Minua alkoi yhtäkkiä naurattaa ajatus siitä, että joku äiti antaisi päiväkodin tädille tai opettajalle lapsensa askartelun kevätlahjaksi
Haluaisin nähdä heidän ilmeensä, jos saisivat lapsen askartelun.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annatteko lähikaupan kassamyyjällekin kortin tai lahjan? Entä bussikuskille?
Harvoin samaaa kaupan tätiä tai bussikuskia näkee aamuin illoin joka arkipäivä...ja jättää sitä arvokasta kullannuppu alan heidän hoiviinsa.
Useammin minä kaupan kassan näen kuin lapsieni opettajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi kuvitellakaan ETTEN veisi äitini hoitokotiin jouluna muutamaa konvehtirasiaa kiitokseksi.
Mieti, kuinka tolkuttomat määrät hoitajilla on suklaata, jos kaikki vievät "muutaman konvehtirasian". Yksi riittää oikein hyvin.
Vien yhteisesti hoitajille kahvihuoneeseen,onhan niitä syöjiäkin. Ovat töissä 24/7 ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niille mitään lahjoja pidä antaakkaan. Tekevät sitä hommaa rahasta. Itse tehty kortti on vielä ok, muut menee yli.
Tämäpä juuri...miksi ei voi viedä kiitosta? Sama kun minut kutsutaan kaverille iltaa istumaan,kahville tms niin kyllä minä vien jotain pientä "tuliaista". Vai menisikö tyhjin käsin siksi kun kysehän se kaveri minua pyysi?
Olen itse varhaiskasvattaja ja olen omalla kohdalla huomannut,että ne vanhemmat joiden kanssa koen välien olevan mutkattomat,joskus jopa hulvattomat,laittavat pienen muistamisen jouluna/keväällä. Ihan vaikka sen suklaalevyn.
En tiedä sinun kavereistasi, mutta minun kaverini eivät tietääkseni saa palkkaa siitä, että menen heidän luokseen käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin samaaa kaupan tätiä tai bussikuskia näkee aamuin illoin joka arkipäivä...ja jättää sitä arvokasta kullannuppu alan heidän hoiviinsa.
Jos sinulla on päiväkoti-ikäisiä lapsia,niin luulisi että viedessä tai tuodessa heitä näet?
Se opettaja on saanut joka kuukausi rahallisen korvauksen siitä että opettaa niitä lapsia. Ylimääräiselle lahjalle ei ole enää siis tarvetta. Enhän minäkään vie lahjaa bussikuskille vaikka hän on minut kuljettanut töihin koko talven 5pv/vko tai lähikaupan myyjälle joka on palvellut minua joka viikko kaupassa käydessäni.
Mikäli olen tulkinnut oikein lähipiirissäni olevat opettajat, ei kannata ostaa lahjaksi esim kynttilänjalkoja, mukeja , koriste-esineitä. Yli 20 vuotta ala-asteen opettajana olleet ovat saaneet niitä nimittäin kasottain vuosien myötä. Tuttuni ilahtuvat pienestä , omatekemästä kortista tai luokan yhteisesti hankkimasta kulutustavarasta ( luokkaa kahvipaketti). Suklaarasioita he saavat vuosittain järkyttäviä määriä, varsinkin kun molemmat puolisot ovat opeja, niitä sitten joutuvat jakamaan sukulaisille, kun eivät itse juuri syö suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niille mitään lahjoja pidä antaakkaan. Tekevät sitä hommaa rahasta. Itse tehty kortti on vielä ok, muut menee yli.
Tämäpä juuri...miksi ei voi viedä kiitosta? Sama kun minut kutsutaan kaverille iltaa istumaan,kahville tms niin kyllä minä vien jotain pientä "tuliaista". Vai menisikö tyhjin käsin siksi kun kysehän se kaveri minua pyysi?
Olen itse varhaiskasvattaja ja olen omalla kohdalla huomannut,että ne vanhemmat joiden kanssa koen välien olevan mutkattomat,joskus jopa hulvattomat,laittavat pienen muistamisen jouluna/keväällä. Ihan vaikka sen suklaalevyn.
En tiedä sinun kavereistasi, mutta minun kaverini eivät tietääkseni saa palkkaa siitä, että menen heidän luokseen käymään.
Eivät saa palkkaa mutta minusta fiksua olla menemättä tyhjin käsin.
Eiköhän lapsen hyvät kouluarvosanat ja hyvä käytös ole paras lahja mitä voi antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa aika erikoinen. Siellähän se opettajakin väsää koulussa lasten kanssa äitien- ja isänpäiväkortteja. Askarteluja lahjaksi. Miksi se toiseen suuntaan olisi normaalia ja toiseen suuntaan naurettavaa.
Koska opettaja on koko vuoden hoitanut tai opettanut heidän lastaan ja odottaa jotain oikeaa lahjaa. Onhan se nyt törkeää, ettei edes kukkakimppua vie, vaan jonku kämäisen vessapaperirullaolennon. ap
Ai sinä halusitkin vinkua jotain palkintoa siitä, että olet tehnyt töitä. Luulin, että halusit vain nauraa askarteluille.
??? Enhän minä mikään päiväkodin täti ole. ap
Ihan sama. Joka tapauksessa vingut opettajille jotain palkintoa siitä, että tekivät työtään.
Mihinkäs se kukkakimppu sitten säilötään, jos askartelujen hävittäminen on nyt jotenkin osoitus, ettei lahjaa arvosteta?
Suomessa ollaan kyllä huonokäytöksisiä. Usassa asuessani oli ihan itsestäänselvää, että lasten bussikuskille kerätään lahja, opettajille annetaan lahja, roskakuskeille ja postinjakajalle annetaan lahja jne. Ja kaikesta tietysti ylipäätään kiitetään. Miksi suomalaiselle toisen huomioiminen ja kiittäminen on näin vaikeaa? Rahasta ei ole kyse, kortti ja joku pieni muistaminen riittää. Tai se kortti.
Olen lukenut jostain, että kevätjuhlapäivän jälkeen koulun roskikset ovat täynnä kukkakimppuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät saa palkkaa mutta minusta fiksua olla menemättä tyhjin käsin.
Nimenomaan, kavereille onkin mukava viedä jotain, koska se on ihan oikea vapaaehtoisuuteen perustuva ihmissuhde. En ymmärrä, miten tällainen tilanne olisi rinnasteinen opettajaan, joka saa palkan työstään.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ollaan kyllä huonokäytöksisiä. Usassa asuessani oli ihan itsestäänselvää, että lasten bussikuskille kerätään lahja, opettajille annetaan lahja, roskakuskeille ja postinjakajalle annetaan lahja jne. Ja kaikesta tietysti ylipäätään kiitetään. Miksi suomalaiselle toisen huomioiminen ja kiittäminen on näin vaikeaa? Rahasta ei ole kyse, kortti ja joku pieni muistaminen riittää. Tai se kortti.
No johtuisiko ap:n kaltaisista snobeista. Jos korttikin saa oikein naurunremakan aikaan, niin eikö se kerro, että vaikeaksi on mennyt.
Tuollainen itse tehty lahja olisi ihan oikein.
En ymmärrä jatkuvaa krääsällä lahjomista, yhteinen kukkapuska koko luokalta riittää opettajalle aivan hyvin.
Naisopelle kannattaa viedä vesiväreillä maalatut makaroni-helmet ja miesopelle jugurttipurkkiin istutettu kesäkukan taimi.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut jostain, että kevätjuhlapäivän jälkeen koulun roskikset ovat täynnä kukkakimppuja.
No ei ole. Missään koulussa missä olen ollut töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on päiväkoti-ikäisiä lapsia,niin luulisi että viedessä tai tuodessa heitä näet?
Eivät minun lapseni ole päiväkodissa. Eivätkä ole koskaan olleetkaan. Tiedätkö sinä, mikä on opettaja?
Kukkakimppu voi olla myös ongelma. Ope pyörällä liikenteessä? Ei mene kotiin kuin pitkänajan päästä, jolloin kukat nuutuneita?
Mies vei päiväkotiin minulta kysymättä Kyrön ginipullot, kyllä hävetti, mutta sain hakiessa valtavat kiitokset 😅
Vein viime jouluna kassin suklaata, ja sain kommentin, että huh, tätähän meillä riittää, joten ehkä mies onkin näissä parempi.
Eskariin vein jouluna käsintehtyä suklaata ja hyvän kahvin. Opettaja sanoi ettei keksi missä lahjakassia nyt pitäisi, ja meinasi tyrkätä sen takaisin 😄
Jatkossa mies saa hoitaa, minä tyydyn kiitokseen jos aihetta on.
Öö, en. Missäs minä sanoin mitään sellaista? Miksi minä olisin tässä se provo, kun aloittajahan tässä naureskelee ihan tyhjänpäiväiselle asialle? Aloittaja kertoi, että nauraa askartelulle, joka annetaan opettajalle. Miksi askartelu on naurettavampi kuin askartelu?