Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~**~ EX-HAAHUT - VIIKKO 34 ~**~

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä hissutellaan. Kävin minä tuossa kaikesta huolimatta pienellä kävelyllä kun jotenkin kaipasi raitista ilmaa. Kolme varttia hissuttelin ulkona¿en viitsinyt mitään kovin nopeatempoista tassuttelua, etten nyt sitten enää noita vuotoja pahenna. Itse asiassa nyt jo näyttää sille, että on loppumassa. Hitusen tulee sellaista rusehtavaa kun veskikäynnin yhteydessä, mutta ei suurempia.

Juu, se lääkäritäti on kyllä sellainen rautarouva, että hirvittää oikein aina sen vastaanotot, mutta minkäs teet. Sielä on nyt sitten nämä raskauden lääkärikäynnit käytävä. Täytyypi toivoa, ettei ihan noin kovakourainen ole seuraavan sisätutkimuksen yhteydessä. Muuten juoksen sieltä ihan karmit kaulassa ulos. =) Nyt tässä illan mittaan on hieman ¿nipistellyt¿ tuosta navan kohtaa, mutta johtuisko siitä että on nyt vielä ärtynyt tuosta ronkkimisesta. Olen muiden juttuja ainakin lukenut, että on sisätutkimuksen/ ultran jälkeen saattanut olla jotain pieniä nipistelyjä massussa. Toivottavasti nekin rauhoittuvat ja menevät pois.

Mies on kun hangon keksi. Tuli just salilta ja pörrää tossa ympärillä. Taisi sillä entisestään tulla todemmaksi tämä raskaus kun tänään näki että sielä pikkuinen rokkasi niin kovasti. Itellekkin oli hieno kokemus¿koskaan en ole vastaavaa vielä nähnyt. Vieläkin olen ihan sen pikkuisen pörriäisen lumoissa. =)

Hannele: Tosiaan sullahan on nyt kokemusta näistä ¿lorahduksista¿¿ = / Eivät tosiaan ole kivoja, mutta näköjään toi kohdun suu voi noi herkästi sitten alkaa vuotaa kun sinne vähän törkkäsee. Pidetään liput korkeella, eikä anneta tuollaisten ¿lusikallisten¿ meitä häiritä. Heh¿helppo taas nyt tässä sanoa kun näki heti ettei pikkuisella mitään hätää ole. Toivotaan muutenkin, ettei noista vuodoista sen enempiä tarvisi kumpaisenkaan kärsiä. Helpottaa vaan tätä odottamista kummasti.

Masunasu: Eipä ole ihme, että massu pullistelee. Onhan noita viikkoja jo aikas valtavasti kasassa. =) Jos tuo massu on niin alas valunut, niin eipä siinä paljon ole mahdollisuuksia valita niitä naisellisia istuma-asentoja. Haarat levällään sit vaan. Eihän siinä muu auta. =D Toivottavasti välttyisit kuitenkin suurimmilta turvotuksilta, vielä on vähän kuitenkin sulla odotettavaa. Ja liitokset senkun natisee¿aika huimia venymisiä naisen kropalta kyllä vaaditaan. Oikein valmiiksi hirvittää kun ite on niin pienen kokoinen, että mitenkä sitä tuollaisen 194cm ja 115kg miehen geeneillä varustetun vauvelin saa tuolla mun maha sopivaksi kasvamaan. Ettei siitä tule mitään jättivauvaa.;-)

Lizie: Sullakin on tulossa sitten muutosta arkeen. Töihin menoa ja opiskelua. Varmaan ihan kivaa vaihtelua ja viikotkin vilisee siinä sitten silmissä. Kohta et huomaakkaan kun olet jo loppusuoralla ison masun kanssa. Ja me kaikki muut siinä sivussa sun kanssa käsikynkässä. =) Mulla tosiaan ei tuo paino ole vielä noussut tuosta normaalista mutta massun ja lantion muoto on selkeesti muuttunut koska noita piukkoja housuja en kyllä kiinni saa kun hampaat irvessä. Eihän sellaisia voi kukaan päällään pitää ja väittää että niissä olisi hyvä olla. = / Ajattelin, että jos tän päivän ultrasta selviän niin ansaitusti uskaltaisin tilata virallisesti vauva-lehden vuosikerran ja myös netistä sen Belly Belt- vyösarjan. Sillä sais noille omille housille vähän lisäkäyttöaikaa kun sais sen etukappaleen jatko-osaksi ja vetskarin vois jättää auki. Kun nyt kuitenkin jaloista vielä housuihin mahdun. =)

Sartsu: Vauva hikkaa¿hölmö kysymys, mutta miltä se tuntuu kun vauva hikottelee. Hytkyykö massu vai mille se tuntuu? =) Hui, että synnyttämään yksin. Musta ei varmaan siihen olis. Kääksistä! Voi kun lastenhoito järjestys ja kuitenkin saisit miehen mukaan.

KK: Sinä se et turhia kiirehdi. Mitäs sitä kesken yötä heräilemään kun voi ottaa hyvät ja sikeät unet. Antaapi Onnin vielä muutama päivä sielä masussa köllötellä jos toisella on hyvät oltavat yksiössään. =)

Peebee: JEE!!! Sait kun saitkin niitä RT-kuulumisia. Hieno homma. Nopeita on lääkärit käänteissään. =) Sullakin pikkuinen sielä voi hetken köllötellä omissa oloissaan ennenkö alkaa pingetä pihalle.

Maria80: Ai kun ihanaa¿liikkeitä tuntuu jo. Mahtaa olla veikeä fiilis, kun pikkuinen sielä jumpsuttelee massun seinämiä. Ei ole pitkä matka enää rakenneultraan. Ulokkeet on pytyssä täällä, että kaikki on kunnossa. =) dbdbdbdbdb

Neronja: Tänäänkin puhuin vielä sitten anopin kanssa kun halusi kuulla ultrakuulumiset ja näköjään siirtyy tuo ajankohta koko ajan eteenpäin koska hän uskaltaa luottaa että kaikki olisi kunnossa. Välillä tuntuu että hän maalaa oikein piruja seinälle. En usko että tahallaan, mutta ei kyllä yhtään huomioi mitä päästää raskaana olevan kuullen suustaan. Nytkin kun oli puhetta, ettei ole enää pitkä matka tuohon 12:n täyttymiseen, että voi vähän huokaista, niin hänen mielestä ennen 15vkoa ei voi huokaista lainkaan. Just joo¿edellisillä kerroilla se oli kahdentoista viikon kohdalla, mutta nyt kun hän sai näin myöhään tietää tästä raskaudesta, niin pitihän tuota ajankohtaa sitten siirtää heti toisestakin päästä. Luulen, että suurempi paniikki hänellä on nyt sielä kun meillä täällä. Onhan tuo muutos ihmisen elämässä kun mummuksi, mummiksi tai mammaksi tulee. Meillä mun äidistä tuli mamma¿se oli mun isän ehdotus, kun hänen puoleltaan omaa mummua on kutsuttu mammaksi. Meillä äiti tykkäsi siitä kovasti. Itse asiassa itsekin sanon omaa äitiäni mammaksi. Sehän on ruotsitsi äiti ja sitten taas toisaalta mummun korvike sanakin. Käsittääkseni anoppi on sanonut, että hänestähän ei mummua tule¿eikä liiemmin varmaan sitten mummiakaan. Hänen äitiään on myös oma mieheni kutsunut mammaksi, joten mun puolesta anopistakin voidaan mamma tehdä jos se ei kalskahda niin pahalta kun mummu tai mummi. Nää on kato niin hienosäätöjuttuja. =) Eiköhän tuo anoppikin tässä viikkojen myötä sula kun tuon massun saisi nyt vaan kasvamaan tuosta kunnolla ja viimeistään siinä vaiheessa kun nyytti saadaan syliin. =)

Nyt tuli kauheesti hölpöteltyä taas kaikkea. Oikea pino-terroristi olen tän päivää ollut. Sori¿ =)

titi ja kirmeli 10+3

Vierailija
42/105 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sateista tiistaita, täällä ainakin tulee kaatamalla ja jyrähteleekin. Arvatkaa vaan montako kertaa olen pompannut tästä tietsikan (ja siis netin) edestä paniikissa. Hyi minua, taas olisi töitä ja täällä vain lusmuan.. Noh siis kyllähän mun työ on ihan päätetyöskentelyä 90%, eli voin vähän näpytellä ja samalla surffata.

titi, elä ota tosissaan, mut tosissaan kävin monta kertaa lukemassa existä, joko kuulumisias oli ja sitten yhtäkkiä siellä maalismassuistahan ne löytyi. Se oli silleen hassuttelua toi " vintiö" ; )

Tänään olisi sitten se eka neuvola, vähän kyllä kävi mielessä et pitäiskös sitä yrittää vielä lykätä np-ultran jälkeen. Noh kaipa sielä voi jo käydä, en taas vaan haluaisi " turhaan" käydä, jos jotain vielä tapahtuu.. Mietityttää yrittääköhän se terkkari edes kuunnella sydänääniä, viimeksi muistaakseni kuunneltiin vasta joskus rv 13 tjs, sanoi ekalla käynnillä ~rv8-9, ettei silloin ainakaan heidän laittelilla kuulu. Nyt kun on " jo" 10+4, niin en tiedä mitä odottaa. Pelottaa myös se vaa' alle meno. Pojan ekasta neuvolakäynnistä v 03 on 10 kiloa extraa, ja kun kävin maalis-huhtikuussa siitä keskenmenneestä, oli paino silloin 5 kiloa vähemmän kuin nyt. oon ihan levähtänyt, mulla on inho kaksosleukakin : ())

ja kummaa kyllä, vaikka toisaalta peklkään koko ajan, että pieni on taas menehtynyt, niin toisaalta alan jo pohtia, et kumpaakohan merkkiä sieltä tällä kertaa tulee : ). Ekassa odotuksessa oli tod vähän oireita, vähän pahoinvointia, iholla sellaisia pikkuruisia hormoninäppyjä mut muuten voin aika mainiosti. Mahaan tuli se viiva navasta alaspäin + nännipihat tummeni aikas pian. Nyt taas koko alku on ollut vaikea ja Raskas, pahoinvointi, hirveä väsymys, turvotus, nyt alkaa ´paukuraa pukkamaan naamaan, hioukset rasvottuu Pigmenttimuutoksia en ainakan ole vielä juurikaan huomannut en rinnoissa enkä mahassa yms. oiskos tällä kertaa.tytteli tulossa..?? : )

Jään pohtimaan, onhan ainakin positiivisempaa kuin miettiä mahdollista keskenmenoa!

eka-vekara 10+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka-Vekara: Juu, ihan huumorillahan minä tuon sun viestisi otin. Sitä paitsi nauratti tuo vintiö. Sepä se. =) Vaikkakin olen kirjoitellut tuolla maalismassuissa, niin jotenkin se " koti" on kuitenkin täällä ex-haahuissa ja aikaisemmin sielä haahuissa. Kyllä sitä toi ajatusmaailma on vaan vissiin jotenkin ihan erilainen. Tai en tiedä pitäskö ajatella niin, mutta sellaselta tuntuu. Täällä kuitenkin eri tavalla jaetaan noi huolet ja pelot. Mutta kai tässä on yrittänyt vähän positiivisuutta luoda että on vähän muitakin pinoja yrittänyt kattella ja kommentoida josko se sais tuntemaan ittensä " enemmän" raskaaksi ja loisi uskoa tähän raskauteen.

Tsemppiä neuvolakäynnille. Ai kun jänskää...saapi nähdä kuunteleeko se neuvolantäti niitä sydänääniä. Ai kun sieltä jo kuuluiskin jotain jumpsutuksia. =) Tulehan kertomaan kuulumiset.

ON: Olo on ollut siitä eilisestä ronkkimisesta tosi kurja. Aina kun kurja olo yllättää, niin yritän miettiä sitä pientä sielä heittämässä kuperkeikkoja ja vilkuttamassa...mutta silti olen tosi harmissani tästä vuodota mitä siitä koko käynnistä aiheutu. No sitähän mä en tiedä, että olisko seuraava yhdyntä mahdollisesti tehnyt saman lopputuloksen...en tiedä. Vuoto alkaa olemaan poissa...sellaista ruskeaa tuhrua saatta hitunen paperiin tulla pyyhkiessä, mutta ei juuri enää muuta. Pelkään kyllä kaiken aikaa. Peruin huomisen fysikaalisen selkärääkkijumppauksenikin koska siinä tulee mahalle aikas kovasti sen harjoituslaudan päällä painetta ja nyt ainakin tuntuu sille, että se ei tee kovin hyvää. Oikeastaan kurjimman olon ja huolen tekee nyt tää kova nipistely mitä on alamahassa ollut siitä eilisestä tutkimuksesta lähtien. Pitkin eilistä iltaa, yötä ja tätä päivää on välillä pistellyt enemmän ja välillä vähemmän. Tässä toivon koko ajan että se helpottaa ja ettei nyt sit siitä eilisestä mitään kurjia seuraamuksia tule.

Lisäksi väsyttää niin vietävästi, että haluaisin vaan maate. Eilen jäi päikkärit välistä ja vaikka yön nukuin suht hyvin (ellei miljoonaa veskiin heräämistä oteta huomioon), niin V-Ä-S-Y-T-T-Ä-Ä silti !!!!

Kai taas töitä on pakko yrittää tehdä.

titi ja kermuli 10+4

Vierailija
44/105 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vanhaa verta tulee edelleen veskikäynnin yhteydessä. Sitä tiputteli taas pönttöönkin. Tosiaan toivon, että se tulee vaan sieltä kohdun suulta. MÄ VIHAAN KUN NÄÄN TOTA VERTA!!! Miksi sitä pitää tulla, kun sitä on sitten kaiken aikaa ihan hermorauniona.... Mies niin yritti lohdutella eilen, että huomenna (eli tänään) sitä ei enää tule. Just. =/

titi jolla nyt ei yhtään hyvät fiilikset... :´(

Vierailija
45/105 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi on tuota vanhaa verta juu. Tiedän kyllä sun fiilikset, kun pelkää muutenkin koko ajan raskauden puolesta, niin saati sitten kun on tollaista vuotoa (vaikkakin vanhaa). Tsemppiä kovin, kyllä se lakkaa ennemmin tai myöhemmin ja ne nippailut kanssa. Yritä ottaa nyt rennosti ja huilata ja keskittyä ihan johonkin muuhun.

Tuli muuten mieleen, et varmaan toi la siirtyy päivällä aikasemmaksi, kun noi neuvolat tuppaa " kadottamaan" se yhden päivän pois (esim raskauskiekollakin saan 15.3, ja np-ultraa varatessa se hoitsu sai kans 15.3 lasketytuna niistä sen päivän ultran antamista päivistä, vaikka Oysin kiekko netissä antaa 16.3..

ootteko varsinkin Titi ja Lizie käyneet tsekkaamassa ton kieko, sillä on kiva laskeskella, että milläs viikolla mennään firman pikkujouluissa, omissa seuraavissa synttäreissä tai toisinpäin milloinkas se vauva on täysiaikainen yms : ) Laitan linkin varmuuden vuoksi (toiv toimii):

http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111

Ruoskikaa joku mut takaisin töihin, oon hirveän lusmu : ( Noh ajatellaan nyt niin, että olisin voinut jo useampaan otteeseen hakea saikkua tän olon kanssa, eli toisaalta voisin tehdä vieläkin vähemmän..

jeps, palaillaan taas!

Vierailija
46/105 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titi- kyllä se verentulo sieltä loppuu!!! Sehän on niin että pienikin määrä verta näyttää paperilla ym. tosi suurelta- kyllähän se sitä eilistä vaan on. Mut sais jo loppua!!!

Kuten taas yahoolle sepostelin, vietin yön osastolla kun eilen kompuroin polvillenki aika vauhdikkaasti ja masua vähän kiristeli. No- tänään pääsen kuitenkin kotio, joten kaikki hyvin. Tarkkaan vaan pitää seurata näitä liikkeitä... Koko arviokin tuli ultrasta 2.5kg- miten lie käyrillä.?.

Hyvvee tiistaita-

t pitkästynyt ja väsynyt osastolla maleksija..

peebee 35+4

Vierailija
47/105 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titi:toivottavasti vuoto loppuu,ettei tarvii miettiä!!!Siitä hikasta kysyit.Se tuntuu sellasena pienenä nytkeenä.Ihan niinkuin joku hikkais mahan sisällä ;)

Joo,ajatus takkuaa,unohtui taas pitikö jollekin jotain sanoa.Joten sujuvasti omaan napaan =D Lääkäri oli polilla suosiollinen ja nyt on vaavilaisen kanssa treffit sovittu <3 Menen aamulla käynnistykseen siis.Joten jos kaikki menee hyvin,niin mulla on luultavasti illalla vauva!Jänskättää tosissaan!

Sari 38+5

Vierailija
48/105 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa- taas jotain jännää odotettavaa. Toivottavasti kaikki menee hienosti sartsu!!! Jäikös se mies nyt kotiin vai tuleeko mukaan??

peebee

Vierailija
49/105 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä näkymin miekkonen jää kotiin.Menee noi lastenhoitokuviot muuten turhan vaikeiksi,kun osa on koulussa.Tota ekaluokkalaista kun ei viitsis jättää silleen,ettei ole ketään kotona kun tulee.Mies itse ei ole pahoillaan ettei pääse,joten ei senkään puoleen mitään tarvetta.Ja ainakin vielä tällä hetkellä musta tuntuu ihan hyvältä mennä yksin.Johan toi homma on viiteen kertaan treenattu,joten kaipa se menee ;) Voi olla,että jossain vaiheessa ehkä ajattelen,et olispa tuo voinut mukanakin olla :) Täytyy vaan toivoa,ettei siellä ole kovin pahat ruuhkat ja kätilö ehtii olla vähän enemmän mukana.

