~**~ EX-HAAHUT - VIIKKO 34 ~**~
Kommentit (105)
Ekaksi uutisia:Kerttukasperin Onni on syntynyt yöllä klo 2.20 =) Mitat oli 3005g ja 51cm.Onnea sinne paljon!!
Niameylle onnittelut =)
Neronjalle tsempit viime metreille.Toi närästys on pirullinen vaiva.
Titi ja muut " reilun kympin kerholaiset" :teilläkin alkaa kohta olla pahimmat riskiviikot takana päin :)
Arvatkaapa oliko ihanaa NUKKUA yönsä?Mahtavaa kun pahimmat vaivat on helpottaneet,kutinakin alkaa ainakin lieventyä.Sairaalan muovitetussa sängyssä vietetyt kaksi yötä kyllä sai ihon ärtymään inhottavasti :-/ Mutta olipa sit ihanaa päästä omaan sänkyyn.Vauvakin jatkoi samalla linjalla kuin tähän asti,eli söi ja nukkui.Senkin puolesta yö oli siis loistava.Illalla söi yhdentoista aikaan ja sit kahdelta ja viideltä.Kasilta herättiin pirteinä molemmat,vauvakin jaksoi olla hereillä pitkän tovin.
Joo,mä yritän nyt lueskella noita tän viikon kuulumisia paremmin...
Sari ja Tikku-Late
Eilen plussasin ja kovin on vielä epävarma olo. Kestää kyllä varmaan vielä jonkin aikaa, kun oli tuo km edellisessä raskaudessa aikamoinen pudotus vauvahaaveista maanpinnalle.
Esittelyä vähän: Eli olen 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä. Varovaisen toiveikkaasti, jännityksen- ja pelonsekaisin tuntein tähän uuteen raskauteen nyt suhtaudun. No tuo esikoinen pitää kyllä päivät kiireisinä, että liikaa ei ehdi onneksi huolia.
Lueskelin tuota pinoa läpi: kovinpa täällä ollaan isoilla viikoilla. Ja pari onnellista perhetapahtumaakin. ONNEA tosi hurjan PALJON, vaavinsa saaneille!!!!!!!!!
-limetti rv?(4+4, jos laskee km:sta)
Kylläpäs se KK:n Onnikin syntyi sitten kuitenkin aivan yllättäen, ilmeisesti ilman suurempia ennakkovaroituksia. Siis tarkoitan, että synnärille lähtö tuli varmaan nopeammin kuin osasivat odottaakaan. KK:llahan taisi olla niitä kikkoja, että miten saisi synnytyksen lähtemään käyntiin. Esim. kampaamoajan varaaminen. Olikohan se varattu eiliselle vai tälle päivälle? Pitäiskö itsekin alkaa sopia menoja... ;-). No, ei oikeastaan onnistu, kun on nuo kouluunlähtijät huollettavana aamuin ja iltapäivin.
Hirmuisesti onnea siis KK:lle vielä kerran!
Tuntuu hassulta, kun just vielä luettiin Sartsun viestejä kutinasta, suppareista ja valvotuista öistä ja nyt sitten luetaankin seesteisen äidin kertomuksia vauva-arjesta ;-). Vaikea oikein uskoa, että kohta omatkin kirjoitukseni ovat jotain aivan muuta kuin mihin on totuttu. Toisaalta tekee mieli sanoa, että kääk ;-). Onhan se aika hurjaa, kun taloon tulee uusi asukas, joka muuttaa arjen aivan toisenlaiseksi. No, toivottavasti vain positiiviseen suuntaan :-).
Täytyypäs käydä katsomassa yahoolta, joko Sari on laittanut poitsustaan kuvia :-). Hienoa, että arki on teillä pyörähtänyt hyvin käyntiin!
neronja rv 38+6
Limetille onnittelut plussasta ja tervetuloa tänne odottajiin ja ex-haahuihin! Toivottavasti saat nyt viipyä täällä n. 36 viikkoa :-).
neronja
Limetti: Jippii! Saatiin mukaan taas vedettyä toiselta puolelta yksi lisää. Vauvaliimaa pinokaupalla, että tämä kaveri pysyy matkassa mukana. Tänne puolelle kun viimeksi minä, Lizie ja Eka-Vekara tultiin samaan aikaan, niin ex-haahulaiset _lupasivat_ ettei tältä puolelta helpolla pois päästetä. Samaa siis lupailen nyt Sinulle. Täällä on tosiaan jo huimasti isoilla viikoilla menijöitä¿ihan siis loppusuoralla ja nyt pienen ajan sisään tullut useita vauva-uutisia. =) Nooh, tuleepa tilaa uusille. ;-) Eli tänne sankoin joukoin vaan toiselta puolelta. Hieno homma. =)
Neronja: Nyt tuntuu olevan sulla kyllä tosi hurjana tuo närästys päällä. Ei ole kivaa ei. Ja tosissaan toivotaan että pysyy aisoissa nyt niin, että pystyisit sitten normaalisti imettämään. Ihmeellisiä juttuja sitä tuleekin. Ja sen sun jalkaskin vielä temppuilee. On tuo lopputaival ja nuo viikot kyllä varmaan aikasmoista. Ja kyllä ne päivät varmasti pitkältä tuntuvat tuossa vaiheessa jos on kremppaa vähän joka puolella. Koitahan vielä vähän jaksaa sielä. Onneksi olet muutoin niin positiivinen ihminen, että vaikka harmistus iskeekin välillä, niin sieltä aina iloinen Nero nostaa kaikesta huolimatta päätään. =D
Kerttukasperi: Onnitteluja vielä Sinulle ja perheelle kovasti pienestä Onni-pojasta. Tulihan se sieltä vihdoin ja viimein. =) Iloisia vauvaan tutustumishetkiä ja vauvan tuoksuja, nuuh, nuuh. Ihanaa! =)
Sartsu: Oli varmaan ihana päästä kotiin. Olet sä kyllä aikas mimmi kun kävit sitten sielä vaan yksinäs Tikku-Laten pyöräyttämässä. =D Meinasin tikahtua ihastuksesta kun näin sen Tikku-Laten kuvan sielä sun kansiossa yahoolla. Voi mahoton miten suloinen pieni poika. Voin melkein sen vauvan tuoksun haistaa tänne asti. *huokailee haltioituneena* Kyllä minäkin vielä¿mutta jos maltetaan sinne maaliskuulle. =) Nautihan vauva-arjesta nyt ja siitä että pääsit jo omaan sänkyyn näin nopeasti.
ON: Täällä heräsin siihen aamulla joskus ysin aikaan, että meinas tulla kovin huono olo kun maha murisi ja huusi aamupalaa. Normaalisti on tottunut arkiviikolla siihen, että puuroo sinne lavotaan tuossa klo 7 aamulla ja nyt oli puuri pari tuntia myöhässä. Tarkka kaveri tuo kirmeli. Pitää nyt jo ruuastaan huolen. Sitä menkkamaista jatkuvaa jomotusta ja painon tunnetta alamahalla on jo ollut melkein taukoamatta useamman päivän ja se vähän mietityttää. Nyt ehkä taas vähän parempi olo, mutta heti pistää miettimään, että ei kai tuo mahakipu vaan pahennu. Nyt se on vaan sellaista ärsyttävää jurnutusta alavatsalla. Olen yrittänyt ajatella, että se johtuu vaan siitä että se kohtu kasvaa tai nousee tuolta alhaalta, mutta hitto jos ei ruuan jälkein hetkellistä pömöpystä oteta huomioon, niin mä olen mahasta ihan lauta. Lieneekö lämmöstä johtunutta turvotusta sitten aiemmin kun maha näytti isommalta. Kai pitäs olla tyytyväinen, ettei painoa ole vieläkään tullut yhtään lisää, mutta kai sitä jotain merkkejä jo kaipais, että tuo masu alkais kasvamaan, paitsi ei noita jomotuksia. = / Jos kohdun nyt pitäs olla greipin kokoinen, niin kai sen pitäs jo pienenä masuna näkyä tässä kropassa. No toivotaan, että kaikki on silti hyvin. Rintoja edelleen aristaa. Kipeimmät yleensä yöllä. En tiedä painaako mun käsi niihin jotenkin kun kyljilläni aina yleensä nukun, mutta vessaan lähtissä on rinnoista pidettävä käsin kiinni kun niin kovasti aristaa. Mies on ristinyt mut jo ¿tykkitissiksi¿¿eli ilmeisesti kuitenkin ovat kasvaneet aikas paljon. =D
Ei tänne nyt muuta ihmeellistä. Tänään kaverin miehen 40v. synttäreille ja vähän jännittää kun miehen kanssa jo ajateltiin, että kerrotaan sitten sielä näille mun kolmelle erittäin hyvälle ystävälle tästä raskaudesta. En viitsi alkaa mitään lääkekuurijuttuja enää valehtelemaan. Olisin toivonut että olis ehditty käymään tuo nt-ultra ensin, mutta se on vasta viikon päästä. Kahteen kertaan on nyt pikkuinen nähty ja kasvussa hyvin mukana, niin otetaan nyt riski. Kyllähän mä niille kavereille sitten kuitenkin kertoisin jos silti miten on käynyt jos sielä nt-ultrassa jokin olis vinossa. Mutta eihän tuota nyt voi tuolla tavalla lähteä ajattelemaan pahinta, vaikka huonoja kokemuksia takana onkin. Ja huomenna mennään meidän kummitytön nimipäiväkaffeille ja sielä on sitten tää mun neljäs hyvä ystävä (kummitytön äiti) ja kerrotaan sielä sitten myös tästä kun sitten en taas tiedä koska nähdään ja kasvokkain olis kuitenkin kiva kertoa. Sen jälkeen toivotaan vaan että se nt-ultra menee hyvin. Eihän tässä muuta voi. Kyllähän sitä nytkin on jo ylpeä, että edes näin pitkälle on päästy. Nyt annan tilaa muillekin. Taidan lähteä ulos kävelemään kun on niin ihana ilma.
