IL: Marin ateriaedustaan: ”On kohtuullista, että pääministeri saa avun ja tuen arkeensa”
Moni kahta työtä perheensä elättämiseksi tekevä yksinhuoltaja odottaisi varmaan samanlaista kohtuullisuutta arkeensa. Miehensä ilmeisesti makoilee illat sohvalla?
Kommentit (3679)
Oli kyllä uskomattoman röyhkeä kommentti Marinilta! En ole aiemmin jaksanut ottaa kierroksia tästä aamiaisgatesta, kun siinä on vaikuttanut olevan kyse enemmänkin virkamiesten mokailuista, mutta nyt suutuin. Miksi ihmeessä Marin katsoo, että hänen ja hänen perheensä pitäisi saada ilmaiset ruoat VALTION VAROILLA, jos ruokailut eivät liity mitenkään pääministerin tehtävän hoitamiseen? Törkeää! On kyllä Sannalla noussut ihan kunnolla hattuun 😡
Vierailija kirjoitti:
Puolustelihan Halla-ahokin tuota tänään IL:n kuntavaalitentissä.
Taitaa olla Jussilla hillotolpat mielessä itsellään...
No mitä sitten? Meinaatko että täällä keskustelevat on persuja?
"Mieluummin käytän aikani maan asioiden hoitamiseen kuin ruokakuittien setvimiseen"
No antas ne kuitit, sillähän asia olis selvä.
Mut tietää tuhlanneensa enemmän kuin olis suotavaa, siksi jatkaa salailua.
Nyt ymmärrän miksi Marinille aina varataan valmisteluaikaa ja miksi muut kirjoittaa sen puheet.
Sehän puhuu ihan läpiä päähänsä.
Tämä höpinä on jo samaa tasoa kuin kuuluisa ”syököön leivoksia” -lausahdus.
Jos pääministeri ei selviä ilman 12 miljoonan avustajakaartia, miestä, äitiä ja äitin kaveria, täyttä ylöspitoa ja ruokapalvelua arjestaan niin haluan vaihtaa hänet kykenevämpään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myrsky vesilasissa koko juttu. Kun Marin on astunut virkaansa, hänelle on sanottu että siihen kuuluu ateriaetu. Marin on sanonut että ok. Sen jälkeen hän on tehnyt työtä vuorotta ja hoitanut mm. koronan, kehysriihet yms. sellaisia asioita joita ei ihan kuka tahansa pysty tai osaa. Hän johtaa tätä maata joten on aivan kohtuullista että hän saa jotain aamiaistarvikkeita ja kylmiä ruokia kotiinsa. Ei taida kaupatkaan olla enää auki kun hänen työpäivänsä vasta päättyy.
Marin on kuiitenkin usein kertonut siivoavansa itse, ei käytä palveluita tähän. Hän myös meikkaa ja kampaa itse itsenä eikä käytä tähän kenenkään verorahoja eikä hänellä todellakaan ole mitään botoxeja, ilmerypyt ovat syventyneet kaiken tämän turhan kohun aikana.
Miten tämä ateriaetu nyt niin kauheasti eroaa esim. työntekijöiden lounasseteleistä. Ok työntekijät maksavat ne mutta saavat silti ne edulliseti. Ja kuka teistä kieltäytyisi täyttä päivää painaessa siitä että saa jotain ruokia kotiinsa. Ei kukaan. Varsinkaan jos johtaisitte Suomea.
Kyllä suomalaiset ovat pikkumaista kansaa, ei voi muuta sanoa. Ääni lähtee Marinille!
Tämä.
Lounasseteleistä tämä eroaa siten, että lounasseteli on kalleimmillaan 10,90€. Ja on verotettava etu. Eli 830€ kuukaudessa enemmän. Marinin tuloilla verotettavan tulon pitäisi olla 30 000 euroa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Myrsky vesilasissa koko juttu. Kun Marin on astunut virkaansa, hänelle on sanottu että siihen kuuluu ateriaetu. Marin on sanonut että ok. Sen jälkeen hän on tehnyt työtä vuorotta ja hoitanut mm. koronan, kehysriihet yms. sellaisia asioita joita ei ihan kuka tahansa pysty tai osaa. Hän johtaa tätä maata joten on aivan kohtuullista että hän saa jotain aamiaistarvikkeita ja kylmiä ruokia kotiinsa. Ei taida kaupatkaan olla enää auki kun hänen työpäivänsä vasta päättyy.
Marin on kuiitenkin usein kertonut siivoavansa itse, ei käytä palveluita tähän. Hän myös meikkaa ja kampaa itse itsenä eikä käytä tähän kenenkään verorahoja eikä hänellä todellakaan ole mitään botoxeja, ilmerypyt ovat syventyneet kaiken tämän turhan kohun aikana.
Miten tämä ateriaetu nyt niin kauheasti eroaa esim. työntekijöiden lounasseteleistä. Ok työntekijät maksavat ne mutta saavat silti ne edulliseti. Ja kuka teistä kieltäytyisi täyttä päivää painaessa siitä että saa jotain ruokia kotiinsa. Ei kukaan. Varsinkaan jos johtaisitte Suomea.
Kyllä suomalaiset ovat pikkumaista kansaa, ei voi muuta sanoa. Ääni lähtee Marinille!
Kukaan ei vaadi, että pääministeri kävisi itse kaupassa. Hänellä on samassa taloudessa asuva puolisokin, ja lisäksi nykyään ruokaostokset voi tehdä netissä muutamalla klikkauksella.
Kenellekään tuskin olisi ongelma, jos Kesärantaan toimitettaisiin kuukausittain pari kahvipakettia ja jokunen sämpylä ja pussipuuro, mutta NYT ON KYSE USEAMMAN KUIN YHDEN HENGEN SÄÄNNÖLLISISTÄ ATERIOISTA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotteko vielä, miksei se mies voi hoitaa ostoksia ja kokata?????
Olisiko hänelläkin työ?
Nettitilauksen tekeminen vie viisi minuuttia ja tilauksen saa kotiin.
Mekin on kyetty siihen.
Terveisin kaksi yrittäjää
Sinulla on etu yrittäjänä kuvitteellinen sama ateriaetu kuin Marinilla mutta maksat mielummin itse ja teet vielä töitä sen eteen ja keskeytät tehtävän työsi myös sen takia vai? Onneksi tuolla viisaudella ei ole pääministerimme valjastettu.
Missään kohtaa muuten ei ole annettu pääministerille valtuuksia maksattaa mitä tahansa omia kulujaan verovaroista. Siitä tässä on kyse vaikka se teille demareille näyttää olevan täysin uusi käsite.
Tehkööt pääministeri lakimuutoksen jossa sanotaan että maksetaan pääministerin ruoat verovaroista ja perheen + vierailevien kavereiden etc. jos niin halutaan. Sillähän tää selkiäisi. Niin ja verottomana.
Anteeksi, mutta miksi sinä mielummin maksaisit palvelusta joka varattu sinulle ilmaiseksi. Keskeyttäisit tärkeän työsi jonka takia etu sinulle on myönnetty ja tekisit tarpeetonta työtä, jotta saisit maksaa asiasta, joka on sinulle jo hoidettu viran puolesta. Kysyn tätä nyt uudestaan kun et vastannut. Onnekesi meidän pääministerimme ei tarvitse paeta selkeitä kysymyksiä noin kuin sinä ja onneksi pääministerimme ei ole noin tyhmä että hoitaisi asiat tarpeettomasti itse kun viran puolesta ne on juuri siksi hoidettu, ettei niitä tarvitse miettiä.
Miksi te maksaisitte asioista joita teiltä ei haluta tai odoteta maksavan eikä hoitavan? Miksi ette ottaisi vastaan jotain jota odotetaan. Vastauksia kiitos?
Pidin hänestä viime vuoden keväällä ja olin tyytyväinen, että meillä on nuori nainen pääministerinä. Nyt hänestä on paljastunut niin ylimielisiä piirteitä, ikäviä kommentteja, epämääräistä touhuilua ja vastuun vierittämistä muiden niskoille, että en tykkää enää. Eroaisi pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei vaadi, että pääministeri kävisi itse kaupassa. Hänellä on samassa taloudessa asuva puolisokin, ja lisäksi nykyään ruokaostokset voi tehdä netissä muutamalla klikkauksella.
Kenellekään tuskin olisi ongelma, jos Kesärantaan toimitettaisiin kuukausittain pari kahvipakettia ja jokunen sämpylä ja pussipuuro, mutta NYT ON KYSE USEAMMAN KUIN YHDEN HENGEN SÄÄNNÖLLISISTÄ ATERIOISTA.
NYT on kuule kysymys tärkeän viran hoitamisesta eikä sosialituista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin vetosi iltalehden haastattelelussa huhtikuun 1400 eur (kylmäruuat) + 300 eur aamiaistarvikkeet =1700 eur. Siihen, että "tyttäreni ei ollut päiväkodissa".
Ei siinä kauaa mennyt kun jo tyttärensä syömiset nosti esille... nyt meni mulla maku Mariniin.
Ei omaa lasta vedetä tuollaisen kohun keskelle ikään kuin puolustukseksi. Se ei vaan käy. Tytär on täysin syytön vanhempiensa touhuihin.Tytär on syyllinen.
Joku kai tyttären kanssa oli päivät. Oishan se kauheaa, että tämä joku poikkeaisi kaupassa vaikka lapsen kanssa ja hakisi ja tekisi ruokaa. Syöttää nyt tuollaisia einesmaksalaatikoita päivästä toiseen.
Ei tarvitse syöttää einesmaksalaatikkoa. Helsinkiläiset huippuravintolatkin tarjoavat aterioita, joita voi sitten kotona lämmittää. Esim jouluateriat, äitienpäiväateriat, vappulounaat ovat olleet korona-aikana todella suosittuja ja ne maksavat hinnat heiluvat 50-100 euron välillä. Se on hyvin kaukana einesmaksalaatikosta.
Mutta se on kyllä todella outoa Marin katsoo lapsensa, miehensä ym perheen yksityisten tuttujen ruokkimisen kuuluvan veronmaksajille. Hyvin kuvaavaa tässä on tyypillinen äärivasemmistolaisen demarin ajattelu, että edes verot eivät kuulu heidän maksettavakseen ja että valtion varoja voi käytellä miten törkeän huolettomasti tahansa omiin tarkoituksiinsa ja omaksi edukseen. Jokaisen tulee tämä asia muistaa äänestyskopissa. Suutaan pieksävät demarit ovat juuri niitä pahimpia verojen pakoilijoita ja ahneimpia ihmisiä, jotka härskisti projisoivat omaa likaisuuttaan muihin, kunnollisiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Lounasseteleistä tämä eroaa siten, että lounasseteli on kalleimmillaan 10,90€. Ja on verotettava etu. Eli 830€ kuukaudessa enemmän. Marinin tuloilla verotettavan tulon pitäisi olla 30 000 euroa enemmän.
10 euron lounaasta työnantaja maksaa tyypillisesti 2.50 eur ja työntekijä itse 7.50 eur.
Eli etu noin 20x2.50 eur = 50 eur/kk.
monet kaupat ovat nykyisin auki 24/7.
siinä missä tavan ihminen osaa tilata ruokansa nettikaupasta ja toimituksen kotiin, voisi olettaa, että myös pääministeri kykenisi samaan (etenkin, kun on ollut itse kaupassa töissä...)
sinällään on ihan sama maksaako valtio pääministerin aamiaiset, mutta salailu on väärin kaikilla mahdollisilla tavoilla, etenkin kun tunnutaan aina salailevan tietyntyyppisiä asioita, sellaisia, joista voisi tulla potentiaalista mainehaittaa puolueelle.
diagnoosi: korruptio
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NYT on kuule kysymys tärkeän viran hoitamisesta eikä sosialituista.
Nyt on kyse siitä, että jäätiin kiinni housut kintuissa ja sitten itketään, että se on kaikkien muiden syytä paitsi minun.
Vierailija kirjoitti:
Marinhan maksaa verojakin jo palkastaan vaikka kuinka paljon. Kannattaa nyt tämäkin huomioida.
Myös suurituloinen on velvollinen maksamaan verot kaikista veronalaisista eduista. Paitsi demareiden mielestä ei demarit.
Edes hitunen nöyryyttä olisi nyt paikallaan, mutta eipä Sanna näköjään kykene siihen.
Helsingissä on paljon kauppoja, jotka on auki yötä päivää. Lähin on Kaaren Prisma. Sinne on vartti Kesärannasta.
Sieltä voi myös tilata ruoan kotiinkuljetuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So what? Aika pieni raha joku 850 egeä kuussa. Aivan nakkirahoja. Vai pitäisi Marinin vielä alkaa tehdä netistä ruokatilauksia kun hän palaa hommistaan ehkä joskus keskiyöllä. Voi hyvät hyssykät. Ja miksi hän patistelisi miestään kaupoilla kun hänelle kuuluu pääministerin virkaan kuuluva ateriaetu. Mikä on täysin hyväksyttävää kun tekee sellasita hommaa johon kukaan tällä palstalla ei kykenisi.
Tämä ateriakäytäntö on ollut jo muidenkin pääministerien aikana joten miksi ihmeessä Marin olisi käyttänyt aikaansa ja energiaansa sen muuttamiseen kun on esim. yksi koronakin hoidettavan. Totta kai hän haluaa käyttää aikaansa vain tärkeisiin tehtäviin.
En ymmärrä miksi tätä naista arvostellaan näin mitöttömästä jutusta. Joka ei ole hänen keksintönsä.
Kenellekään tuskin olisi ongelma, jos Kesärantaan toimitettaisiin kuukausittain pari kahvipakettia ja jokunen sämpylä ja pussipuuro, mutta NYT ON KYSE USEAMMAN KUIN YHDEN HENGEN SÄÄNNÖLLISISTÄ ATERIOISTA.[/quote]
NYT on kuule kysymys tärkeän viran hoitamisesta eikä sosialituista.[/quote]
Kun minä olin nuori, presidenteillä ja pääministreillä oli viran puolesta palveluskuntaa, joka hoiti arjen ylläpitotoimintaa. Jos Kekkonen, Suksela, Paasikivi ja Virolainen olisivat käyttäneet aikansa puuron keittoon, olisimme pian olleet osa Neuvostoliittoa.
Meillä on laajemminkin ongelmana, että asiantuntijoiden aika menee töissä jotka kuuluisivat avustavalle ehnkilökunnalle. Järki käteen ja Marinille valtion puolesta kotiapulaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotteko vielä, miksei se mies voi hoitaa ostoksia ja kokata?????
Olisiko hänelläkin työ?
Nettitilauksen tekeminen vie viisi minuuttia ja tilauksen saa kotiin.
Mekin on kyetty siihen.
Terveisin kaksi yrittäjää
Sinulla on etu yrittäjänä kuvitteellinen sama ateriaetu kuin Marinilla mutta maksat mielummin itse ja teet vielä töitä sen eteen ja keskeytät tehtävän työsi myös sen takia vai? Onneksi tuolla viisaudella ei ole pääministerimme valjastettu.
Missään kohtaa muuten ei ole annettu pääministerille valtuuksia maksattaa mitä tahansa omia kulujaan verovaroista. Siitä tässä on kyse vaikka se teille demareille näyttää olevan täysin uusi käsite.
Tehkööt pääministeri lakimuutoksen jossa sanotaan että maksetaan pääministerin ruoat verovaroista ja perheen + vierailevien kavereiden etc. jos niin halutaan. Sillähän tää selkiäisi. Niin ja verottomana.
Anteeksi, mutta miksi sinä mielummin maksaisit palvelusta joka varattu sinulle ilmaiseksi. Keskeyttäisit tärkeän työsi jonka takia etu sinulle on myönnetty ja tekisit tarpeetonta työtä, jotta saisit maksaa asiasta, joka on sinulle jo hoidettu viran puolesta. Kysyn tätä nyt uudestaan kun et vastannut. Onnekesi meidän pääministerimme ei tarvitse paeta selkeitä kysymyksiä noin kuin sinä ja onneksi pääministerimme ei ole noin tyhmä että hoitaisi asiat tarpeettomasti itse kun viran puolesta ne on juuri siksi hoidettu, ettei niitä tarvitse miettiä.
Miksi te maksaisitte asioista joita teiltä ei haluta tai odoteta maksavan eikä hoitavan? Miksi ette ottaisi vastaan jotain jota odotetaan. Vastauksia kiitos?
Eikö teille opetettu koulussa mitään moraalista tai etiikasta?
Lisäksi viisaammat poliitikot (kuin sanna) on tajunneet olla vetämättä tuota etuutta maksimimääriä koska nuo on tajunneet että siitä tulee sanomista jossain kohtaa. Tämä jopa ennen kuin selvisi että verottaja ei ole asiasta ihan samaa mieltä kuin joku takavuosien vnk:n päättäjä joka tuon alkuperäisen edun on paperille kirjannut.
Miksi te maksaisitte jostain joka teille on vartavasten hoidettu ilmaiseksi ja oletetaan että käytätte sitä, ettekö pöllöile omianne?