Miten torjua nainen kohteliaasti?
Olen mies ja ongelmani on tämä: monet naiset ihastuvat minuun (joko romanttisesti tai seksuaalisesti, en tunnista aina kumpi on kyseessä, mutta tiedän että ulkonäköni ja soittotaitoni vetoaa heihin, lisäksi olen erittäin hyvin toimeentuleva). Tunnen kuitenkin vetoa aika harvoihin heistä. Silti monet näistä ei-haluttavista ovat esim. laulajina lahjakkaita ja siksi haluaisin säilyttää heidät ystävinä tai vaikkapa työtovereina toimien vaikkapa heidän säestäjänään. MIten saisin nämä naiset ymmärtämään, ettei romantiikkaa olekaan tarjolla ja niten tehdä kohteliaasti, niin että tuollainen työtoveruus voisi toteutua?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että ihastuvat? Jotkut miehet luulevat pelkän tavallisen ystävällisyyden olevan merkki kiinnostuksesta.
Usein saattavat punastella tavatessa, eli kyllä kyseessä on kiinnostus. Ja myönnän toki, että jollain tavalla se imartelee, mutta ennenkaikkea haluaisin kohdata heidät laulajina (on tosin aina joku, johon tunnen vetoa, mutta hänenkin kanssaan haluan tutustua työn merkeissä, ennenkuin itse aion osoittaa kiinnostumista).
Jos ihminen on sellainen että punastuu helposti, hän saattaa punastella monien ihmisten seurassa ja monenlaisissa tilanteissa. Tuo ei siis yksin kerro ihastumisesta.
Tämä, itse punastun aina jännittävissä tilanteissa yleisesti tai jos koen jonkin asian kiusalliseksi. Harvemmin punastun siksi että olen kiinnostuksen kohteen seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sanot naiselle ei, hän on ikuinen vihollinen ja sinä olet tyhjää ilmaa. Työtoveruuden saat unohtaa. Naista ei saa torjua.
Minun kokemuksen mukaan naisen kiinnostus vain lisääntyy, kun hänelle sanotaan ei. Sen jälkeen naisesta ei pääse koskaan eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että ihastuvat? Jotkut miehet luulevat pelkän tavallisen ystävällisyyden olevan merkki kiinnostuksesta.
Usein saattavat punastella tavatessa, eli kyllä kyseessä on kiinnostus. Ja myönnän toki, että jollain tavalla se imartelee, mutta ennenkaikkea haluaisin kohdata heidät laulajina (on tosin aina joku, johon tunnen vetoa, mutta hänenkin kanssaan haluan tutustua työn merkeissä, ennenkuin itse aion osoittaa kiinnostumista).
Etkö pysty ihan käytöksellä suitsimaan näitä naisia ammatilliseen otteeseen? Jos mietin tietämiäni säestäjiä, he ovat todella ammattimaisia työskentelyssään, vaikka myös hymyilevät ja nauravat. Jos pysyy asiassa, eivätkö naisetkin pysy asiassa? 6 + 13
Vierailija kirjoitti:
Älä ole välttämättä ystävänä, jos toinen on kovin ihastunut, sellainen ystävyys ei toimi. Korkeintaan etäinen tuttu. Voit sanoa nätisti ettet ole kiinnostunut, olet varattu muualle (vaikket olisi) tai ammatillinen yhteistyö pelkästään kiinnostaa. Varmista kuitenkin ettet ole itse erehtynyt joskus, koska osalla naisista se voi olla pelkkä hymy ystävällisyyttä, tapa pitää iloa silmissä tai olet vain kaukaisen ihailun kohteena, ilman aietta parisuhteeseen. Ihmisillä on tapana etsiä esikuvia ja ihailun kohteita. Olet ehkä liian läheisesti usean kanssa tekemisissä, jos he ehtivät ihastua, oletko rajannut somea vain läheisempiin tai erikseen fanisivu.
Kyllä sellainen ystävyys voi toimia, jos toinen hyväksyy sen ettei kiinnostus ole molemminpuolista.
Mä ymmärrän, koska minuun ihastuu aina nämä ihan kivat miehet, joita itse pidän ystävinä.
Alkaavaanällöttämään, kun eivät ymmärrä, että minä liikunnallinen ja terveellistä elämää viettävä nainen
en ole kiinnostunut lihavasta, tupakoivasta 4 lapsen isästä...
Yrittänyt olen torjua kauniisti lähentelyt, mutta ei onnistu.
Suoraan on pakko sanoa, mutta sitten estetään somessa ja haukutaan horoksi..😆😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut myös itse vaan kuvittelevat, että kaikki ovat heistä kiinnostuneita...
Kyllä se voi olla mahdollista, jos on oikeasti hyvännäköinen, osaa soittaa, on fiksu ja hyvätapainen, hyvä huumorintaju ja on kaikin puolin mukava jne. niin kyllä siinä nopeasti moni ihastuu. Tällaisiakin ihmisiä on.
Tälläinen ihminen on usein myös hyvinkin itsetietoinen, joten tosiaan saattaa kuvitella että kaikki hänelle hymyilevät ovat ihastuneita, vaikkeivät olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ole välttämättä ystävänä, jos toinen on kovin ihastunut, sellainen ystävyys ei toimi. Korkeintaan etäinen tuttu. Voit sanoa nätisti ettet ole kiinnostunut, olet varattu muualle (vaikket olisi) tai ammatillinen yhteistyö pelkästään kiinnostaa. Varmista kuitenkin ettet ole itse erehtynyt joskus, koska osalla naisista se voi olla pelkkä hymy ystävällisyyttä, tapa pitää iloa silmissä tai olet vain kaukaisen ihailun kohteena, ilman aietta parisuhteeseen. Ihmisillä on tapana etsiä esikuvia ja ihailun kohteita. Olet ehkä liian läheisesti usean kanssa tekemisissä, jos he ehtivät ihastua, oletko rajannut somea vain läheisempiin tai erikseen fanisivu.
Kyllä sellainen ystävyys voi toimia, jos toinen hyväksyy sen ettei kiinnostus ole molemminpuolista.
No, fakta kyllä on ettei todellakaan oikeasti hyväksy vaikka niin väittäisikin, elättelisi aina toiveita, että ajan kuluessa toinen ihastuu kun kerran haluaa pitää elämässään..
Ap, oletko ollut pitkissä suhteissa, vai oletko sittenkin harrastanut näitä naislaulajiasi?
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko ollut pitkissä suhteissa, vai oletko sittenkin harrastanut näitä naislaulajiasi?
Musiikillinen lahjakkuus kiinnostaa, ja yksi vakava suhde takana (päättynyt), muutamia lyhytaikaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tälläinen ihmissuhde kuulostaa härskiltä ja hyväksikäytöltä...jos tiedät että toinen on ihastunut, hänen kanssaan voi sitten aina hengata kun tarvitsee itsetunnon pönkitystä tai palveluksia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tälläinen ihmissuhde kuulostaa härskiltä ja hyväksikäytöltä...jos tiedät että toinen on ihastunut, hänen kanssaan voi sitten aina hengata kun tarvitsee itsetunnon pönkitystä tai palveluksia...
Juuri näinhän en halua toimia.
Mahdatko ap kuitenkin itse olla tosi flirtti tyyppi, jonka seurassa moni saatta nolostua ja mennä hämilleen. Jotkut ei edes itse huomaa käyttäytyvänsä tällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut myös itse vaan kuvittelevat, että kaikki ovat heistä kiinnostuneita...
Kyllä se voi olla mahdollista, jos on oikeasti hyvännäköinen, osaa soittaa, on fiksu ja hyvätapainen, hyvä huumorintaju ja on kaikin puolin mukava jne. niin kyllä siinä nopeasti moni ihastuu. Tällaisiakin ihmisiä on.
Ihastus ei kuitenkaan tarkoita yhtään mitään. Ei sitä että haluaisi seksiä tai seurustella tai edes viettää aikaa toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sanot naiselle ei, hän on ikuinen vihollinen ja sinä olet tyhjää ilmaa. Työtoveruuden saat unohtaa. Naista ei saa torjua.
Minun kokemuksen mukaan naisen kiinnostus vain lisääntyy, kun hänelle sanotaan ei. Sen jälkeen naisesta ei pääse koskaan eroon.
Sulla ei ole kokemusta naisista.
Vierailija kirjoitti:
Mahdatko ap kuitenkin itse olla tosi flirtti tyyppi, jonka seurassa moni saatta nolostua ja mennä hämilleen. Jotkut ei edes itse huomaa käyttäytyvänsä tällä tavalla.
Tämä kuulostaa todennäköiseltä selitykseltä, sanoin se, että ap luulee naisia ihastuneiksi, vaikkeivat olisikaan. Joku voi olla, mutta tuskin niin moni kuitenkaan. Punastuminen voi johtua myös ihan mistä tahansa. Nuorena punastelin paljon ja syy oli yleensä se, että koin itseni jossain tilanteessa huonoksi tai hölmöksi tms ja varsinkin esiintyminen jännitti. Ei tule mieleen, että ihastuminen olisi saanut minua punastumaan. Ehkä ne laulajat kokevat olevansa jotenkin arvioitavina siellä ja stressaavat siitä.
"Miten saisin naiset ymmärtämään, ettei romantiikkaa olekaan tarjolla"? Tätä jäin ihmettelemään. Miksi lähtökohtaisesti pitäisi ajatella, että romantiikkaa olisi tarjolla? Sen pitäisi olla viimeinen asia mielessä, kun tehdään töitä. Oletko siis niin flirtti, (mikä olisi epäammattimaista), että oletus on heti, että romantiikkaa on "tarjolla"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on sellainen että punastuu helposti, hän saattaa punastella monien ihmisten seurassa ja monenlaisissa tilanteissa. Tuo ei siis yksin kerro ihastumisesta.
Minä olen 70-v. mummo. Nuorempana olin kovin punasteleva. Nyt se on jo jäänyt vähemmälle. Mutta äsken, kun jouduin käymään päivystävällä lääkärillä, niin minä lähes punastuin, kun vastassa oli niin komea, nuori mieslääkäri. Ihastumisesta ei ollut kysymys.
Kyllä naisilla on aina toiveita kaikesta enemmästä kuin pelkästä seksistä. Siksi ukkomiehet ja varatut ei ole suuressa suosiossa. Naiset ei huvikseen peittoja heiluttele kenenkään kanssa.
Omalta kohdaltani voin sanoa, että todella moni mies on luullut, että olen ihastunut häneen, vaikka itselläni ei ole ollut mitään tunteita. Arvostan työssään hyviä ihmisiä ja näytän sen myös sanoilla sekä hymyilen helposti, mutta mitään muuta tunnetta ei herää. Hassuinta, että joku äreä mies on tullut jopa huomauttamaan minulle, että jollakin miehellä on jo tyttöystävä. :) Ihan kuin olisikin ollut iskemässä häntä. Työpaikalla miehet ovat kuvitelleet suhteita minun ja jonkun miehen kanssa. Kerran luennolla pelkkä juttelu edellisen luennon sisällöstä sai yhden miehen kaverin luulemaan, että isken hänen kaveriaan. Miehet tulkitsevat ystävällisyyden oudosti iskemiseksi.