Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudot unet

Kv
02.06.2021 |

No niin tätä ketjua on kaivattu pitkään minä aloitan, kerran lapsena näin unen jonka vieläkin muistan minä näin unta että heräsin yöllä vessahätään menin vessaan mutta talo oli muuttunut ihan kamalaksi sokkeloiksi kun palasin vessasta lankakerä vieri minua kohti sitten heräsin

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unta että tohtori Now kuittaili vatsamakkaroistani.

Vierailija
2/28 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oudoin uni oli teininä, kun näin unta että:

Olin mummon ja papan mökillä ja jossakin vaiheessa lähdin jonnekkin asioille ja olin edelleen saman järven rannalla, mutta eri puolella missä isovanhempieni mökki on.

Sitten järvestä nousi kraken (jättimäinen mustekala hirviö). Se lähestyi sitä mökkiä ja yhtäkkiä oma perspektiivini lensi koko järven yli jonnekin kaupunkiin. Se kraken hyökkäsi sinne kaupunkiin ja pisti kerrostaloja nurin lonkeroillaan ja mä juoksin siellä sokkeloisesti kerrostalojen seiniä pitkin. Sitten sitä juoksua kesken kaiken heräsin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen niitä joka yö. Kiitos lääkityksen.

Vierailija
4/28 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin mummon ja papan mökillä ja jossakin vaiheessa lähdin jonnekkin asioille ja olin edelleen saman järven rannalla, mutta eri puolella missä isovanhempieni mökki on.

Sitten järvestä nousi kraken (jättimäinen mustekala hirviö). Se lähestyi sitä mökkiä ja yhtäkkiä oma perspektiivini lensi koko järven yli jonnekin kaupunkiin. Se kraken hyökkäsi sinne kaupunkiin ja pisti kerrostaloja nurin lonkeroillaan ja mä juoksin siellä sokkeloisesti kerrostalojen seiniä pitkin. Sitten sitä juoksua kesken kaiken heräsin.

Satunpahan tietämään hieman, että merten syvyyksissä on yllättäviä asioita.....

Vierailija
5/28 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satunpahan tietämään hieman, että merten syvyyksissä on yllättäviä asioita.....

Saattaapi olla, että uneni on tullut tietämistäsi asioista, josta vihjaat :)

Vierailija
6/28 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin joskus unta, että olin matkalla koulusta kotiin skootterilla talvella ja salibandy maila oli mukana riesana. Se maila oli hyvin epämukavasti kainalossani ja jossakin vaiheessa menetin skootterin hallinnan. Ajoin jonkin aidan läpi ja taju meni. Herättyäni olin sairaalan lattialla ja vanhempani olivat edessäni. He olivat siinä muumipappana ja muumimammana. Sitten kun näin itseni niin näin itseni muumipeikkona.

Olin kauhuissani ja kauhun tunteeseen heräsin.

Tosi uni on, vaikka keksityltä kuulostaakin.

Olin tosi hämmentynyt herättyäni.

Vierailija
7/28 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudoimmat unet pienenä oli kun putosi unessa tai huomasi yhtäkkiä voivansa lentää.

Jälkimmäisiä olisi kiva nähdä vielä vanhempanakin, mutta en muista niitä enää varhaisteinivuosien jälkeen nähneeni,

Vierailija
8/28 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudoimmat unet pienenä oli kun putosi unessa tai huomasi yhtäkkiä voivansa lentää.

Jälkimmäisiä olisi kiva nähdä vielä vanhempanakin, mutta en muista niitä enää varhaisteinivuosien jälkeen nähneeni,

Pari viikkoo kun ryyppää putkeen ei tartte edes mitään kaatokännejä vetää niin voin taata kaikenmaailman lentounet sun muut kahjot unet ihan kuin olisit toisessa maailmassa. ja kun heräät arkikin tuntuu vähän siedettävämmältä. Ensimmäisenä ns selvänä päivänä. Riippuen miten olet syönyt ja mihin aikaan menny nukkuu.

