikalle on todella ankea. Asuntovaunualue on myös aika kamala. Kauppa oli suuri marketti, Keskistä ei näkynyt. Ei ollut kiva paikka.
Junalla sinne tosiaan pääsee ja toki hotellissa varmaankin voi sen yön viettää, niin ehtii rauhassa shoppailemaan. Alueena se ei ole mikään erityisempi nähtävyys. Kaupparakennuksen ympärillä on parkkipaikkaa, peltoa, leirintäalue ja se tivoli. Shoppailuun siellä eniten saa aikaa kulumaan. Ihan kelvollisia ravintoloitakin siellä kyllä on. Tivolia varten ei kyllä kannata vaivautua lähtemään niin kauas. Hotelli varmaankin ihan näppärä, jos ei halua samana päivänä takaisin. Eli tuollaisena pikkupiipahduksena ja irtiottona kai ihan ok, jos haluaa shoppailla oikein kunnolla. Jos shoppailu ei juurikaan kiinnosta, ei kannata.
Itse asun siis tässä naapuripitäjässä, joten tulee aina välillä käytyä. Hotellissa en ole kyllä yöpynyt, mutta tivolissa käydään vatkaamassa joka kesä.
Kärkkäinen on ihan eri kauppa kuin Vesa Keskisen Tuuri...
Kärkkäisen kauppoja on luultavasti ylivieskassa, lahdessa, oulussa, Iissä ja jyväskylässä.
Ainakin vanhukset ja ehkä lapsiperheet tekevät lomamatkoja Tuuriin ja käyvät syömässä suhteellisen edullisesti jossakin ruokapaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Hommasitko ap kouvolatukan vai ehdan kananperseen? Onko sävytetty samalla likaisella fuksian sävyllä kun vaatteesi crockseja myöten? Ne sopivatkin hyvin miehesi metrohousuihin ja räikeän keltaiseen työtakkiin. Sovitte loistavasti joukkoon Keskiselle. Vielä jos pari räkäistä huutavaa kersaa olis mukana. 👍
Helpottiko? Ihme päänaukomista, kun kysyin ihan asiallisesti muiden kokemuksia. Ja, jos et tiedä niin ei tarvitse alkaa näyttämään juntilta vaikka menisikin vierailemaan toisella paikkakunnalla.
Mun mielestä valikoima on viime vuosina heikentynyt. Pentik Outletin lopettaminen ja siirtäminen kyläkaupan tiloihin oli huono asia.
Vähän on sekava, ja kaupan sisälle pitäisi saada joku kahvila tms jossa voisi lepuuttaa koipiaan.
Jos tuonne lähtee, niin kannattaa laittaa hyvät kengät jalkaan. Askeleita tulee kyllä, jos aikoo koko kaupan kiertää.
Vierailija kirjoitti:
Hommasitko ap kouvolatukan vai ehdan kananperseen? Onko sävytetty samalla likaisella fuksian sävyllä kun vaatteesi crockseja myöten? Ne sopivatkin hyvin miehesi metrohousuihin ja räikeän keltaiseen työtakkiin. Sovitte loistavasti joukkoon Keskiselle. Vielä jos pari räkäistä huutavaa kersaa olis mukana. 👍
Mikäs ihme ihminen se sinä sitten oikein luulet olevasi? Jotenkin parempaa kastia kuin ihmiset yleensä? Voitko kuvailla minulle, millä tavalla?
Keskisen "kyläkauppa" on ihan kunnollinen ja kelvollinen kauppakeskus, siinä missä mikä tahansa muukin. En näe kummempaa eroa pääkaupunkiseudun vastaaviin.
Voi kyllä olla, että henkilökunta on tavallista ystävällisempää.
Vierailija kirjoitti:
Kärkkäinen on ihan eri kauppa kuin Vesa Keskisen Tuuri...
Kärkkäisen kauppoja on luultavasti ylivieskassa, lahdessa, oulussa, Iissä ja jyväskylässä.
Ainakin vanhukset ja ehkä lapsiperheet tekevät lomamatkoja Tuuriin ja käyvät syömässä suhteellisen edullisesti jossakin ruokapaikassa.
No todellakin on. Kärkkäisellä on paljon parempi valikoima ja paremmat hinnat. Keskisen kaupassa ei ole muuta erikoista kuin hurlumhei meininki ja kaikenmaailman tivolit ja muut härpäkkeet, kauppana se on täysin onneton.
Olin töissäkin siellä pari vuotta viime vuosikymmenellä.
Nyt laajennusten jälkeen kuin pieni kaupunki, joka kesä tulee
yksi päivä siellä pyörittyä ja käydä shoppailemassa ja ruokailemassa.
Avara ja todella laajat valikoimat tavaraa laidasta laitaan.