IL: Marin ateriaedustaan: ”On kohtuullista, että pääministeri saa avun ja tuen arkeensa”
Moni kahta työtä perheensä elättämiseksi tekevä yksinhuoltaja odottaisi varmaan samanlaista kohtuullisuutta arkeensa. Miehensä ilmeisesti makoilee illat sohvalla?
Kommentit (3679)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotteko vielä, miksei se mies voi hoitaa ostoksia ja kokata?????
Olisiko hänelläkin työ?
Miksei hän siis voi hankkia palkallaan perheelleen tarvittavia palveluita? Niin me muutkin työssäkäyvät tehdään.
No varmaakin siksi, että työnantaja on ne palvelut tarjonnut! :D Väitätkö, että sinä maksaisit tuollaiset palvelut itse, jos työnantaja kertoo, että kaikki maksetaan?
Kyllä mä siinä tilanteessa maksaisin, jos olisin julistanut kuinka ahneita pskoja veropakolaiset sun muut suhmuroitsijat on vaikka nämäkin on toimineet täysin lain puitteissa.
Ainakin siis, jos haluaisin jatkossakin olla vakavasti otettava poliitikko.
Edellisessä työpaikassani sain ruoan työnantajan puolesta. Ei tullut mieleenikään kieltäytyä valmiista noutopöydästä ollakseni jotenkin jalompi ihminen. Tai ryhtyä itse pilkkomaan siellä lounaslinjastolla lounastauollani salaattitarvikkeita. Mutta minähän olenkin tällainen ahne paska, kun kehtasin ottaa valmista ruokaa ja vielä työnantajan piikkiin.
Mitä tarkoitat veropakolaisilla, jotka ovat toimineet lain puitteissa?
Veitkö päivittäin lounaslinjastolta ilmaiset annokset myös kotiin perheellesi?
En, mutta jos työnantaja olisi sanonut, että hän maksaa senkin ja myös muut asiaan liittyvät palvelut, totta helkkarissa olisin ottanut ne vastaan.
Entäs sinä?
Mistä mummeleista tässä nyt puhutaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko hänelläkin työ?
Miksei hän siis voi hankkia palkallaan perheelleen tarvittavia palveluita? Niin me muutkin työssäkäyvät tehdään.
No varmaakin siksi, että työnantaja on ne palvelut tarjonnut! :D Väitätkö, että sinä maksaisit tuollaiset palvelut itse, jos työnantaja kertoo, että kaikki maksetaan?
Kyllä mä siinä tilanteessa maksaisin, jos olisin julistanut kuinka ahneita pskoja veropakolaiset sun muut suhmuroitsijat on vaikka nämäkin on toimineet täysin lain puitteissa.
Edellisessä työpaikassani sain ruoan työnantajan puolesta. Ei tullut mieleenikään kieltäytyä valmiista noutopöydästä ollakseni jotenkin jalompi ihminen. Tai ryhtyä itse pilkkomaan siellä lounaslinjastolla lounastauollani salaattitarvikkeita. Mutta minähän olenkin tällainen ahne paska, kun kehtasin ottaa valmista ruokaa ja vielä työnantajan piikkiin.
En, mutta jos työnantaja olisi sanonut, että hän maksaa senkin ja myös muut asiaan liittyvät palvelut, totta helkkarissa olisin ottanut ne vastaan.
Entäs sinä?
Missäs tarkalleen ottaen se Marinin työnantaja on sanonut että maksaa lapsen, puolison, äidin, äidin kaverin ja sukulaisten kaikki ruuat?
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti täällä ihmiset vertaavat peruspertin tai -pirkon työtä pääministerin työhön? Että yksinhuoltajan paineet ovat arjessa samat kuin pääministerin? Huh huh.
Pääministerin palkka on suhteutettuna työn vaativuuteen. Suomalaisen keskipalkka on 2300 €. Pääministerin palkka on kahdeksan kertaa tuo. Uskotko, että pääministerin työ on kahdeksan kertaa vaativampaa, kuin vaikka lähihoitajan työ?
Vierailija kirjoitti:
En äänestä koska posti on onnistunut hukkaamaan vaaliläpykän. Ei kolahtanut postiluukusta ei. Oikestaan ihan ykslysti.
Ei sitä tarvitse ennakkoäänestyksessä vaan ainoastaan silloin virallisena vaalipäivänä. Tai itseasiassa ei vissiin silloinkaan, mutta silloin pitää osata mennä sinne oikeaan, nimettyyn äänestyspaikkaansa äänestämään eikä mikään muu paikka käy.