Viikonloppuja kaikille. Nauttikaahan olostanne. =)
titi75 ja kirmeli 11+1
Älähän vielä hätäile tuosta masun koosta. Mulla oli myös tässä raskaudessa (ja lie ollut ennenkin onnistuneissa, mut en vaan oo noteerannut), että aluksi masu alkoi tosi nopeasti pömpöttää, mutta sitten kun pääsi just noille 11-12 viikoille, niin se turvotus tasoittuikin. Sitten vasta noilta viikoilta alkoi pikku hiljaa se masun ihan oikea kasvu, ei siis mikään turvotus. Joten älähän hätäile vielä.
Tuli mieleen mieheni serkun vaimo. Heille pitäis vauva, esikoinen, syntyä marraskuun lopussa ja kun hän oli viikolla 18, niin ei kerta kaikkiaan mitään voinut hänen hoikalta vyötäröltään päätellä. Oli mieheltäänkin saunassa kysynyt, että joko vauvamasu yhtään näkyy, niin miehensäkin oli sanonut, että ei kyllä yhtään. Nyt en ole juhannuksen jälkeen heitä nähnytkään, joten en osaa sanoa, miten masu on siitä eteenpäin kasvanut. Mutta, Titi, älähän siis vielä yhtään hätäile :-).
Noista krempoistani. Tällä hetkellähän mulla ei taas oo oikeastaan mitään. Ainoastaan hetkittäin tuonne yläselkään vähän sattuu. Aivan kuin antais aina vähän sellaisia muistutuksia, että muista närästys ja syö ja juo siihen katsoen! Muutenhan tässä on taas vallan mainio olo. Nyt kyllä ajattelin taas vähän riskeerata ja laitoin aivan ä l y t t ö m ä n laihaa kahvia tippumaan. Aamulla join kupin teetä ja nyt tuntuu, että pieni annos kofeiinia olisi paikallaan (onhan sitä tietty teessäkin). Juu, onneksi pilke aina silmäkulmassa säilyy ;-). Ja hauskat synttärijuhlat teille!
Mutta nyt lähden kokeilemaan, mitä mahani sanoo siitä laihaakin laihemmasta kahvista. Minusta on tullut oikea tämän listan häirikkö. Saatan häiriköidä vielä 3 vk ;-).
neronja
[b]Neronja[/b], jos jalka on kovin kipeä ja turvonnut, niin käy tarkistuttamassa, että ei ole vaan laskimotukos, jooko.
Mulla oli kanssa lopussa inhottavaa närästystä ja yläselkäsärkyä. Toivottavasti sun ei tarvitse kauaa enää kärvistellä. Mä söin rennietä kuin karkkia lopussa....
[b]KK[/b]: Hurrrrjasti onnea tännekin puolelle! Innolla odotamme kuulumisiasi ja kuinka kaikki sitten kävikään....
[b]Limetti[/b]tervetuloa tännepuolelle!
Vielä täällä käyn kuulumisia lukemassa, mutta siirryn tuonne yahoolle enemmän...
Lauris ja " Oscar" 1 vk
Nostanpa pinoa, kun oli tipahtanut jo 3:lle sivulle. Tulin kurkkimaan, joko Neronjalla olisi vaikka supisyteluja ;-)
T.Lauris
Onnittelut limetille plussasta!!! Tervetuloa tälle puolelle. Täältä ei niin vaan pois päästetäkään ;-).
Tosi mukavaa, että tännekin puolelle tulee uusia exiä jatkamaan. Täällähän onkin ollut melkoinen " vauvabuumi" viime aikoina.
Tämä mamma alkaa olla ihan valmista kamaa... Mua väsyttää ihan älyttömästi, mutten silti saa kunnolla nukuttua :/. Onneksi sentään on taas ollut vähän viileämpää. Eilen meinasi mennä holtti kokonaan, sillä iltapäivällä lämpömittari näytti liki 30 varjossa. Sen jälkeen tulikin oikein kunnon ukonilma ja aivan tajuttoman kova sade. Tänään onkin ollut ihanan raikasta!
Olen sentään saanut pyykättyä puhdasta vaatetta ja lakanaa. Perjantaina siivosinkin taas koko kämpän. Nyt vielä pitäisi vähän järjestellä paikkoja ja laittaa neidin pieneksi käyneita vaatteita pois yms. Niin ja pitää kai se kaivaa turvakaukalokin esille tuolta jostain... Muuten alkaakin olla pikku hiljaa valmista vauvan tuloa ajatellen. Sairaalakassinkin olen pakannut valmiiksi.
Nyt saisi vaan alkaa vähitellen tapahtumaan jotakin. Supistuksia on ilmeisesti silloin tällöin, koska maha kovettuu ja selkään jomottaa. Ei mitään kunnollista kuitenkaan. Liitokset meinaavat haljeta kävellessä/seistessä. Eilen alkoi vatsa oireilla. Mitähän sekin nyt oikein meinaa. Ensin kärsii ummetuksesta ja sitten ei meinaa mikään pysyä sisällä :S (anteeksi vaan tällaiset jutut). Nyt on sitten jo ilmeisesti närästystäkin... Mielenkiintoista. Toisaalta maltan tuskin odottaa, että jotain tapahtuisi, mutta toisaalta on taas alkanut hieman jännittää...
Tulipas varsin omanapainen ja valitusvirsimäinen viesti, mutta olo ei tosiaankaan ole tällä hetkellä paras mahdollinen... Jospa se tästä kuitenkin vielä paranisi ennen h-hetkeä.
Nyt jatkan vähän surffausta kun neiti nukkuu päikkäreitä ja mies on toisella koneella omissa maailmoissaan...
Voikaa hyvin!!!
masunasu rv38+2
Lauris:
Tulin kurkkimaan, joko Neronjalla olisi vaikka supisteluja ;-)
Lauris, pliis, älkää ihan oikeasti kyselkö minun supistuksista, kun niitä ei todellakaan ole. Ei minun takiani kannata ruveta jännäilemään vielä vähään aikaan. Ja jos mulla sattuu jossain vaiheessa jokunen säännöllinen suppari tulemaan (tai edes JOTAIN kiputuntemusta alamahanseudulla), niin varmasti tulen kyllä kertomaan. Olis se sen verran erikoinen tapaus ;-). Jännäilkää mieluummin Masunasun ja Femmiksen puolesta. He saavat varmasti nyyttinsä ennen minua. Voitais lyödä vaikka vetoa :-).
Masunasulle tsemppiä loppumetrien raihnaiseen oloon! Voi teitä onnellisia, kun siellä etelässä on taas satanut. Mä en taas muistakaan, milloin täällä olis viimeks satanut. Olisko 2 vk sitten.
Mukavaa sunnuntai-iltapäivää ja -iltaa kaikille!
neronja rv 39+0 (ihan mukavat viikot; nyt oikeastaan viikkojenkin perusteella alkaa tuntua, että loppusuora lähestyy, vaikka synnytykseen meneekin vielä varmaan se 3 vk)
Limetti ja onnittelut plussasta! Pois ei tosiaankaan kovin helpolla sua päästetä!!
Masunasu- jaksuja ja sympatiat- olo alkaa olla aikalailla sama täällä ja kassit on mullakin (jo nyt) pakattuna ja pinnis laitettuna kuntoon :-)
Onkin ollut niin kiireinen vkl että ei oo jaksanut yhtään kirjotella, mutta onpahan esikoisen synttärit juhlittu ja saatu masu ja selkä samalla aikasta kipeiksi.. No, eihän tässä enää niin monta viikkoa ole- puoltoista kuukautta maksimissaan.. Kunhan pääsis tonne syyskuun puolelle niin alkais tuntua vähän että aika menee eteenpäin. Viimeset viikot on kyllä ma-del-leet eteenpäin..
Hyvää ensi viikkoa niille jotka vielä illalla viestejä lueskelevat :-)
peebee 36+2
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Kerttukasperi: [/b][/color] Olen vm-72, mies vm-75, ja esikoinen syntyi 11/03. Km 8/05 rv9+4.[color=red] LA 22.8 [/color]
[b][color=violet]Sartsu: [/b][/color] 30-vee viiden lapsen äiti Tampereelta.Eka km oli -98 ja nyt lokakuussa km rv 13[color=red] LA 31.8 [/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Neronja: [/b][/color] Minä -69, mies -62, lapset -98, -00, -01 ja -02. Km 3/04 rv12, 8/04 rv12, 7/05 rv9 ja 11/05 rv6. Kainuu.[color=red] LA 3.9.[/color]
[b][color=violet]Kuonokas: [/b][/color] pk-seutu, molemmat 30+, toinen lapsi tulossa, km 11/05 rv6+5[color=red] LA 5.9[/color]
[b][color=violet]Masunasu: [/b][/color] minä -75, mies -68. Esikoinen, tyttö 04/04. Km 03/05 tuulimuna rv 12+[color=red] LA 8.9 [/color]
[b][color=violet]Femmamma: [/b][/color] Minä -33.v, mies -45.v, Tampereelta. Lapset -92, -94, -97 ja (yhteiset) -01 ja -04. Km 2/00 ja 6/05 rv15+2. [color=red] LA 12.9[/color]
[b][color=violet]peebee: [/b][/color] Minä 30-v, 30 v yhden lapsen äiti (08/03) ja mieheni on 28v. Km 09/05 rv4+3.[color=red] LA 22.9[/color]
[b][color=darkviolet]Lokakuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]hexu83: [/b][/color] 23vuotias äiti vantaalta mulla kaksi tytärtä 7/02 ja 10/04 ja kaksi keskenmenoa takana 3/05 ja 10/05 .[color=red] LA 3.10[/color]
[b][color=violet]UusiNuppu: [/b][/color] Ikä: Itsellä 30 ja miehellä 31, Paikkakunta: Pirkanmaa, Lapsia: 6/02 tyttö ja km.ja yhteensä 10, myös ennen esikoista mukaan lukien, Synnäri:TAYS [color=red] LA 5.10[/color]
[b][color=violet]ulriina: [/b][/color] minä vm.-73, mies vm.-71, Keski-Uusimaa, esikot: tyttö ja poika 10/98, tuulimunat 10/00 (rv7+) ja 2/05 (rv9+) ja km 7/05 (rv6+) [color=red] LA 5.10[/color]
[b][color=violet]myttynen75: [/b][/color] minä -75, mies -73, tyttö 9/94, poika 4/96, poika 6/99, km 7/05[color=red] LA 6.10[/color]
[b][color=violet]Nipsunen: [/b][/color] Itse 29 vee mies 32 vee tyttö 3vee espoosta. Km 4/05, 5/05, 9/05, 10/05 kemiallinen[color=red] LA 20.10. [/color]
[b][color=violet]Kaksonen76: [/b][/color] Minä 29v. ja mies 32v., kaksi km takana -04 & -05.[color=red] LA 26.10[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet] tittuska [/b][/color] 25v., mies 31v., muksut poika -98, tyttö -01, tyttö -01. Km 9/05. [color=red] LA 26.11.[/color]
[b][color=darkviolet]Joulukuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]marrasmamma:[/b][/color] [color=red] LA 7.12.[/color]
[b][color=violet]Annine: [/b][/color] minä 24, mies 25, esikoinen 06/01. Yritystä 03/04 alkaen. Km 05/05 (7+0) ja km 11/05 (5+0)[color=red] LA 29.12[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] nippula [/b][/color] mie 26, mies 28, esikoinen 2003, yritys alkanut 07/04, km syksyllä -04[color=red] LA 11.1.[/color]
[b][color=violet] maria80 [/b][/color] minä vm 80 ja mies 73. Lapset 97, 99 ja 04. Km rv 15+ 8/05. [color=red] LA 20.1.[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]
[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]
[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] [color=red] LA 28.2.[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 18.3.[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Taika-80 [/color][/b] 24.8. [color=red]tyttö[/color], 3480g, 50cm
[color=6959cd][b] napoltti [/color][/b] 4.9. [color=red]tyttö[/color], 3860g, 52cm
[color=6959cd][b] molli_sointu [/color][/b] 10.9. [color=blue]poika[/color], 4650g, 55cm, hattu 34,5
[color=6959cd][b] nelely [/color][/b] 10.9. [color=blue]poika[/color], 2325g, 45cm, hattu 31cm
[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9. [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm
[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color], 3500g, 50cm
[color=6959cd][b] beoynd [/color][/b] 22.10. [color=red]tyttö[/color], 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm
[color=6959cd][b] Helis77 [/color][/b] 24.10. [color=blue]poika[/color], 2600 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] _siru_ [/color][/b] 21.11. [color=blue]poika[/color], 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm
[color=6959cd][b] hilarius-hiiri [/color][/b][color=blue]poika[/color]
[color=6959cd][b] IinaMiio [/color][/b] 24.11. [color=red]tyttö[/color], 3935 g, 51 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm
[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm
[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b]
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Exissä näkyy olevankin oikea poikabuumi, kun KK:lle ja Sartsullekin taisi olla pojat tulossa ;-). Toivottavasti Sartsun yö menis nyt ihan hyvin joko täysin levon kannalta tai sitten pääsisit pyöräyttämään oman vauvelisi tähän maailmaan! Jokohan KK on päässyt lähtemään synnärille?
Ai niin, huomenna oli taas monella poli-/ultrakäyntiä. Varsinkin Titillä oli jännä päivä tulossa (ja olikohan muita ihan erityisesti jännittäviä?). Toivottavasti pääset taas hehkuttamaan meille iloisia uutisia!!!
Äsken katsoin kalenterista, että viimeistään neljän viikon päästä meilläkin pitäis olla vauva. No, tuo neljä viikkoa tuntuu jotenkin pitkältä ajalta, mutta kun ajattelen, että vähän vajaa kuukausi, niin se tuntuu lyhyemmältä ;-).
Eipä tässä nyt oikein muistu mieleen tämän kummempia. Kyllähän tuo jo väsyttääkin, joten öitä kaikille!
neronja rv 38+0
Pitää heti tulla pinoutumaan, ettei kukaan vaan luule, että täällä oltais päästy tositoimiin :) Viime yönä nukuin nimittäin kuin tukki, eli ei puhettakaan, että pitäis suunnata synnärille. Sinänsä mukavaa, ettei mua häiritty tuollaisilla " turhilla" supistuksilla, mutta kieltämättä olin eilen illalla hieman toiveikkaampi. No, Onnilla on ilmeiset hyvät oltavat vielä masussa, joten mitäpä tässä kiirehtimään, kun vointi on kerran hyvä.
Vietän muutenkin historiallista vapaapäivää, kun tyttö on hoidossa ja mies töissä. En siis muista, milloin olisin ollut näin koko päivän yksin (muuta kuin sairaana). Kohta suunnistankin kaupungille kuluttamaan aikaa...
Tosi mukava, että uusia ex-haahuja on nyt tupsahdellut monta, Eka-Vekara, Titi ja Lizie taitavat lisäksi mennä melko samoissa (olikohan vielä joku muu?). MAHAN kasvamisesta muistuu sen verran mieleen, että mun työkaverini alkoivat supista raskaudesta kun olin niukin naukin rv11 ylittänyt. No, olin jo tuolloin np-ultrassa, joten en sitten enää sen jälkeen kieltänytkään raskausuutista, vaikka mielellään sitä vähän pitkittäisi (etenkin km-taustaisena).
Kuis Sartsun ja kumppaneiden viikko on lähtenyt käyntiin?
Kerttukasperi ja Onni rv 39+6
Eipä tarvinnut minnekään yöllä lähteä.Nukuinkin kyllä paremmin kuin aikoihin.Se lantion juiliminen jatkuu ärtsysti.Täytyy yrittää tänään touhuilla nyt kun on vähemmän väsykin :) Jospa vaikka... ;)
Sari kera Poikasen 38+4
Vai ei ole KK vielä päässyt tositoimiin eikä taas oikein merkkejäkään siitä. No, jospa kaikki käynnistyiskin ihan yllättäen ja pääsisit synnärille.
Hieman aina masentaa lukea noita syyskeijujen pinoja, kun todella monella supistelee jo kunnolla ja moni miettii, että joko kohta tulee lähtö. Ja näistä suurimmalla osalla on vähemmän viikkoja kuin mulla. Mulla tulee kiputuntemuksia silloin, kun vauva möyrii masussa, mutta ei nekään mitään supistuksia ole. Sit joskus kävellessä tai liikkeelle lähtiessä saattaa sattua, mutta eipä sitten muuta. No, onhan tuon saanut huomata, ettei ne jatkuvat supistuksetkaan ole kivoja, kun yöunet menee. Kyllähän mä tiedän itsekin, että jos mulla alkais yöllä supistella, niin en pystyis nukkumaan. Joten parempi kai näin.
Aamuyöllä heräsin kipuun kylkiluiden alla ja yläselässä eli närästystä pukkaa. Viimekin yönä otin yhdellä vessareissulla rautatabun tyhjään mahaan. Ilmeisesti maha ei tykkää, että noin teen. Kävin ottamassa rennien, mutta ei se ainakaan heti auttanut. Sitten ajattelin, että no kokeilen rasvatonta maitoa ja onneksi se toi helpotuksen. Kivut hävisi heti.
Kohta pitää lähteä käymään kaupungissa. Sieltä pitääkin tulla sitten nopsasti kotiin, niin jospa pääsisi Titin iloisia ultrakuulumisia lukemaan. Tsemppiä ultran odotteluun! Voin vaan kuvitella miten jännittää. Muistan vielä erittäin hyvin, kun olin np-ultraan menossa. Kaksi kertaa aiemmin olin jo sikiön ja sykkeen nähnyt, mutta viimeisimmästä ultrasta oli 4 vk väliä np-ultraan. Ajatukset kyllä risteili aivan sinne tänne toivosta epätoivoon ja verenpainekin oli normaalia korkeammalla, kun jännitin. Tippahan siinä tuli silmään, kun näki sen oman pienokaisen elävänä. Eli kyllä ne nuo ultrakäynnit osaa olla tosi piinaavia.
Toivottavasti kaikilla on iloinen viikko edessä!!!
neronja rv 38+1
täällä yksi väsynyt taas täällä töissä ja heti netissä haahuilemassa . ) Poika tekee poskihampaita, eli koska unohdin särkylääkettä antaa illalla niin sain sitten nousta ainakin kolme kertaa hyssyttelemään itkustelijaa. Aamusta olo onki huono, kun on niin väsynyt. eilen sain nukkua kerrankin pitkään niin ei sitten oksettanutkaan juuri ollenkaan..
Lizie, piti tuosta Pumpista sanoa, että mulle ei ainakaan sitä suositeltu odottaessa. Tai siis voi käydä, kunhan tiettyjä varoo. Esim kyykyissä, vaikka tekis pienemmillä painoilla, niin paine voi tulla kovaksi alavatsalla. musta myös maastavedot ja staattiset pidot, esim hoover vatsalihaksissa on kielletty odotusaikana. En halua pelotella, enkä voi suoraan sanoa, että Pumpilla olisi ollut jotain tekemistä mun ekan keskenmenon kanssa. Mut tammikuussa kävin plussattuani pumpissa (rv jotain 5-6), heti kotiin tultuani tuli pikkasen ihan punasta vuotoa. Viikkoon ei mitään ja sitten spontaani km. Neuvolan terkkari silloin sanoi, kun soitin tosta liikunnan jälkeisestä vuodosta, että keho varoittaa että oli liian raskas/vääränlaista liikuntaa. Tiedä sitten, olisihan se varmasti mennyt jokatapauksessa kesken.
Titi, kuulumisia odotellaan. Muistaakseni ip:llä vasta sulla on se ultra?
Voi kun tää helle jo loppuis! Olo on aina vaan tukala, niin kuin joku sanoi että kuumassa olo alkaa huononemaan heti. Kunhan sää paranee=viilenee, niin taidan sitten aloittaa sauvakävelyn et saan edes jotain liikuntaa. Uiminen hallissa tietysti vois olla hyvä, mutta mun tekniikka on niin surkea et kipeytän selkäni aina ja takuuvarmasti uidessa matkaa..
viu viu ja vali vali, on taas tällainen negatiivisuuspäivä
eka-vekara 10+3
Hannelehan oli laittanut n. viikko sitten huolestuneen kysymyksen tänne palstalle. Mitähän mahtaa kuulua? Toivottavasti kaikki olis hyvin, kun viikkojakin oli jo kuitenkin ihan hyvin kasassa ja np-ultrakin takana.
Toivottavasti eka-vekaran negatiivisuuspäivä muuttuisi positiivisuuspäiväksi ;-). Huonosti nukuttu yö tahtoo aina vetää fiilikset vähän alakanttiin.
neronja
Eilen en päässytkään nettiin. Oltiin melki koko päivä siellä rippijuhlissa...hih...kukaan ei huomannut mitään eli vaatetus oli nappiin valittu. ;-) No sit illalla piti tulla koneelle maksaan pari laskua ja tietysti lukemaan teitin viestit, niin meillä oli ainakin netti ihan pimeenä. Mies soitti Elisalle ja siellä pyöri sellainen nauha missä ilmoitettiin, että linjoissa vikaa. Eli ei päässyt millekään sivuille. Joten nyt sit tästä töistä pikaisesti tulin vilkuamaan.
Neronjako oli laittanut, että Hannele oli jotain kysymystä palstalle laittanut aiemmin jostain huolesta? Siis kai kaikki Hannelella on kunnossa kun niitä viikkojakin on jo niin paljon kasassa? Toivottavasti.
En ehdi kovasti tässä työkiireessä kommentoida, muuta kun että jännittää ihan kauheesti. Ajatuskin ultrasta saa menemään masun ihan kaksin kerroin. Mulla on vielä se " pahanilmanlintu" -naislääkäri sielä ultraamassa josta miehellekkin aamulla sanoin, että mulla on ihan sellainen fiilis, että se tuo meille huonoa onnea. Eihän sillä mitään valtakunnan tekemistä tän raskauden onnistumisen tai epäonnistumisen kanssa ole, mutta pelottaa kun kaksi kertaa olen siltä samalta lekurilta sen huonon tuomion kuullut. :' ( Jännittää kun ei juuri ole ollut oireita koko viikonloppuna tai ne on vaan sen 7+3 ultran jälkeen vähentyneet. Ainut lohtu mihin turvaudun on se, että ei ole ollut vuotoja, mutta eihän sekään mitään takaa. En kyllä oikeesti tiedä miten sen kestäisin jos sielä ei kaikki kunnossa olekkaan. Olen alkanut nimittäin jo hiljalleen enemmän ja enemmän asennoitua kuitenkin siihen, että raskaus jatkuisi normaalisti. Eli karmee tilanne se olis jos käviskin huonosti. Niin siis mullahan ei vielä nyt ole tänään np-ultraa, vaan tänään 10+3 ihan tarkistus ultra ton km-historian vuoksi ja sitten vasta tästä päivästä tasan 2vkon päästä, eli 12+3 (jos tänään mitat pitää paikkansa), niin olis sitten se np-ultra. Mutta kai tuo tän päiväinen ultra jo aikas paljon suuntaa kertoo, että näkyykö siellä jo kaikki ulokkeet. Tää jännitys on ihan karmivaa. Mä jännitän niin hirveesti vatsallani, että veskiin on varmaan tästä kohta lähdettävä. Maha on varmaan ihan sekaisin.
Vauvauutisten kertominen miehen vanhemmille *huokaus*:
Koska kerrottiin mun vanhemmille jo viime torstaina, niin olihan se miehen vanhemmillekkin sitten kerrottava eilen kans. Oltiin niiden kanssa sielä rippijuhlissa ja kotimatkalla sieltä sitten uutiset pläjäytettiin. Niin kun arvelinkin, niin anoppi oli heti aivan hysteerinen ja siinä samassa kohtaa harmistelin, että miksi ei odotettu vielä np-ultran ajankohtaa...koska se oli kyllä kaikkea muuta kun kannustava tän asian suhteen. Se pelkää kaikkea negatiivista ihan kauheesti ja syöttää sitä takuulla muillekkin. Ensin luuli, että raskaus on ihan alussa ja sanoi heti, että kellekkään ei tästä sitten saa mitään puhua (ihan kun hän sen päättäisi kenelle ja koska asiasta kerrotaan) ja sitten sanoin, että jos vaikka hän vähän rauhoittuisi, että tässä ollaan menossa nyt kuitenkin jo rv11:lla, että paremmin kun kertaakaan aikaisemmin. Mua vaan harmittaa kun olisi mukavampi kuulla niitä kannustavia kommentteja, eikä heti tuollaista negatiivista paskaa. Heidänhän pitäs kannustaa mua eikä mun niitä. Haloo, kuka täällä on raskaana ja kantaa ne km:n seuraukset jos sellaista vielä sattuu. No anoppi on ihan jees tyyppi, mutta negatiivisin ja pessimistinen ihminen kenet varmaan tältä planeetalta tunnen ja sitten itelläkin mieli vetää ihan matalaksi kun kerrot jotain minkä luulet tekevän toisille hyvän mielen ja sitten käykin päinvastoin. Sitä paitsi mieheni on ainut lapsi, eikä yhtään lasten lasta vielä anopillakaan ole. Hänelle iski myös paniikki, että nyt kun olen niin pitkällä, että apua ei hän halua MUMMUKSI. Sehän kuulostaa kamalan vanhaltakin. Mun äitillä on jo 3 lastenlasta (vanhin täytti just 11v.) ja ikää hänellä on nyt 56v. Anoppini on kuitenkin jo 67v. joten luulisi olevan tuossa iässä jo vihdosta viimein mummuksi tuleminen kunnia asia. Ymmärrä nyt sitten ihmisiä. Ai niin...miehen isä EI KOMMENTOINUT MITÄÄN!!! =/ Onneksi oma äiti ja isä olivat pyyteettömästi liikuttuneita ja onnellisia asiasta.
Anyway...Yritän raahautua tänne sitten kertomaan uutisia ja TOIVON SYDÄMENI POHJASTA, että ne uutiset on edelleen hyviä. Ja tiedän, että olette hengessä mukana. Vähän reilu 3h vielä piinassa on elettävä. *huh, huh*
titi75 ja kirmu-hirmuinen 10+3
Taas yksi hyvin nukuttu yö takana. Tosin hirveä hiki oli, kun vessaan heräsin, mutta raotin ikkunaa ja taas uni maittoi. Ikkunaa en uskaltanut paljoa avata, kun kaksi tyttöä oli ilmestynyt sänkyyni ja kolmaskin kohta tuli. Sanoinkin aamulla miehelle, että missähän me oikein vauvan kanssa nukutaan... Todennäköisesti kun kuitenkin vaavin kanssa nukun vierekkäin, mutta en minä siihen samaan sänkyyn montaa tyttöä halua pyörimään ;-).
Eilen iltapäivällä alkoi n. klo17 vähän pakottaa tuota jalkaa, joka tahtoo aina turvota. Luulin, että johtuu vedosta. Laitoin ikkunoita kiinni ja panin sukat jalkaan. Mutta ei se kipu helpottanut, vaan päinvastoin voimistui vaan mitä pidemmälle ilta kului. Pidin jalkoja ylhäällä ja laitoin sitten tuohon kipeään jalkaan stay up -tukisukan. Kun jalka ei kuitenkaan juurikaan ollut sen turvonneempi kuin toinen jalka, niin päätin ruveta vaan nukkumaan. Eihän tuohon nyt ainakaan jomota.
Ärsyttävää olla tällainen raihnainen loppusuoran odottaja, joka milloin mistäkin valittaa...
On se muuten tosiaan jännää, miten nopeasti viikot meni rv 20-30, mutta viime ajat on tuntunut, että sitä vaan junnaa paikallaan. Noo, mennään sitten vaikka etanan vauhdilla ;-).
Hauskaa viikonloppua kaikille!
neronja rv 38+6