Vierailija
9/28 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on semmoisia kausia, että näen joka yö unia, jotka muistan aamulla. Siis tyyliin 2kk putkeen joka ikinen yö, ja sitten ne loppuu. Muistan vieläkin joitain lapsuuteni unia. Pyöräilin, ja naapurin poika tuli vastaan kolmen koiran kanssa. Ne hyökkäsi minun kimppuun ja söi pyörän renkaat, enkä voinut paeta. Olen nähnyt tän saman unen useamman kerran.

Vierailija
10/28 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun painajais unet on sellaisia, joissa eläimet jahtaa minua tai hääräävät ihan ihollani.

Mistäköhän nämäkin unet kertoo?

Eläin fobiastako?

Vierailija
11/28 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana näin tosi usein unia, joissa lensin pitkiäkin matkoja. Loikin alas korkeista paikoista ja liitelin pois.  Toinen vakiouni oli pakouni, siinä painajaisessa juoksin pakoon jokeen ja sukelsin nopsaan myötävirtaan . Lopussa hukuin. Eksyksissä autiossa hotellissa olen ollut monesti ja joku vaarallinen jahdannut minua. Oven takaa oli aina toinen ovi. Joskus löysin salaoven ja pienen huoneen, jonka sisäänkäynti oli naamioitu ja pääsin sinne turvaan

Vierailija
12/28 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen usein unia, joissa vessat on tosi kauheassa kunnossa, pahempia kuin likaisimmat bajamajat. Viime yönä unessa pöntön ympäristö ja reunat oli täynnä jotain ällöttäviä kasveja. Päätin kurkata pönttöön, vaikka ajattelin, että se on varmasti tukossa ja täynnä. Niinhän se oli ja sielläkin kasvoi jotain. Pöntön kansi oli puinen ja laho ja hajosi käteeni. Vessakopin ympäristö oli kuitenkin siisti ja ihmiset jonottivat vessaan.

Vierailija
13/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin että landella naapuri oli vetäissyt tontilleen ison asvalttikentän aivan kiinni tontinrajaan ja rälläsi siinä bensamoottorilla varustetulla potkulaudalla. Sitten siihen tontinrajalle olikin ilmestynyt junarata jossa paahtoi pikajunia eestaas. Lähdin seuraamaan raiteita ja pääsin lopulta riihimäelle ja sen kaduille joissa jokaisessa risteyksessä oli tuolin päällä pitsauuni. Palloilin katuja pitkin aikani ja yritin löytää tieni takaisin mökille ja heräsin. Riihimäki ei todellisuudessa edes ollut siinä suunnassa. Mökkinaapuri kyllä möykkää aina kun ovat siellä.

Mene tiedä..

Vierailija
14/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessa unet liittyy jotenkin sellaiseen henkiseen puhdistukseen, pitäisi luopua vanhasta ja aloittaa uusi elämä.. lankakerä voisi osoittaa suuntaa tälle prosessille..

Vierailija
15/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nään tosi usein sellaisia unia, että asun yksin jossain todella rähjäisessä ja pienessä yksiössä, ja olen aina tosi yksinäinen niissä unissa. Ei perhettä, ei ystäviä. Asunnot ovat joka unessa erilaisia mutta kaikkia yhdistää se niiden ahdistavuus, huonokuntoisuus ja pienuus. Joskus olen ulkomailla lasisessa yksiössä missä kaikki näkevät minut, mutta olen silti yksin. En tiedä, mistä nämä unet kertoo. Olen ollut parisuhteessa 10v ja meillä on iso asunto. Meillä oli muutama vuosi sitten todella vaikea kausi, ja olimme vähällä erota, luulen, että unet liittyvät joihinkin käsittelemöttömiin traumoihin tai yksi jäämisen pelkoon.

Vierailija
16/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus toistuvasti nähnyt unia, joissa juoksen suunnilleen matalaliitoa, lennän pitkiä matkoja ilmassa ja vain välillä potkaisen maasta lisää vauhtia :D Joskus leijun suunnilleen paikallanikin ilmassa jalat jotenkin koukussa, en mitenkään korkealla, mutta n. puolen metrin - metrin korkeudella maasta. Unessa tuntuma on kuin samanvarauksiset magneetit, jotka hylkii toisiaan, ikäänkuin siis että maanvetovoima hylkisikin minua, jonka varassa pysyn ilmassa :D

Eikös ne Japanilaiset luotijunatkin kulje radan pinnasta vähän irti ilmassa magnetismin keinoin?

Vierailija
17/28 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri heräsin päikkäreiltä ja piti ihan kaivaa joku unikeskustelu esille.

Näen ihan valtavasti unia. Stressaantuneena tai kun elämässä tapahtuu muuten vain paljon asioita, näen eniten unia. Tai siis muistan niitä silloin enemmän. Nyt uupuneena ja masentuneena, hoitoa saavana ja sairauslomalla asioita työstävänä olen nähnyt hyvin sekalaisia ja sekopäisiä unia esim. töistä, parisuhteesta ja lapsuudesta. Osa ollut ahdistavia, osa ei. Mutta niitä on ollut PALJON.

Äsken näin unta, jossa olin lapsuuden mummolassani. Se näytti ihan eriltä mutta oli mummolani. Isovanhempani, sedät, tädit, serkkuni, koirani, puolisoni ja lapseni (jota mulla ei ole) olivat unessa. Isovanhemmat olivat nuoria. Mukana oli myös toinen seurustelukumppanini, joka oli samaa sukupuolta kuin minä ja täysin vieras naama. Jostain syystä mulla oli salasuhde hänen kanssaan, josta en tosin ollut unessa kovin innostunut ja olin lopettamassa suhteen. Hän oli hetkeä aiemmin jossain bileissä ollessamme pussaillut kaikkien kanssa enkä minä suodattanut sitä, koska en itse ruukannut (en unessa enkä kyllä tosielämässäkään) puuhastella mitään muiden kanssa, jos seurustelin. Silti tämä oli salasuhde :DDD Seuraavassa hetkessä olin jo muhinoimassa puolisoni kanssa. Nuorentunut ukkini tuli sanomaan, että menkäähän jo nukkumaan. Menin suihkuun ja petasin pedin salapuoliskolleni ja yhtäkkiä heräsin aamuun, siis unessa heräsin. Kello oli 9.30. Olin suihkussa eli siis unessa nukuin suihkussa koki yön ja jatkoin suihkuni loppuun herättyäni.

Uni tuntui hyvin sekavalta. Lapsi ahdisti siinä kyllä, en ole koskaan halunnut lapsia. Sukulaiset olivat töykeitä, mitä he ovat kyllä joskus oikeastikin joillekin mutta mulle ei. Muhinointikohtausta olisin voinut jatkaa pidemmällekin, se oli oikein mieluisa osa... :) Inhon tunteet salarakasta kohtaan taas olivat hyvin selkeitä.

Vierailija
18/28 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, ehkä 1988, kun en ollut vielä ihan ajokortti-iässä, näin unen, missä ajoin valkoisella 300-sarjan Bemarilla Lahdessa Karjalankatu pitkin kohti keskustaa. Vauhtia oli 177 km/h, kun tulin silloisen Centrum tavaratalon edustalle. Pysähdyin sitten Aleksanterinkadun ja Vesijärvenkatu risteyksen punaisiin valoihin.

Vierailija
19/28 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus toistuvasti nähnyt unia, joissa juoksen suunnilleen matalaliitoa, lennän pitkiä matkoja ilmassa ja vain välillä potkaisen maasta lisää vauhtia :D Joskus leijun suunnilleen paikallanikin ilmassa jalat jotenkin koukussa, en mitenkään korkealla, mutta n. puolen metrin - metrin korkeudella maasta. Unessa tuntuma on kuin samanvarauksiset magneetit, jotka hylkii toisiaan, ikäänkuin siis että maanvetovoima hylkisikin minua, jonka varassa pysyn ilmassa :D

Eikös ne Japanilaiset luotijunatkin kulje radan pinnasta vähän irti ilmassa magnetismin keinoin?

Ne on niitä Maglev-junia, joiden toiminta perustuu magneettilevitaatioon.

Vierailija
20/28 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita vanhoja unia on turha enää miettiä, jos niillä on joku merkitys ollut se on jo mennyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä