IL: Marin ateriaedustaan: ”On kohtuullista, että pääministeri saa avun ja tuen arkeensa”
Moni kahta työtä perheensä elättämiseksi tekevä yksinhuoltaja odottaisi varmaan samanlaista kohtuullisuutta arkeensa. Miehensä ilmeisesti makoilee illat sohvalla?
Kommentit (3679)
Sinä Sanna Marin. Minusta EI OLE KOHTUULLISTA että sinä suurituloisena saat ja vaadit ilmaisia aterioita kun samaan aikaan KÖYHYYSRAJAN alapuolella elävillä ihmisillä Suomessa ei ole joka päivä rahaa ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen mä vaan sanon omakohtaisesti että ei käy kateeksi pääministeri, jonka pitää tällaista porukkaa luotsata johonkin.
Mihin hän on meidät luotsannut?
Ikuiseen velkaan maksattamalla meillä Etelä-Euroopan maita helppoon elämään ja omia ruokiaan.
Lisää veroja kuulemma pitäisi vielä jaksaa maksaa, jotta rouva olisi tyytyväinen kansaansa.
6 MILJARDIA!
Vierailija kirjoitti:
Sinä Sanna Marin. Minusta EI OLE KOHTUULLISTA että sinä suurituloisena saat ja vaadit ilmaisia aterioita kun samaan aikaan KÖYHYYSRAJAN alapuolella elävillä ihmisillä Suomessa ei ole joka päivä rahaa ruokaan.
Ottaa aivoon toi jäkitys, että minäminäminä ansaitsen tämän. Joku Sauli Niinistö tolkun ihmisenä sanoo, ettei edes kehtaa ottaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaa aivoon toi jäkitys, että minäminäminä ansaitsen tämän. Joku Sauli Niinistö tolkun ihmisenä sanoo, ettei edes kehtaa ottaa vastaan.
Onhan Saulillakin pikkulapsiarki ja Jennillä oma työnsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna ja Markus ostoksilla kuin kuka tahansa hyvätuloinen pariskunta
https://www.seiska.fi/Uutiset/Sanna-Marin-ja-Markus-aviomies-ostoksilla…
Noloa, kun ei itse kanna ostoksiaan, vaan laittaa turvamiehen kassinkantajaksi. On tainnut olla liikaa aikaa katsella isojen julkkisten instakuvia, joissa tähdillä on kassinkantajat.
Onhan se ollut Time-lehden kannessa joten sen mukaan nyt eletään..niin ja miehensä tais olla b-luokan jalkapalloilija kakkosdivarissa eli melkein kuin Beckham
Vierailija kirjoitti:
Pääministerin työ on puhtaasti poliittista. Etujen kahmimista omalle puolueelle ja kannattajille. Siihen Marinin aika pääasiassa kuluu. EU paketin 4 mrd maksavat loppupelissä hyvätuloiset, kokoomuksen, kepun ja persujen kannattajat.
Kannattaa viimeistään tässä vaiheessa tajuta että pääministeri on täysin poliittinen toimija jolla ei ole mitään velvollisuutta eikä vastuuta ajaa koko Suomen etua eikä varsinkaan niiden jotka kannattavat oppositiota.
Presidentti on tyystin erilainen, edustuksellinen toimija jolta on viety kaikki sisäpoliittinen vaikutusvalta.
Siksipä juuri pääministerin EI ikinä pitäisi olla puolueensa puheenjohtaja. Aina menee puurot ja vellit sekasin kun ei ikinä tiedä kumman suulla puhuu.
Siksi Sanna vetäsi tuon köyhyys -kortin kun pelkää että köyhät jättää nyt demarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen mä vaan sanon omakohtaisesti että ei käy kateeksi pääministeri, jonka pitää tällaista porukkaa luotsata johonkin.
Ikuiseen velkaan maksattamalla meillä Etelä-Euroopan maita helppoon elämään ja omia ruokiaan.
Lisää veroja kuulemma pitäisi vielä jaksaa maksaa, jotta rouva olisi tyytyväinen kansaansa.6 MILJARDIA!
Älkää vastatko mitään tuolle demaritrollille!
