Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävän lapsi luulee, että kaikilla käy siivooja kotona

Vierailija
01.06.2021 |

Eikö ole vähän outoa ja lapselle jopa haitallista? Miehellä käy siivooja joka toinen viikko. Sillä viikolla kun lapsi on äidillään tosin. Lapsi 6v.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haitallista tuossa olisi? Moni lapsi luulee, että koira elää hyvää elämää kerrostalossa.

Vierailija
2/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vähän. Teen joskus keikkaa kotisiivoojana, valtaosa ihan alemman keskiluokan perheitä, mutta se siivous tuo vissiin fiilistä että oltais vähän sitä ylempää keskiluokkaa.

Sellaisilla perheillä on ilo siivota, kun näkee että huushollissa on monta pientä lasta ja se siivous taatusti helpottaa oikeesti elämää.

Sitten taas ne perheet, joissa vaan ne kaksi teinaria, niin on kyllä käynyt useamminkin mielessä millasta maailmankuvaa niille nuorille opetetaan..että aina on noita "alempia" kun hoitaa ne p*skaduunit, mene sinä pronssi golfia/padelia pelaamaan ja sinä prinsessa tanssimaan/pianotunnille ja anna noiden surkimusten elää meidän hyväntekeväisyydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vähän. Teen joskus keikkaa kotisiivoojana, valtaosa ihan alemman keskiluokan perheitä, mutta se siivous tuo vissiin fiilistä että oltais vähän sitä ylempää keskiluokkaa.

Sellaisilla perheillä on ilo siivota, kun näkee että huushollissa on monta pientä lasta ja se siivous taatusti helpottaa oikeesti elämää.

Sitten taas ne perheet, joissa vaan ne kaksi teinaria, niin on kyllä käynyt useamminkin mielessä millasta maailmankuvaa niille nuorille opetetaan..että aina on noita "alempia" kun hoitaa ne p*skaduunit, mene sinä pronssi golfia/padelia pelaamaan ja sinä prinsessa tanssimaan/pianotunnille ja anna noiden surkimusten elää meidän hyväntekeväisyydestä.

Kuulostat kovin ylpeältä työstäsi..

Vierailija
4/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helveŧŧiä? Siivoaako joku itse kotinsa? Sitä varten on toki palvelusväkeä ja heidän palvelusväkeään!

Vierailija
5/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän pointtisi. Mutta eihän pianon soitto tai tanssi ole mitään ylellisiä harrastuksia. Pianoja saa ilmaiseksi, eikä tunnitkaan paljoa maksa. Sama joku tanssi.

Vierailija
6/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy siivooja. Meillä käy myös timpuri jos pitää jotain korjata tai laittaa. Meillä kävi myös lapsenvahti, kun lapset oli pienempiä ja jos oli menoja. En korjaa myöskään autoa itse, en tuolla pyöriä. Vaatteita korjaan, pyykit pesen ja ruokaakin laitan.

Olen yksinhuoltaja , 2 koululaista/nuorta. Ei riitä aika läheskään kaikkeen, eikä innostus. Mulla on hyvä palkka, ostan monet asiat palveluna helpottaakseni elämää.

Olen ajatellut, että työllistäminen on hyvä asia.

Lapsille opetan, että mitä enemmän käy kouluja sitä parempia duuneja palkkaa saa hyvin suurella todennäköisyydellä. Kaikki työ sinällään on arvokasta, mutta ihan kaikkia töitä ei tarvitse itse tehdä.

Vierailija
7/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni kaverit ihmettelivät, että:”Wau! Teidän äiti siivoaa teidän kodin ihan itse! Meidän ei osaa, meillä käy siivooja.”

Jäin pohtimaan, millaisen maailmankuvan (tai edes peruselämisen taidot) nuokin kultalusikkamussukat oikein saavat... Jos siivooja ei käy opiskelija-asunnolla, niin eletäänkö paskassa?

Vierailija
8/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä käy siivooja. Meillä käy myös timpuri jos pitää jotain korjata tai laittaa. Meillä kävi myös lapsenvahti, kun lapset oli pienempiä ja jos oli menoja. En korjaa myöskään autoa itse, en tuolla pyöriä. Vaatteita korjaan, pyykit pesen ja ruokaakin laitan.

Olen yksinhuoltaja , 2 koululaista/nuorta. Ei riitä aika läheskään kaikkeen, eikä innostus. Mulla on hyvä palkka, ostan monet asiat palveluna helpottaakseni elämää.

Olen ajatellut, että työllistäminen on hyvä asia.

Lapsille opetan, että mitä enemmän käy kouluja sitä parempia duuneja palkkaa saa hyvin suurella todennäköisyydellä. Kaikki työ sinällään on arvokasta, mutta ihan kaikkia töitä ei tarvitse itse tehdä.

Muuten jees, mutta turhaan opetat, että kouluja käymällä saat hyvän duunin ja palkkaa. Tuo ei enää pidä paikkaansa. Kouluja käymällä päätyy nykyään tohtorikin tekemään 9€/pvä -palkalla ”työtä”. Siivoojakin saattaa olla maisteri.

Vierailija
9/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh, miksi olet siivousyrittäjä, jos et halua asiakkaita? Eikö sinun nimenomaan pitäisi lietsoa sitä että kaikki haluavat palkata sen siivoojan. Jos et itse arvosta työtäsi niin kuka arvostaa?

Vierailija
10/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisiivoojan käynti on wannabe-rikkaiden Dallasista ja Dynastiasta omaksuma kuvitelma varakkuudesta. Vähän kuin Wolt-kuskin tuoma ruoka.

Oikeasti uusavuttomia tai laiskoja ihmisiä.

Vierailija
11/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotisiivoojan käynti on wannabe-rikkaiden Dallasista ja Dynastiasta omaksuma kuvitelma varakkuudesta. Vähän kuin Wolt-kuskin tuoma ruoka.

Eli haluat yhteiskunnan ilman palveluita? Et kai itse käytä vaikka kampaajaa/parturia? Reipas ihminen myöskin nostaa itse omat perunansa jne.

Vierailija
12/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy siivooja.

Me myös kiitämme häntä ja pidän huolta siitä, että hänen työstään puhutaan arvostaen.

Se ei silti tarkoita sitä, etteikö nuoret joutuisi myös pesemään vessaa ja siivoamaan jälkensä.

Mutta kun käy myös ammattitaitonen hyvä siivooja, paikat pysyy parempina ja edes kerran/2vko on aidosti puhdasta jokaisessa huoneessa.

Me työllistämme sen siivoojan (ja myös mm 2krt vuodessa yksityisyrittäjän joka laittaa pihamme kesä/talvikuntoon, nuohoojan, auton renkaiden vaihtajan, ikkunanpesijän, pitopalvelun juhliin, kaikenlaisia ammatti-ihmisiä, jotka osaavat asiansa paljon meitä paremmin.

Ja toisaalta, me sitten keskitymme tehokkaasti omaan työhömme ja toki perheeseen myös.

Vierailija
13/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmassa osassa suomalaisia koteja siivotaan itse. Meillä ei ole koskaan käynyt siivooja, vaikka olemme lapsiperhe ja useampi pieni tehosekoitin löytyy. Mä tunnen kaksi perhettä, joissa käy siivooja, mutta epäilen, että kyllä niissäkin siivotaan lisäksi itse.

Vierailija
14/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän se mitään hyväntekeväisyyttä ole kun kerran palkka maksetaan. Ja kyllä se siivoaminen varmaan helpottaa sen aikuisenkin elämää vaikkei niitä lapsia olekaan, joten mitä pahaa siinä on jos haluaa palkata toisen siivoamaan ja samalla työllistää henkilön joka tarvitsee töitä...

Vierailija
15/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi varaa, palkkaisin siivoojan. Ihan laiskuuttani ja mukavuudenhaluani. En nyt ihan ymmärrä miksi laiskuus olisi joka asiassa huono juttu? Olen ahkera sitten muissa asioissa.

Vierailija
16/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä Eirassa hovimestari delegoi siivoustoiminnot. Kippis & skål!

Vierailija
17/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos sitä rahaa on niin miksi ei tekisi elämästään helpompaa. Miksi väkipakolla tehdä asioita, joita ei tarvitse eikä halua tehdä vain, jotta toiset ei pidä laiskana. 

Vierailija
18/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käynyt aina siivooja. Lapset muuttaneet nyt kotoa ja vähän pelkäsin , miten pärjäävät omissa kodeissaan. Mutta pitävät kotinsa siisteinä itse- ovat lapsena tottuneet, että paikat on järjestyksessä ja puhtaana.

Vierailija
19/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä Eirassa hovimestari delegoi siivoustoiminnot. Kippis & skål!

Vierailija
20/36 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haitallista siinä nyt voisi olla? Ei siivooja tarkoita sitä etteikö itse myös siivoaisi tai esitettäisiin rikasta. Se on arkea helpottava palvelu siinä missä mikä tahansa muukin palvelu, joka säästää aikaa tai vaivaa. Hassu olet. Enemmän haitallista sille lapselle on, jos hän kuvittelee, että palveluita ei ammattilaisilta voisi ostaa ja kaikki on tehtävä itse ja yksin on pärjättävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi