~**~ EX-HAAHUT - VIIKKO 34 ~**~
Kommentit (105)
Eipä siellä neuvolassa mitään ihmeellistä.
Rv 38+4
Painoa/viikko + 485g
Turvotus +/-
RR 110/70
Pissa puhdas
Hb 108 (eli laskussa taas :-/ )
Sf-mitta 32
Tarjonta RT
Syke n. 140
Liikkeet ++
Sf-mitta oli nyt noussut vaihteeksi kahdella sentillä. Eilen tosiaan tuntui, että vauva porautuu alemmas, kun häntäluutakin koko ajan painoi, mutta aamulla kun nousin ylös, niin vaavin pylly tuntuikin varsin ylhäällä. Oli vissiin vaan käynyt kokeilemassa, että millaista siellä alempana olis olla ;-). Vaavi on edelleen " kallellaan" tuonne takapuoleeni päin eli kaikki merkit kyllä viittaa siihen, että ihan turhaa tässä on vielä hötkyillä ja edes ajatellakaan koko synnytystä.
Tuo vähän ärsyttää, kun hb ei yhtään pysy kohillaan, jos en syö rautatabletteja :-(. Ja nyt kun mulla viime päivinä on ollut merkkejä pahenevasta närästyksestä, niin en sitten muutamaan päivään ole tabuja ottanut. Ja hitto, heti lähtee hb laskuun, ärsyttävää (edellisellä käynnillä oli siis 112). Pakko vaan yrittää noita tabuja sitten syödä. Ja minä kun tykkään kaikista maitotuotteista, niin on ärsyttävää aina miettiä sitä oikeaa hetkeä ottaa ne rautatabut. Ja th:n kanssa oli puhetta verilettujen syömisestä ja itse ajattelin, että voisin ostaa ihan itelleni maksalaatikkoa (siis kun yleensä meillä lapset syö aina maksalaatikon, jos sitä ostaa eli mulle ei jää), kun siitä tykkään, mutta arvatkaa vaan, muistinko kaupassa ostaa niitä. Enpä tosiaan.
Pitää varmaan ruveta vähän pitkälleen, jos tämä hieman ärtynyt mieliala menisi sillä ohi. Äitinikin on kohta tulossa meille. Sillä oli vissiin tarkoitus ruveta pyyhkimään pölyjä meidän kaappien päältä. Pitääköhän sitä itekin alkaa sitten touhuta, kun tuntuu nololta olla vaan laiskana ;-).
neronja rv 38+4
Neronja: Harmi, että ne sun veriarvot on heti laskusuunnassa jos et sitä rautaa syö. Mutta jos tuo närästyskin vaivaa vielä lisää rautatabujen myötä, niin onhan se kurjaa. = / Jaahans...saapi nähdä montako kertaa se bebe käy sielä masun pohjalla kurkkimassa, ennenkö malttaa tulla pihalle sieltä. Kukas sieltä lämpöisistä oloista mihkään raaskisi. Tosin tilat alkavat jo käydä vähän ahtaaksi. Kyllä se Nero ennemmin tai myöhemmin sieltä sitten tupsahtaa. =)
Nippula: Onnea rakenneultraan. Oih, kun ihastelin tässä sun noita jo kertyneitä viikkoja. *huokailee vaan ihastuksissaan* =) Tulehan kertomaan sitten ultrakuulumiset.
ON: Tänään istunut palaverissa koko heela päivän. Lounaan jälkeen oli hieman tukalaa kun vatsa alkoi niin kauheasti pömpöttää, että meinasi löysänkin paidan alta vähän näkyillä, jos vahingossa käden asetin sillain paidan reunan päälle, että se veti sen paidan tiukaksi. Multa tuo toiselta paikkakunnalta kokoukseen vierailemaan tullut kollegakin kyseli vaan, että " jokos on jotain kivoja uutisia kerrottavaksi" ...hän istui kokouksessa mun vieressä ja varmaan noteerasi löysän paitanikin, vaikka yleensä pidän aina ihonmyötäisiä. Siihen tokaisin vaan pokerinaamalla, että valitettavasti ei ole mitään uutisia kerrottavana. =) Ei sitten alkanut tivata sen enempää...lähtiessään toivotteli silti kuitenkin " hyviä vointeja" . Eli voisin arvella, että saattaa jotain juoruja lähteä nyt liikkeelle. No vielä kun sinne nt-ultraan asti pääsisi venkoilemaan tästä asiasta. Sitten pari päivää tuon nt-ultran jälkeen meillä on muutenkin firman 2 päiväiset myyntipäivät, joissa illalla tuota brenkkua on aina enemmän ja vähemmän maisteltu...eli luulen että sielä kärvin joka tapauksessa. Siksi TOIVON, että nt-ultrassa kaikki olis hyvin. Sielä on niin paljon jengiä, että kun yksi saa tietää, niin sen jälkeen tietää sitten 200 muuta tyyppiä. Eli sitä rataa, kyse on kuitenkin isosta firmasta. Tuossakin on vaan yhden osaston henkilömäärä. Mutta vaikea se on tälläisessä talossa näitä salata. Vielä kun aviomies työskentelee samassa yrityksessä niin ihmisä kiinnostaa kahta kauheemmin meidän elämä. Toisaalta aikas kurjaa kun ei välillä tunnu olevan mitään yksityisyyttä. Pöh, näin se vaan menee. =( Siksi nuo km:tkin ovat olleet aikas kovia koettelemuksia, niin tuntuu että niistä on yks sun toinen saanut vihiä ja niitä on sitten räävitty ja ruodittu varmaan selän takana. Toivon kovasti että tällä kertaa tää ihan oikeesti menis paremmin. Oltas mekin se onni jo ansaittu.
