IL: Marin ateriaedustaan: ”On kohtuullista, että pääministeri saa avun ja tuen arkeensa”
Moni kahta työtä perheensä elättämiseksi tekevä yksinhuoltaja odottaisi varmaan samanlaista kohtuullisuutta arkeensa. Miehensä ilmeisesti makoilee illat sohvalla?
Kommentit (3679)
Vierailija kirjoitti:
Marin vetoaa aiempaan käytäntöön ateriaedussa (vaikka kukaan pääministeri ei ole käyttänyt ateriaetua edes murto-osaa tuosta).
Lisäksi, jos vedotaan aiempaan käytäntöön niin aiemmat pääministerit ovat maksaneet vuokraa kesärannassa asuessaan, rouva Marinin perhe asuu siellä ilmaiseksi.
Muut ovat käyttäneet oman osuutensa ei ole mitään selkeää tilastoa mistä voi päätellä yhtään mitään mitä kukin on käyttänyt mitä väität. Etu on sellainen, että sitä käytetään tarvittaessa, eikä että sitä käytään sen verran kuin mitä sinä katsot soveliaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotteko vielä, miksei se mies voi hoitaa ostoksia ja kokata?????
Olisiko hänelläkin työ?
Nettitilauksen tekeminen vie viisi minuuttia ja tilauksen saa kotiin.
Mekin on kyetty siihen.
Terveisin kaksi yrittäjää
Sinulla on etu yrittäjänä kuvitteellinen sama ateriaetu kuin Marinilla mutta maksat mielummin itse ja teet vielä töitä sen eteen ja keskeytät tehtävän työsi myös sen takia vai? Onneksi tuolla viisaudella ei ole pääministerimme valjastettu.
Missään kohtaa muuten ei ole annettu pääministerille valtuuksia maksattaa mitä tahansa omia kulujaan verovaroista. Siitä tässä on kyse vaikka se teille demareille näyttää olevan täysin uusi käsite.
Tehkööt pääministeri lakimuutoksen jossa sanotaan että maksetaan pääministerin ruoat verovaroista ja perheen + vierailevien kavereiden etc. jos niin halutaan. Sillähän tää selkiäisi. Niin ja verottomana.
Anteeksi, mutta miksi sinä mielummin maksaisit palvelusta joka varattu sinulle ilmaiseksi. Keskeyttäisit tärkeän työsi jonka takia etu sinulle on myönnetty ja tekisit tarpeetonta työtä, jotta saisit maksaa asiasta, joka on sinulle jo hoidettu viran puolesta. Kysyn tätä nyt uudestaan kun et vastannut. Onnekesi meidän pääministerimme ei tarvitse paeta selkeitä kysymyksiä noin kuin sinä ja onneksi pääministerimme ei ole noin tyhmä että hoitaisi asiat tarpeettomasti itse kun viran puolesta ne on juuri siksi hoidettu, ettei niitä tarvitse miettiä.
Eli saa vastat miksi joku ei käyttäisi virkaan kuuluvaa etuutta vaan maksaisi itse ennemmin keskeyttäen tehtävänsä josta hänelle maksetaan vain jotta voisi itse hankkia aterioita??? Kertokaa olkaa hyvä.
Vierailija kirjoitti:
En äänestä koska posti on onnistunut hukkaamaan vaaliläpykän. Ei kolahtanut postiluukusta ei. Oikestaan ihan ykslysti.
Kyllä sun nimesi vaaliluettelosta löytyy ja varmaan henkkarit lompsasta, ne riittää vaalipäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaisilla on eniten ehdokkaita, joilla on taustallaan rikostuomio.
Sen takia palstapersut täällä uliseekin hätäänsä, ja koittaa peitellä tuotakin faktaa aloittamalla Marinista sen miljoona ketjua päivässä tästä ruoka-aiheestakin.
Tiedätkö, ei kaikki Marinin kommentteja jne ihmettelevät ole todellakaan Persuja. Olen itse enemmän vasemmalla kuin oikealla, mutta silti voin todeta, että ylimielinen ja röyhkeä pääministeri meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin on tominut juuri kuten on järkevintä ja juuri kuten tehtvä ja virka odottaa hänen toimivan, siksi ateriaetu on olemassa ei mitään muuta varten. Ainoa jonka tulee hävetä on se joka ei tätä ymmärrä, vaan käyttää tätä keppihevosena jolla lyödä Marinia.
Nyt kyllä tänään Marin puhui itsensä pussiin tänään tuossa tentissä.
Siis haloo. Viimevuoden huhtikuun tähtitieteellinen ilmainen ateriointikustannus oli sen vuoksi niin suuri, kun tytär ei ollu ollut päiväkodissa. Kuinkas vanha tämä lapsi on ? Taisipa olla aika pieni. Aika kallista ruokaa syö hän. Ja paljon !
En usko että kuljetus, vaikka maksaakin, on ollut jokapäiväistä. Kylmiöön mahtuu kyllä aamiaistarvikkeita ja ei ne kylmät ruuatkaan muutamassa päivässä ole pulasntuneita.
Tästä päättelen minä seuraavaa:
Normaalisti lapsi siis päivähoidossa, saa siellä ruokaa.
Kai mieskin käy töissä ? Jos käy, syö kai siellä ?
Marin nyt ainakin on töissä päivisin ( ja iltaisinkin ).Silti ruokalaskut kohtuuttoman suuret.
Tai sitten Marinin perhe syö joka päivä niin gourmeeta, lapsi varsinkin, ettei meillä tavallisilla pulliaisilla ole mitään käsitystä mitä se selksinen kustantaa.
melkein 2000,00 kauppakuluineen ruuat
Kaviaaria kaurapuuron kera?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa äänestää protestiksi kunnallisvaaleissa! Itse mietin pitkään minkä puolueen valitsen ja päädyin kristillisdemokraatteihin (kokoomus ei ole kunnassani vaihtoehto vanhojen suhmurointen takia). Muistakaa äänestää, miettikää omaan kuntaanne sopiva protesti
Minä myös äänestin viime vaaleissa demareita. Todellakaan ei enää tämän Marinin kohun jälkeen. Äänestin ennakkoon myös kristillisdemokraattia.
Äänestäjät - käyttäkää valtaanne ja äänestäkää!
Samoin. Marin on vihdoin näyttänyt sen pimeän puolensa, mitä vielä jokin aika sitten epäilin.
Täysin häikäilemätön opportunisti.
Parempi, että näin vaalien alla tuli tämäkin puoli lopulta esiin.
Kiireisenä äitinä en pysty enää arvostamaan häntä ja tapaansa korottaa itsensä muiden yläpuolelle.
Tämä uhrautuminen on kyllä paha rimanalitus häneltä. En olisi uskonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin vetoaa aiempaan käytäntöön ateriaedussa (vaikka kukaan pääministeri ei ole käyttänyt ateriaetua edes murto-osaa tuosta).
Lisäksi, jos vedotaan aiempaan käytäntöön niin aiemmat pääministerit ovat maksaneet vuokraa kesärannassa asuessaan, rouva Marinin perhe asuu siellä ilmaiseksi.
Muut ovat käyttäneet oman osuutensa ei ole mitään selkeää tilastoa mistä voi päätellä yhtään mitään mitä kukin on käyttänyt mitä väität. Etu on sellainen, että sitä käytetään tarvittaessa, eikä että sitä käytään sen verran kuin mitä sinä katsot soveliaaksi.
Miksi Marinilla on tarve ruokkia siellä koko suku 24/7?
Kukaan muu ei ole käyttänyt sitä itse kuin muutama satunnaisesti.
Kukaan ei ole raahannut sinne sukulaisia syytingille.
Marinilla ei ole aikaa tai tarvetta roudata sukuaan sinne. Ja mistä tiedät muka että muut eivät olisi vieneet sukulaisiaan kesärantaan ja syöttäneet heitä.
Aika moisia paksuja lihavia valheita tulee jo teidän suusta. Pelottaa nähtävästi kun on jäänyt kiinni housut nilkoissa.
Marin käyttää hänelle säädettyä etuutta ihan laillisesti kyse ei ole mistään muusta. Ai niin paitsi sinun ja kavereidesi poliittisesta ajojahdista.
No miksi poliisi, verohallinto ja Marin itse nyt selvittää sitten sitä laillisuutta?
Joko siellä on koko suku ruokaillut tai sitten he on tilanneet ruuat suihkukoneella Ranskasta. Mikään muu ei selitä tuota bidjettia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä uhrautuminen on kyllä paha rimanalitus häneltä. En olisi uskonut.
Uhriutuminen*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaisilla on eniten ehdokkaita, joilla on taustallaan rikostuomio.
Sen takia palstapersut täällä uliseekin hätäänsä, ja koittaa peitellä tuotakin faktaa aloittamalla Marinista sen miljoona ketjua päivässä tästä ruoka-aiheestakin.
Tiedätkö, ei kaikki Marinin kommentteja jne ihmettelevät ole todellakaan Persuja. Olen itse enemmän vasemmalla kuin oikealla, mutta silti voin todeta, että ylimielinen ja röyhkeä pääministeri meillä.
Miten niin siksi että käyttää atreriaetua joka kuuluu virkaan ja jonka käyttöä odotetaan? Siksikö hän on ylimielinen. Tarkoittaako tämä että sinusta pääministerin virka on ylimielinen. Siltä tuo kuullostaa. Ei kovin vasemmistolaista vaan aika persuilua minusta.
T. eri
Ongelmana ei ole se, että joku toimittaa Marinille ruokaa tai jopa valmistaa sen hänelle. Voidaan hyvin ajatella, että koska pääministerillä ei ole työtehtäviensä vuoksi aikaa käydä kaupassa tai kokata, niin hän saa nuo PALVELUT yhteiskunnan varoilla. Mutta sille ei ole mitään perusteita, että yhteiskunta maksaa hänelle myös itse ELINTARVIKKEET. Jokaisen pitää syödä, on sitten pääministeri tai kaupan kassa.
1. Puolueen puheenjohtajan tehtävä: ei mikä tahansa johtajanpesti. Aina pitää olla tavoitettavissa.
Kaikkein kielteisimmin puheenjohtajat puhuivat jatkuvasta tavoitettavuudesta. Heistä oli rasittavaa, että jatkuvasti pitää olla etenkin median tavoitettavissa ja aina juuri puheenjohtajalta halutaan mielipide joka asiaan.
Tilannetta kuvattiin jopa sellaiseksi, että tavoitettavissa pitää olla 24/7 ja jo kahden viikon lomaa vuodessa saatetaan paheksua.
2. Pääministeri johtaa asioiden käsittelyä valtioneuvoston yleisistunnossa. Pääministeri valvoo hallitusohjelman toimeenpanoa ja toimii ministerivaliokuntien puheenjohtajana sekä huolehtii Euroopan unionissa päätettävien asioiden valmistelun ja käsittelyn yhteensovittamisesta valtioneuvostossa.
3. Kaupunginvaltuuston tehtävät
• päättää toiminnan ja talouden keskeisistä tavoitteista.
• päättää hallinnon järjestämisen perusteista.
• päättää talouden ja rahoituksen perusteista sekä hyväksyä talousarvio.
• päättää kunnan palveluista ja muista suoritteista perittävien maksujen yleisistä perusteista.
Huh huh. On siinä hommaa yhdelle ihmiselle kasaantunutkin. Riitäisköhän vähempikin. Esim. pelkkä Pääministerin pesti ?
Mua harmittaa.. oisin halunnu tykätä Sannasta! Koitin sinnitellä ja saman ikäisenä äitinä koitin välillä samaistua ja miettiä, minkälaista hänellä on ollut koronan aikaan. Nyt kuitenkin maku meni täysin. Ei vaan pysty enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko hänelläkin työ?
Mekin on kyetty siihen.
Sinulla on etu yrittäjänä kuvitteellinen sama ateriaetu kuin Marinilla mutta maksat mielummin itse ja teet vielä töitä sen eteen ja keskeytät tehtävän työsi myös sen takia vai? Onneksi tuolla viisaudella ei ole pääministerimme valjastettu.
Missään kohtaa muuten ei ole annettu pääministerille valtuuksia maksattaa mitä tahansa omia kulujaan verovaroista. Siitä tässä on kyse vaikka se teille demareille näyttää olevan täysin uusi käsite.
Tehkööt pääministeri lakimuutoksen jossa sanotaan että maksetaan pääministerin ruoat verovaroista ja perheen + vierailevien kavereiden etc. jos niin halutaan. Sillähän tää selkiäisi. Niin ja verottomana.
Anteeksi, mutta miksi sinä mielummin maksaisit palvelusta joka varattu sinulle ilmaiseksi. Keskeyttäisit tärkeän työsi jonka takia etu sinulle on myönnetty ja tekisit tarpeetonta työtä, jotta saisit maksaa asiasta, joka on sinulle jo hoidettu viran puolesta. Kysyn tätä nyt uudestaan kun et vastannut. Onnekesi meidän pääministerimme ei tarvitse paeta selkeitä kysymyksiä noin kuin sinä ja onneksi pääministerimme ei ole noin tyhmä että hoitaisi asiat tarpeettomasti itse kun viran puolesta ne on juuri siksi hoidettu, ettei niitä tarvitse miettiä.
