Nyt ihan aikuisten oikeasti, ylläpito ja modet, haluan vastauksia ja jotain selkoa tähän linjavetoon!
Onko nyt niin, että te paukutatte poistoon kaikki aloitukset, joita nämä trollit keksivät ilmiantaa? Kertokaa nyt, mistä täällä saa keskustella. Jos kysytään mielipiteitä vegaaniruoasta, se kyllä poistetaan, mutta jos haukutaan pääministeriä tuhansin eri sanamuodoin, ne kyllä keikkuvat tuossa poiminnoissa ja suosikeissa.
Kommentit (25)
Automaattisensuuri. Tarpeeksi monta ilmiantoa = poistoon.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein, että nuo teidän persuprovoilut poistetaan samoin kuin Marin-aloitukset. Pysyy etusivu siistinä. Menkää vaalikampanjoimaan vaikka johonkin ostoskeskukseen, kun palo on noin kova.
Etkö osaa lukea vai etkö vain jaksanut lukea?
ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Minulla on 3 laitetta, joissa omat nettiyhteytensä ja kun teen näillä kaikilla ilmiannon, niin ketju katoaa bittiavaruuteen.
Vierailija kirjoitti:
Eli käytännössä minäkin saan poistaa täältä haluamiani keskusteluja ihan mielivaltaisesti eikä kukaan katso, oliko siinä ketjussa mitään poistettavaa?
ap
Itse toivon ettei palstalla käydä ollenkaan mitään vaalitaisteluita haukkuen muita ja leimaamalla kansanryhmiä. Parempi jos poistatetaan kaikki vähänkään poliittinen palstalta seuraavaksi kahdeksi viikoksi. Vaalirauha olisi sivistyksen merkki. Sellaista sopii vain toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli käytännössä minäkin saan poistaa täältä haluamiani keskusteluja ihan mielivaltaisesti eikä kukaan katso, oliko siinä ketjussa mitään poistettavaa?
ap
Jos sulla on tarpeeksi monta laitetta eri nettiyhteydellä, niin kyllä.
Mitäs täällä nyt uhriudutaan, kun on oma lokakampanja ei toiminutkaan??
Vierailija kirjoitti:
Itse toivon ettei palstalla käydä ollenkaan mitään vaalitaisteluita haukkuen muita ja leimaamalla kansanryhmiä. Parempi jos poistatetaan kaikki vähänkään poliittinen palstalta seuraavaksi kahdeksi viikoksi. Vaalirauha olisi sivistyksen merkki. Sellaista sopii vain toivoa.
Aamen.
Voisiko joku kertoa sitten, miksi olette tällä palstalla, jos teitä ketuttaa täällä olevat ihan normaalit keskustelut. (En tarkoita haukkumisia ja spämmäämisiä, vaan ihan oikeita asiallisia aloituksia, joihin odotetaan kommentteja ja mielipiteitä.)
Vierailija kirjoitti:
Mitäs täällä nyt uhriudutaan, kun on oma lokakampanja ei toiminutkaan??
Mikä ihmeen lokakampanja? Täältä poistetaan ihan normaaleja neutraalejakin aloituksia enkä todellakaan ymmärrä, miksi.
Vierailija kirjoitti:
Sama ja siksi itsekin ilmoitan asiattomaksi kaikki keskustelut joissa käydään poliittista keskustelua.
Ja ihan sama kenestä. Harmi vaan, että ylläpito luo itse osan näistä pahimmista loanheitto-ketjuista ja silloin ketjun asiattomaksi ilmoittaminen ei menekään läpi :(
Itseasiassa ei mene edes kaikkien yksittäisten viestien eli niidenkin takana lienee sama ylläpito.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin toivoisin, mutta se näyttää olevan turha toivo. Esimerkiksi eräistäkin aamiaisista täällä saa kirjoittaa niin paljon kuin sielu sietää, mutta herranjestas jos kirjoitat oikeudesta pitää huivia tai syödä kasvisruokaa tai ammattiliittojen tarpeellisuudesta, niin bannia paukkuu.
ap
Mutta okei, lähdetään sitten mukaan palstan käytäntöön, että mieluummin sitten suoraa haukkumista ja pilkkaamista kuin oikeista asioista keskustelua.
ap
Menkää nyt pellon reunaan kimittämään moderoinnin huonoutta! Aina on joku jota harmittaa se tai tämä tai tuo. Ihme kun joku jaksaa moderoida täällä, hyvin epäkiitollista hommaa se varmaan on.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein, että nuo teidän persuprovoilut poistetaan samoin kuin Marin-aloitukset. Pysyy etusivu siistinä. Menkää vaalikampanjoimaan vaikka johonkin ostoskeskukseen, kun palo on noin kova.
Et ilmeisesti huomannut, että ap on hermostunut nimenomaan siitä, että persuprovot ja Marin-aloitukset kyllä pysyvät palstalla, mutta koska joku sekopää ilmiantaa ihan asiallisia aloituksia mm. vegaaniruoasta, täältä poistuu automaattipoistolla kaikki fiksut keskustelut, mutta nuo trollailut jäävät. Tämä automaattisensuuri on niiiin syvältä nykyään. Pari kuukautta vielä kun mennään, niin viimeinenkin asiallinen keskustelija kyllästyy ja palstasta tulee lopullisesti hommakakkonen.
Virallinen valvoja kirjoitti:
Menkää nyt pellon reunaan kimittämään moderoinnin huonoutta! Aina on joku jota harmittaa se tai tämä tai tuo. Ihme kun joku jaksaa moderoida täällä, hyvin epäkiitollista hommaa se varmaan on.
Ei täällä kukaan moderoi ja sehän tässä on ongelma. Kun homma on ulkoistettu automaatiolle, jossa normaali keskustelu estetään kiellettyjen sanojen listalla (jossa on siis täysin normaaleja sanoja, joita ei voi hyvällä tahdollakaan arvata kielletyiksi) ja jollekin laskurille, joka poistaa viestin, kun joku sekopää tarpeeksi mnta kertaa klikkaa ilmiantonamiskaa. Jäljellä jää provoilut, joiden kirjoittajat osaavat jo arvata, miten estot keilletään ja jotka jaksavat spämmätä samasta aiheesta 50 aloitusta päivässä niin, ettei kaikkia kukaan jaksa edes yrittää poistattaa.
Ensinnäkin olemme ylityöllistettyjä. Meillä on monta muutakin tehtävää kuin pelkkä tämän palstan moderointi. Joudumme osittain arpomaan ilmiannettujen suuresta määrästä johtuen mitä poistetaan ja mitä ei. Emme millään voi lukea kaikkia ilmiannettuja tekstejä. Ottakaa itse vastuuta omista teksteistänne. Älkää kirjoittako mitä sattuu tai menkää muualle. Emme jaksa tätä kaaosta enää pitkään ja sekoamme lopullisesti jos ette lopeta.
Virallinen valvoja kirjoitti:
Minä yleisesti kyllä olen pitänyt palstan moderoinnin tasosta, mutta tässä nyppii nyt tämä, että automaation ansiosta kuka tahansa voi mielivaltaisesti täällä poistaa keskusteluja eikä mode koskaan edes tarkista näitä aloituksia. Ja se, joka tällaiseen ilmiantokikkailuun vaivautuu, on selkeästi joku sellainen, jolla on (kyseenalainen?) agenda. Minun sananvapauskäsitykseeni ei mahdu se, että palstalle jää näkyviin ne pilkkajat ja räyhääjät, jotka sinnikkäimmin jaksavat ilmiantaa asiallisia aloituksia.
ap