Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä harrastuksia 3-vuotiaallasi on? onko kotihoidossa vai päiväkodissa? (ov)

Vierailija
20.08.2006 |

3-vuotias lapsemme käy kerhossa maanantai- ja keskiviikko-aamupäivisin. Lisäksi kerran viikossa liikuntaleikkikoulu ja kerran viikossa tanssiharjoitukset. Onko mielestäsi sopiva/liikaa/liian vähän? Kyseessä vilkas lapsi.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi käy kerhossakin vain minun ja pikkusisaruksen kanssa (perhekerhossa siis) kerran-pari viikossa. En ole ajatellut, että tuon ikäisellä pitäisi vielä olla ihmeempiä harrastuksia...

Vierailija
2/23 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kerho kahtena aamupäivänä, muina aamuina puistotädillä ja sen lisäksi tanssi ja muskari kumpikin kerran viikossa. Se oli sopiva määrä hänelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei ole mitään harrastusta. Ehkä sitten syksymmällä kun toinen lapsi syntyy, voisin harkita esim. kerhoa kerran viikossa.

Mistä lähtisin hakemaan jotain päiväkerhoa 3 vuotiaalle Helsingistä? Seurakunnankerho ei käy..

Vierailija
4/23 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos, niin eiköhän ole kuitenkin vähän liikaa 3-vuotiaalle. Pysyy kai vähemmälläkin pois pahanteosta =-D... Enimmäismäärä mielestäni olisi kerho 2 krt/viikko ja sen lisäksi ehkä jompi kumpi noista muista riennoista.

Vaikka omasta mielestäni omalle 3-vuotiaalle pojalleni (myös vilkas ja vielä kotihoidossa) riittää hyvin pelkästään kerho 2 krt/viikko. Muuten sitten leikkii paljon naapureiden lasten kanssa ja osaan itsekin hänelle silloin tällöin järjestää kaikenlaista aktiviteettia kotioloissakin.

Vierailija
5/23 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

satunnaisesti jossain perhekerhossa, muuten touhuaa isän, äidin ja pikkusiskon kanssa, ulkoilee ja käy " uimassa"

Vierailija
6/23 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaa nyt kerhon 1 krt/vko, lisäksi muskari ja tanssitunti kumpikin 1 krt/vko. Minusta ihan sopivasti, tyttö on paremmalla tuulella kun on mielekästä tekemistä.

Vierailija
7/23 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse haluan mennä tonne muskariin sen vuoksi, kun lapsi rakastaa musiikkia ja tanssimista, ja oisi kiva tehdä jotain erityistä kivaa välillä:) Onkohan toi kuitenkin turhan raskasta lapselle?

Vierailija
8/23 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on Helsingissä kerhoja. Niiden tiedot löytyvät sosiaaliviraston sivuilta.

Vierailija
9/23 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muskarissa ja jumpassa. Meidän tytölle ihan sopiva määrä, kun on kotihoidossa.

Nyt 4-v. käy kerhossa 2x viikossa, kerran viikossa luistelemassa ja muskarissa, lisäksi itse toivoo vielä pääsevänsä tanssimaan.

Vierailija
10/23 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa virikkeitä!

Vierailija
11/23 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän käy kerran viikossa kerhossa (ei SRK:nan kerho), tanhussa sekä temppujumpassa.

Käyn myös lasten kanssa (kuopus on 1v6kk) sisarusmuskarissa. Perhekahvilassa käyn lasten kanssa aina, kun jaksan/ehdin/muistan (olen raskaana rv:lla 37).

Lisäksi muksut käyvät miehen kanssa uimassa pari kertaa kuussa.

Vierailija
12/23 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ap:n pojalla liikaa virikkeitä!!! Kotinurkissako sitä pitäisi jatkuvasti möllöttää, huhhuh! Kyllä se kuule, on ihan tosi hyvä viedä lasta kivoihin paikkoihin, missä näkee muitakin lapsi, saa virikkeitä ja saa vipeltää sydämensä kyllyydestä:)

T: 11

Vierailija
13/23 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tyttö 2vee ja aloittaa syksyllä kerhon 2 krt/vk. lisäksi jatketaan kaikkia vanhoja harrastuksia, eli kerran viikossa muskari, jumppa ja uinti. lisäksi sitten satunnaisesti perhekerhossa kun sää ei suosi ulkoilua.

innoissaan on kaikista jutuista, muttei mikään liian vilkas kuitenkaan. kotona tykkää lukea tuntikausia kirjoja ja laulaa äidin kanssa. selkeästi nauttii harrastuksistaan ja onkin jo koko kesän kysellyt koska alkaa muskari ja jumppa.

Vierailija
14/23 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli saman verran 3,5-vuotiaalla tytöllä, eikä todellakaan ollut liikaa.

Meidän tyttö ei edes ole mitenkään erityisen vilkas.

Harrastukset ja kerho oli meillä kaikki 5 - 10 minuutin päästä kotoa ja porukka oli pitkään samaa, ryhmät pieniä.

Vierailija
15/23 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että me emme saisi poistua KODEISTAMME...

Vierailija
16/23 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastamme mieheni kanssa molemmat kansantanssia ja lapset ovat kulkeneet meidän mukana esityksissä ym. ja esikoinen aloitti tanhun vuosi sitten. Hän nauttii, kun pääsee esityksiin jne. Ja saa pukea samanlaisen puvun kuin isi.

Temppujumpassa hän käy sen takia, että saa päästää turhia höyryjä ulos ja tavata kavereita. Naapurustossa ei nimittäin ole yhtään samanikäistä lasta, kaikki ovat joko ihan pieniä tai sitten koululaisia.

Muskarissa käydään sen takia, että molemmat lapset tykkäävät tanssia ja laulaa.

T:15

Vierailija
17/23 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerhossa aloittavat kerran viikossa nyt syksyllä.

Meillä retkeillään, leikitään pihalla, tanssitaan kotona ja jumppaillaan silloin tällöin, askarrellaan ja lauletaan joka päivä. Muita lapsia tapaavat puistoissa. Meillä siis harrastellaan kaikkea mahd. kotona, pihassa ja luonnossa. =)

Vierailija
18/23 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu oikein sopivalle: tärkeää että tapaa muita saman ikäisiä ja että on joku OMA juttu (kun isosisko on eskarissa ja siitä kovasti puhuu, 3v " ylpeä" kun hänellä myös joku OMA juttu!) ja jumppa ihana, mun ja 3v oma yhteinen juttu. Kuitenkin kaipaa paljon myös rauhallista koti-aikaa (siinä mielessä kovin erilainen kuin esikoinen, joka olisi menossa aina!!), eli on hyvä ettei joka pvä ole pakollista menoa.. Niin siis kotona on meidän 3v mun ja vajaa 1v kuopuksen kanssa.

Vierailija
19/23 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu oikein sopivalle: tärkeää että tapaa muita saman ikäisiä ja että on joku OMA juttu (kun isosisko on eskarissa ja siitä kovasti puhuu, 3v " ylpeä" kun hänellä myös joku OMA juttu!) ja jumppa ihana, mun ja 3v oma yhteinen juttu. Kuitenkin kaipaa paljon myös rauhallista koti-aikaa (siinä mielessä kovin erilainen kuin esikoinen, joka olisi menossa aina!!), eli on hyvä ettei joka pvä ole pakollista menoa.. Niin siis kotona on meidän 3v mun ja vajaa 1v kuopuksen kanssa.

Vierailija
20/23 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun käy 2xkerhossa+1xmuskarissa. Ei varmaan sitten, kun pienemmätkin harrastaa noin paljon. Muskaria en kuitenkaan halua lopettaa/eikä tyttökään, on käynyt 4kk:den ikäisestä asti siellä. Kotihoidossa muuten on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi