Lue keskustelun säännöt.
Keksitään mahdollisimman korneja hoitokotien nimiä!
Minusta nuo Iltakajot, Ruskanhönkäykset ja Marrashovit kuulostavat niin kalmolta, että en kyllä itse haluaisi vanhana joutua :D
Pistetään tässä ketjussa vielä paremmaksi!
Kommentit (652)
Vierailija kirjoitti:
Sannan kammari
joka voisi olla Helsingissä Koronakadulla. (Kyllä, Hgissä on tämmöinen katu, jolle valmistuu tämän vuoden aikana uusia asuntoja. Kun näin asuntomainokset, tuntui kyllä vähemmän puoleensa vetävältä.)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Hoitokoti Mummovainaa ja Vaarivainaa
Joko on Härmän Leporanta mainittu. On ihan todellinen paikka.
Veteraanikoti Iltahuuto
Veteraani huutaa hoitajilta apua, mutta kukaan ei kuule.
Matkanpää. Tosin tuon niminen hautausmaa on jo olemassa.
Ylämummo
Pappatunturi
Samovaari
Ironista kyllä, se on itseasiassa erittäin aktiivisten ihmisten paikka. Asukkaat, jotka ovat itse talonsa idean luoneet, olleet aktiivisesti mukana suunnittelussa ja talon pyörittämisessä, ovat myös ihan itse tuon nimen keksineet.
Ei mitenkään tyypillinen vanhusten laitos, vaan kypsään ikään ehtineiden aktiivisten ja fiksujen ihmisten yhteisö, jossa yhteisöllisyys kunniassaan.
Oma suosikkini, vaikkei mitenkään korni, on Mummokoppa, joka oli aikoinaan Tampereen ruotsinkielisen vanhainkodin nimitys Tampereella. Ihan ruotsia osaamattomien muinaisten (duunari)tamperelaisten iki oma käännös. (Vanhainkodin vieresssä olevalta tekojääradalta on sitten kotoisin jääkiekkotermi "ylämummo", joka viittasi sen vanhainkodin puoleiseen maalin ylänurkkaan.)