Olo ihan suht ok. Masu täytyy tosi helposti ja sit vattaa alkaa turvottaan kauheesti. Se ruskea tuhru taitaa olla nyt maanantain jäljiltä vuotanut pois ja toivottavasti pysyykin poissa, että pääsis taas normaaliin päiväjärjestykseen kiinni.
Nyt on pakko tehdä taas töitä. Palataan myöhemmin... =)
titi75 ja skirmu 10+6 (Vitsit...huomenna olis taas yks vko täys!)
Vihdoinkin kotona! Perjantaina illalla yhdeksältä lähdettiin ja " Oscar" syntyi 19.8 ilokaasun voimalla klo:00.27. Pojalla oli painoa 3930 g ja pituutta 52 cm, pipo 35 cm.
Eilen päästiin kotiin. Oltiin muutama päivä pidempään keltaisuuden vuoksi. Onneksi ei tarvittu valohoitoa.
Onnittelut myös Sartsulle!
Lauris ja Oscar 5 vrk
Neronja; Meillä mies on ollut kaikkien lasten rakenneultrissa mukana (ja viime kesänä myös siinä km-raskaudessa molemmissa ultrissa), mutta nuo edelliset ultrat tässä raskaudessa olen käynyt yksin. Jotenkin minusta on mukava kun mieskin pääsee vähän paremmin tähän raskauteen mukaan näin... Tosin jos olisin menossa yksin niin varmaan urkkisin sen sukupuolenkin selville ja sitten vihjailisin siitä miehelle (joka siis ei halua tietää)...
Ja tuosta seesteisyydestä, eiköhän tänään (kun eilen menin kehumaan oloa) ole sitten taas ollult maha kipeä, pientä suppailua (mutta onneksi kivuttomia) ja tolkutonta väsymystä. Joutui esikoinenkin antamaan tuolle nuorimmalle välipalaa, kun itse en yksinkertaisesti päässyt ylös sängystä. No onneksi teki sen ihan mielellään...
Harmi kun nuo tabut ei tunnut sulla tehoavan. Mulla on kanssa sama juttu noiden maitotuotteiden kanssa, on vaikea aina keksiä sopiva " rako" tuolle tabulle (hyvä kun tulikin puheeksi, en ole tänään muistanut ottaa... no nyt on otettu ;)).
titi; hyvä että vuoto on jo loppunut, kyllähän se aina huolta aiheuttaa.
Nippula; toivottavasti pian kuullaan jo niitä sun ultrakuulumisia!
Lauris; Tervetuloa kotiin ja paljon paljon onnea pienen pojan johdosta!!!
ON: Tietenkin kun eilen kehuin oloani, niin tänään on sitten taas ollut tällainen huonompi päivä. Mahaa on koskenut, pientä kivutonta suppailua ja väsyttää niin perhanasti. Esikoinen joutui antamaan tuolle nuorimmaiselle välipalaa, kun en yksinkertaisesti jaksanut nousta sängystä ylös, mutta onneksi teki sen ihan mielellään. Kai se täytyy taas yrittää saada edes jotain aikaiseksi ennenkuin mies tulee kotiin tai se alkaa taas vihjailla näistä sotkuista ja sitten olenkin taas loppuillan kuin perssiiseen ammuttu karhu...
maria80 ja Patu-Alli rv 18+6
laurikselle mukavia ja vauvantuoksuisia päiviä nyt kotosalla, nauttikaa.
aamulla oli se rakenneultra ja kaikki oli hyvin, vauvasta ei löytynyt mitään vikaa (vaikka eihän se takeita silti anna, mutta kuitenkin) ja kasvanut oli juuri niinkuin pitää.
Nyt on hyvä mieli, vaikka ei toi ultra nyt niin paljon jännittänyt kuin esikoisesta, nyt liikkeet tuntu jo reilusti ennen ultraa niin hyvin että tiesi että joku siellä on. Ainoostaan et sai selville että kaikenpitäisi olla hyvin.
Istukka on kuulemma tuolla takaseinässä ja aika ylhäällä, sen takia liikkeetkin kuulemma tuntuvat niin hyvin.
Enää ei ultraa saa kun kaikki oli hyvin, mutta onneksi neuvolassa kuulee sydänäänet ja tuntuuhan noi liikkeetkin jo niin hyvin.
Kukas se niitä mun viikkoa ihaili, hanneleko se oli!? Kyllä niitä viikkoja on lopulta näyttänyt kasautuvan, alussa tuntu että millään niitä ei tule sitten kun pääsi siihen rv15 niin alko menemään aika jotenkin nopeampaa. Ja ehkä nyt loppuaika menee vielä nopeampaa kun on puuhaa.
Onkos jollain tietoa onko toivoa saaha tänä vuonna puolukoita? jotkut sanoo että niitä ei olisi, mutta niin ne puhuivat mustikoistakin ja niitä kyllä löysin ihan hyvin.
nyt sohvalle pötkötteleen ja kattoon telkkaria ja tunnusteleen pikkuista, esikoinen sille jo ilolla juttelee ja laulaa.
nippula rv19+6
anteeksi titihän se niitä viikkoja ihaili.
Millään ei muista kuka mitäkin on kirjoittanut ja siksi monesti jää kommentoimatta. Pitänee alkaa pitään kahta ikkunaa auki että osaa oikeille ihmisille kommentoida oikeista asioista. Kun toi muisti tahtoo välillä pettää.
nippula
Onnittelut Nippulalle hyvistä ultrakuulumisista! Kysyit puolukoista. Täytyis tässä joku päivä käydä katselemassa, näkyykö niitä. Meillä on vielä viimesyksyisiä puolukoita, joten en ole niin ollut niistä kiinnostunut (no, tällä hetkellä kyllä tuntuu taas, ettei kiinnosta oikein mikään ;-). Todella kuivaa on kyllä ollut, joten saa nähdä, ovat jääneet ihan rupeloiksi.
Titi, hienoa että tuhru näyttää loppuneen. Tais olla just tänään, kun luin, kun joku kertoi gynen tehneen tutkimuksen, niin oli onnistunut saamaan kunnon verenvuodon varomattomuudellaan. Kummallista, miten kovakouraisia jotkut gynet voi olla.
Maria, mullakin oli just noilla viikoilla kuin sulla nyt, supistuksia. Jonakin iltana niitä tuli vähän väliä ja vähän jo ihmettelin asiaa, mutta sitten ne kyllä rauhoittui ja meni taas monta viikkoa, ettei niitä ollutkaan. Seuraavan kerran niitä alkoi olla n. rv30, mut sitten nekin taas rauhoittui. Monella näyttää menevän tällä rytmillä ja niin ainakin tällä palstalla sanoivat, että kohtu tekee juuri noihin aikoihin kasvupyrähdyksen ja harjoitussupparit johtuu niistä.
Lauris, hienoa, että olette päässeet jo kotiin. Ja oli niin ihania kuvia poitsusta tuolla yahoolla :-).
Hauska muuten seurata tällä palstalla joittenkin kirjoittelua. Jotkut tosiaan käyvät läpi vauvan mahdolliset liikkeet ja tulevan synnytyksen jo rv4+. Ja sitten pelätään " ennenaikaista keskenmenoa" . Onkohan se toinen vaihtoehto sitten täysaikainen keskenmeno... Ei kovin hyvältä kuullosta sekään ;-). Juu, hupinsa itse kullakin. Mulla sattuu nyt tällä hetkellä olemaan tämä. Sorry, eihän sitä sais *häpeää*.
Juu, mutta nyt katsomaan, että kaikki muksut selviää nukkumaan. Kuopus jo nukkuukin.
neronja rv 38+4
Laurikselle: Tervetuloa kotiin ja nautinnollista aikaa vauvan kanssa!
Niamey: Isot onnittelut pikkuprinsessasta! Ja vauvantuoksuista arkea teillekin!
Sartsu: Paljon onnea poikavauvan syntymän johdosta! Kaikkea hyvää teidän perheelle!
Titi: Ikävää, et sulla on ollut vuotoja tuon lekurin käsittelyn jälkeen. Mikähän senkin ongelma oikein on, et pitää ronkkia ja olla vielä ilkeä kaupan päälle? Onneksi kaikki kuitenkin pikkuisella hyvin!
Maria&Hannele: Hieno kuulla, että teilläkin kaikki kunnossa! Ja kiva, jos Hannele alat listaemoksi jälleen! Käyn täällä ite niin harvakseltaan, että mun olis järjetön ottaa moista pestiä hoitaakseni, vaikka ehkä osaisinkin.
Kaikille muille hyvää odotuksen jatkoa, toivottavasti loppusuoralla menevät pääsevät pian synnärille ja saavat kaipaamansa nyytit mukaan!
ON: Olipa taas 7 sivua luettavaa, kun en ole pariin päivään päässyt koneelle. Että sori, mun muistilla ei pysty enempää kommentoimaan henkilökohtaisesti.
Pari päivää olin elämäni kunnossa, ehdin jo ihmettelemään, et mihin katos pahoinvointi ja päänjomotus. No, päätä jomottaa taas, ihan kuin sen läpi tuulis tai ihan kuin mun pää olis kuumeessa, tosi outo fiilis. Otin kuitenkin panadolia ja tuntui se auttavan, vaikka varsinaisesti en ehkä särystä puhuisi. Aamulla ei kauheesti kuvota enää, enemmänkin nälättää, niin että tuntuu, et taju lähtee. Ja sit ihan oikeesti, huomenna mun on otettava ne eväät mukaan. Tänään taas lähdettiin heti aamiaiselta ulos ja noin tunnin päästä siitä mua hiukoi niin kovasti, ettei mitään rajaa.
Masua on nipistellyt ja nyt kyykkiminen alkaa tuntua vähän ikävältä (lue lattian siivoaminen esikoisen ruokailun jälkeen). Vuotoja ei onneksi ole ollut, niistä tulisin totaalisesti hulluksi. Huomenna olis viikkoja 11+0, viime raskaudessa keskenmenovuoto alkoi 11+0. Että kyllä mä jännäilen vielä aika lailla siihen ultraan asti, vaikka tuntuukin, että kaikki on menossa hyvin. Ultra on sitten vajaan parin viikon päästä.
Nyt en jaksa enempää, myöhemmin lisää. Huomenna mennään taas päiväkotiin harjoittelemaan pikkuisen kanssa. Työhönpaluu tuntuu kyllä ihanalta henkireiältä, varsinkin, jos toinen pikkuinen syntyy maaliskuussa. Ihana päästä vähäksi aikaa töihin, kun sit olisin taas pari vuotta lisää kotona. Laskeskelin, et ehdin olla 4-5 kuukautta töissä ennen äitiyslomaa, (mikäli kaikki siis nyt menee hyvin ja suunnitellusti sinne maaliskuulle asti).
Kaikille hyvää loppuviikkoa ja iloista mieltä! Lizie rv10+6
siel ne sartsu ja vauva niin hyvissä voimissa kiikutteli osaston päivähuoneessa,jot maar :) Huomenna tulevat jo kotio ellei pojalla mitään outoa esiinny.Terkkujakin vissii muistin sanoa....
Mulle iski vaan kauhee ramppikuume,hetken on olo ollu et a) peruutetaan tää b) mä en ainakaan haluu käynnistykseen :( voi kökkäre.Mutta onneks mä oonkin miltee unohtanu tän koko jutun,mun psyyke on näköjään loistavasti suunniteltu että mä pystyn lyömään niin taka-alalle joitain juttuja et ihan " oikeesti" melkee unohdan.Mun äitihän tota välillä kiroaa,kun mä unohdan sellaset julmetut vääryydetkin mitä mulle tehdään...mutta se kai on van pohja sille että mä oon edes jotenkin järjissäni.(oho tulipa sepostus)
Palstailusta sen verran että yahoollahan vauvallisetkin voipi olla ja varmaan sit itsekkin taas " älyää" enemmän noiden vauvajuttujen päälle kun itsekkin (taas) sen nyytin saa,nyt ei oikeen osannu orientoituu kuin raskauteen.
Neronja,sä oot kyllä nyt vissii jo henkisesti aika väsynyt,oon lukenut että sulla on ollu viime aikoina aika synkkiäkin viestejä?vai kuvttelenko vaan.ehkä oot vaan väsynyt ja odotat synnytystä kovasti.Älä pahastu,en pahalla laita tätä.Jutellaan yahoolla jos haluut.
*poistuilee iltatoimiin perin ryytyneenä*
Femmis ja Pikkarainen 37+2,hyvin viihtyy yksiössä
Femmamma:
Neronja,sä oot kyllä nyt vissii jo henkisesti aika väsynyt,oon lukenut että sulla on ollu viime aikoina aika synkkiäkin viestejä?vai kuvttelenko vaan.ehkä oot vaan väsynyt ja odotat synnytystä kovasti.Älä pahastu,en pahalla laita tätä.Jutellaan yahoolla jos haluut.
Tulee ihan sellainen tunne, että puhutaankohan me nyt ihan varmasti minun kirjoittamista viesteistä ;-). En siis pysty hahmottamaan, mikä viime aikojen viesteistäni olisi ollut erityisen _synkkä_. Eilen kirjoittelin tuolla syyskeijuissa valkkariasiasta, mutta sepä nyt tuli oikeastaan selvitettyä jo eilen, joten se siitä. Sit osallistuin siihen homeopatiakeskusteluun, mutta ei sekään synkkäkeskustelu ollut ;-).
Tänään oli vaan jotenkin vähän ärtynyt mieliala tuon neuvolakäynnin jälkeen. Johtui varmaan osittain väsymyksestä ja sit mua ärsytti se, kun tuo hb ei pysy yhtään paikallaan ellen koko ajan napsi tabuja (ja sit meinaa närästää, kun muutenkin niin tekee). Ja kieltämättä vähän ihmetyttää tuo, kun ei mitään suppareita ole. Jotenkin tuntuu, että mieli pysyis vähän virkeämpänä, kun olis välillä vähän jännitystä, että jokohan se lähtö lähestyy. Mutta kun ei tosiaankaan mitään merkkiä siihen suuntaan. Onhan mulla kuitenkin aiemmissa raskauksissa suppaillut jo hyvissä ajoin ja kohdunsuu ruvennut avautumaan. Miksi lie sitten tämä raskaus erilainen. Sit on vaan sellainen odottava mieliala koko ajan ja tuntuu, ettei oikein mikään kiinnosta. Aika paljon tulikin esim. eilen notkuttua täällä netissä. Eikä tuo nyt ihan vähäistä ole ollut tänäänkään. Mutta varmaan aika samantyyppisissä fiiliksissä moni muukin loppusuoralainen menee. Eli ei mulla siis yhtään tämän synkempiä fiiliksiä eikä ajatuksia ole ;-).
Hienoa, että Sartsulla ja poitsulla kaikki hyvin ja huomenna jo kotiin pääsevät. Uusi arki alkaa :-).
neronja rv 38+4
Lauris: Ja lisää vauvauutisia. JIHUU!!! Vauvantuoksuista arkea ja lämpimät onnittelut poika vauvasta, jolla näköjään mittojakin oli mukavasti. Ajattele nyt se odotus on takana ja pieni nyytti omassa sylissä. =)
Maria80: Kurjaa jos se sun olosi nyt sitten taas on huonontunut. Onneksi sulla on ollut sielä pieni apuri kotona auttelemassa, että äitee on saanut vähän levähtää. =)
Nippula: Tosi kiva kuulla, että uutiset oli rakenneultrasta hyviä ja voit olla nyt hyvillä mielin että vauvalla sillain kaikki kunnossa. Ja juu¿titihän se täällä niitä sun viikkoja ihaili. Ite olen tohkeissani kun tajusin, että huomenna on 11 vkoa täynnä ja päästään taapertamaan jo rv12. Se alkaa kuulostamaan ihan hyvältä. Mutta vähän vielä haparoiden ja varovasti tässä mennään¿ = )
Neronja: Huomasin itse noita samoja aloituksia tuolla esitetyissä kysymyksissä ja ihmettelin kans kovasti miten joka ikinen asia pitää jo tuossa vaiheessa käydä totaalisesti läpi rv4+. Ite vaan yrittää rämpiä päivä kerrallaan¿ei vielä puhettakaan mistään synnytyksistä tässä vaiheessa. = / Enköhän mä sitäkin ehdi vielä ruotimaan, eikä tule suurempia rimakauhuja vielä turhaan tässä vaiheessa. Hyvä näin, että askel kerrallaan. =)
Lizie: Joo¿mua sitten se IHANA kunnan lääkäri täti hieman vähän ropeloi kovakouraisemmin. Olin kyllä ihan paniikissa kun sitä verta alkoi tulla. Meinasin mennä niin paniikkiin, että en kunnolla tajunnut edes että sielä ruudulla näkyi meidän käsiään ja jalkojaan heilutteleva pikkuinen. Vieläkin ihmettelen miten jotkut lääkärit voikin olla noin törttöjä. Kun se oliskin vaan ehkä huono päivä sillon tällöin¿sen ymmärtäisi niiltäkin, mutta kun joka h*****n kerta sama, naama norsun v:llä ja tosi töykeä. Ja hänen luonaan mun on pakko nää lääkärikäynnit raskauden aikana käydä. On niin pieni paikka, ettei paljon ole noita valinnan vaihtoehtoja lääkäreissä. Onneksi tosiaan tuo nt-ultra on sielä yksityisellä ja se on vielä mieslääkäri, mutta se hellävaroin aina käsittelee. Sinne ei sentäs pelota mennä. Onneksi tuo vuoto on tosiaan nyt loppunut ja olen saanut järkeeni taottua, että sillä ei ollut vauvan voinnin kanssa mitään tekemistä. Ei noi vuodot silti kivoja ole¿tuli ne mistä syystä tahansa. Onneksi tosiaan sielä sain heti syyn selville, ettei tarvinnut alkaa kotona sitä yksin panikoimaan ja miettimään onko vauvalla kaikki ok.
Täälläkin taas tänään sitä päänsärkyä. Sitä on itse asiassa ollut mulla nyt oikeastaan joka päivä jonkun verran tällä viikolla. Tänään meinasin ottaa Panadolin, mutta päätin ensin kokeilla juoda runsaasti vettä ja se auttoi. Särky helpotti ja jätin napin ottamatta. Se on tosi kurja oire varsinkin kun pitäs päivät tehdä päätteellä töitä ja tulee muutenkin helposti päänsärky. Samoin mulla kans nipistelee tuota alamasua aika ajoin ja myös välillä saattaa vihlaista. Se paineen tunne tuntuu tuossa alamassulla kaiken aikaa. Sulla ei enää kovin pitkä aika ultraan ole. Sä olet kyllä jaksanut tosi sinnikkäästi odotella. Mutta mikäs siinä kun ei mitään huolia ole tässä raskaudessa ollut. Erittäin hyvä niin. =)
Femmis: Aivan ihania masukuvia löytyi sieltä yahoon puolelta. (.) ;-) Ja nyt et kyllä ala sielä ramppikuumeilemaan yhtään! =)
titi75 ja kirmeli-irmeli 10+6
Eilenhän se taisi olla, kun kerroin, että alkaa jo vähän ärsyttää tämä iso maha, kun tuntuu, ettei mahdu sen kanssa liikkumaan. Tuonkin voi pistää oikeastaan oman kärsimättömyyteni piikkiin. Olen nimittäin luonteeltani hieman kärsimätön tyyppi. Sit se kärsimättömyys tahtoo täällä palstalla lisääntyä, kun syyskeijuissa ainakin 5 on saanut jo nyyttinsä ja tosi monilla supistelee paljon ja käynnistys- ja sektiopäiviä on joillekin jo määrätty. Mies jo mulle tässä yhtenä päivänä kommentoikin siitä, että kun olen niin kärsimätön. Minkäs sille luonteelleen voi, mutta pakko se vaan on tuota pinnaansa venyttää, ei auta muu :-).
neronja
ON pikaisesti: Vuodot tosiaan näyttäs olevan nyt kokonaan loppu, päätä on tänään särkenyt vaihtelevasti...mennyt kyllä sit vettä juomalla ohi. Väsymystä, väsymystä, väsymystä...ihan koko ajan. Tänään sain jynssättyä vessan altaat ja pöntöt ja pyyhin pölyt ja siivosin keittiön...SIIS olin tosi ahkera juu. Mies imuroi ja ajoi nurmikon. Kiltti mies. Tää siksi, että huomenna tulee vieraita ja piti yrittää vähän ryhdistäytyä ettei kämppänäytä pommin alle jääneeltä. Ei vaan ole tätä virtaa ihan kauheesti ollut viime viikkoina. Käytiin me sit vielä happihyppelyllä miehen kans. Ei ihmeempiä. Ai niin...tärinöissäni tietysti olen kun huomenna saa taas yhden täyden viikon umpeen ja alkaa ns. viimeinen kriittinen vko...heh...niin tuon Vau-kirjan mukaan. Mutta tiedäppä nyt sitten näistä. Kyllä se jotenkin ittee jo alkaa helpottamaan että on näin pitkälle päässyt. Saavutuksia nämä kertyneet viikot todella ovat.
Sielä tulevat sitten Lizie ja Eka-Vekara täysille viikoille huomenna myös. Kivaa, että meitä menee useampi samoissa. HYVÄ ME!!! =)
titi ja k-i 10+6
masukommentista ja toivotuksista...en tiiä pystyykö sitä ramppikuumetta millään estää,kyllä se kai joka kerralla iskee kun tietää mitä on tulossa...
Neronja,kirjoitin sulle yahoolle selvitystä :)
Femmis ja Pikkarainen 37+3,pikaisesti tänne ku yahoolle lähti romaani :))))
Kylläpä täällä ollaan taas aktivoiduttu - hienoa!
Onnittelut laurikselle ja pikkuprinssille kotiinpääsystä! Olipas muuten ihania kuvia tuolla toisella puolella!
nippula: onnea hienoista ultrakuulumisista!!! Sinäkin olet jo puolivälissä :-O. Niin se aika vaan menee... Nyt vaan nauttimaan raskaudesta!
maria: harmi, että se hyvä olo kesti niin vähän aikaa :/. Eiköhän se siitä taas parane - toivottavasti pian ja jatkuu hyvänä.
neronja: kiva, että neuvolassa kaikki ok. Harmi, ettei tuo sun hemppa pysy millään ylhäällä vaan lähtee heti laskuun. Tuo närästyskin on tosi kiusallinen vaiva :S. Vai olet sinä kärsimätön luonne ;-). En yhtään ihmettele, että alkaa vähitellen olla kärsimätön olo. Eihän tässä enää niin montaa päivää ole ja jos tässä raskaudessa ei näy merkkiäkään mahdollisesta synnytyksestä niin kyllähän se vähän " turhauttaa" . Lähettelen sulle valmistavia suppareita, jotta saat vähän lisäjännitystä... ;-). Tsemppiä!
femmis: vai kävit sinä jo sartsua ja poitsua ihailemassa - voih *mahtoi olla ihanaa - kateellisena täällä odottelee vuoroaan...* Älähän nyt ala panikoimaan siellä, vaan nauti näistä viimeisistä viikoista.
titi: mukavaa, että se inhottava vuoto loppui ja voit taas olla ja yrittää nauttia raskaudesta varovaisesti. Kurjaa tuo päänsärky, mutta kyllä se siitä vähitellen helpottaa. Otat vaan reippaasti parasetamolia etkä turhaan kärvistele säryn kanssa! Onnittelut uudestä täydestä viikosta!!! Siitä se vähitellen puoliväli lähenee...
Täällä on ollut melkoinen väsy. Eilinen oli ihan älyttömän painostava päivä - oli tosi lämmin ja ukkosta ilmassa - suorastaan läkähdyttävää. Enpä sitten jaksanut eilen tehdä juuri mitään... Jospa tänään olisi vähän parempi päivä - toivottavasti, sillä olisi ihan pakko vähän siivota ja laittaa ruokaa.
Eilen tulikin sitten taas käytyä neuvolassa:
RV 37+6
Paino/vko 544g
Turvotus +
RR 124/85
U. Prot./ U. Gluk. -/-
Sf 36
RT
Syke 140
Liikkeet ++
Jalkoja tosiaan turvottaa aika lailla. Iltaisin tuntuu melkoisilta pökkelöiltä, mutta aamuksi taas palautuvat aivan normaaliksi - onneksi. Kauaa ei kyllä jaksa seistä. Sf-mitta oli kasvanut sentin. Taitaa tämäkin vauveli olla sitten ihan reipas nelikiloinen. Terkkari naureskeli, kun niin hyvin oikein näkee masun päältä, missä asennossa pikkumies masussa majailee... Totesi myös, että toivottavasti ei mene paljon yli, ettei vauvasta tule kovin isoa. Lisäsi tosin sitten, että kyllähän se reilu nelikiloinenkin vauva tuntuu taas tosi pieneltä ;-).
Vauvan pää on jo kuulemma varsin alhaalla. Ajattelinkin niin, sillä viimeiset muutama päivä on tuo alaosasto ollut tosi kipeä. Käveleminen alkaa vihloa melkein heti ja istuminenkin on hankalaa/kivuliasta. Yöt menevät aika tuskaisesti kun ei tahdo kunnollista asentoa löytyä ja hikikin on... Muuten vointi ihan hyvä. Väsyttää vaan. Suppareista ei tietoa täälläkään.
Mukavaa perjantaita kaikille! Tämä " valas" lähtee laittamaan aamupalaa ja koittaa piristyä niin, että saisi kämpän siivottua.
masunasu rv38 tasan *vielä siis mahdollisesti kuukausi kärvisteltävää*
Femmis, en ollenkaan loukkaantunut kysymyksestäsi. En ihan oikeasti :-). Itse miellän tuon sanan synkkä niin negatiiviseksi, ettei se oikein istunut omiin fiiliksiini. Keksin aivan juuri sanan, joka kuvaa erittäin hyvin nykyistä olotilaani ja se on tylsistynyt ;-). Niinhän mä tuolla syyskeijuissa yhtenä päivänä kirjoitin, että tunnen itseni tosi tylsäksi tyypiksi, kun ei yhtään supistele eikä ole mitään jännää kerrottavaa (kun taas suurin osa kertoilee koko illan kestäneistä suppareista jne. ja nyt on tainnut vauvojakin syntyä jo seitsemälle ja tänään syntyy taas ainakin yksi), mutta sekin oli kirjoitettu pilke silmäkulmassa. No, siitä huolimatta, että on pilkettä mukana, niin kyllä mä nyt vaan valitettavasti olen tylsistynyt. Mielelläni haluaisin tästä olotilasta eroon, koska päivät tuntuu entistä pidemmiltä/tylsemmiltä, kun olotila on tämä. Kyllähän tässä tekemistäkin vielä olisi. Esim. ensi kuun kirjanpidon (siis heinäkuun alv) voisin tehdä jo nyt, niin olispahan sekin valmiina. Kun vaan sais itestään sen verran irti. Täytyy varmaan oikein tsempata niin eiköhän se siitä irtoa ;-).
Femmis, älähän nyt ala enää mitään ramppikuumetta potea. Tarttuu vielä sekin meihin muihinkin ;-).
Titi, kiva että vuoto näyttää nyt loppuneen. Ja onnittelut taas yhden viikon täyttymisestä :-). Ai niin, hauskaa, että olet huomannut samat aloitukset, joihin aiemmin viittasin. Eräässä keskustelussa tuli muuten todella hauska termi esiin: perätiesynnytys :-DDD. Kuka haluaa kokeilla sellaista...?
Masunasu, kiitos kun lähettelet mulle valmistelevia suppareita ja vähän jännitystä :-). Toivottavasti tulevat perille. Vai on sullekin tullut nyt loppuraskaudesta pökkelöjalat. Juu, ja aamusta koivet taas näyttää tosi ohuilta, vai mitä? Ärsytti vähän, kun eilen neuvolantäti sanoi toispuoleisesta turvotuksestani, että toisilla ihmisillähän toinen jalka on luonnostaan paksumpi kuin toinen. Sanoin, ettei mulla kylläkään ole. No, eihän hän sitä tietenkään millään pahalla sanonut. Luulisi, että sinun vaavisi syntyy ihan ajoissa, kun sulla nyt jo on alaosasto niin kipeä ja vaavi tosi alhaalla. Puhtia kämpän siivoukseen ;-)!
Omiin jutskiin tässä ei olekaan enää mitään lisättävää, kun niitä tuli jo tuolla viestin lomassa. Jospa tässä sais tsempattua itseään ja jotain järkevää tänään aikaiseksi. Vaikka netissä paljon notkunkin, niin jotenkin tuntuu, etten tuonne yahoolle saa nyt mitään tekstiä aikaiseksi. Joten älkää ihmetelkö ;-).
neronja rv 38+5
Onnittelut Laurikselle ja pikkumiehelle kotiinpääsystä! Ja Sartsullekin isot onnittelut perheen uudesta tulokkaasta : )
Olin eilen sitten joustoilla ja rampattiin vähän remppashoppailemassa tuolla Espoon ja Vantaan suunnilla. Tuli shoppailtua keittiö ! : ) ja valkkailtua laminaattia keittiön lattiaan ja kaakeleita välitilaan ym. Syyskuun alussa tulee uusi keittiö. Kauhistuttaa vaan miten saadaan entinen purettua ja elettyä useampi viikko ilman kunnon keittiötä : / Noh päivä oli aika rankka, joten iltasella ei jaksanut kotona edes tietsikkaa avata.
ON: (ihan kuin ei tähän mennessä olisi ollut) ihan kuin pahoinvointi olisi hellittämässä, ehkä ihan luonnollista tässä vaiheessa ja ilmojen hitusen viilennyttyä, mutta pelottaa taas. Turvotukset on iloisesti ennallaan, pitäisi kai aloittaa liikunta et saisi nää nesteet liikkeelle. Aamulla kävelinkin pitästä aikaa töihin, kun mies ja poika jäivät kotiin lomapäivää viettämään. Saavat sitten lähteä autolla päivän seikkailuihin : ) selkä särky, pääsärky ym kans jatkaa, miten voinkin olla näin " huonossa" voinnissa koko ajan? Muisteltiin tiistaina siellä ekassa neuvolassa, että tosissaan se mun eka raskaus meni kaikin puoli tosi kevyesti ja hyvin, ei juuri mitään vaivoja. hmm, voiskos se olla nämä pari vuotta niin vanhentaneet, ettei kroppa pysy perässä enää..
noh, se siitä minusta vaivaisesta.
Mitäs täällä muuta kuin nuo ihanat vauvauutiset..
Maria80: toivottavasti jakselet jo nyt paremmin. Ihanaa et on reipas pikkuapulainen sulla siellä. Harmi vaan, et miehus ilmeisesti ei aina muistaa ottaa huomioon raskauden aiheuttamaa olotilaa, vaan saattaapi huomautella tekemättömistä jutuista. Meillä mies on luonteltaan tosi pedantti ja siisti, joten mun tämän hetken extralaiskuuteni ja boheemisuuteni harmittaa häntä. Ja tosissaan kun joutuu vielä muistuttamaan, että hädin tuskin selviän työpäivästä saati sitten alkaisin puunaamaan ja siistimään paikkoja. Nou tänks, siivotkoon itse jos kerta haittaa.
Nippulalla oli kans ihania uutisia rakenneultrasta! Tuli mieleen,kun kyselit noista puolukoista,että tekeekö sun erkoisesti mieli hapanta? Silloinhan sanotaan et olisi poika tulossa ; )
Lizielle jaksuja, kummasti nuo edellisen keskenmenon rv:t vetää olon pelokkaaksi ja jotenkin on varpaillaan koko ajan. oon muoten huomannut saman tuosta kohdun tuntumisesta, kyykyssä ja kun on jalat koukussa muuten, niin on sellainen ahdas olo tuolla alavatsalla. Kaippa se vaan nyt alkaa tuo kohtu olla sen kokoinen, että tuntuu jo kummasti. Mielestäni tunnen myös jo sen kohdun reunan tuossa sektioarven yläpuolella. Enpä tiedä, kasvais vaan niin että varmasti tietää että onhan se kohtu oikeasti kunnolla kasvanut.
Ihanaa Titi että ne tuhruilut loppui, varmasti harmittaa ja toisaalta pelottaakin, sulla kun se alkukin oli niin tuhruinen. Jospa sulla vaan on tosi vuotoherkät noi limakalvot? eikös aika huimaa (ja Lizie kans) että tänään on sitten rv11 : ) viikon päästä mulla on se nt/np ultra (käytän vielä kumpaakin ilmaisua, kun esikoisesta puhuttiin vielä 2003 np-ultrasta eikä kieli meinaa taipua millään tuohon nt-ultraan), sulla sitten seuraavana maanantaina ja milloinkas Liziellä. Jänskättää kovin sekä itseni että teidän puolesta : )
Neronjalle ja masunasulle jaksuja isojen masujen kanssa, ei enää kauaa mene että pieni on sylissä. Ja femmamammalle kans toivottelen enää lyhyttä odotusaikaa, ettei se ramppikuume liikaa paina päälle ; )
Neronja muuten, taisit olla sinä joka kummastelit nuita rv 4+ synnyttämisen suunnitteeluja ym : ) Tuntuu juu omastakin näkökulmasta omituiselta, kun itse ottaa päivä kerrallaan ja toivoo vaan että raskaus jatkuu. Ja kun toisaalta mistä sitä ikinä tietää miten raskaus etenee ja milloin pieni haluaa syntyä, niin ehkei liikaa kannattaisi miettiä ja suunnitella etukäteen! Nyt kun alkaa itsellä olemaan vähän parempi olo tän raskauden suhteen, niin kummasti on alkanut päässä pyörimään vähän kauemman ajan suunnitelmat, esim mielessä on jo käynyt nimi vaihtoehdot, hoitopöydän sijoittelut ym..
jeps, kaippa tästä pitää alkaa taipumaan töihin, että ehtii jotain vielä näin perjantainakin tekemään
eka-vekara RV 11!!
Sinäkös et haluu mennä synnyttämään???
Mä voisin käydä vaiks sun puolesta!? :) Sopisko silleen?
Mä niin haluisin vielä kerran sen synnytyksen kokea. PElottaa ihan hirmusti etten enää saa sitä ihanan kamalaa tilannetta kokea.
Mieluusti sellasen kolme kilosen kävisin " pyöräyttämässä" . :) Ei ole onneksi jäänyt isompia traumoja synnytyksistä.
-Porkkana-
Femmamma: Hienoa, että sartsulla ja pojalla kaikki hyvin. Oli varmaan ihana käydä pientä vauvaa katsomassa. Ota rauhallisesti vaan, kyllä synnytys hyvin menee, vaikka toki varmaan alkaa jännitys nousta. Synnytys vaan on ainoa vaihtoehto saada se ihana nyytti syliin, joten ei muuta kuin hermoja vaan ja luottamusta, et kaikki menee hienosti.
titi75: Onneksi sun vuoto loppui. Nyt voit taas jatkaa rauhallisemmin mielin. Ja ONNEA 12. raskausviikon alusta!! Ärsyttää tuo sun kohtelu siel lääkäris vieläkin... Tänään ei taas päänsärky vaivaakaan, ihanaa, kyl on nautinnollista, ettei koko ajan särje. Mut yöllä, kun herään vessaan, ni alkaa kuvottaa niin pahasti, et on pakko käydä aina syömässä jotain ennen kuin voi painua takas nukkuu. Se on vähän rasittavaa ja huvittavaakin. Mut ehkä se istukka sit toimii... :) Ei mulla siinä edellisessä raskaudessakaan ollut mitään suurempia huolia, ennen kuin 11+0 alkoi se vuoto. Toisaalta muistan et jotenkin tuntui oudolta ja epäuskoiselta. Nyt ei ole ollut sitä fiilistä, ainakaan enää vähään aikaan.
masunasu: Tsemppiä sulle tuohon tuskaiseen oloon, josko se voisi tietää sitä, että vauva pian olisi sieltä haluamassa maailmaan? Toivottavasti ei ainakaan kuukautta tarvitse tuskailla.
eka-vekara: Voimia sulle keittiöremppaan! Mulla on kans varsinainen pahoinvointi hellittänyt, mutta kun masu on ihan tyhjä (öisin) niin silloin kyllä herätessä kuvottaa tosi paljon ja on pakko syödä, et pystyy jatkaa unia. Eiköhän se pahoinvointi näillä viikoilla jo ala helpottaa? Älä liikaa huolestu. ONNEA sulle myös 12. raskausviikon alkamisesta!! Täältä me tullaan! Kiitos jaksutoivotuksista, en mä kauheen pelokkaana osaa olla, kun alkaa tää raskaus jotenkin tuntua aika hyvältä. Viime yönä mietin kyllä sitä, et eihän se ole kun yks etappi päästä kunnialla tästä viikosta läpi, voihan aina loppuraskaudessakin jotain vielä tapahtua, vaikka olis nähnyt ultras pienen ja vaikka tuntis potkuja ym.. Ja vielä synnytyksessäkin.. En mä voi elämääni jatkaa murehtimalla kaikesta. Et kyllä se kai on alettava vähitellen uskomaan tähän vauvaan, et se jaksaa. Kun tuo masukin nipistelee tosiaan kyykkiessä ja muutenkin tuntuu silleen painavalta, et kyllä siellä joku on. Mulla on ultra-aika 6.9... joten enää 12 yötä siihen!
porkkana05: Toivottavasti pääset sinäkin vielä synnyttämään! Se on kyllä todella jännä tilanne se. Tsemppiä ja haleja sulle!
ON: Tänään on se päivä, jolloin edellisessä raskaudessa alkoi km-vuoto. Toivottavasti nyt vältytään kaikenlaisilta vuodoilta. Maalisvauva sopisi niin ihanasti mun elämään! En osaa kyllä nyt kauheesti huolehtia, tuntuu, et tää jatkuu. (Kirjoitin Eka-Vekalle enemmän samasta aiheesta) Hienolta aina tuntuu, kun uusi täysi viikko alkaa!
Ens viikolla alkaa osittainen työnteko ja opiskelu ja esikoinen menee päiväkotiin. Nyt on käyty harjoittelemassa siellä ja ens viikolla lisää. Tuntuis esikko viihtyvän päivähoitopaikassa, mutta saa nähdä, viihtyykö enää, kun tajuaa, et oikeesti siellä sit ollaankin ilman äidin seuraa.
Viikonlopuks lähden nettipimentoon eli kaikille hyvää viikonloppua!
Lizie rv 11+0!!! :)
Sartsulle vielä tännekkin puolelle pienen miehen ihmeestä ja Niameylle pienestä tyttösestä!
Niin se aika vaan itsellä matelee- mut kun sanoin eilen kaverille ääneen et synnytys on 2-6 vkon päästä niin huh eihän siihen nyt niiiiin kauan sitten olekaan..
Sori et ei tuu nyt muuta kommenttia, mut täytyy lähteä verotoimistoon ja esikoisen synttärilahjan ostoon ennen kuin haen 11.45 hoidosta :-)
Erittäin hyvää päivää kaikille ja nauttikaa masuistanne (Neronja- samat valas fiilikset täällä ;-)
peebee 35+6