Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~**~ EX-HAAHUT - VIIKKO 34 ~**~

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu kannatan innokkaasti Hannelea listaemoksi, olen itseen niin sähelö ja toisaalta usein aikaansaamatonkin, ettei tulis listaemoilusta mulla mitään. Kiitos jo etukäteen Hannele! : )

Nyt on neuvolassa käyty, ihan niinkuin arvasinkin, ei suostunut terkka yrittämään sydänäänten kuuntelua. Toisalta ymmärrän hyvin, olisin paniikissa, jos oltais yritetty eikä vielä olisi kuulunut.. Noh muuten menikin ihan sitten putkeen : / painokohdassa sain ilouutisia, olen virallisesti ylipainoisten ryhmässä eli jee pääsen sokerirasitustestiin sitten kun sen aika on. Voi kettu, ikinä en oo painoindeksiltäni ollut ylipainoinen : ( Ja tohon painoon jonka arviolta ilmoitin tuli sitten punnituksess vielä 4 kiloa lisää.. nyyh, musta tulee valas. Rikkoutuukohan tän raskauden aikana 3 numeron raja painossa. Eikä siinä vielä mitään, ekassa verenpainemittauksessa paineet huiteli noin 140/96, eli samoissa lukemissa kun mulla oli raskausmyrkytyksessä??!! Noh onneksi laski normaaliin kun rauhotuin ja juteltiin muita mukavia. Mutta ei hyvältä näytä, jos noin nousee pikkukävelystä ja pikkukiireestä. Eli oon siis ylipainoinen, verenpainetautinen : ( Mulla on nyt tosi matala mieli.. damit!

sartsun uutisia juu odottelen. mies katto ihan kieroon eilen kun sanoin että mun nettikaveri saa vauvan tänään..

palailen astialle, kunhan esimies lakkaa pörräämästä ympärillä

eka-vekara " sikiö, ei enää alkio" rv 10+5

Vierailija
62/105 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö syntyi la 19.8 klo.11.44

painoa 3230g. pituutta 50cm. pipo 36.5cm

Eilen illalla kotiuduttiin :D

Synnytys käynnistettiin ja neiti syntyi viikoilla 42+2!

Tästä raskaudesta nautittiinkin sitten loppuun asti :D

Nyt syömä puuhiin neiti heräilee!!

Niamey ja tiiti 5vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista, että verenpaine nyt jo noin korkea, tai ainakin hetkellisesti oli. Mutta eikös jotkut käytä raskausaikana verenpainelääkkeitä? Näin muistelen täältä lukeneeni. Eli hoidettavissa oleva vaiva kuitenkin.

Mähän jouduin kans tässä raskaudessa ekaa kertaa sokerirasitukseen (joka tehtiin mulle kaiken lisäksi ihmeen aikaisin, kun normaalisti se näköjään tehdään rv 28) ihan vaan painoindeksin takia. Hyvät arvot silti sain. Älähän nyt vielä hätäile noista asioista.

Sinulla on siis kerran jo ollut raskausmyrkytys? Miten se raskaus loppuajasta sujuikaan?

Yritähän olla ihan pirteällä mielellä!

Niameylle onnittelut pikku prinsessan syntymän johdosta! Saitpa tosiaan nauttia raskaudestasi ihan " koko rahan edestä" ;-).

neronja, joka nyt välillä jo poistuu tästä pinosta ;-)

Vierailija
64/105 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oli ihan pakko tulla onnittelemaan Niameytä pikku-prinsessasta. Huh, huh, sielä tosiaan ihan loppuun asti kervisteltiin masun kanssa. Koko rahan ja ajan edestä. Hienoa! =) Menehän sieltä pikkuisen evästyspuuhiin. Sitä touhua nyt varmaan riittääkin. =)

Eka-Vekara: Vai tuli sieltä huimat verenpaineet ja passitukset sokerirasituksiin. Onhan se kuitenkin parempi, että niitä huolella seurataan ettei sitten niiltä osin pääse mitään ikävää sattumaan. Mullahan ei tuo neuvolan täti edes " huomannut" multa verenpainetta ottaa...näin kyllä laitteen pöydällä otollisesti, mutta en sit lähtenyt mitään kyselemään kun ei sitä verenpaineen mittausta ehdottanut. Pissa mulla katottiin, että oli puhdas ja se paino. Ei muuta. Ehkä sit ens kerralla. Mulla ei kyllä paineiden kanssa ole ongelmia ollut. Sen olen huomannut nyt vaan, että tuota päätä on kyllä särkenyt useammin ja sitten rappusien kävelykin hengästyttää kauheen helposti. =/ Mitä jos nyt jo... niin miten sit sen mahan kanssa myöhemmin... *hui*

Ei vaan, nyt ihan oikeesti töitä hetki.

titi ja pikku k (kans sikiö, eikä alkio enää 10+5 ;-)

Vierailija
65/105 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli juu raskausmyrkytys pojan odotuksessa, muuten odotus oli tosi helppo ja kevyt, painoa tosin tuli mutta söinkin huolettomasti. sitten rv 34-25 alkoi paino nousta hirveästi, turposin toisin sanoen, rv 36 alkoi verenpainen nousta + pissaan protskua. Parissa päivässä meni olo niin kurjaksi, että jouduin osastolle verenpainelääkitykseen ja kun maksa-arvot huonontui nopeaan niin mut siirrettiin naistenklinikalle (joulupyhät tulossa, paikallisessa sairaalassa ei tarpeeksi asiantuntemusta), jossa alettiin käynnistelemään vuorokauden päästä. 37+2 sitten tuo pieni mies syntyi lopulta hätäsektiossa. mutta diagnoosina oli kuitenkin nopea ja vakava pre-enklapsia. Jotenkin mulla tuo painon nousu + verenpaine pelottaa, voiko olla että kehittelen jotain alkuraskauden raskausmyrkytystä (ei sellaista tietysti ole olemassakaan)

Vierailija
66/105 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis rv 34-35 eikä niinkuin höselsin äskön.

Titi Tuo hengästyminen itsessään kuuluu tähän vaiheeseen, sulla on kehossa verimäärä lisääntynyt niin runsaasti et täytyy haukkoa happea tuplasti : )

Niamey (menikös oikein) onnittelut uudesta tulokkaasta : )

Vierailija
67/105 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niameylle paljon onnea tytöstä!!! Näinköhän sun la oli laskettu väärin kun noin paljon yliaikainen vauva oli kuitenkin noin pieni*pakosti miettii* mut kiva ettäviimein syntyi,voin vaan kuvitella kuin sua (ehkä) kypsytti....

Sartsu joo tosiaan 8.30 oli menossa polille,kerkisin viel tsemit heittää perään tekstarilla :) ja huomenna jos siel kaikki menny putkeen,niin meen katsastaa uutta tulokasta.

Nyt alkaa itseekin jo väsyttää tää mahan kanssa hengailu,ja ihan niinko Neronjallakin,niin ärsyttää kun ei nahdu mihkään.Auton penkkiäkin kun säädän miehen jäljiltä niin oikeen pahaa ottaa mahaan.Hupikävelyä en kyl voi enää harrastaa,niin paljon repii tonne alavattaat ja alakertaan et turhan tuskasta puuhaa.Huomasin sen taas eilen ku jätin auton vähä kauemmas ja rattailla lykin nassikan kaa perille,niin huomasin vaa et ihmiset katto mua...no mä olin irvistellyt siinä kävellessä ettei mikään ihme että kattoivat kröhöm.

Asensin tänään tohon vaunujen päälle sisaristuimen kun eilen sain sen adapteriraudankin siihen.Kyllä niistä aikamoiset hyökkäyshärvelit kyllä tuli,ja säälittää nuo etujouset kun väkisinkin joutuu koville kun nassikka istuu siin istuimessa.Kyllä mulle se lautakin tulee,et kattoo ny kumpi parempi.

Otin mahakuvia taas tänää uusien viikkojen kunniaks,ja voi mahoton kun oikee säikähdin itsekkin kuin oli maha kasvanu viime kuvista-kamalaaaaaaaa :S laitan yahoolle niitä kanssa niin saatte kauhistella te jotka siel käytte.Mut nyt taas hommat jatkukoon,kun kerrankin,pitkästä aikaa,teen kunnolla kotitöitä täällä.

Femmis ja Pikkarainen 37+1,joka on kyllä pullistanut yksiönsä jo aikamoisiin mittoihin

Vierailija
68/105 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin käydä illalla ihastelemassa sun massukuvia siellä yahoossa. Olen vähän huonosti jaksanut sille puolelle kirjoitella. Ehkä skarppailen vielä. Ja kun täältäkin pinosta väkee sitten vähenee " poksahdeltuaan" , niin kun taas heidän kaikkien kuulumisiaan voi sitten seurata sielä yahoossa, niin ehkä tuonkin käyttä sit lisääntyy. Välillä vaan tuntuu, ettei ehdi muuta kun kirjoittamaan eri pinoihin ja jostain on täytynyt nipistää vähän aikaa. En muista sitä linkkiä sinne yahooseen, on pikavalinnoissa kotona, joten meen sitten sieltä katsastaan yahoon kuulumiset ja sun masukuvat. =)

titi ja kirmeliittos 10+5

Vierailija
69/105 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PEEBEE: Vai kompuroimaan menit! Hyvä että ei sattunut mitään ja pääsitte jo kotiin, ja hyvähän se että seuraavat sairaalassa. Mää oon tosiaan lomalla lukenut harvakseltaan enkä jaksa näin jälkikäteen kaikkea lukea, joten kiva kun kertasit vielä ;o)

TITI: Vai sellanen nimiselitys kirmelillä! Meillä mies on alkanut kutsua vilperttiä kelmiksi! Mää pysyn edelleen vilpertissä. Mää myös hengästyn tosi herkästi, ja se alko suurinpiirtein saman tien kun testi näytti plussaa! Ihan ku tosiaan kunto romahtais samantien, mutta taitaa tosiaan selittyä nuilla fysiologisilla muutoksilla kehossa.

NERONJA: Voi joudutko sää tosiaan poistumaan täältä, ja niin moni muukin kun teitä loppua läheneviä on niin paljon...?! Tuleekohan täällä hiljasta?! Voin mää ens maanantaina jo laittaa ekan pinon pystyyn niin nähdään kuinka se sujuu. Ja kiitokset opastuksesta. No et sää onneksi enää kauaa oo valas! Kohta pääset isosta mahasta eroon ja takaisin omiin mittoihin!

EKA-VEKA: Höh olipas kumma ettei ne niitä sydänääniä ottaneet. Meillä on otettu aina myös eka kerralla ja nythän mulla oli eka neuvola rv 9+5 ja hienosti kuului jo! Neuvolatäti oli tosi ihmeissään, epäili että viikkoja ois enemmänkin koska sillä laitteella ei yleensä kuulu mitään niin aikasin. ultran mukaan kuitenkin viikot piti paikkansa. Noh, mutta etpähän ainakaan nyt huolestunu siittä jos niitä ei ois kuulunut! Toivottavasti selviäisit täsät raskaudesta ilman raskausmyrkytystä. Vai on sielläkin valas ;o) Älähän nyt! Sulla oli ne edelliset raskauskilot jääneet joten tietenkään et oo enää samoissa mitoissa kun joskus ennen esikoista! Jos siitä ei muuta haittaa ole kuin tuo sokerirasitustestiin joutuminen, niin hyvä niin! Toivotaan ettei siinä aikanaa sitten ole mitään!

NIAMEY: Onnitteluhalaukset tytön johdosta! ♥

FEMMIS: Aha pitääkin käyä mahakuvia kattomassa =o) Mää en oo käyny yahoolla piiiiiitkään aikaan. Sulla alkaakin varmasti olla jo melkoinen vatsa! Eikös se vauvan kasvu muuten ihan viimeisinä viikkoina hidastu?

Mää lueskelin nyt että tällä hetkellä vilpertti on pääperämitaltaan n. 10 cm ja koko pituudelta n. 13 cm. Viivotinta tälläsin mahan eteen ja huh huh, on se ihme että se kokoinen otus voi olla tuolla mahassa ilman että se näkyy päälle! Ei siis ihme jos koko ajan pissattaa ja syönnin jälkeen maha meinaa poksahtaa! Täytyyhän sen viedä muilta sisäelimiltä tilaa kun ei vielä ulospäin näy...

HANNELE + vilpertti rv 14+3

Vierailija
70/105 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neronja: alunperinhän tuon mun ultran piti olla ens maanantaina, mutta sitten sitä piti siirtää kun meidän lapsenvahti kertoi lähtevänsä reissuun. Vastahakoisesti hoitaja siirsi sen tämän viikon perjantaille (oli kuulemma liian aikainen ajankohta). No sitten samana iltana tämä lastenvahti soitti ja ilmoitti että he lähtevätkin reissuun viikkoa aikaisemmin ja eikun soittamaan ja muuttamaan taas sitä aikaa. No nyt sitten otin varmuuden vuoksi sen ENSI viikon perjantaille (lapsenvahti sanoi silloin varmuudella olevansa paikkakunnalla kun heillä menoja samana päivänä). Taaskaan ei hoitaja olisi halunnut antaa aikaa sille päivälle, kun menisi liian pitkälle :/. Vai olisiko syynä vain se että ajat ovat osuneet perjantaille ;). Mutta tällä hetkellä aika olisi siis 1.9. perjantaina ellei enää mitään muutoksia tule...

Niamey; Paljon onnea tytön johdosta!!! vauvantuoksuista arkea koko perheelle!!

Hannele; minäkin olen harrastanut tuota viivottimen kanssa pähkäilyä. Ei kyllä voisi uskoa että tuolla minunkin mahassani voisi joku lähes 20 senttinen otus asustaa...

ON: ihmeen hyvä olo on kyllä ollut, ei mitään suurempia kremppoja, vain silloin tällöin vähäistä närästystä (kuopuksesta se oli ihan jatkuvaa ja KOVAA) ja pieniä nippailuja ja kohdun kasvukipuja silloin tällöin. Ehkä tämä on ihan oikeasti se seesteinen keskiraskaus, kaipa tästä pitäisi nyt ruveta vielä nauttimaan ennenkuin alkaa ne loppuraskauden vaivat! Mutta nyt pyykille ;)

maria80 ja Patu-Alli rv 18+5

Vierailija
71/105 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen vähän....hmmm..mutta tuun kyl heti kertoo kun kuuluu :)

Vierailija
72/105 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sartsun perhe siis lisääntynyt pojalla jonka mitat oli 3545g ja 52 cm.Viestissä oli et voimme erinomaisesti!

16.25 syntynyt ja periaatteessa vasta klo 15 oli alkanu action.

ONNITTELUJA SIIS KOKO PERHEELLE!!!

Siel se sartsu oli aivan onnensa kukkuloilla kun soitin juuri,sniisk :)

Femmis ja Pikkarainen 37+1

Vierailija
73/105 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neronja rv 38+3

Vierailija
74/105 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja täältähän löytyi aivan mahtavia uutisia. Miljoonasti onnitteluhaleja Sartsulle ja koko perheelle pienestä pojusta. =) Niiskis...täällä kans liikututaan. =) Femmis, kun/jos huomenna menet sinne sairaalaan katsomaan pesuetta, niin viehän sylikaupalla onnitteluja meiltä kaikilta. Eiks joo? =D

titi ja kirmula 10+5

Vierailija
75/105 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mahoton, miten ihania uutisia... Ihan tuli tippa linssiin onnesta.

Sydämelliset onnittelut koko perheelle pikkuprinssistä!!! Hienoa, että äiti ja vauva voivat erinomaisesti. ONNEA!!!

masunasu rv37+5

Vierailija
76/105 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämelliset onnittelut teille pikkuprinsessasta!!! Ihania vauvantuoksuisia uutisia :-).

masunasu

Vierailija
77/105 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuresti niameylle ja sartsulle pikku nyyteistä, ihanaa saatte nyt tuoksutella vauvan tuoksua.

Itsellä ei ole ollut virtaa kirjoitella kovin täällä, lukenut kyllä olen, mutta työn alkaminen ja muutto hommat yms ovat vieneet niin paljon virtaa että tuntuu ettei millään jaksa edes muutamaa riviä kirjoittaa.

Kaikki on itsellä hyvin, vauva liikkuu ahkerasti ja tuntuu mukavasti jo masun päällekkin. Esikoinen käy välillä sile juttelemassa ja laulamassa ;) Yleisessä vessassa yhtenä päivänä kun käytin sitä kesken kauppa reissun, tyttö näki sellasen vauvanhoitopaikan, totesi et tämähän on vauvan ja sit siihen että sitten kun se vauva tulee sun vattasta sen voi laittaa tähän :D hyvin on pimu selvillä asioista.

Huomen aamulla on rakenneultra, mutta kommentoimaan pääsen vasta iltasella, koska sieltä mennäänkin kiireen vilkkaa töihin. Mutta yritän tulla kertoilemaan kuulumisia mahollisimman pian.

nippula rv19+5

Vierailija
78/105 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aivan pakko tulla katsomaan mitä Sartsulle kuuluu, potra poika on näköjään tullut. Aivan mahdottoman paljon onnea!!!

Vierailija
79/105 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippulalle onnea huomiseen rakenneultraan! Onneksi se on sulla aamusta, niin ei tarvii koko päivää jännittää. Tai siis en tiedä jännitätkö sitä kuinka paljon, mutta itseäni ainakin jännitti samassa tilanteessa aika paljon.

Eka-vekara, oli puhetta tuosta raskausmyrkytyksestä. Luulisi, että tässä raskaudessa seuraavat sinun arvojasi ja tuntemuksiasi erityisen tarkkaan, joten ei ainakaan pitäisi aivan yllättäen sen raskausmyrkytyksen tulla. Näin ainakin luulisi, omaa kokemusta kun ei ole, niin olen vähän huono kommentoimaan. Mutta toivottavasti kaikki menisi nyt tällä kertaa hyvin!!! Ja onneksi edellisessäkin oli onnellinen lopputulos.

Hannele, etteköhän te täällä saa keskustelua aikaan ihan samalla tavalla kuin tähänkin asti, vaikka meitä useampi onkin nyt lähiaikoina poistumassa synnärin kautta täältä ex-haahuista. Toivottavasti tuolta kuumepuolelta tulisi pian uusia plussanneita!!!

Maria, muistahan tosiaan nauttia nyt tästä seesteisestä keskiraskaudestasi :-). Teillä on siis mieskin lähdössä ultraan mukaan. Meilläkin mies oli ainakin ykkösen ja kakkosen ultrissa mukana, mutta sitten olen seuraavat ultrat tainnut käydä aikalailla yksin (sen muistan, että kuopuksen yliaikaisultrassa oli kylläkin mukana). Tässäkin raskaudessa minusta on ollut ihan kiva käydä yksin ultrissa. On saanut odotushuoneessa olla ihan niin sisäänpäin kääntynyt kuin on halunnut. Mies kun ei ite oo henk.koht. kokenut keskenmenoja, niin ei se varmaan ihan sillä tavalla olis tajunnut, miten paljon ne ekat ultrat jännittää. Eipähän ainakaan tarvinnut kuulla mitään " sammakoita" , kun ite oli jännityksestä jäykkänä ;-).

ON: Tänään on illasta tuntunut aivan kuin vauva olis " porautunut" alaspäin. Häntäluussa alkoi tuntua jatkuvaa painetta. Se vaan, että kun ei yhtään supistele, niin eipä tässä sitten mitään sen kummempaa. Mielenkiintoista huomenna kuulla neuvolassa, että onko tää vaavi th:n mielestä yhtään alempana.

Juu, kai se täytyy yrittää selvitä nukkumaan. Aamulla kuitenkin taas väsyttää, joten Öitä!

neronja rv 38+3 edelleen

Vierailija
80/105 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelut poikavauvan johdosta! Hyviä vointeja sekä äidille että vauvalle!

NERONJA: Niin toivottavasti tosiaan teiän lähteneitten tilalle tulis uusia tuolta haahupuolelta!

MARIA: Juu sun täytyy alkaa nauttia keskiraskaudesta ennen kuin tosiaan alkaa jo uuet vaivat... ;o)

NIPPULA: Onnea Rakenneultraan ja tulehan kertomaan sitten kuulumiset!

ON: Eipä kummempaa. Huonovointisuus jatkuu mutta oksentaminen on vähentynyt kyllä reippaasti. En ole yksinkertasesti JAKSANUT tehä koko alkuraskaudesta mitään, nyt oon käynyt parina iltana kävelyllä ja haaveissa olis että alkais käyä säännölisesti uimassa ja kävelyllä. Uintihommassa vain pelottaa se että kun luonnonvesissä mun ei oo kärsinyt olla kuin muutama minuutti, muuten rinnat tulee mielettömän kipeäksi. Mutta ens viikolla aion kokeilla käyä uimahallissa!

Tänäiltana lähetään reissuun kun lauantaina on sitten miehen papan hautajaiset. Eli loppuviikon oon nettipimennossa, mutta maanantaina tuun sitten heti aamusta niin voin avata meille uuen viikkopinon.

HANNELE + vilpertti rv 14+4