Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua alkoi yhtäkkiä naurattaa ajatus siitä, että joku äiti antaisi päiväkodin tädille tai opettajalle lapsensa askartelun kevätlahjaksi

Vierailija
02.06.2021 |

Haluaisin nähdä heidän ilmeensä, jos saisivat lapsen askartelun.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa aika erikoinen. Siellähän se opettajakin väsää koulussa lasten kanssa äitien- ja isänpäiväkortteja. Askarteluja lahjaksi. Miksi se toiseen suuntaan olisi normaalia ja toiseen suuntaan naurettavaa. 

Opettajalla ei varmaan ole samanlaista tunnesidettä niihin lapsiin ja heidän askarteluihinsa, kuin lasten vanhemmilla on. Kyllä minäkin tykkäsin aikanaan hirmuisesti saada omien lasteni "taideteoksia" lahjaksi, ne olivat minusta hurjan söpöjä ja hellyyttäviä, koska minun omat rakkaat lapseni olivat ne tehneet. Mutta ei vieraiden lasten töherryksillä samaa tunnearvoa ollut. Roskikseen varmaan olisin viskellyt, jos olisin saanut parinkymmenen mukulan piirroksia ja askarteluja.

No sit olisit viskellyt, onkohan sulta unohtunut kiitoksen merkitys? Lapsiko ei kiitä, jos hän ei osta sulle riittävän hyvää lahjaa? Se on lapsen kiitos sinulle, ei mikään lisäpalkkio työstäsi. Miksi sun pitäisi oikein erikseen arvostaa jonkun toisen kiitosta enemmän kuin toisen?

Vastasin viestiin, jossa puhuttiin siitä, että kun vanhemmatkin saavat lapsiltaan itsetehtyjä askarteluja, niin siten saman arvoisia ovat lasten opettajille tekemät askartelut. Ei siinä viestissä kiitollisuudesta puhuttu mitään. Henkilökohtaisesti en pidä pahana antaa esimerkiksi lapsen itsensä tekemää korttia opettajalle, mutta ei se saman arvoinen saajalleen kyllä ole yleensä, kuin ne lasten tekemät jutut, mitä vanhemmat saavat. Kiittää voi myös ihan sanomalla kiitos, ei ole mikään pakko täyttää opettajan roskista sen enempää ostetulla kuin itsetehdylläkään krääsällä.

Kyllä mä näin mihin vastasit. Ei se sun kirjoittamaasi miksikään muuta. Sä varmaan kerrot kaikille, että kiitos riittää, en halua krääsää? Jos, niin hyvä sit.

Vierailija
62/75 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa aika erikoinen. Siellähän se opettajakin väsää koulussa lasten kanssa äitien- ja isänpäiväkortteja. Askarteluja lahjaksi. Miksi se toiseen suuntaan olisi normaalia ja toiseen suuntaan naurettavaa. 

Opettajalla ei varmaan ole samanlaista tunnesidettä niihin lapsiin ja heidän askarteluihinsa, kuin lasten vanhemmilla on. Kyllä minäkin tykkäsin aikanaan hirmuisesti saada omien lasteni "taideteoksia" lahjaksi, ne olivat minusta hurjan söpöjä ja hellyyttäviä, koska minun omat rakkaat lapseni olivat ne tehneet. Mutta ei vieraiden lasten töherryksillä samaa tunnearvoa ollut. Roskikseen varmaan olisin viskellyt, jos olisin saanut parinkymmenen mukulan piirroksia ja askarteluja.

No mihin opettaja sitten lahjaakaan tarvitsee, jos hänellä ei ole lapsiin mitään tunnesidettä? :D Miksi lapsienkaan sitten pitäisi palvoa opettajaa vieden tälle lahjoja, jos opettajalle lapset ovat yhdentekeviä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska opettaja on koko vuoden hoitanut tai opettanut heidän lastaan ja odottaa jotain oikeaa lahjaa. Onhan se nyt törkeää, ettei edes kukkakimppua vie, vaan jonku kämäisen vessapaperirullaolennon. ap

Miten niin odottaa? saa hyvän palkan ja pitkät lomat. Miksi pitää erikseen lahjoa? Ei kukaan muista rehtoria, joka pyörittää koko koulua, eikä keittäjiä, jotka valmistavat lapsesi ruuan, tai siivoojaa, joka siivoaa koulun ja päiväkodin.... saatikka iltapäiväväkerhojen ohjaajia.

Aikansa elänyt ajatus.

Eikö kukaan muista minua, vaikka ilman mun panosta jäisivät ilman rahaa tykkänään.m

Vierailija
64/75 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sit olisit viskellyt, onkohan sulta unohtunut kiitoksen merkitys? Lapsiko ei kiitä, jos hän ei osta sulle riittävän hyvää lahjaa? Se on lapsen kiitos sinulle, ei mikään lisäpalkkio työstäsi. Miksi sun pitäisi oikein erikseen arvostaa jonkun toisen kiitosta enemmän kuin toisen?

Vastasin viestiin, jossa puhuttiin siitä, että kun vanhemmatkin saavat lapsiltaan itsetehtyjä askarteluja, niin siten saman arvoisia ovat lasten opettajille tekemät askartelut. Ei siinä viestissä kiitollisuudesta puhuttu mitään. Henkilökohtaisesti en pidä pahana antaa esimerkiksi lapsen itsensä tekemää korttia opettajalle, mutta ei se saman arvoinen saajalleen kyllä ole yleensä, kuin ne lasten tekemät jutut, mitä vanhemmat saavat. Kiittää voi myös ihan sanomalla kiitos, ei ole mikään pakko täyttää opettajan roskista sen enempää ostetulla kuin itsetehdylläkään krääsällä.

Niin? Miksi sen pitäisikään olla saman arvoinen? Miksi sille pitäisi nauraa? Sitähän tuossa alun perin ihmettelin, mikä siinä on se huvittava osuus. 

Se, jolle aiemmin vastasit

Vierailija
65/75 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut jostain, että kevätjuhlapäivän jälkeen koulun roskikset ovat täynnä kukkakimppuja.

Täytyykin mennä kaivelemaan niitä roskiksia lauantaina.

Kyllä mulle kukat kelpaisi.

Vierailija
66/75 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut jostain, että kevätjuhlapäivän jälkeen koulun roskikset ovat täynnä kukkakimppuja.

Ei ainakaan meidän roskiksissa ollut yhtään kukkia, kun koulun asuntolassa asuttiin vuosia. Laatikollisen opet aina kantoi lahjoja ja kukkia autoonsa lukukausien päättyessä. Mieskin toi kotiin aina monenlaisia lahjoja, mutta ei ylenkatsonut niistä mitään eikä heittännyt roskiin.

Vierailija
67/75 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annatteko lähikaupan kassamyyjällekin kortin tai lahjan? Entä bussikuskille?

kassamyyjä ei hengaa 5-tuntia päivässä  lapsen kanssa, viedään kyllä lahja taksikuskille

Vierailija
68/75 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa on 7 hoitajaa, koulussa 3 opettajaa /avustajaa, kerhossa 3 hoitajaa. Tulee oikeasti kalliiksi ostaa kaikille esim 3€ skumppa = 40€.

Vierailija
69/75 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme on heidän lahja 💛🌼 Aurinkoinen esimerkki hulivileille ja äksyille.

Vierailija
70/75 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä näin mihin vastasit. Ei se sun kirjoittamaasi miksikään muuta. Sä varmaan kerrot kaikille, että kiitos riittää, en halua krääsää? Jos, niin hyvä sit.

En ole opettaja vaan ihan tavallinen kahden lapsen vanhempi. Ja kyllä minä sanon sukulaisilleni ja ystävilleni, etten kaipaa mitään krääsää, jos juhlia järjestän. En myöskään kaipaisi kymmeniä joidenkin 5v:n tekemiä hamahelmimaattoja lasinalusiksi yms, jos olisin opettaja. Silloin en vain todennäköisesti kehtaisi suoraan sanoa, että ei kiitos, jotta en pahoittaisi lasten mieltä. Näemmä täällä touhukkaiden pikkuaskartelijoiden touhumammat vetävät herneet nenukkaan ihan asiallisistakin mielipiteistä.

Vierailija
71/75 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että he valitsevat alansa kevät- ja joululahjojen takia. Itse niitä saadessani olisin heinä lähinnä vaivaantunut ns. korruptiolahjoja. Lapsilta pikkumuistamiset ok.

Vierailija
72/75 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joo haen sieltä valmistumislahjakukat

Vierailija
73/75 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Miksi sen pitäisikään olla saman arvoinen? Miksi sille pitäisi nauraa? Sitähän tuossa alun perin ihmettelin, mikä siinä on se huvittava osuus. 

Se, jolle aiemmin vastasit

Huvittavaa oli nimenomaan se sinun vertauksesi, kun eiväthän nuo ole millään tavalla vertailukelpoisia! Lahjan jos ylipäätään haluaa antaa, sitä antaessa pitäisi kai ajatella sitä lahjan saajaa. Suurin osa vanhemmista kai kuitenkin arvostaa omien lastensa itse tekemiä askarteluja, varsinkin jos ne on hyvin suunniteltu ja toteutettu. Mutta ei muilla ihmisillä samaa tunnesidettä sinun lapsiisi ole. Ei ne sinun lastesi tekemät hamahelmilasinaluset tai vessapaperirullatontut muille ole yhtä hienoja kuin sinulle. Sinulle ne ovat ihania, muille turhaa krääsää.

Vierailija
74/75 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niille mitään lahjoja pidä antaakkaan. Tekevät sitä hommaa rahasta. Itse tehty kortti on vielä ok, muut menee yli.

Tämäpä juuri...miksi ei voi viedä kiitosta? Sama kun minut kutsutaan kaverille iltaa istumaan,kahville tms niin kyllä minä vien jotain pientä "tuliaista". Vai menisikö tyhjin käsin siksi kun kysehän se kaveri minua pyysi?

Olen itse varhaiskasvattaja ja olen omalla kohdalla huomannut,että ne vanhemmat joiden kanssa koen välien olevan mutkattomat,joskus jopa hulvattomat,laittavat pienen muistamisen jouluna/keväällä. Ihan vaikka sen suklaalevyn.

En tiedä sinun kavereistasi, mutta minun kaverini eivät tietääkseni saa palkkaa siitä, että menen heidän luokseen käymään. 

Eivät saa palkkaa mutta minusta fiksua olla menemättä tyhjin käsin.

Nimenomaan, kavereille onkin mukava viedä jotain, koska se on ihan oikea vapaaehtoisuuteen perustuva ihmissuhde. En ymmärrä, miten tällainen tilanne olisi rinnasteinen opettajaan, joka saa palkan työstään. 

Miksipä tekisit jotain joka ilahduttaa toista ihmistä?

Vierailija
75/75 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin luokanopettaja. Aina keväisin vein lomalle lähtiessäni saamani kortit, kukat ja joskus jopa lahjat mökille mukanani. Niitä oli ihana asetella ympäriinsä ja muistella mennyttä vuotta! Kyllä lapsiin todella kiintyi. Kaikkea ei toki säästää voi ja otin tavaksi kortit hävittää syyslukukauden alkaessa.

Tärkeitä olivat silti. Muistan monen lapsen aurinkoisen hymyn hänen antaessaan itse tehtyä korttia! Toivottavasti lapsille jäi yhtä hyvät muistot menneistä vuosista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi