En saa mitään kaupaksi Tori.fissä :(
Joo en anna puoli-ilmaiseksi vaan odotan saavani tavaroistani käypän hinnan
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Ihan millä hinnalla tahansa en myy. 40 vuotta vanhasta, pitkästä aidosta Artekin koivuritiläpenkistä, virheettömästä, kauniisti kellastuneesta kehdataan tarjota 50 euroa. Monet niitä Artekeja haluaa, mutta lähes ilmaiseksi pitäisi saada. No, annoin lopulta lahjaksi kaverin lapselle, joka oli muuttamassa ensimmäiseen omaan kotiinsa. Tuli nuori ikionnelliseksi.
Kuka jotain vanhaa p as kaa haluaa nurkkiinsa pölyyntymään? En ottaisi vaikka maksettaisiin. Eikä maksa vaivaa edes 20€ hinnalla pistää myyntiin mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minä tyhjensin pari vuotta sitten äitini kolmion ja kaikki tavarat meni kaupaksi tori.fi parissa päivässä. Jopa täkit ja tyynyt. Ihan kaikki. Siivouksen jälkeen käytiin hakemassa jopa siivousvälineet.
Jos tavara ei mene kaupaksi, hinta on liian korkea. Ainakin taloustavaroissa ja huonekaluissa menee huonommatkin.
Tori. fi on kirppis meininki ja pääasia kierrätys, eikö bisneksen tekeminen. Bisnestä tehdään yrityksissä, omilla pelisäännöillä.
no höpö höpö. Tuskin myit äitisi hammasharjan.
ei tori.fi:ssä oikeasit osteta yhtään mitään, tosin en ole myynyt huonekaluja, leluja tai merkkitavaraa ehkä ne käyvät kaupaksi. Vaatteet ja muut sellaiset ei todellakaan käy kaupaksi, ei edes halvalla hyväkuntoiset ja ehjät. Ja sitten tulee kaikenlaisia hupiostajia ja pilakyselijöitä "muka hauskoilla" nimillä. Viimeksi tingattiin parin euron tavarasa 3e sisältäen postikulut, no ehkä joku toinen myyjä suostuu tuollaiseen minä en näe mitään järkeä myydä mitään jos saa euron ja 1,85e menee jo pelkästään postimerkkiin, moni ei torin sivulla tiedä mitään postikuluista. Myyjiä pidetään ilmaistavaraa jakavina "hyväntekijöinä". Ja kyllä, olen kerran laittanut myös annetaan ilmoituksen yhdestä tavarasta. Johon tuli noutopyyntö, mutta meni aivan liian hankalaksi kun tavaran ilmaisnoutaja ei vastannutkaan mitään. Eikä ollutkaan samalta paikkakunnalta että olisi oikeasti tullut hakemaan. En ymmärrä ilmaistavaroiden noutajia, jotka asuvat täysin muualla eivätkä ole valmiita noutamaan mitään vaikka lupaavat. Moni olettaa että myyjät matkustavat esim. junalla eri paikkaan viemään ilmaistavaraa. En maksa junalippua tai muutakaan sitä varten että kuskaisin ilmaistavaraa, junalippu maksaisi ainakin 20-40e. En voi olla ainoa joka tälläisiä on kohdannut. Onneksi torissa saa nykyään myös torjunnan käyttöön, käytän ahkerasti torjuntaa useisiin pilaostajiin. Nykyään en aina viitsi enää vastata mitään pilakyselijöille torjunta vaan. Aitojakin ostajia on, mutta ehkä yksi kymmenestä tai 1/20.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei mene kaupaksi ei. Ei varsinkaan jos hinnaksi laittaa 1€, mut laitapa lahjoitetaan palstalle, niin johan on jonoa.
Pari merkkitakkia olen yrittänyt myydä noin 30€:lla ja 40€:lla (ovh 300€ ja 400€). Muita vastaavia ei myynnissä. Toisesta sain tarjouksen 10€.
Naisten housuja, neuleita ja paitoja myynnissä hintaan 1-5€ (ei h&m, lindex). Ei mene kaupaksi.
Ei mene kaupaksi myöskään vanhaa Arabiaa.Ehkä heivaan roskiin sit kaikki.
Vie uff, fidalle tai kauppojen laatikoihin esim. H&M saattaa valmistaa uusia vaatteita kierrätyslaatikkoon viedyistä vaatteista. Joudun myös viemään kaikki pois, torifi:ssä ei koskaan osteta mitään ei etenkään hyväkuntoisia vaatteita. Välillä yritän mutta kuvaukseen ja myynti-ilmoitukseen kuluu vain turhaa aikaa ja yleensä joku pilaostaa ja jättää maksamatta tai pyytää eurolla. Ilmeisesti siellä ostetaan vain uusia merkkituotteita, olen tullut siihen päätelmään. Joillain myyjillä on myös lauma tuttuja, jotka ostavat mitä tahansa (vaikka risojakin riepuja) torifissä ja muilla myyntisivuilla. Itse erehdyin kerran ostamaan "ammattimyyjältä" ja sain sellaisen täysin kuluneen rievun. Jos on merkkituotteita niitä voi koittaa myydä emmy kautta tai muiden vastaavien sivujen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. Ilmaiseksi pitäis antaa kaikki, ihan järjettömiä tarjouksia tulee. Ja niiltä ulkomaisilta huijareilta myös tulee viestejä.
En ole nyt ees jaksanut mitään kuvata. Laiskuttaa. FB:ssa ei mee kaupaksi sen paremmin
Ulkomaalaisilta huijareilta? :O
Millaisia ne viestit yleensä on??? Mä en ole kuullutkaan tästä.
kyllä niitä tulee ja paljon. Viimeksi joku ulkomaalainen tarjosi myymästäni tavarasta 2e sisältäen postikulut, postimerkki pelkästään maksaa 1,85e ja ostaja meni torjuntaan, onneksi se on käytössä torissa. Joskus tulee myös ihmeellisiä ilmoituksia jonkun yhteistyöehdotus/firman mainos ja muuta p*skaa joissa on kyse feikki-ihmisistä. Tulevat vielä 5e myytäviin ne pilaostajat yleensä, eli kyse ei ole siitä että olisi liian "kallis" tuote myynnissä, kuten täällä joku epäili että myyjät myy liian kalliilla. Tai jos kokee 5e liian kalliiksi, ei kannata käydä millään kirpputorilla sitä varten on uff euronpäivät. Todella moni yrittää torissä tingata parin euron tavaroita alle euroon. Jos minulla on rahat vähissä, en edes avaa mitään myyntisivuja tai selaa kauppojen valikoimia. Kiinnostaisi tietää tingaavatko ne tinkaajat myös kauppojen kassoilta, voi olla niinkin.
Sama, estot heti pilailijoille ja tinkaajille tai pk maksattajille. Huolimatta tästä menee tavaraa tasaisesti aivan pikkusummista useisiin kymppeihin-50ekuun/ viikko.
Vaatteet menee tosi nihkeesti ellei uusista hutiostoista kyse. Huonekalujen myyntiin saa myös varata aikaa jos niistä jotain haluaa saada.
Jos myy aikuisten vaatteita, ei riitä jos lukee ”neule koko M.” Sitten pari kuvaa vaate henkarilla. Ei siitä näe mallia tai missä kunnossa kangas on. Joten mittoja ja joku lähikuva. Koko M voi tarkoittaa aika monenkokoista vaatetta. Aikuisten vaatteet menee mitoilla, merkillä ja hyvillä kuvilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos myy aikuisten vaatteita, ei riitä jos lukee ”neule koko M.” Sitten pari kuvaa vaate henkarilla. Ei siitä näe mallia tai missä kunnossa kangas on. Joten mittoja ja joku lähikuva. Koko M voi tarkoittaa aika monenkokoista vaatetta. Aikuisten vaatteet menee mitoilla, merkillä ja hyvillä kuvilla.
Ja kuva siitä pesulapusta, missä näkyy myös kankaan koostumus!
Ai sinne Ikeaanko lähdit, kun en sitä ritiläpenkkiä suostunut viidelläkympillä myymään? No, ehkä tuo Ikea on enemmän sinulle sopivaa.