Ennakkoon sen sijaan voi äänestää ihan missä vaan ennakkoäänestyspaikassa vaikka naapurikunnassakin. Henkkarit vaan mukaan.
Pakko ei ole tietenkään kenenkään äänestää mutta kerroin siksi, ettet nyt vain postin tunaroinnin takia jätä äänestämättä vaikka tahtoisit äänestysoikeuttasi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antakaas kun arvaan: joku vanha setämies (tai useamman setämiehen muodostama "komitea" tai "lautakunta") päätti, että pääministereille tarjotaan ateriaetu? Ja tuo päätös oli tehty kauan ennen kuin Sanna Marin nimitettiin pääministeriksi.
Huvittavaa nähdä, miten kansa raivoaa naispääministerille siitä, että miespoliitikot ovat tehneet paskoja päätöksiä 50 vuotta putkeen.
Kellään ei 50 vuoteen juolahtanut mieleen, että etua voisi noin härskisti käyttää. Eikä kukaan käyttänytkään.
Juuri näin. Kohtuulliset aamupalatarvikkeet tarkoittaa tilannetta, jossa pääministeri on vaikka joutunut jäämään pitkittyneiden neuvottelujen jälkeen virkasunnolle yöksi. Ei sitä, että vakituisesti virka-asunnossa asuva päämisteri maksattaa koko perheensä ruokakuluja veronmaksajilla.
Verottaja kanta on myös, että ateriaetu on verotettavaa tuloa, joten Marinin olisi se pitänyt ilmoittaa veroilmoituksessaan.
Vierailija kirjoitti:
Marin vetosi iltalehden haastattelelussa huhtikuun 1400 eur (kylmäruuat) + 300 eur aamiaistarvikkeet =1700 eur. Siihen, että "tyttäreni ei ollut päiväkodissa".
Ei siinä kauaa mennyt kun jo tyttärensä syömiset nosti esille... nyt meni mulla maku Mariniin.
Ei omaa lasta vedetä tuollaisen kohun keskelle ikään kuin puolustukseksi. Se ei vaan käy. Tytär on täysin syytön vanhempiensa touhuihin.
Kyse vain yhdestä kuukaudesta.
Keskimäärin kulut olleet 850e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Marin vetosi iltalehden haastattelelussa huhtikuun 1400 eur (kylmäruuat) + 300 eur aamiaistarvikkeet =1700 eur. Siihen, että "tyttäreni ei ollut päiväkodissa".
Ei siinä kauaa mennyt kun jo tyttärensä syömiset nosti esille... nyt meni mulla maku Mariniin.
Ei omaa lasta vedetä tuollaisen kohun keskelle ikään kuin puolustukseksi. Se ei vaan käy. Tytär on täysin syytön vanhempiensa touhuihin.
Miten voi olla mahdollista, että kaksi aikuista ja päiväkoti-ikäinen lapsi käyttävät ruokaan pienituloisen kuukausipalkan verran ja pitävät sitä kohtuullisena?
Vierailija kirjoitti:
Yksi painaa niska limassa 16 tuntia päivässä töitä Suomen eteen ja sitten kehdataan kitistä yhdestä naurettavast ateriaedusta. Aivan luokaton näytelmä. Iltalehdeltä totaalinen pohjanoteeraus.
Se nauretta summa on monelle koko kuukauden tulot, jolla on selvittävä. Monelle eläkeläiselle. Sen lisäksi on anottava nöyränä toimeentulotukea, että pärjäisi. Ei ihan pikku asia eikä millään muotoa naurettava. Tässä kohussa ei kannata ajatella itseään ja postiaan vaan puoluettaan. Miltä työväenpuolue ja pienen ihmisen asialla oleva puolue näyttäytyy nyt ulospäin.
Prismassa ei ehdi jonottamaan, mutta Marinilla on kuitenkin aikaa istua Tampereen kunnanvaltuustossa, kun kerta on ehdokkaana?
Vierailija kirjoitti:
Tytär on syyllinen.
Joku kai tyttären kanssa oli päivät. Oishan se kauheaa, että tämä joku poikkeaisi kaupassa vaikka lapsen kanssa ja hakisi ja tekisi ruokaa. Syöttää nyt tuollaisia einesmaksalaatikoita päivästä toiseen.
Jos otat palkan ruokana ei se verottomiksi muutu
Ja niin kuin Marin olisi poikkeus. Suomessa on satoja tuhansia jotka tekee pitkää päivää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antakaas kun arvaan: joku vanha setämies (tai useamman setämiehen muodostama "komitea" tai "lautakunta") päätti, että pääministereille tarjotaan ateriaetu? Ja tuo päätös oli tehty kauan ennen kuin Sanna Marin nimitettiin pääministeriksi.
Huvittavaa nähdä, miten kansa raivoaa naispääministerille siitä, että miespoliitikot ovat tehneet paskoja päätöksiä 50 vuotta putkeen.
Kellään ei 50 vuoteen juolahtanut mieleen, että etua voisi noin härskisti käyttää. Eikä kukaan käyttänytkään.
Juuri näin. Kohtuulliset aamupalatarvikkeet tarkoittaa tilannetta, jossa pääministeri on vaikka joutunut jäämään pitkittyneiden neuvottelujen jälkeen virkasunnolle yöksi. Ei sitä, että vakituisesti virka-asunnossa asuva päämisteri maksattaa koko perheensä ruokakuluja veronmaksajilla.
Verottaja kanta on myös, että ateriaetu on verotettavaa tuloa, joten Marinin olisi se pitänyt ilmoittaa veroilmoituksessaan.
tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko hänelläkin työ?
Nettitilauksen tekeminen vie viisi minuuttia ja tilauksen saa kotiin.
Mekin on kyetty siihen.
Terveisin kaksi yrittäjää
Sinulla on etu yrittäjänä kuvitteellinen sama ateriaetu kuin Marinilla mutta maksat mielummin itse ja teet vielä töitä sen eteen ja keskeytät tehtävän työsi myös sen takia vai? Onneksi tuolla viisaudella ei ole pääministerimme valjastettu.
Missään kohtaa muuten ei ole annettu pääministerille valtuuksia maksattaa mitä tahansa omia kulujaan verovaroista. Siitä tässä on kyse vaikka se teille demareille näyttää olevan täysin uusi käsite.
Tehkööt pääministeri lakimuutoksen jossa sanotaan että maksetaan pääministerin ruoat verovaroista ja perheen + vierailevien kavereiden etc. jos niin halutaan. Sillähän tää selkiäisi. Niin ja verottomana.
Anteeksi, mutta miksi sinä mielummin maksaisit palvelusta joka varattu sinulle ilmaiseksi. Keskeyttäisit tärkeän työsi jonka takia etu sinulle on myönnetty ja tekisit tarpeetonta työtä, jotta saisit maksaa asiasta, joka on sinulle jo hoidettu viran puolesta. Kysyn tätä nyt uudestaan kun et vastannut. Onnekesi meidän pääministerimme ei tarvitse paeta selkeitä kysymyksiä noin kuin sinä ja onneksi pääministerimme ei ole noin tyhmä että hoitaisi asiat tarpeettomasti itse kun viran puolesta ne on juuri siksi hoidettu, ettei niitä tarvitse miettiä.
En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta vastaan silti. Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että pääministeri käyttää palvelun. Käytänhän mä itsekin työnantajani tarjoaman lounasedun. Mutta mä en voi laittaa työnantajani (Marinin tapauksessa me veronmaksajat) piikkiin myös puolisoni, lasteni ja vanhempieni aamiaisia ja lounaita. Eikä mulla ole piikki auki työnantajani suhteen niin, että voisin syödä firman piikkiin yli tuhannella eurolla kuukaudessa. Se on tietty summa, mitä lounasetua on ja piste. Jos haluan syödä kalliimpia ruokia, maksan loput omasta pussistani. Ja ennenkuin joku nyt älähtää jotain tylmatkoista ja niihin liittyvistä eduista, niin olen ottanut perheenjäseniäni mukaan työmatkoille, mutta eivät he ole voineet syödä MUN työnantajani piikkiin vaan ainoastaan minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko hänelläkin työ?
Nettitilauksen tekeminen vie viisi minuuttia ja tilauksen saa kotiin.
Mekin on kyetty siihen.
Terveisin kaksi yrittäjää
Sinulla on etu yrittäjänä kuvitteellinen sama ateriaetu kuin Marinilla mutta maksat mielummin itse ja teet vielä töitä sen eteen ja keskeytät tehtävän työsi myös sen takia vai? Onneksi tuolla viisaudella ei ole pääministerimme valjastettu.
Missään kohtaa muuten ei ole annettu pääministerille valtuuksia maksattaa mitä tahansa omia kulujaan verovaroista. Siitä tässä on kyse vaikka se teille demareille näyttää olevan täysin uusi käsite.
Tehkööt pääministeri lakimuutoksen jossa sanotaan että maksetaan pääministerin ruoat verovaroista ja perheen + vierailevien kavereiden etc. jos niin halutaan. Sillähän tää selkiäisi. Niin ja verottomana.
Anteeksi, mutta miksi sinä mielummin maksaisit palvelusta joka varattu sinulle ilmaiseksi. Keskeyttäisit tärkeän työsi jonka takia etu sinulle on myönnetty ja tekisit tarpeetonta työtä, jotta saisit maksaa asiasta, joka on sinulle jo hoidettu viran puolesta. Kysyn tätä nyt uudestaan kun et vastannut. Onnekesi meidän pääministerimme ei tarvitse paeta selkeitä kysymyksiä noin kuin sinä ja onneksi pääministerimme ei ole noin tyhmä että hoitaisi asiat tarpeettomasti itse kun viran puolesta ne on juuri siksi hoidettu, ettei niitä tarvitse miettiä.
Onhan se joutunut tilaamaan ne catering-ruuatkin. Sama aika olisi mennyt kun olisi omaan piikkiin tilannut kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko hänelläkin työ?
Ai niin työssäkäyvät ihmiset eivät ehdi hoitaa arkiaskareita.
No ei ehdi, jos on pitkiä päiviä ja esimerkiksi edustustilaisuuksia. Siihen vielä lisäksi pieni lapsi ja kaikki helvetin paparazzit ja nillittäjät, niin kyllä on tunnit vähissä.
Marinin palkka on 18.000 ja sitten on vielä niitä extroja. Luulisi, että mieskin sentään jotain tienaa.
Jo pelkästään Marinin tuloilla voi ostaa jo rutkasti palveluita, jos aika ei riitä. Kyse on häikäilemättömästä ahneudesta tämän Marinin kohdalla.
Kyllä monilla tavisperheillä on paljon vaativammat aikataulut ja valitettavasti tulot, joista ei apua voi arkirutiineihin ostaa. On monilapsisia yksinhuoltajia, joilla ei ole autoa, ja jotka aamulla hoitavat aamiaiset ja laittavat lapset valmiiksi päiväkotia ja koulua varten, kiikuttavat ne lapset sitten sinne päiväkotiin, suhaavat matalapalkkahommaansa (jotka tapaavat alkaa aikaisin, esim tehtaat jne), illalla julkisilla takaisin, keräävät lapset ja mahdollisesti vielä poikkeavat kauppaan, ruokkivat lapset, katsovat perään läksyissä ja koulu/päiväkotivaatteiden kunnon, pyykkäävät tarvittaessa ja puunavat lapset iltapesulla ja tuuppaavat sänkyihin mahdollisesti pienen iltasadun kanssa. - Heillä ei ole 18.000 euroa ja valtiolta avointa piikkiä ilmaisten aterioiden hankkimista varten. Ei, eikä varaa hankkia kotiin palveluita, jotka arkea helpottaisivat.
Ei, Marinista poiketen, he laskevat vielä unissaankin pennejä, joiden vähyyteen huolissaan heräävät. Sillä aikaa Marin nukkuu makeasti ja miettii pyytämättä ja yllättäin tulevia ilmaisia herkkuvateja ja sitä, miten niitäkin varten voi aina ottaa holtittomasti lainaa valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko hänelläkin työ?
Entäs sinä?
On eri asia, jos firma tarjoaa ruuat. Sitten niistä vaan maksetaan verotusarvo ateriaedusta.
On eri asia, kun syödään verorahoilla. Kyllä se on jokaiselle virkamiehelle opetettu, minkälaisia etuja voidaan ja ei voida pitää sopivina ja että rahankäytön suhteen pitää olla tarkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko hänelläkin työ?
Oliko sulla koko perhe syömässä työnantajan piikkiin? Oliko lounas aina 45€/syöjä?
Veropakolaiset, jotka toimivat lain puitteissa, esim. eläkeläiset muuttavat kirjansa halvan verotuksen maihin, yritykset jotka eivät halua maksaa veroja Suomeen tekevät saman. Ja ihan lain puitteissa.
Marin on saanut keskimäärin yhden lounaan päivässä kulujen perusteella.
Ei ole mahdollista että siellä olisi koko ajan ollut joku isompi porukka syömässä.