En saa mitään kaupaksi Tori.fissä :(
Joo en anna puoli-ilmaiseksi vaan odotan saavani tavaroistani käypän hinnan
Kommentit (69)
Kaikkea kamalaa myös yritetään myydä, esim osin käytettyä kosmetiikkaa. Yök.
Mulla yksi tuttu yritti paikata huonoa rahatilannettaan ostamalla kaikenlaista sälää kierrötyskeskuksesta. Vuokrasi sitten kirppispöydän ja yritti myydä lisäten hintaan + 30 %. Arvatkaa kävikö kauppa? No ei.
Jos asut pikku kylällä, et saa mitään kaupaksi. Tämä tori.fi suurin ongelma.
Kun omia lapsia ei ole ja ikääkin on kohta 70 vuotta, olen alkanut antaa tuntemilleni nuorille lahjaksi kotimaista vanhempaa designia, jos he ovat siitä pitäneet ja jota kotiini on kertynyt. Lähinnä lahjoina olen itsekin saanut, ja osan perinyt.Tämä on tapani tehdä omaa kuolinsiivoustani.
Juu, ei mene kaupaksi ei. Ei varsinkaan jos hinnaksi laittaa 1€, mut laitapa lahjoitetaan palstalle, niin johan on jonoa.
Pari merkkitakkia olen yrittänyt myydä noin 30€:lla ja 40€:lla (ovh 300€ ja 400€). Muita vastaavia ei myynnissä. Toisesta sain tarjouksen 10€.
Naisten housuja, neuleita ja paitoja myynnissä hintaan 1-5€ (ei h&m, lindex). Ei mene kaupaksi.
Ei mene kaupaksi myöskään vanhaa Arabiaa.
Ehkä heivaan roskiin sit kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei mene kaupaksi ei. Ei varsinkaan jos hinnaksi laittaa 1€, mut laitapa lahjoitetaan palstalle, niin johan on jonoa.
Pari merkkitakkia olen yrittänyt myydä noin 30€:lla ja 40€:lla (ovh 300€ ja 400€). Muita vastaavia ei myynnissä. Toisesta sain tarjouksen 10€.
Naisten housuja, neuleita ja paitoja myynnissä hintaan 1-5€ (ei h&m, lindex). Ei mene kaupaksi.
Ei mene kaupaksi myöskään vanhaa Arabiaa.Ehkä heivaan roskiin sit kaikki.
Noissa "merkkivaatteissa" ja muissa kalliimmista tavaroissa on usein se ongelma, että vaikka tuo pyytämäsi 40€ +pk on HALPA siitä takista, henkilö joka ylipäätään ostaa netistä käytetyn takin ei pysty/halua ostaa sitä 'merkkiä' vaan 'halvan mutta kelvollisen' takin.
Kirppareilla sen saa tuohon 10€ ja 40€ pystyisi jo ostamaan (tarjouksessa) jostain Boozt/Zalando UUDEN takin palautusoikeudella ja Klarnalla.
Toki aito Vintage on erikseen, mutta esim trendikästä vintage-marimekkoa näyttää olevan varsin paljon nytkin Torissa. Ehkä vähän ylihinnoiteltuna? Tai sitten vaan 'väärää kokoa' tai ei niin haluttua 'kuviota'.
Itse jotain juttuja (leluja, kirjoja) just lapsenlapselle mökille ostaneena - sekin kannattaa muistaa, että jos otsikoi 'Litllest Betsejä", 'frotzen-nukke' tai 'golits housuja' ne ilmoitukset ei edes tule potentiaalisille ostajille näkyviin kun laittaa hakusanaksi littlest pets, Frozen tai college housuja - puhumattakaan siitä, että se kirjoitusvirhe antaa ainakin minulle kuvan epäsiististä ihmisestä, enkä kiinnostu tuotteesta, vaikka tiedän, että kyse voi olla vaikkapa lukihäiriöstä tai kännykän näppäilyvirheestä.
Kaupaksikin olen kyllä kaikenlaista saanut, mutta kun oma ajatus on ollut saada kaappeja tyhjäksi niin olenhan minä toki hinnatkin edulliseksi laittanut :)
Vierailija kirjoitti:
Jos asut pikku kylällä, et saa mitään kaupaksi. Tämä tori.fi suurin ongelma.
Niin luultavasti nämä jotka kehuvat, että ihan kaikki menee kaupaksi asuvat alueella jossa 100 kilometrin säteellä asuu 1000 000 ihmistä. Vähän toista se kysyntä tavaralle on pienissä kunnissa. Katsoin Roni Bäckin videon missä mies osti tavaraa torissa ja myi sen voitolla eteenpäin. Täällä missä asun yksikään noista hänen myymistään tavaroista ei olisi mennyt Torissa edes ilmaiseksi.
Minä tyhjensin pari vuotta sitten äitini kolmion ja kaikki tavarat meni kaupaksi tori.fi parissa päivässä. Jopa täkit ja tyynyt. Ihan kaikki. Siivouksen jälkeen käytiin hakemassa jopa siivousvälineet.
Jos tavara ei mene kaupaksi, hinta on liian korkea. Ainakin taloustavaroissa ja huonekaluissa menee huonommatkin.
Tori. fi on kirppis meininki ja pääasia kierrätys, eikö bisneksen tekeminen. Bisnestä tehdään yrityksissä, omilla pelisäännöillä.
Ostajana ärsyttää huonot kuvat, mittojen ja värin puuttuminen (kuvat torissa huonolaatuisia) , hinta on liian korkea tai puuttuva hinta ja tuotteessa joku vika (jota ei ole yritetty poistaa, ei haittaa käyttöä tai kätevä korjaa itse tms slogan tekstissä tai ). Myös törkyinen koti joka nähtävissä kuvissa.
Itse ostan torista paljon mutta nuo ärsyttää ilmoituksissa. En jaksa tuhlata omaa enkä myyjän aikaa kyselläkseni asioita mitkä pitäisi olla jo kuvauksessa.
Kallein minkä olen torista ostanut on 400,- joten kyllä siellä tavara liikkuu kun tuoreessa on hinta kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Osa myyjistä ei ymmärrä käytetyn tavaran hintoja. Sama pätee kirppareillakin. Ajatellaan liikaa sitä, paljonko on itse maksettu tai paljonko tavara maksaisi uutena, eikä huomioida lainkaan sitä että käytetty on lähtökohtaisesti aina käytetty. Ostajakin miettii sitä, ostaisiko käytettynä vai uutena ja paljonko olisi valmis maksamaan.
Torissa monilla myyjillä myös on valitettavasti huonot kuvat tai epäselvät myyntitekstit, joista ei tule luotettavan oloista vaikutelmaa.
Lol, tori on kirppis, ää li ö XDDDDDDDDDD
Mun mielestä 100e tarjous elämää nähneestä (nuhjuuntuneesta) sohvasta on sopiva, vaikka kuinka olisi uutena ollut kallis.
"Merkkivaatteissa" joiden hunta on edullinen, voi epäilyttää myös vaatteen aitous. Jos joku myy hyväkyntoista 400e takkia muutamalla kympillä, herää kysymys miksei myy siitä erilaisten (myös netissä toimivien) "merkkivaate-kirppisten" kautta. Noista saa paremman hinnan, ja aitous tarkistetaan, joten ostajakin voi turvallisesti ostaa ns. aidoiksi todettuja vaatteita.
Toki myös merkkivaatteisiin pätevät samat lainalaisuudet mitä muuhunkin muotiin, jotkut vaatteet/kuosit/mallit eivät kestä aikaa samoin kuin toiset. Harva muotitietoinen ostaa vaatetta josta näkee että on "menneen talven lumia" vaan ostaa sitä mikä nyt on pinnalla tai aikaa kestäviä klassikkoja.
Itse olen saanut myytyä lähes kaiken, mitä olen torissa myynyt. Myyn kirppishintaan, mutten uloskantohintaan. Lähes kaikki on mennyt postituksella, vaikka asun pk-seudulla eli postitusmahdollisuus aika ehdoton jos nyt ei ole mistään huonekaluista kyse. Torissa kuvanlaatu on huono, kauppa alkoi käydä paremmin kun lisäsin kaikkiin ottamiini kuviin kirkkautta, niin näyttävät torissa sitten suht siltä, miltä tuotekin näyttää.
Enimmäkseen ostan itse vauvalle vaatteita, myös niitä paketteja. Enimmäkseen on tullut hyväkuntoista, mutta on joukossa kyllä sellaisiakin, että en ymmärrä miksi ne pitää saada vielä eteenpäin. Suosittelen leikkaamaan kuluneista (puuvilla) vaatteista mieluummin vaikkapa ikkunanpesuriepuja.
Minä saan myytyä lähinnä kirjoja, mutta niissäkin myyntiajat jopa vuoden. Ilmaiseksi en anna.
Ajoneuvot ja muut vempaimet kelpaa joskus paremmin kun nostaa hintaa. "ei ole hyvää ja halpaa"
Joku yritti myydä artekin kolmejalkaista jakkaraa 20 eurolla.
Ikeasta saa uuden, jossa on neljä jalkaa, 5 eurolla.
Ihan millä hinnalla tahansa en myy. 40 vuotta vanhasta, pitkästä aidosta Artekin koivuritiläpenkistä, virheettömästä, kauniisti kellastuneesta kehdataan tarjota 50 euroa. Monet niitä Artekeja haluaa, mutta lähes ilmaiseksi pitäisi saada. No, annoin lopulta lahjaksi kaverin lapselle, joka oli muuttamassa ensimmäiseen omaan kotiinsa. Tuli nuori ikionnelliseksi.