Eli saa vastat miksi joku ei käyttäisi virkaan kuuluvaa etuutta vaan maksaisi itse ennemmin keskeyttäen tehtävänsä josta hänelle maksetaan vain jotta voisi itse hankkia aterioita??? Kertokaa olkaa hyvä.
Olen tottunut jo työssäni kertomaan erityislapsille saman asian moneen kertaan, joten vielä kerran: Marinilla on Kesärannassa henkilökuntaa sitä varten, että hoitavat tilaukse ja ruuan esillelaiton rouvan toiveiden mukaan. Missään tapauksessa ei Sannan olisi tarvinnut itse mennä kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko hänelläkin työ?
Mekin on kyetty siihen.
ELi miksi joku toimisi vastoin viranhoitoon liittyviä ohjeita ja standardeja ja kieltäytyisi helpottamasta opmaa työskentelyä sitä helpottamaan suunnitelluyn työkalun avulla????? Saa vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko hänelläkin työ?
Mekin on kyetty siihen.
Ensimmäinen ongelma on tietty se, ettei tuohon virkaan kuulu tuollaista etuutta, ainakaan lain mukaan. Toinen on se, että jos sanotaan että voidaan tarjota aamiainen ja kylmiä ruokia tarvittaessa niin tarkoittaako se sitä että muutat sinne sukusi kanssa ja käytät sitä koko porukan ruokkimiseen parilla tonnilla kuussa. Ja kiinni jäätyäsi uhriudut ettei sinulla mitenkään voi olla velvollisuutta käydä itse kaupassa. + muut kiemurtelut tässä showssa.
Joka edulla on tarkoituksensa ja jos sitä ruvetaan vetämään selvästi yli sen määrän mihin se on tarkoitettu niin tyypillisesti ehtoja kiristetään tai jossain tapauksessa etu lakkautetaan. Joku vähän sannaa kokeneempi olisi tajunnut tämän. Kohtuus kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko hänelläkin työ?
Mekin on kyetty siihen.
Olen tottunut jo työssäni kertomaan erityislapsille saman asian moneen kertaan, joten vielä kerran: Marinilla on Kesärannassa henkilökuntaa sitä varten, että hoitavat tilaukse ja ruuan esillelaiton rouvan toiveiden mukaan. Missään tapauksessa ei Sannan olisi tarvinnut itse mennä kauppaan.
Eli miksi siis sinusta sannan olisi ollut syytä olla ottamatta ateriaetua? ja tilata itse erikseen ruokaa keskeyttäen työnsä ja kuluttaen virallista aikaansa muuhun kuin pääministerin työtnhönn???? Saa vastata.
Ilmainen veroton ruoka ei ole Marinin mielestä kohtuullista muille työssään raataville vaan Sanna haluaa nostaa veroja
Aikaa ei mene yhtään sen enempää aikaa mihinkään jos maksaa yksityisellä kortilla. Siis omasta pussista.
Ei sitä korttia joka ostoskerta tarvitse vinguttaa.
Saavat varmaan ostaa tlilille ja kerran kuussa maksaa laskun, vaikka verkossa jos ei silloinkaan ehdi kauppaan.
Ja tosiaan emäntä huolehtii, kuten on huolehtinut tähänkin saakka ruokapuolesta.
Ei ole Sanna jonottanut eikä jonota tästedeskään Prismassa.
Turhaa puhetta ja ihmisten harhauttamista
Nimenomaan ulkomaalaiset lehdistöt ovat naureskelleet tälle meidän "korruptiollemme" jostain 850 euron pikkusummasta. Marin on erittäin arvostettu ympäri maailman jos sinä tynnyrissä kasvanut et sitä ole jo huomannut, ehkä arvostetuin suomalainen politiikko tällä hetkellä.
Marinilla ei ollut mitään syytä alkaa tutkia tuota ateriaetua sen tarkemmin koska käytäntö on vanha ja ollut voimassa vuosikausia. Hänellä on tärkeämpiäkin hommia.
Luuletteko että joku Halla-aho kieltäytyisi samasta edusta? Ei tosiaankaan.
Ei kukaan kieltäytyisi sillä tuo helpottaa arkea todella paljon. Ja tokihan Marin ja miehensä varmasti käyvät viikottain kaupassa sillä ei tuo 850 euroa riitä mitenkään koko kuuksi. Se vain helpottaa arkea silloin kun pitkiä päiviä.