Pojalla vakava psyykkinen sairaus. Sain pari viikkoa sitten tietää että poika oli yrittänyt tehdä itselleen kaikista loputtomimman
Vasta nyt tullut huoli ja ahdistus. Menettämisen pelko. Poika on hyvässä hoidossa mutta pelottaa silti. Ja surettaa. Miten en heti huomannut mitään? Hirveän paha olo tästä.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Se joka tällä aiheella trollaat ja kiusaat ap:ta: kai tiedät, että tuollainen käytös on asiantuntijoiden mukaan erittäin vahva persoonallisuushäiriön merkki? Eli sinun trollikommenttisi kertovat vain ja ainoastaan sinusta ja persoonallisuushäiriöstäsi. Käskisin hankkimaan apua, mutta ovat valitettavasti aika huonosti hoidettavissa... säälin vain.
Entä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Taitaisi olla suurin osa itsemurhista estetty, jos läheiset olisivat aavistaneet tällaisen vaaran olevan lähettyvillä.. Turha näsäviisastella ja syytellä aloittajaa.
Oikea paikka masentuneelle itsemurhaa hautovalle pojalle ei ole jokin yksiö 70-luvun betonikuutiotalossa, kaikki tiedämme miten se tarina päättyy.
Tämä poika tulisi ohjata psykiatriseen sairaalaan jossa hän saa asianmukaista hoitoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojan olo varmasti kohenee, kun äiti hakee empatiaa itselleen netistä.
Sanoisitko noin jollekin päin naamaa? Et. Purat omaa pahaa oloasi heikossa elämäntilanteessa olevaan ihmiseen. Todella noloa.
Sanoisin myös päin naamaa, että sitä apua kannattaa hakea näihin asioihin perehtyneiltä ammattilaisilta, eikä keskustelupalstalta.
Itse et yhtään nostata omaa egoasi ja käy katsomossa kuinka moni nyt tykkää tästäkin kommentista? Et taida tunnistaa itsestäsi käytöstä, josta syytät muita?
Mikä saa sinut kuvittelemaan, ettei tällä palstalla voisi olla niitä ammattilaisia. No, sinä et näköjään ainakaan ole. Minä olen. Minulla on myös lähisuvussa yläkouluikäinen henkilö, jolla on vakavia mielenterveyden ongelmia ja saanut sen vuoksi useita hoitojaksoa ja erilaista lääkitystä. Palstalta voi kysyä ja saada vertaistukea ilman että täytyy miettiä, mitä kirjautuu kantapalveluun. Vaihda sinä toiseen ketjuun tai sulje laitteesi kokonaan, jos sinulla ei ole mitään sanottavaa. Vai oletko niitä henkilöitä, joiden mielestä on kivaa kirjoittaa aina vastaan toisten kirjoituksille? Vanhempien syyllistäminen on myös turhaa ja vanhanaikaista. Ei epilepsia ja 1-diabeteskaan ole kasvatuksen tulosta, vaikka joskus niin kuviteltiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se joka tällä aiheella trollaat ja kiusaat ap:ta: kai tiedät, että tuollainen käytös on asiantuntijoiden mukaan erittäin vahva persoonallisuushäiriön merkki? Eli sinun trollikommenttisi kertovat vain ja ainoastaan sinusta ja persoonallisuushäiriöstäsi. Käskisin hankkimaan apua, mutta ovat valitettavasti aika huonosti hoidettavissa... säälin vain.
Entä sitten?
No mietin vain, että tuo sun käytös on aika säälittävää. Valtaat ketjun rupeamalla huutamaan "HEI KAIKKI OLEN PERSOONALLISUUSHÄIRIÖINEN REPPANA!!!" ihan kuin ketään kiinnostaisi, eikä liity tän ketjun aiheeseen mitenkään. Että siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus nyt mitä kakkapäitä täällä palstailee. Painukaa nyt saatana helvettiin sieltä haukkumasta. Ap - ainoa oikea neuvo on nyt sulle, että älä lue noita psykopaattien ja empatiakyvyttömien narsistien kommentteja, kannattaa soittaa mieluummin tosiaan palvelevaan puhelimeen tai omaisten vertaisryhmään.
Parasta olisi, että ap viettäisi aikaansa täysipäisten ihmisten kanssa, eikä tälläisellä roskapalstalla. Minä ainakin jatkan haukkumista niin pitkään, että ketju poistuu.
Minkälainen ihminen haluaa lyödä lyötyä?
Vierailija kirjoitti:
Sääli onkin oikein oivallinen tapa nostattaa sitä omaa egoaan. Trollin ruokkijassa ei ole mitään vikaa? Mikä vaivaa ihmistä joka yrittää osoittaa ympäristölleen omaa hienouttaan menemällä ohi aiheen henkilökohtaisuuksiin? Sekö on kypsää käytöstä aikuiselta? Sanoisin, että pata kattilaa soimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten?
No mietin vain, että tuo sun käytös on aika säälittävää. Valtaat ketjun rupeamalla huutamaan "HEI KAIKKI OLEN PERSOONALLISUUSHÄIRIÖINEN REPPANA!!!" ihan kuin ketään kiinnostaisi, eikä liity tän ketjun aiheeseen mitenkään. Että siksi.
Näyttää sinua kiinnostavan kun noinkin kovasti länkytät sitä tuubaasi. Sinua ei huomata muissa ketjuissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytön puute sairastuttaa miehenalun
Myös työn puute voi sairastuttaa
Masennus liittyy työttömyytteen, ja työttömyys masennukseen
Kuten sosiaaliset ongelmat yleensäkin
Veikkaanpa että tässäkin tapauksessa poika on yksinäinen, neitsyt mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus nyt mitä kakkapäitä täällä palstailee. Painukaa nyt saatana helvettiin sieltä haukkumasta. Ap - ainoa oikea neuvo on nyt sulle, että älä lue noita psykopaattien ja empatiakyvyttömien narsistien kommentteja, kannattaa soittaa mieluummin tosiaan palvelevaan puhelimeen tai omaisten vertaisryhmään.
Parasta olisi, että ap viettäisi aikaansa täysipäisten ihmisten kanssa, eikä tälläisellä roskapalstalla. Minä ainakin jatkan haukkumista niin pitkään, että ketju poistuu.
Minkälainen ihminen haluaa lyödä lyötyä?
Eiköhän nämä oman egonsa nostattajat sen sinulle kerro🤣
Minusta sun ei kannattaisi avautua aiheesta täällä. Ihmiset on uskomattoman törkeitä vastauksissaan. Liekkö heillä lapsia lainkaan, eikä toivon mukaan tulekaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta sun ei kannattaisi avautua aiheesta täällä. Ihmiset on uskomattoman törkeitä vastauksissaan. Liekkö heillä lapsia lainkaan, eikä toivon mukaan tulekaan.
Älä pelkää ei ole tulossa. Lapsia tehdään silkkasta itsekyydestä tyydyttämään niitä omia narsistisia tarpeita. Nytkin ap pelkää jäävänsä yksin?
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen järjen ääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä pelkää ei ole tulossa. Lapsia tehdään silkkasta itsekyydestä tyydyttämään niitä omia narsistisia tarpeita. Nytkin ap pelkää jäävänsä yksin?
Kyse kaikessa olikin ap:n oman sairaan huomiontarpeen tyydyttämisestä?
Oletteko keskustelleet terapeutin kanssa?
Lapset eivät paljasta. Eräs nuoriaopsykologi sanoi lasten haluavan suojella vanhempiaan,
Minun lapseni kertoi masennuksestaan 18-vuotiaana. Olin toki huomannut, että jotain oli, mutta ei kaikkea voi medikalisoida. Murrosiässä muutenkin mielialat vaihtelevat, joka lapsella oli vuorotellen hyviä ja huonoja päiviä. Välillä vetäytyi omaan huoneeseensa, välillä oli ihan sosiaalinen meidän kanssamme.
Lapsi kertoi 19-vuotiaana, että oli yrittänyt tappaa itsensä 16-vuotiaana. En tiennyt mitään. Vaikka hän paikansi minulle ajankohdankin, ja muistan ihan hyvin ne viikot, niin en huomannut mitään.
Oletko keskustellut poikasi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Lapset eivät paljasta. Eräs nuoriaopsykologi sanoi lasten haluavan suojella vanhempiaan,
Minun lapseni kertoi masennuksestaan 18-vuotiaana. Olin toki huomannut, että jotain oli, mutta ei kaikkea voi medikalisoida. Murrosiässä muutenkin mielialat vaihtelevat, joka lapsella oli vuorotellen hyviä ja huonoja päiviä. Välillä vetäytyi omaan huoneeseensa, välillä oli ihan sosiaalinen meidän kanssamme.
Lapsi kertoi 19-vuotiaana, että oli yrittänyt tappaa itsensä 16-vuotiaana. En tiennyt mitään. Vaikka hän paikansi minulle ajankohdankin, ja muistan ihan hyvin ne viikot, niin en huomannut mitään.
Miksi ei jäänyt jälkiä itsemurhayrityksestä?
Todennäkköisesti ei ole edes yrittänyt itsemurhaa
Usein paha olo on lähtöisin kodista tai koulusta
Psykologien ja terapeuttien tulisi kutsua haastatteluun myö lähipiirin ihmiset selvittämään mistä esim masennus tai ahdistus johtuu. Vanhemmille tulisi tehdä psykiatrinen tutkimus
Voi luoja, nuo pahan olonsa oksentajat ovat itse itsemurhariskissä puolen vuoden sisään.