Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteessa olevani ystäväni sanoi, ettei minun kannata treffailla ketään

Vierailija
03.06.2021 |

Ystäväni on ollut 15-vuotiaasta asti yhden saman miehen kanssa parisuhteessa. Olemme nyt 28-vuotiaita.

Itse olen elänyt suurimman osan ajasta sinkkuna, koska ei vain ole löytynyt sopivaa. Asenteeni on hieman kyynistynyt, ja ensitreffeille mennessä mulla on luontaisesti tunne, että tuskinpa tästäkään tulee mitään, mutta katsotaan jos tuleekin, enkä ole menettänyt toivoa. En tietenkään näytä tätä kyynistä asennetta treffikumppanille vaan yritän olla mahdollisimman avoin.

Kerroin ystävälleni tästä kyynisestä asenteestani ja hän melkein suuttui tästä, ja sanoi, että sinuna en menis yhdenkään tyypin kanssa treffeille jos ajattelet noin, että varmaan parempi olla sinkkuna ja menemättä yksillekkään treffeille ja olla sit yksin.

Mua taas harmitti hänen kommenttinsa. Ei hän voi tietää, kun hän on heti löytänyt kunnon miehen, että kaikki ei löydä, ja luontaisesti nykyään olen todella epävarma suhteen alkamisesta kun kaikki on mennyt pieleen, mutta haluan silti aina yrittää.

Oliko mielestäsi ystäväni kommentti ihan oikein (että nyt asenne kuntoon sa*tana) vai oliko se mielestäsi vähän asiaton? En tietenkään tahallani ole kyyninen, mutta pikkuhiljaa tullut.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ihmiset, joilla ei ole tilanteesta mitään omakohtaista kokemusta tykkäävät jakaa omia neuvojaan. Kyllähän sitä väkisinkin "kyynistyy" jos on kohdannut monia pettymyksiä. Itsekään en uskalla enää ennenaikaisesti innostua jostain uudesta tuttavuudesta, vaikka pyrinkin olemaan avoin eri mahdollisuuksille. 

Vierailija
2/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä omalle mielenterveydelle parempi olla hiukan pessimisti, kuin rakentaa pilvilinnoja heti ensitreffeille mennessä.

Mutta ystävääsi ei ole elämä opettanut. Vielä, ehtiihän se ehkä vielä.

Älä puhu kaverin kanssa tästä aiheesta enää, jos muuten on ok kaveri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimokoulu auttaisi?

Vierailija
4/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pahalla, mutta ystäväsi on elämän pilalle hemmotteleva kakara, joka kuvittelee että romanssit menee kuin elokuvissa kun kerran itsellä sattunut onni potkaisemaan.

Vierailija
5/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, en aio enää jutella tästä sinkkuelämä aiheesta ystäväni kanssa koska ystäväni ei ole ikinä sellaista kokenut, eikä ole tietoinen, millaista epävarmuutta aina uuden ihmisen kanssa tapaaminen, suhteen kehitys ja epäonnistuminen aiheuttaa.

Ihan ku toinen puhuisi puusta ja toinen maasta.

Vierailija
6/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no sun kaveri elää kuplassa eikä tiedä tämän maailman menosta mitään. Kun suhde loppuu hänelläkin aikanaan niin on kylmää kyytiä sen jälkeen. Minä aloitin pitkän suhteen parikymppisenä. Kun sinkkuunnuin päälle kolmekymppisenä niin olin täysin ummikko. Exän kanssa oltiin kasvettu vähän kuin kaveruksina ja oltiin tosi kokemattomia ja lapsellisia. Kyllä maailma on syönyt kummankin moneen kertaan sen jälkeen.

Vierailija
7/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo kyynisyys on mennyt vielä pidemmälle. En edes yritä, kun ei mistään mitään tule kuitenkaan.

Vierailija
8/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkunirsot eivät tajua sitä ettei sitä täydellistä kumppania ole olemassa vaan kun eletään yhdessä tarpeeksi pitkään niin ne yhteiset tavat ja jutut tulee vasta siinä yhteisen elämän ja kasvun aikana. Särmät hioutuu.

Vierailija
9/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi kokee ylemmyydentunnetta, kun hänellä on mies ja sä et ole säälittävä sinkkukaveri, joka ei löydä miestä. Yrittää siis sabotoida deittailuasi moisilla neuvoilla pitääkseen tilanteen itselleen mieluisana.

Vierailija
10/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkunirsot eivät tajua sitä ettei sitä täydellistä kumppania ole olemassa vaan kun eletään yhdessä tarpeeksi pitkään niin ne yhteiset tavat ja jutut tulee vasta siinä yhteisen elämän ja kasvun aikana. Särmät hioutuu.

Tämä on osittain totta, olen huomannut omissa sinkkukavereissani hieman samaa. Mutta aina he toitottavat, että ovat valmiita odottamaan, että se täysin oikea löytyy, joten ei siinä sitten mitään. Mutta ei tuo ap:n ystävä tainnut ihan tätä tarkoittaa.

