Is:Nyt ollaan rokottamisessa menossa jo parikymppisissä
Kommentit (39)
Lohjalla on jo kaksi viikkoa rokotettu 16+.
Vierailija kirjoitti:
meillä ollaan vasta 45-vuotiaissa, en ole kyllä tämän viikon tiedotetta lukenut, mutta itse odottelen syksyyn, kun ei jaksa helteillä lähteä tarpomaan jumalan selän taakse hakemaan yhtä piikkiä. En käsitä miksei niitä rokotuspaikkoja voi järjestää vaikka kaupunkien/kylien keskustoihin
Erikoista. Tavallisesti rokotepaikat ovat juuri kaupunkien hyvillä paikoilla saavutettavissa.
Täällä 16v saa rokotuksen. Oma lapsi kävi ottamassa jo viime viikolla.
T:Lohja
Rokottamaton levittää virusta helpommin. Mitä enemmän rokottamattomia, sitä kauemmin tämä kestää.
Mun kunnassa just uutisoitiin, että vasta heinäkuun lopulla päästään alle kolmekymppisiä rokottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa uutisessa lue että rokotuksissa oltaisiin menossa jo parikymppisissä. Siinä lukee että parikymppisiä on rokotettu noin 10%.
Niin. Hyvin pienessä osassa Suomea.
Meillä on 35- Rokotetta en ota, ei ollut kovin kummoinen tauti korona, kaveri tuli kipeämmäksi kun otti rokotteen.
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne rokotteet pitänyt jakaa tasaisesti pitkin maata? Näin ainakin julkisuudessa luvattiin.
Niitä kohdennetaan etenkin kriisialueille, jossa korona on leviämisvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoillaan heidän puolesta, että ajattelevat itse, ei olisi aivopesun tai suvun vietävänä.
Minkä aivopesun? Pidin ffp2-maskia jo viime keväänä jabrokotteen olen ottanut ihan omaan älyyni nojaten. Luen kansainvälisiä vertaisarvioituja tutkimuksia aiheesta, mm. The Lancetia. Sellaista aivopesua minulla😀
Jos haluat tee syväluotaavaa googlausta ja katso videota, niin saat eri näkökantoja siitä r asiasta. Uskoin myös nuorena kaiken, niin taitaa nykyisetkin nuoret.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt ihmeessä ottako, jos olette perusterveitä nuorehkoja ihmisiä. Minä ainakin odottelen lisätietoja rokotehaitoista, joita on alkanut kantautua ympäri maailmaa. Kyllä sen sitten tuikattua saa, jos hätä tulee. Pois sitä sen sijaan ei saada millään.
Otin jo! Pari perustervettä, tupakoimatonta, hoikkaa ja urheilullista kaveria sai koronasta elinikäiset elinvauriot. Heidän sairastumista viereltä seuranneena en miettinyt hetkeäkään otanko rokotteen vai en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoillaan heidän puolesta, että ajattelevat itse, ei olisi aivopesun tai suvun vietävänä.
Minkä aivopesun? Pidin ffp2-maskia jo viime keväänä jabrokotteen olen ottanut ihan omaan älyyni nojaten. Luen kansainvälisiä vertaisarvioituja tutkimuksia aiheesta, mm. The Lancetia. Sellaista aivopesua minulla😀
Jos haluat tee syväluotaavaa googlausta ja katso videota, niin saat eri näkökantoja siitä r asiasta. Uskoin myös nuorena kaiken, niin taitaa nykyisetkin nuoret.
Google? Kyllä yliopistojen tietokantojen tutkiminen tuottaa enemmän tieteellistå tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta olen 43-?vuotias. En lue itseäni enää nuoreksi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä 50 vuotiaat saa varata. Naapurikunnassa kaikki yli 16 vuotiaat... Menee nallekarkit tasan.. Ja ollaan vielä samaa sote-aluetta, saamme kyllä käydä naapurissa verikokeilla mutta ei rokotuksella
Tämä ei ihan pidä paikkansa. Nykyään saat itse valita terveyskeskuksesi.
Mutta sinä olet oletusarvollisesti oman terveyskeskuksesi asiakas. Jos haluat esim työpaikan, mökin tmv takia vaihtaa, teet siitä ilmoituksen niin omaan terveyskeskukseesi kuin sinne minne haluat muuttaa.
Mutta ennen kuin kaikki muuttavat Lohjalle... se koskee sitten KAIKKIa kunnallisia terveyspalveluja, ei pelkkää rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meillä ollaan vasta 45-vuotiaissa, en ole kyllä tämän viikon tiedotetta lukenut, mutta itse odottelen syksyyn, kun ei jaksa helteillä lähteä tarpomaan jumalan selän taakse hakemaan yhtä piikkiä. En käsitä miksei niitä rokotuspaikkoja voi järjestää vaikka kaupunkien/kylien keskustoihin
Erikoista. Tavallisesti rokotepaikat ovat juuri kaupunkien hyvillä paikoilla saavutettavissa.
No Turussa esim keskitetty Messukeskukseen. Yhdestä ovesta sisään, istumaan tuolijonoon sinulle ennakkoon ilmoitetun ovinumeron luokse (ainakin 25pistettä) piikille, toiselta puolen koppia ulos ja istumaan laajalle ripoteltuihin tuoleihin ja toisesta ovesta ulos - keskitetysti mutta terveysturvallosesti ja tehokkaasti. 25piikkiä/10min...
Ihan keskustassa ei vaan vastaavaa tilavaa tilaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Google? Kyllä yliopistojen tietokantojen tutkiminen tuottaa enemmän tieteellistå tietoa.
Hakukone mikä hyvänsä voi tuoda tuloksia ja videohaut, maalaisjärki mukana.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin Helsinki-keskeistä on kyllä ollut uutisointi.
Olen samaa mieltä. Tämä uutinen ei siihen tosin päde. Helsingissä vasta 35-vuotiaat voivat varata aikoja. Vantaalla saa jo 25-vuotiaat.
Et sitten linkkiä laittanut. Ai niin, sitä ei ole.
Vai mitä is tarkoittaa? Itse sanon?
Jos aikuiset ottavat rokotteen, suojaa myös rokottamattomia lapsia. Minä otin rokotuksen, mutta mun lapset eivät ota. Sairastivat koronan. Tartunta oli tietysti riski, ei onneksi näytä jääneen mitään vaurioita. Eivät todellakaan ota vielä mahdollisia riskejä rokotuksesta.
Lähteet, kiitos! Useampi eri tieteellinen tutkimus tähän niin katsotaan niitä haittoja ja kuinka ne osuu prosentuaalisesti kaikkiin rokotteisiin.