Minusta pääministerin palkalla ei kannattaisi kitistä kohtuullisuudesta siinä kohtaa kun kahmitaan vielä ruokakuluja päälle. Sanna toki väittää että ei tiennyt asiasta mitään mutta haluanko pääministerin joka muka "ei tiedä" mitä omassa talossa tapahtuu? Minä haluaisin pääministerin joka tietää tasan tarkkaan mitä tapahtuu ja pysyy kohtuullisuudessa. Se että sannamarin pitää kohtuullisena sitä että veronmaksajat maksaa hänen ruokansa kun hänen pienellä pääministerinpalkalla ei siis elätetä perhettä on aivan törkeää. Äänestänkö minä muka häntä kun hän kahmii enemmän kuin mitä minulle pienelle koskaan tippuu kouraan? Minä pienestä siivoojan palkasta maksan IHAN KAIKEN itselleni. Sannamarin voi pitää päänsä kiinni kun on noin ahne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää veroja kuulemma pitäisi vielä jaksaa maksaa, jotta rouva olisi tyytyväinen kansaansa.
No kun joku sano että anna mennä vaan
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se kuvio Brysselissäkin ollut sitten tämä? Vastuu on tuolla ulkona?
Ja kun muutamassa vuodessa tulee ilmi että kyseessä melkoisen hölmö veto, sanna voi aina perustella "en minä mitään tehnyt, uskoin kun sanottiin että homma on hyvä. Minä olen pääministeri, ei kai kukaan oleta että minulla olisi aikaa itse ottaa selvää asioista".
Tämä on kyllä mielenkiintoinen ihmiskoe, mitä tapahtuu jos kaiken oman ajattelun ja osaamisen ulkoistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja presidentillä on ikääkin hiukan enemmän kuin nuorella pääministerillä.
Puukko heiluu hallituksessa – kollega suolasi kiukkuisen pääministerin: ”Jäi varmaan aamiainen välistä”
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/fa2d0e73-3156-4ef4-9345-d1bb5bf71…
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää tuo marina pitkistä työpäivistä.
Hänenhän ei niiden jälkeen tarvitse tehdä mitään!
Ei ole kotitöitä, lapsi on niin pieni, ettei ole kouluvelvollisuuksia jne.
Hyvin monella pitkää työpäivää tekevällä on kolmekin koululaista, jotka ovat kuormittaneet valtavasti koronan takia, on kotityöt, on vanhenevat sukulaiset, on vaikka mitä.
Meillä esimerkiksi yhden lapsen astma sekosi maskin käytöstä ja sen jälkeen puhkesi vielä toinen sairaus.
Marin vain keskittyy omaan uraansa ja sitten hän lepää. Siistissä kauniissa juuri remontoidussa merenrantahuvilassa.
Marista jaksaa ja uhriutua vaativasta työstään, miten se vaatii paljon koko perheeltä ja tukea tarvitaan.
Silti into pinkeenä haalii itselleen lisää töitä kunnanvaltuustossa, kenenkään pakottamatta.
Ei voi ymmärtää, tajuaisi edes pitää suunsa kiinni ”kiireisestä” 24/7 elämästään, ihan omia valintojaan nämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja presidentillä on ikääkin hiukan enemmän kuin nuorella pääministerillä.
Hukkuihan Saleltakin koulutodistus sopivasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääministerille tulee lukuisia asia yllättäen tai hyvin nopealla valmiusajalla. Hän johtaa koko Suomen sisäpolitiikkaa + EU-politiikkaa.
Hän saattaa joutua milloin tahansa johonkin videokonferenssiin tai puhelinkeskusteluun muiden EU-johtajien kanssa ja paljon muuta vastaavaa.
Osa asioista on pidempää valmistelua tietysti.
Juuri tämä. Tässä on jotenkin mennyt ihmisiltä mittakaava aivan sekaisin, ikään kuin kaikki muu pitäisi nyt laittaa syrjään ja puhua pelkästään jostain ateriaedusta, jonka selvittäminen oikeasti kuuluisi juuri ohjeita antaneille virkamiehille ja verottajalle.
Se on jollain tasolla tietysti hyvä, että ihmiset mieltää pääministerin(kin) tavalliseksi perheenäidiksi, jonka pitäisi ehtiä sinne Prismaan jos kaikki muutkin onnistuu sen tekemään. Pääministerin virka-aika kun ei vaan osu siihen klo 8-16 aikahaarukkaan vaan tulee kaikenlaista pientä lentokonekaappausta, pandemianhoitoa ynnä muuta. Ei todellakaan voida sanoa, että kaikki on valmisteltu viikkokausia etukäteen, ja jos nyt puhutaan ihan vaan koronasta, niin siihenhän ei nyt vaan edes ole mitään valmiita proseduureja, jotka voidaan vaan ottaa käyttöön. Että jaahas, ollaan menossa tässä kohdassa, epidemia kestää vielä x kuukautta, joten nyt tehdään näin ja näin.
Marin on varmasti ollut tietoinen asian tiimoilta. Yhdessä VNK.n kanssa on sovittu, miten vedotaan yksityisyydensuojaan, kun maa on alkanut polttaa jalkojen alla.
Kaikki vitkuttelu ja edun todellisen summan lopullinen paljastaminen medialle VNK.n suunnalta kertoo jo paljon.
Ei ole sattumaa, miten Kulmunin tapauksen jälkeen on haluttu asia salata.Marin on sen kanslia esimies. Hän on vastuussa niistä ohjeista.
Ja työntekijänä hän on vastuussa siitä mitä etuuksia vastaanottaa.
Verovelvollisena hän on vastuussa verotuksestaan.
Ja jos sattuu ottamaan vahingossa lahjuksen, siltikin on vastuussa.
Minusta on aika pelottavaa, jos tämä demarien kuvaama "valtakunnan ykkönen" on jokin hupakko, jolle joku jossain mukaväittää ja hän hölmönä on vietävissä.
Marin ei ole kanslian esimies. Kansliapäällikkö on kanslian esimies. Marin on valtioneuvoston esimies. Jos hän haluaisi muuttaa lainsäädäntöä, hänen täytyisi viedä lakiesitys eduskuntaan. Eduskunta säätää lakeja, ei Marin.
Kansliapäällikkö jää jäljelle silloinkin kun Marin lähtee. Hän on virassa, pääministeriys on pätkätyöpesti. Pääministeri ei saa äitiyslomaakaan, sellaista ei tunneta, koska joku all-male-panel vuonna sotakorvaukset ja savikiekko on aikanaan kuvitellut, etteivät akat ikinä yllä siihen hommaan.
Kun katsoo lakia valtioneuvoston jäsenille maksettavista palkkioista ja korvauksista, huomaa nopeasti, että laissa nimenomaan annetaan hyvin paljon harkintavaltaa valtioneuvoston kanslialle. Se tarkoittaa sitä, että valtioneuvoston kanslian linjaus on silloin laki. Sama jos laissa sanotaan, että tarkemmat säädökset annetaan asetuksella, niin silloin ne annetaan asetuksella eikä laissa.
Tuo kyseinen laki eri edes tunne tilannetta, jossa pääministeri ei asu Kesärannassa. Lakia tiukkaan tulkitsemalla tullaan tulokseen, jossa pääministerin on nimenomaan asuttava Kesärannassa. Kataiset, Stubbit, Rinteet ja Kiviniemet ovat näin olleen rikkoneet lakia. Tai eivät välttämättä rikkoneet, mutta tulkinta on epäselvä. Ihan samalla tavalla kuin aamupaloissakin.
Minua ihmetyttää se, että lehdissä kerrottiin, kuinka Antti Rinne oli pääministeriksi noustuaan nimenomaan kysynyt kansliasta yksityiskohtaisesti siitä, mitkä kaikki edut kuuluvat pääministerille. Luulisi hänen oikeustieteen kandina kertoneen tämän Marinillekin. Jos nääs Timo Lankinen sanoi Rinteelle, että mikroateriat pitopalvelusta kuuluu sitten maksaa itse, niin a) miksi pitopalvelu ei lähetä niistä laskua suoraan käyttäjälle eli syöjälle, olkoon vaikka tili, joka kuitataan kerran kuussa, tai b) miksei kukaan sanonut Marinille, että näistä maksat sitten veron.
Marin ei ole itse voinut muuttaa ohjeistusta. Hän on voinut tietysti kysyä, kuuluuko ruuat näihin korvattaviin kuluihin ja saanut myöntävän vastauksen, mutta hän ei voi itse vain ilmoittaa, että syön jatkossa veronmaksajien piikkiin, halusitte tai ette. Mitä hän olisi voinut tehdä, jos näitä laskuja ei olisikaan kuitattu joltain momentilta? Maksaa kiltisti? Hän ei voi edes erottaa kansliapäällikköä, koska ei ole tämän esimies. Marin ei ylipäätään ole kenenkään esimies. Siis sillä tavalla, etä kansliapäällikkö soittaisi Sannalle aamulla ja sanoisi, että mulla on kurkku kipeä, jään tänään kotiin saikulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääministerille tulee lukuisia asia yllättäen tai hyvin nopealla valmiusajalla. Hän johtaa koko Suomen sisäpolitiikkaa + EU-politiikkaa.
Hän saattaa joutua milloin tahansa johonkin videokonferenssiin tai puhelinkeskusteluun muiden EU-johtajien kanssa ja paljon muuta vastaavaa.
Osa asioista on pidempää valmistelua tietysti.
Juuri tämä. Tässä on jotenkin mennyt ihmisiltä mittakaava aivan sekaisin, ikään kuin kaikki muu pitäisi nyt laittaa syrjään ja puhua pelkästään jostain ateriaedusta, jonka selvittäminen oikeasti kuuluisi juuri ohjeita antaneille virkamiehille ja verottajalle.
Se on jollain tasolla tietysti hyvä, että ihmiset mieltää pääministerin(kin) tavalliseksi perheenäidiksi, jonka pitäisi ehtiä sinne Prismaan jos kaikki muutkin onnistuu sen tekemään. Pääministerin virka-aika kun ei vaan osu siihen klo 8-16 aikahaarukkaan vaan tulee kaikenlaista pientä lentokonekaappausta, pandemianhoitoa ynnä muuta. Ei todellakaan voida sanoa, että kaikki on valmisteltu viikkokausia etukäteen, ja jos nyt puhutaan ihan vaan koronasta, niin siihenhän ei nyt vaan edes ole mitään valmiita proseduureja, jotka voidaan vaan ottaa käyttöön. Että jaahas, ollaan menossa tässä kohdassa, epidemia kestää vielä x kuukautta, joten nyt tehdään näin ja näin.
Marin on varmasti ollut tietoinen asian tiimoilta. Yhdessä VNK.n kanssa on sovittu, miten vedotaan yksityisyydensuojaan, kun maa on alkanut polttaa jalkojen alla.
Kaikki vitkuttelu ja edun todellisen summan lopullinen paljastaminen medialle VNK.n suunnalta kertoo jo paljon.
Ei ole sattumaa, miten Kulmunin tapauksen jälkeen on haluttu asia salata.Marin on sen kanslia esimies. Hän on vastuussa niistä ohjeista.
Ja työntekijänä hän on vastuussa siitä mitä etuuksia vastaanottaa.
Verovelvollisena hän on vastuussa verotuksestaan.
Ja jos sattuu ottamaan vahingossa lahjuksen, siltikin on vastuussa.
Minusta on aika pelottavaa, jos tämä demarien kuvaama "valtakunnan ykkönen" on jokin hupakko, jolle joku jossain mukaväittää ja hän hölmönä on vietävissä.
Jos saisin päättää, en antais tuon hupakon neuvotella edes mun asuntolainasta. Hirvitti jo se 6 miljardia köyhältä kansalta.
Vieläkin ihmettelen mitä Rinne ja muut demarit oikein ajatteli kun päästivät Sannan pääministeriksi. Sehän oli selvästi ihan alusta asti semmonen riskibisnes, että huonosti voi käydä koko puolueelle, niin kuin nyt on käymässäkin. Demareiden kannatus syöksyy semmoseen laskuun, että oksat pois.