Miten torjua nainen kohteliaasti?
Olen mies ja ongelmani on tämä: monet naiset ihastuvat minuun (joko romanttisesti tai seksuaalisesti, en tunnista aina kumpi on kyseessä, mutta tiedän että ulkonäköni ja soittotaitoni vetoaa heihin, lisäksi olen erittäin hyvin toimeentuleva). Tunnen kuitenkin vetoa aika harvoihin heistä. Silti monet näistä ei-haluttavista ovat esim. laulajina lahjakkaita ja siksi haluaisin säilyttää heidät ystävinä tai vaikkapa työtovereina toimien vaikkapa heidän säestäjänään. MIten saisin nämä naiset ymmärtämään, ettei romantiikkaa olekaan tarjolla ja niten tehdä kohteliaasti, niin että tuollainen työtoveruus voisi toteutua?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Omalta kohdaltani voin sanoa, että todella moni mies on luullut, että olen ihastunut häneen, vaikka itselläni ei ole ollut mitään tunteita. Arvostan työssään hyviä ihmisiä ja näytän sen myös sanoilla sekä hymyilen helposti, mutta mitään muuta tunnetta ei herää. Hassuinta, että joku äreä mies on tullut jopa huomauttamaan minulle, että jollakin miehellä on jo tyttöystävä. :) Ihan kuin olisikin ollut iskemässä häntä. Työpaikalla miehet ovat kuvitelleet suhteita minun ja jonkun miehen kanssa. Kerran luennolla pelkkä juttelu edellisen luennon sisällöstä sai yhden miehen kaverin luulemaan, että isken hänen kaveriaan. Miehet tulkitsevat ystävällisyyden oudosti iskemiseksi.
Jatkan vielä näistä hauskoista miesten väärinymmärryksistä. Kerran yksi mies luuli, että haluan hänen kanssaan seksiä, kun halusin viedä ostoskassini hotellille, ettei niitä tarvitse kanniskella. Pelkkä hotellille meno oli miehen mielestä viittaus seksiin. Tätä miesten logiikkaa on välillä todella vaikea ymmärtää.
Sormus sormeen ja usein soittavan kaverin nimi tallennettuna puhelimeen: Rakas. Ja puhelinta pidät sopivasti pöydällä niin että nimi näkyy kaikille. Eiköhän se siitä. Pari kertaa mainitset että pitäs mennä anoppilaan kaatamaan puita joku viikonloppu ja rakentamaan terassia. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Sormus sormeen ja usein soittavan kaverin nimi tallennettuna puhelimeen: Rakas. Ja puhelinta pidät sopivasti pöydällä niin että nimi näkyy kaikille. Eiköhän se siitä. Pari kertaa mainitset että pitäs mennä anoppilaan kaatamaan puita joku viikonloppu ja rakentamaan terassia. Problem solved.
Kehotat siis valehtelemaan. Sillä ei pitkälle pötkitä. Sitä paitsi joku tietää aina totuuden.
Voi esimerkiksi puhua ihaillen naisesta johon on ihastunut. Se on aika tehokas karkoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut myös itse vaan kuvittelevat, että kaikki ovat heistä kiinnostuneita...
Kyllä se voi olla mahdollista, jos on oikeasti hyvännäköinen, osaa soittaa, on fiksu ja hyvätapainen, hyvä huumorintaju ja on kaikin puolin mukava jne. niin kyllä siinä nopeasti moni ihastuu. Tällaisiakin ihmisiä on.
Ihastus ei kuitenkaan tarkoita yhtään mitään. Ei sitä että haluaisi seksiä tai seurustella tai edes viettää aikaa toisen kanssa.
...eikä se edes välttämättä tarkoita 'ihastusta', miten sen nyt sitten kukin ymmärtääkin, minulle ihastuminen ainakin tarkoittaa syvempää kiinnostusta toiseen ihmiseen kuin esim pelkkä ulkonäkö. Kyllähän kaunista ihmistä voi katsoa vähän pidempään, että oho, siinäpä hyvännäköinen ihminen, muttei silti olla sinällään yhtään sillä tavalla kiinnostunut tästä ihmisestä.
Korjaan aiempaan, että joidenkin naisten kanssa voi myös ystävyys onnistua, mutta se vaatii enemmän platonista ystävyyttä. Tai järkeä toisen päässä. Ihastuneellakin sitä voi olla, muttei kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että ihastuvat? Jotkut miehet luulevat pelkän tavallisen ystävällisyyden olevan merkki kiinnostuksesta.
Usein saattavat punastella tavatessa, eli kyllä kyseessä on kiinnostus. Ja myönnän toki, että jollain tavalla se imartelee, mutta ennenkaikkea haluaisin kohdata heidät laulajina (on tosin aina joku, johon tunnen vetoa, mutta hänenkin kanssaan haluan tutustua työn merkeissä, ennenkuin itse aion osoittaa kiinnostumista).
Tuota. Itsekin punastun 40+, mutta se ei tarkoita ihastusta automaattisesti tai toisen ulkomuodon ihailua. Ihminen voi punastua kumman tahansa sukupuolen seurassa: kätellessä, tutustuessa, epäillessä, ahdistuessa/pelätessä/jännittäessä/hermostuessa nuorena, nolostuessa jos toinen vaikka huutaa rumasti, hämmentyessä, ei ole tottunut seuraasi, voi olla kuuma, stressi, yllättynyt jne.
Mitä nää etelän mies huijot. Mikset nää käytä ohvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalta kohdaltani voin sanoa, että todella moni mies on luullut, että olen ihastunut häneen, vaikka itselläni ei ole ollut mitään tunteita. Arvostan työssään hyviä ihmisiä ja näytän sen myös sanoilla sekä hymyilen helposti, mutta mitään muuta tunnetta ei herää. Hassuinta, että joku äreä mies on tullut jopa huomauttamaan minulle, että jollakin miehellä on jo tyttöystävä. :) Ihan kuin olisikin ollut iskemässä häntä. Työpaikalla miehet ovat kuvitelleet suhteita minun ja jonkun miehen kanssa. Kerran luennolla pelkkä juttelu edellisen luennon sisällöstä sai yhden miehen kaverin luulemaan, että isken hänen kaveriaan. Miehet tulkitsevat ystävällisyyden oudosti iskemiseksi.
Jatkan vielä näistä hauskoista miesten väärinymmärryksistä. Kerran yksi mies luuli, että haluan hänen kanssaan seksiä, kun halusin viedä ostoskassini hotellille, ettei niitä tarvitse kanniskella. Pelkkä hotellille meno oli miehen mielestä viittaus seksiin. Tätä miesten logiikkaa on välillä todella vaikea ymmärtää.
No tuota, minkäs teet kun sanoisinpa että aivan yhtä kryptisiä ne teidän naisten vihjeet ja merkit on silloinkin, kun olette oikeasti kiinnostuneita. Eihän siinä ota miesErkkikään selvää missä mennään, kun ettehän te suoraankaan koskaan ilmaise kiinnostustanne, ehei.
Annat ymmärtää, että sinulla on joku juttu meneillään, mutta vaan sillei, että se tulee sivulauseessa esille.
"Pitääkin lähtee ajoissa, kun pitää vielä valita viini kun xx tulee illalliselle/menen xx:n luo illalliselle"
"Mikähän viini olis hyvä, kun on deitin kanssa tehdään ruokaa.."
Vierailija kirjoitti:
"Miten saisin naiset ymmärtämään, ettei romantiikkaa olekaan tarjolla"? Tätä jäin ihmettelemään. Miksi lähtökohtaisesti pitäisi ajatella, että romantiikkaa olisi tarjolla? Sen pitäisi olla viimeinen asia mielessä, kun tehdään töitä. Oletko siis niin flirtti, (mikä olisi epäammattimaista), että oletus on heti, että romantiikkaa on "tarjolla"?
Sekä tämä "Lisäksi olen erittäin hyvin toimeentuleva". Miten se liittyy mihinkään? Miksi kerrot sen meille? Aloituksesta tulee kuva, että ap on itseään täynnä.
Tosi moni mies tulkitsee ystävällisyyden ja iloisuuden ihastumiseksi. Rasittavaa. Olen iloinen ja ystävällinen suurimman osan ajasta, koska olen rakastunut. Omaan mieheen.