Laittoi muuten lääkärin reipas sisätutkimus suppareihin taas vauhtia ja ytyä x-/

Sari

Vierailija
50/105 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattele, voipi tosissaan olla että huomenna tähän aikaan on pieni siinä massulla köllimässä! Tai sitten iltasella, riippuen miten hoppunen on ; )

voi että, olisipa jo maaliskuu : )

Vierailija
51/105 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titi; Ihanaa, että kaikki on kunnossa ja pikkuinen vastaa viikkoja! Mulla tuli myös rv 12 tehdyn ultran jälkeen seuraavana päivänä hieman rusehtavaa vuotoa. Toivottavasti tuo sinun vuotosi pian loppuu!

Minäkin olen lähinnä sen takia liittynyt noihin muihin pinoihin (tammikuisiin ja kevättoiveisiin) koska niissä on sillä tavalla eri fiilis, että niissä nuo pelot helpommin unohtuvat ja km:n mahdollisuutta ei niikään mietitä. Se antaa aina hetken itselleenkin uskoa raskauden onnistumiseen. Tässä pinossa pelko kun on aika tiukasti läsnä, mutta tämä pino on sitten taas loistava paikka noiden pelkojen purkamiseen sekä tässä pinossa kaikki ovat tulleet jo tuolta toiselta puolelta tutuiksi ja sitä haluaa kulkea tämän raskaudenkin teidän kanssa samaa matkaa!

neronja; Vai yrität sitä listaemon pestiä mulle tarjota ;). No eihän sulla enää pitkä aika olekkaan kun on paljon muutakin tärkeämpää tekemistä kuin koneella istuskella. Eikös ketään ihan alkupään menijää kiinnosta? Titi, eka-vekara (vaikka onhan teilläkin jo aikasta hyvin viikkoja kasassa)? Meillä mies on taas kohta päivät kotona myös (alkaa ens ma kesäloma) ja silloin en oikein tykkää täällä koneella näitä vauva-palstan juttuja tehdä, kun nämä on sellaisia " mun omia" juttuja...

peebee; Harmi, että jouduit osastolle, mutta onneksi ei ollut kuitenkaan pitkä reissu ja kaikki oli kuitenkin kunnossa (?) kaatuamisesta huolimatta.

sartsu; voi venäjä! Paljon tsemppiä ja tulehan mahdollisimman pian sitten antamaan raportti tapahtumista ;)! Ihan kylmät väreet menee kun jännittää sun puolesta! Ihanaa!!!

ON: Ei mitään uutta... ensi perjantaita odotellaan ja mietitään halutaanko tietää sukupuoli (mies ei varmaankaan halua tietää, ei aikaisemmistakaan halunnut...)

maria80 ja Patu-Alli rv 18+4

Vierailija
52/105 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä lailla...no jopas sieläkin alkoi tapahtua. Mäkin voisit samat treffit tehdä, mutta sitten kylläkin vasta ens maaliskuun puolella. Se on sitten menoa kohta. Ihan hassua varmaan ajatella, että huomenna saat pikkuisen syliisi vihdosta viimein. *huokailee onnellisesti* =)

Täällä peukut pystyssä, että huominen menee hyvin. Vai meinaat sen miehen kotia jättää...olet sinä aikas mamma. =)

ON: Vatsa ollut melkein 3pv toimimatta. En tiedä lisäskö noita nipistelyjä ja tuota kurjaa oloa sekin. Nyt vihdoin sain tyhjennettyä (sori tää ilmaus) ja jotenkin heti helpompi olo. Sitä vanhaa verta edelleen vielä tiputtaa. Toivotaan, että vuotelee viimeistään tän päivän aikana ne loputkin sieltä pois. Mua jäi vaivaamaan se sisätutkimus ja soitin vielä neuvolaan ja kyselin merkkasko se lääkäri sinne mitään tietoihin siitä, koska mulle ei sanonut siitä mitään. Lääkäri oli kuitenkin merkannut sinne että se vuoto tullut kohdun suulta, paikat on kiinni, kohdunkaula 3cm ja kiinteä. Eli neuvolan tätin mukaan pitäs kaikki olla kunnossa. Hissukseen käski nyt vaan olla ja harmisteli sitä, että me ei tässäkään raskaudessa nyt sit ilman näitä vuotojoja selvitty. Pöh!

titi75 ja kirmeli 10+4

Vierailija
53/105 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...itestäni tiedän ettei musta siihen ole vaikka täällä paljon pyörinkin. En osaa edes sitä uutta pinoa aloittaa. Sujuvasti kyllä sinne kirjoittelen kun joku sen on päivittänyt ja avannut. Tuijottaa kämmeniään joissa peukalo aivan keskellä räpylöitä. ;-)

Eka-Vekara, Lizie...kiinnostusta?

titi

Vierailija
54/105 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vihdoin lomat lusittu joten yritän kunnostautua palstailussa.

TITI: Voi harmi, onneksi kuitenkin se on vanhaa verta. En osaa edes kuvitella miltä susta tuntuu, mulla kun ne vuodot on ollut niin hetkellisiä, yksittäisiä lorauksia! Tarrasukkia vauvalle! Mistä muuten noin kiva nimen kermulille keksit? Missä sulla on muuten istukka? Alhaalla? Se kai selittänee vuotoja. Myös mun vatsa toimii erikoisesti raskauden aikana. Ja se yleensä pahentaa pahoinvointia.

MARIA: Ei ne osanneet sanoa mistä se mun vuoto johtu. Kun ei ollut mitään yhdyntää tai muuta joka sen ois voinut laukasta ja istukka mullaon edessä ylhäällä. Mukavaa kotiarkea!

MASUNASU: Tsemppiä viimeisiin viikkoihin vaikka elo kuulostaa vaikealta!

LIZIE: Joo eväät sun on otettava matkaan! Mun ainakin pitää syyä heti kun nälkä tulee! Minäkin olin sukujuhlissa, ja vain yks jälkikäteen kyseli olenko raskaana. Maha alkaa pikkuhiljaa kasvaa ja tissit on kasvaneet jo 2 kupilla!

EKA-VEKARA: Reippaasti vain neuvolaan! Muista että joka viikko km riski pienenee! Toivottavasti kuulisit jo sydänäänetkin, mullahan kuului jo rv 9, vai oliko se 10. Eihän sulla pitkästi np-ultraankaan oo. Äläkä sitä vaakaa pelkää, tärkeintä on se että sun sisällä kasvaa pieni ihminen! Vanhoja kiloja on turha murehtia, uusia voi yrittää olla hankkimatta, mutta kuitenkin nyt mennään voinnin mukaan. Sitten myöhemmin kerkiää kyllä painosta huolehtia.

PEEBEE: Voi hitsi olen pihalla. Sitä se loma teettää. Miksi sää osastolla oot?

SARI: Onnea huomiseen synnytykseen! Ihanaa!

NERONJA: Vai listaemon paikkaa tarjoilet?! Noh, tokihan siittä olis haahujen puolelta kokemusta. Kysele vain vielä muiltakin ;o) mutta saattasin kai mää tehtävän ottaa vastaankin.

Jep jep, nyt pitääkin lähtä jo kotiin, eka työpäivä meni ihmetellessä. Koska ne liikkeet alkaa tuntua??? Se ois jo mukavaa... Täällä ollaanhyvillä mielin vaikka eilen olinkin TOSI HUONOVOINTINEN, oksentamiseksi meni ilta. Mutta aina se pieni jyske saa hyvälle mielelle ja sitä on kiva muistella!

Huomiseen

HANNELE + vilpertti rv 14+2

Vierailija
55/105 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sinähän sitä listaa pidit tuolla haahuissakin. Olisitko niin ihana ja meidän emoksi alkaisit kun se hetki koittaa. *nostaa käden pystyyn yhden äänen puolesta* =)

Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Alkujaan mieheni on ristinyt mut pienen kokoni vuoksi kirpuksi (minä 163cm sulka päässä ja mieheni 194cm), josta sitten on juontunut kirmeli, kirmeli-irmeli, kirmu, kirmu the hirmuinen, skirbula, skirbeli, skirbe, skirbbu, kirmula, kermula ja siis kaikki mahdolliset väännökset. Ajattelimme, että kun tää mun massun sisällä on vielä vähän pienempi kirppu kun mä, niin se on sitä noita kaikkia nimiä, mutta lisätään siihen vaan " pikku" sana eteen. Ja ainahan mäkin tuosta kirppu sanasta kaikkea mahdollista uutta versioo väännän. Siksi meidän tulokkaallakin on sitten monta eri vaihtuvaa nimitystä, jotka kaikki ovat kirppu lempinimen muunnoksia. Äitinsä pikkuinen kun on. =)

Olo on jo taas vähän parempi. Ehkä tämä tästä. Ihanaa kun työpäivä alkaa olla pulkassa ja pääsee kotiin päikkäreille. =) En jaksais täällä yhtään pidempään.

titi ja skirbeli 10+4

Vierailija
56/105 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten vain Sartsun puolesta jännäämään :-)

Hanneleko kysyit miksi olin polilla- no kun vähän kompastelin ja kaaduin niin sitten seurasivat yön yli- eilen pääsin kuitenkin jo kotio onneksi :-)

Nyt sit vaan olis tuolla silittämistä ja kaapin siivousta, mutta ai kun kehtuuttaakin!!!

Ei muuta kun pirteää keskiviikkoa!

peebee 35+5

Vierailija
57/105 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sartsu: En tiedä ehditkö enää koneelle tänään aamusta, mutta kaikesta huolimatta onnea matkaan ja täällä jännitellään sun puolesta että kaikki menee hyvin. Toivottavasti saadaan pian vauvantuoksuisia uutisia uudesta pienokaisesta. Yhden Eka-Vekaran sanoihin: " Olisipa jo maaliskuu" =)

Peebee: Hyvä, että sinäkin pääsit jo sieltä polilta kotiin. Ei saa tuolla lailla kompuroida enää loppumetreillä ja meitä huolestuttaa. =) Onneksi olette kuitenkin pikkuisen kanssa kunnossa. Se on pääasia. Ai niin...ehtiihän sitä pyykkikasaa silittelemään sitten joskus toisenakin päivänä. ;-)

ON: Vatsa toimi aamulla normaalisti. Jihuu! Heti helpompi aloittaa tääkin päivä. Sitä ruskeaa vanhaa tuhrua tuleekin nyt vieläkin. Paljonkohan ehdin sitten vuotaa sinne sitä verta ja kauankohan se kestää kaikki poistua. Vaikka tiedän, että vauvalla pitäisi kaikki olla hyvin ja oli sielä vilkkaana, niin silti jotenkin vuoto kun vuoto saa kuitenkin pidempään jatkuessaan sellaisen fiiliksen, että jos vauvan tilanne sielä masussa vaikka onkin huonontunut. Mutta niin vähäistä tuo tuhru nyt on, että uskoisin sen olevan kuitenkin vielä sitä toimenpiteen jälkeistä juttua. Mies vakuuttelee mua koko ajan siitä. Ihanaa että sillä on vahva usko, että meitin vauveli jakselee hyvin.

Hain muuten eilen sen Belly Belt DeLuxe- setin itelleni. Voin siis vielä käyttää näitä tiukkoja farkkujani, kun jaloista menevät hyvin, mutta massusta kiristää. Saan noilla lisäpaloilla nyt sitten väljyyttä housuihin kivasti. Tietysti pitää pidempi paita tuossa päällä, ettei noi kumpparit näy, mutta kätsy keksintö. Hih! =) Eilen huomas jo paljon selkeemmin, että masu alkaa pullahtaa esiin. Nyt mieskin alkaa jo sitä vähän huomata.

Ei vaan hetki taas töitä....

Yritän juoda kupin kahvia jos vaikka tää väsymys ja päänsärky helpottais.

titi ja pikku-kirmeli 10+5

Vierailija
58/105 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titi, mikä on tilanne? Vieläkö sitä ikävää vuotoa on ollut? Alkais nyt jo loppua, niin pääsisit siltä osin taas huokaisemaan ja varmaan vähän nauttimaankin raskaudesta.

Maria, onko sulla se rakenneultra tämän viikon perjantaina vai ensi viikolla? Taisi tuolta yahoolta jäädä mieleen, että ensi viikolla vai joko se viikko vierähti ihan huomaamatta. Jännitys tiivistyy, jos siis jo ylihuomenna on.

Mähän tosiaan JOUDUN luopumaan listaemon pestistä. En siis pelkästään sen takia, että tulee vauva hoidettavaksi, toivon mukaan, vaan sen takia, etten sitten enää ole " mahakas" enkä näin ollen kuulu enää tänne odottajiin. Onhan se varmaan aluksi outoa, ettei meillä vauvan saaneilla ole sitten " oikeutta" kirjoittaa tähän ex-haahujen pinkkaan ;-). No, onneksi on tuo yahoo.

Hannele, hienoa, että listaemon pesti kelpaa sinulle :-). Sinähän voisit aloittaa uudessa pestissäsi heti seuraavan viikon aloituksessa. Pitäiskö mun jotain kertoa tuosta listasta. No, siis vauvan saaneet siirretään LA-listan alusta vauvalistalle. Ja sitten sitä vauvalistaa pidetään vain vuoden ajalta eli lyhennät sitä listaa sieltä yläpäästä. Eli jos aloitat uuden listan esim. 27.8., niin poistat listalta ne vauvatiedot, jotka on ennen 27.8.05. Näin minusta on kaikista helpointa. Joku ehdotti, että pidettäis listaa puolelta vuodelta, mutta siinä joutuis sitten nuo kuukaudet aina tarkistamaan (siis ainakin mä joutuisin laskemaan, että mikä on 6 kk taaksepäin, aina pitää päästä mahd. helpolla ;-).

Toivottavasti sulla vaavin liikkeet alkaa pian tuntua ja huono olokin helpottaisi!!!

Peebee, varmaan oli kiva päästä sairaalasta kotiin. Onneksi vaavilla on kaikki kunnossa! Eipä sitä tosiaan näe omia jalkojaan eikä sitä mihin astuu, kun masu on edessä.

Tuosta masusta puheen ollen, eilen minua alkoi jotenkin jo ärsyttää (ekaa kertaa), kun tämän masun kanssa liikkuessa tarvii niin ison tilan, että mahtuu kulkemaan. Siis esim. meidän keittiössä, jos joku istuu tuolilla vähän leveämmin, niin en tahdo sopia menemään keittiötason ja tuolin välistä. Saa aina katsoa, että kummaltakos puolelta keittiönpöytää sitä mahtuis paremmin jääkaapille menemään ja välillä näyttää, ettei mahdu kummaltakaan ennen kuin komentaa jota kuta istumaan vähän vähemmän leveästi ;-). Ja eilen oli eskarissa vanhempainilta ja sielläkin tunsi itsensä vähän valaaksi, kun yritti pienissä tiloissa mahtua liikkumaan... No, eihän tässä enää montaa viikkoa ole jäljellä.

Eipä kai tässä ihmeempiä. Illalla taas väsytti aivan mielettömästi. Tv:tä yritin katsoa nojatuolissa, mutta ihan väkisin meinasin nukkua. Huomenna on neuvola, joten pääsee näkemään, mikä se hb taas oikein on.

Jeps, mutta Sartsun vauvauutisia odotellessa

neronja rv 38+3

Vierailija
59/105 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menikin viestit vissiin ristiin. Eli olet ollut kirjoittamassa viestiä kun mä olen just omani lähettäni. Näitkin siis kuulumiseni varmaan sitten oman viestisi yläpuolelta. =) Eli olo täällä vähän parempi. Kun vatsa alkoi toimimaan, niin myös nuo pahimmat nipistelytkin siinä sivussa helpottivat. En ole sitten varma kummasta enemmän johtuivat, ummetuksesta vai siitä sisätutkimuksesta...tai ehkä vähän molemmista. Tänään aamulla vielä sitä ihan vaalean ruskeaa vähän tuli pyyhkiessä, mutta toivon hartaasti, että tänään jo olisi niitä loppuja mitä sieltä tulee. Massussa ei ainakaan mitään kiputuntemuksia nyt ja vähän rauhallisempi mieli.

Koitahan sen masusi kanssa vielä hetki mahtu sielä asunnossa pyörimään. On se tosiaaan varmaan hassua kun ei tiedä mihin vatsansa kanssa menisi. Eli tuota aikaa odotellessa, että masu olis jo niin iso, että siitä haluaisi eroon. Nyt vaan haluaisi sen kasvavan. ;-)

titi ja pikku k 10+5

Vierailija
60/105 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelinkin, että ehdit varmaan laittaa viestiä ennen kuin oma viestini valmistuu. Eli oma kysymykseni tuli sulle jälkikäteen ;-).

Harmi, että sitä ruskeaa tuhrua tulee vieläkin, vaikka toisaalta ei se nyt niin vaaralliselta vaikuta, kun se todellakin on ruskeaa ja sitä tulee vain hyvin vähän. Onneksi miehesi tsemppaa sinua uskomaan tähän raskauteen. Varmasti helpottaa oloasi, kun toinen on niin positiivinen. Näin pitää ollakin, kun teillä kuitenkin ultrassa kaikki oli mainiosti.

Hyvä, että mahakin taas toimii sulla. Itse olen kärsinyt kovasta mahasta ja kyllä se aina on valtava helpotus, kun onnistunut vessareissu on takana ;-). Mähän ostin tämän raskauden alkupuolella sellaista mahantoimintaa parantavaa lääkettä kuin Lactulos ratiopharm. Sitten just kun olin ostanut sen, niin joku kirjoitti täällä Vauvalla, että hänelle oli tullut aivan kauhea olo tuosta lääkkeestä (siis muistaakseni oli just tuo sama valmiste). Pyörryttänyt, oksettanut ja tosiaan ihan kamala olo. Niinpä en ole uskaltanut edes kokeilla sitä valmistetta. Ihan on korkkaamaton pullo ;-).

Kiva, että masu alkaa jo näkyä. Onhan sitä ihanaa ihastella, omaa masukumpua, varsinkin ennen tätä loppuraskauden hienoista suureen masuun kyllästymistä ;-).

Pirteää päivää sinulle! Toivottavasti väsymys ja päänsärky helpottaa!

neronja