Abortti ahdistaa
Kuukautiset ovat kaksi viikkoa myöhässä ja raskaustesti näytti positiivista. Olen 43, aion tehdä abortin ja siltikin tilanne masentaa.
Onko nyt näin että ensin terveyskeskukseen jossa ottavat raskaustestin verestä, sieltä lähete kättärille tai naistenklinikalle, sitten pillerit kotiin, kipua, vuotoa ja tilanne on ohi.
Kauanko tähän kaikkeen menee aikaa? Viikko? Psyykkisesti stressaavaa. Selkeästi alkuraskauden väsymys ja muita asiaankuuluvia tuntemuksia päällä.
Kommentit (67)
Ap, en kiihkoile, mutta kerron: ei abortin ole tarkoituskaan olla helppo, sillä siinä lopetetaan ihmiselämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
” ” ” Abortti ahdistaa ” ” ”
Aika outoa että murhan tekeminen ahdistaa - oletko jotenkin herkkä ihminen?
Mutta tässäpä ystävällinen neuvo sinulle; älä tee murhaa vaan synnytä ihana ja terve vauva.
Entä jos vauva ei olekaan ihana ja terve?
Eli sinun mielestäsi kaikki lapset jotka eivät ole terveitä tulisi tappaa?
Kuinka paljon pahuutta ihmiseen mahtuukaan?
Enhän minä niin sanonut. Kommentoin vain tuolle, joka antaa olettaa, että aborttia ei kannata tehdä, sillä kaikki syntyvät vauvat ovat ihania ja terveitä. Jotkut eivät ole, ja voivat olla hyvinkin raskashoitoisia, jos ylipäätään pysyvät hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
” ” ” Abortti ahdistaa ” ” ”
Aika outoa että murhan tekeminen ahdistaa - oletko jotenkin herkkä ihminen?
Mutta tässäpä ystävällinen neuvo sinulle; älä tee murhaa vaan synnytä ihana ja terve vauva.
Entä jos vauva ei olekaan ihana ja terve?
Ei hän niin sanonut. Ainakin mun mielestä kaikki muut saavat ihan vapaasti synnytellä ja omaishoitaa koko ikänsä vammaisia lapsia/aikuisia. Mutta itse en ole niin lapsirakas että haluaisin ikinä synnyttää tai hoitaa vammaista lasta. Mieluummin valitsisin lapsettomuuden.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Sen kuuluukin ahdistaa. Abortti ei ole mikään feministinen voimaantumisrituaali, vaikka nykyinen narratiivi yrittää siitä sellaisen tehdä
Hyvin sanottu. Toinen voimaantumisrituaali näkyy olevan avioero. Vasta sitten voimaantunut nainen voi olla oma itsensä.
Aika moni itkee tekiessään abortin mutta harva antaa tukea.
Miksi monet suhtautuvat aborttiin todella kevyesti? Sanotaan, että pitää saada nopeasti pois, että elämä jatkuisi kuin ennen? Jatkuuko todella samanlaisena. Itse tuntisin olevani murhaaja ja lopunelämää omatunto kolkuttaisi miksi olet mennyt tekemään jotain noin pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä muutin mieleni ja peruin ajan aborttiin. Sain kivan pienen pojan. Oon hiton kiitollinen.
Oi, miten ihanaa
❤
Jätin aikoinaan silloisen miehen tehtyäni abortin. Tiedän monen muunkin tehneen niin. Kun tuki puuttui niin kaikki loppui.
Et tee, ahdistus selvästi viittaa siihen että tämä tämä päätös ei ole tarkoin harkittu, vielä on hyvä ikä ruveta äidiksi.
Jännä että vegaanien mielestä hedelmäitöttämien munasolujen (kananmunien) syöminen on väärin mutta hedelmöitetyn munasolun tappaminen ei ole väärin..
Minusta jos abortti ahdistaa ei kuulu tehdä aborttia. Abortin ei koskana kuuluisi ahdistaa tai epäilyttää.
Vierailija kirjoitti:
Jätin aikoinaan silloisen miehen tehtyäni abortin. Tiedän monen muunkin tehneen niin. Kun tuki puuttui niin kaikki loppui.
Oikeastaan abortti kulminoi sen että rakkaus ei ollut niin syvää että olisin rakastanut vielä tehtyäni abortin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan abortti kulminoi sen että rakkaus ei ollut niin syvää että olisin rakastanut vielä tehtyäni abortin.
Siis sitä miestä en rakastanut tarpeeksi
Vierailija kirjoitti:
Miksi monet suhtautuvat aborttiin todella kevyesti? Sanotaan, että pitää saada nopeasti pois, että elämä jatkuisi kuin ennen? Jatkuuko todella samanlaisena. Itse tuntisin olevani murhaaja ja lopunelämää omatunto kolkuttaisi miksi olet mennyt tekemään jotain noin pahaa.
Kun päätöksen on tehnyt niin asian haluaa hoitaa. Älä sekoita tähän mitään murhaamista tai politiikkaa sillä päätös on ihmisen jonka elämää kaikki tämä kaikki koskee.
Elokuvassa REVOLuTIONARY RoAD Kate Winslet teki itselleen abortin henkarilla ja kuoli komplikaatioihin. Nykyisin saa lääkkeellisen raskauden keskeytyksen eikä mene rikki.
Miksi nykynaiset oikein painostaa muita naisia tekemään abortin jos eivät ole ihan varmoja haluavatko abortin? Keräättekö sieluja alakertaan?