Vierailija
11/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän molempien kannan. Et oikein anna treffikumppanille täyttä mahdollisuutta, koska olet jo valmiiksi pessimistisellä asenteella.

Toisaalta minäkin kyynistyin kun en löytänyt sopivaa naista parisuhteeseen. Löysin lopulta, mutta tälle annoin kyllä paremmat mahdollisuudet kuin muille, koska ensin harrastimme yhdessä ystävinä kaikenlaista ja katsoimme tulemmeko toimeen ennen parisuhdetta. Haluan naiselta älyllistä vastakaikua ja tasa-arvoista kohtelua ja ilman noita ei ystävyyskään toimi. M

Vierailija
12/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuo kyynisyys on mennyt vielä pidemmälle. En edes yritä, kun ei mistään mitään tule kuitenkaan.

Tuttua. Minulla on kehittynyt hyvin vakava miesallergia. Koskaan tosin vain suhdeasioissa. Kavereina miehet on ok.

Vierailija
13/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviltä pääsee nyt milloin mitäkin sammakoita suusta. Ei niitä kannata liiaksi miettiä. 

Vierailija
14/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on montakin kaveria, jotka ovat alkaneet varsin nuorina jonkun miehen kanssa ja edelleen lähempänä kolmeakymppiä ovat saman kanssa. Joillakin tuntuu menevän enemmän tai vähemmän huonosti, mutta yhdessä ovat kuitenkin.

Itse en ole löytänyt kestäviä suhteita ja ihmettelen, miten niin monella kaverilla on ihan toinen tilanne. En kyllä itsekään jaksaisi kuunnella heiltä mitään vittuilevia kommentteja kun kokemuksemme ovat ihan erilaiset.

Vierailija
15/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä se vain yhdestä osapuolesta ole kiinni. Ehkäpä se toinen on eri mieltä ja haluaa erota vaikka itse voisi vielä yrittää, tai sitten ihan vain on liian yhteensopimaton pari pidemmän päälle. Jos toisaalta jo alusta asti on hankalaa, yhdessä olo tulee olemaan tuskaa tulevaisuudessa. Huomaan sen joistain tutuistani.

Vierailija
16/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on montakin kaveria, jotka ovat alkaneet varsin nuorina jonkun miehen kanssa ja edelleen lähempänä kolmeakymppiä ovat saman kanssa. Joillakin tuntuu menevän enemmän tai vähemmän huonosti, mutta yhdessä ovat kuitenkin.

Itse en ole löytänyt kestäviä suhteita ja ihmettelen, miten niin monella kaverilla on ihan toinen tilanne. En kyllä itsekään jaksaisi kuunnella heiltä mitään vittuilevia kommentteja kun kokemuksemme ovat ihan erilaiset.

Kaikki ei vain kykene patisuhteeseen, oot varmaan sellanen ja se on ihan fine. Rakkaus on valinta ja et varmaankaan ymmärrä mitä se tarkoittaa.

Vierailija
17/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei vain kykene patisuhteeseen, oot varmaan sellanen ja se on ihan fine. Rakkaus on valinta ja et varmaankaan ymmärrä mitä se tarkoittaa.

Niin, tai mitä jos se toinen osapuoli ei ole kyennyt? Tai on vain päätynyt epäsopivat ihmiset yhteen?

Tilanteista tietämättä en ehkä menisi tuntemattomalle heittämään tuollaisia oletuksia.

Vierailija
18/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tai mitä jos se toinen osapuoli ei ole kyennyt? Tai on vain päätynyt epäsopivat ihmiset yhteen?

Tilanteista tietämättä en ehkä menisi tuntemattomalle heittämään tuollaisia oletuksia.

Tuskin joka ainoa kerta niin käy, ja jos käy, peilistä löytyy syyllinen.

Vierailija
19/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinäkään tiedä kuinka monta kertaa on se "joka ainoa kerta" ja melko harvoin tällaisissa tilanteissa se syy on vain yhdessä osapuolessa. Mutta ihan miten vain, sanon edelleen että noin vähäisillä tiedoilla tilanteen tuomitseminen vain on melko typerää ja vetämällä tuollaisia perusteettomia oletuksia menit nyt aika metsään.

Vierailija
20/25 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinäkään tiedä kuinka monta kertaa on se "joka ainoa kerta" ja melko harvoin tällaisissa tilanteissa se syy on vain yhdessä osapuolessa. Mutta ihan miten vain, sanon edelleen että noin vähäisillä tiedoilla tilanteen tuomitseminen vain on melko typerää ja vetämällä tuollaisia perusteettomia oletuksia menit nyt aika metsään.

Niin tai näin, pelistä se syyllinen löytyy, siitä lienemme samaa mieltä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi