Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Abortti ahdistaa

Vierailija
03.06.2021 |

Kuukautiset ovat kaksi viikkoa myöhässä ja raskaustesti näytti positiivista. Olen 43, aion tehdä abortin ja siltikin tilanne masentaa.

Onko nyt näin että ensin terveyskeskukseen jossa ottavat raskaustestin verestä, sieltä lähete kättärille tai naistenklinikalle, sitten pillerit kotiin, kipua, vuotoa ja tilanne on ohi.

Kauanko tähän kaikkeen menee aikaa? Viikko? Psyykkisesti stressaavaa. Selkeästi alkuraskauden väsymys ja muita asiaankuuluvia tuntemuksia päällä.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoituu helposti ja nopeasti. Unohda ahdistus.

Vierailija
2/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Please, älä tee, anna adoptoitavaksi.

9kk on niin pitkä aika että siinä ajassa kiintyy niin ettei mikään adoptio todellakaan tule kysymykseen.

Tämä on oikeasti vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin mieleni ja peruin ajan aborttiin. Sain kivan pienen pojan. Oon hiton kiitollinen.

Vierailija
4/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin yritänkin ajatella. Mitä pikimmin, sen helpommin. Nämä hyvät kelitkin menee pilalle tämän väsymyksen ja epämääräisen olon vuoksi.

No tiedänpähän että raskaaksi voi tulla vielä joten varovaisempi pitää olla.

Vierailija
5/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muutin mieleni ja peruin ajan aborttiin. Sain kivan pienen pojan. Oon hiton kiitollinen.

Tottakai olet. Millaisessa tilanteessa itse mietit aborttia? Ikä? Oliko lapsi?

Vierailija
6/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseen aborttiin voi jäädä koukkuun.

Vierailija
7/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kova vaatimus

Vierailija
8/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin yritänkin ajatella. Mitä pikimmin, sen helpommin. Nämä hyvät kelitkin menee pilalle tämän väsymyksen ja epämääräisen olon vuoksi.

Jos et tiennyt, niin raskaaksi voi tulla niin kauan kuin kuukautisetkin tulevat. Luulisi kyllä tuon ikäisen tietävän, tai jokaisen naisen muutenkin.

Vierailija
9/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisy!! Tottakai voi tulla raskaaksi ilman sitä.

Vierailija
10/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9kk on niin pitkä aika että siinä ajassa kiintyy niin ettei mikään adoptio todellakaan tule kysymykseen.

Tämä on oikeasti vaikeaa.

Ei kaikki kiinny lapseen vielä raskausaikana.

Vierailija
11/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne terveyskeskukseen ensin, sinne ei välttämättä saa samana päivänä aikaa, joten ole valmis soittorumbaan aamulla jotta saat sen lääkäriajan.

Itsellä oli sama tilanne, olin 42 ja raskaana. Kun soitin aamupäivästä niin ne vaan pyöritteli käsiään ja sano "ei meillä ole lekuriaikoja enää antaa tänään tai tälle viikolle, soita aamulla aikaisin niin saat akuuttiajan"

Mietin ja mietittiin eri vaihtoehtoja ja kävin keskustelemassa avoimissa psykologipalveluissa johon pysty kävelemään vaan sisään, hyvistä ja huonoista puolista abortissa. Ja henkilö ei painostanut mihinkään vaan sain itse keskustella asiasta. Päätin pitää raskauden, mutta meni kesken 7+6 vaikka sydämenlyönti löytyi itsemaksetusta varhaisultrasta.

Siis pointtini on lekuriin ei heti pääse, varaudu siihen. Tai tulevaisuudesta ei tiedä tuleeko lasta kuitenkaan.

Käy juttelemassa jollekin jos siltä tuntuu ennen ja jälkeenkin abortin, jos siltä tuntuu. Ja sinä teet omat ratkaisusi elämääsi, ne ovat sinulle hyvät ja oikeat ratkaisut.

Vierailija
12/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai olet. Millaisessa tilanteessa itse mietit aborttia? Ikä? Oliko lapsi?

No menee vähän ohi ap:n aiheen, mutta olin 36 ja parisuhde finaalissa. En oikein osaa sanoa miksi ja milloin mieli muuttui, mutta varattuun toimenpiteeseen oli aika 3-4 päivän päässä.

Silloin ajattelin että valitsin vaikeamman tien. Nyt, 19 v myöhemmin tuntuu että valitsinkin helpomman. Ainakin itselleni.

Vierailija
13/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et tiennyt, niin raskaaksi voi tulla niin kauan kuin kuukautisetkin tulevat. Luulisi kyllä tuon ikäisen tietävän, tai jokaisen naisen muutenkin.

Tietysti tiedän. En nyt kuitenkaan ollut heti katumuspillereitä ostamassa vaan ajattelin että kuitenkin epätodennäköisempää.

Vierailija
14/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä abortin sietääkin ahdistaa, varsinkin jos olet niin tonttu, että et ole huolehtinut ehkäisystä. 

Vierailija
15/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argentiina   ,turvallista aborttia ei ole olemassakaan.

Vierailija
16/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kuuluukin ahdistaa. Abortti ei ole mikään feministinen voimaantumisrituaali, vaikka nykyinen narratiivi yrittää siitä sellaisen tehdä

Vierailija
17/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat tuntemukset. Tein mieheni painostamana abortin pari viikkoa sitten ja hengenlähtö oli lähellä, menin sokkitilaan ja kokemus oli erittäin traumaattinen. Päälle tuli ero koska mies ei kestänyt nähdä sitä verimäärää ja tuskaani eikä voinut enää koskea minuun, koska en ollut tuon kokemuksen jälkeen hänen silmissään haluttava enkä kykene nyt harrastamaan seksiä. Mies etsi naisen, jolla on jo ennestään lapsia. Nyt yritän kasata omaa päätäni enkä kykene tekemään muuta kuin itkemään ja saan kymmeniä paniikkikohtauksia päivän aikana ja suren syntymätöntä lastani joka sekunnilla. En halua enää elää, odotan vain että pääsen pienen enkelivauvani luokse.

N18

Vierailija
18/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen kuuluukin jossain nahoissa tuntua ja ahdistaa. Syntymätön lapsi pääsee kyllä hyvään paikkaan, siitä en ole huolissani vaikka et annakaan tuon yksilön kehittyä täydeksi ihmiseksi saakka. Mutta itsesi kanssa sun pitäisi elää hautaan saakka jonkinlaisessa sovussa tekojesi kanssa. Tekisit sovinnon tekijäsi (luojasi) kanssa ennen kuin teet jotain peruuttamatonta.

Terveisin uskova, joka ei ole koskaan halunnut äidiksi eikä sellaiseksi tule.

Itse olen roiskuttanut miljardettain syntymättömiä lapsia talouspaperiin ja muualle. Hyvässä paikassa hekin, tosin ei taivaassa jota ei ole. Heidän simulaationsa vain päättyi.

Vierailija
19/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori nainen, joka taisteli onnistuneesti abortin laillistamiseksi Argentiinassa "Radical Youth" -järjestön johtajana, kuoli oman abortin aikana

Melkoinen uutinen:

Argentinian pro-abortion leader dies during abortion procedure

After Argentina legalized abortion, the abortion activist's death is the first recorded since the pro-abortion law was passed at the end of 2020.

https://rmx.news/article/article/argentinian-pro-abortion-leader-dies-d…

Herra armahda häntä ... hän ei tiennyt mitä teki.

Onpa huono terveydenhuolto jos ei ole jäkiseurantaa. Riskithän ja kuolleisuus kuitenkin paljon suurempia laittomissa aborteissa, joita on satavarmasti vaikka abortti olisi kiellettykin.

Vierailija
20/67 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat tuntemukset. Tein mieheni painostamana abortin pari viikkoa sitten ja hengenlähtö oli lähellä, menin sokkitilaan ja kokemus oli erittäin traumaattinen. Päälle tuli ero koska mies ei kestänyt nähdä sitä verimäärää ja tuskaani eikä voinut enää koskea minuun, koska en ollut tuon kokemuksen jälkeen hänen silmissään haluttava enkä kykene nyt harrastamaan seksiä. Mies etsi naisen, jolla on jo ennestään lapsia. Nyt yritän kasata omaa päätäni enkä kykene tekemään muuta kuin itkemään ja saan kymmeniä paniikkikohtauksia päivän aikana ja suren syntymätöntä lastani joka sekunnilla. En halua enää elää, odotan vain että pääsen pienen enkelivauvani luokse.

N18

Hyvä trolli, kaiken tämän mies teki parissa viikossa.