Oudot unet
No niin tätä ketjua on kaivattu pitkään minä aloitan, kerran lapsena näin unen jonka vieläkin muistan minä näin unta että heräsin yöllä vessahätään menin vessaan mutta talo oli muuttunut ihan kamalaksi sokkeloiksi kun palasin vessasta lankakerä vieri minua kohti sitten heräsin
Kommentit (28)
Näin muitakin unia. Mutta yhdessä unessa joku palstatrolli jolla oli typeriä fetissejä naisista, yritti muka puhelimessa udella niitä. Sanoin töksäyttävästi takas siinä unessa sille ja se fetissityyppi alkoi inisemään kauheasti, katosi puhelun lopettaen äkkiä. :D Mitä ihmettä. Aika koomista.
Unessa oli pelimiehen ex-nainen joka sanoi mulle jotain suomalaisten ukrainalaisista sukujuurista ja sitten sanan Lalanga. Ja yritin heräämisen jälkeen etsiä mitä se sana tarkoittaa. Ja olin vain kysymysmerkkinä. Joskus aiemminkin tullut outoja sanoja unen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Näen usein unia, joissa vessat on tosi kauheassa kunnossa, pahempia kuin likaisimmat bajamajat. Viime yönä unessa pöntön ympäristö ja reunat oli täynnä jotain ällöttäviä kasveja. Päätin kurkata pönttöön, vaikka ajattelin, että se on varmasti tukossa ja täynnä. Niinhän se oli ja sielläkin kasvoi jotain. Pöntön kansi oli puinen ja laho ja hajosi käteeni. Vessakopin ympäristö oli kuitenkin siisti ja ihmiset jonottivat vessaan.
Minä taas nään silloin tällöin unia, joissa wc:t (yleiset) ovat ihan siistejä kauempaa katsottuna, mutta aina kun sinne menen niin en löydä ikinä sellaista wc:tä mihin olisi hyvä tehdä rauhassa tarpeensa. Aina on sotkettu jollain, lattialla pissiä tai pöntöllä paskaa. Tai sitten jos on siisti niin lukko on vähintäänkin rikki. En saa siis ovea kiinni enkä pysty tekemään tarpeitani koska en halua että ihmiset näkevät. En tiedä mitä nämä unet ovat, häpeääkö käsittelevät?
Näin unta että olin kenkäosastolla tavaratalossa. Kengät oli laitettu vinohyllyihin ja niitä oli kymmeniä. Katselin sinisiä mutta ne ei miellyttäneet. Katselin lisää ja jo katsomani kengät, tummia ja mustia möykkyjä, katosivat, ja näin paljon valkoisia kenkiä.
Jäin sinisten kenkien luo, ja katsoin loppumatonta valkoisten kenkien riviä, ja ajattelin vain että tässä menee ikä ja terveys...
Sitten alkoi naurattaa ja olin vaan et ookoo.
Unessa mulla oli asunto. Ikkunasta oli vuonomaisema vesineen kukkuloineen tai joku irlantimaisema. Jostain syystä asunto oli täynnä huumeidenkäyttäjiä ja bilettäjäkaveriporukka, jota kauhistelin mielessäni. Mulla ei ole tuollaista menneisyyttä. Uskon että unen laukaisi kun ajattelin paria henkilöä ja kouluaikoja, ehkä muilla oli sellaista.
Just viime yönä näin kummaa unta. Siinä oli naapuri ja sen kaveri, jotka ovat ihan rutiköyhiä, aina rahat loppu. Unessa nää antoivat mulle pankkikortin, että käyn ostamassa itselleni uuden television. Tilillä rahaa joku 700 € että sillä sitten uusi televisio. Ostin parisen kk sitten uuden television ihan omalla rahalla, etten tarvi uutta televisiota. Unessa nämä oikeasti rahattomat tyypit sitten tarjosivat mulle lahjana uutta televisiota. No, lähdin sitten hakemaan. Unessa olin vielä entisen vaimon kanssa ostoksilla, että mistä hitosta se siihen uneen vielä tuli, kun ollaan erottu 2007 ja nähty viimeksi joskus yli 10 v sitten? Asutaan eri paikkakunnalla. Unessa oltiin vielä jossain kopissa tekemässä osaria televisiosta, vaikka oli rahat millä heti kokonaan maksaa. Ihan päätöntä. Ex-vaimo alkoi siinä inisee, ettei me osteta toisten rahoilla mitään televisiota. Kun sille puhuttiin ihan normaalisti, niin se alkoi vielä itkemään, että älkää huutako mulle. Mitään huudettu, vaan puhuttiin normaalilla puheäänellä ihan asiallisesti. Se siinä sekoili, istui tuolilla ja mustat pitkät hiukset roikkuivat peittäen kasvot kokonaan. Sitten siinä vielä liikkeen tyypit alkoivat kyselee multa rahojen alkuperästä, että mitäs rahaa tämä on? Hullua unessa oli, että siinä kohtaa valehtelin henkilöllisyyteni, että se kortti on mun oma ja väitin nimekseni naapurini nimen. Pikkasen sekava uni.
Näin viime yönä sellasta unta että kävelin metsäautotiellä, oli pitkä suora ja tiesin että isäni odottaa tien päässä. Tunnelma unessa oli siinä kohtaa jo pelottava ja kun näin isäni seisomassa siellä ja hänellä oli ase kädessä, ajattelin että "elä ammu minua". Sillon hän alko tähdätä minua aseella ja menin tien sivuun jolloin meidän väliin jäi iso puu suojaksi. Hän ampui eikä osunut. Yleensä unessa tuntuu että juokseminen on hidasta ja vaivalloista, mutta tässä unessa tuntui että olen Super nopea :D
Juoksin, ja aina välillä tuli mutka, jonka jälkeen taas pitkä suora ja yritin aina keretä seuraavan mutkan taata ennenkuin isä saa minut näkyviin. Sitten onneksi heräsin ja en ole ikinä ollut unesta niin shokissa. Olin varmasti monta minuuttia jähmettyneenä paikallaan sängyssä, kun mietin sitä unta :( Olen pienestä pitäen kulkenut isän kanssa metsällä, luulen että uni kumpusi jostain sellaisesta tilanteesta😅
Olen myös ollut heppatyttö pienestä asti ja kulkenut ratsastamassa. Kauan sitten näin semmosen unen, että olin menossa ratsastustunnille ja hevosen varustamisessa oli hirveästi ongelmia. En kerennyt ikinä saada sitä pollea valmiiksi, kun tunti jo alkoi ja kaikki muut oli siellä 🙈😆
Kyllä todellisuus heijastuu unissa. Nuo nuoruuden lentouneni olivat onnelliselta, vapautuneelta ajalta, jolloin ei ollut esimerkiksi oman seksuaalisuuden kanssa minkäänlaisia ongelmia. Eksyminen autioon taloon unessa on varmaan vaan päivän aikana koetun ahdistuksen siirtyminen unimaailmaan. Viime yönä näin taas saman painajaisen. Johtunee siitä, että tunnepuolella nyt vaikeaa. Tuntuu oikeasti ihan fyysisenä rintakipuna ja koko ajan pala kurkussa ja itkettää. Mulla on silmätkin punaisena , valehtelin miehelle että silmätulehdus mutta oikeasti jouduin eilenkin pitämään töissä taukoja, kun ääni itkuinen