Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pojalla vakava psyykkinen sairaus. Sain pari viikkoa sitten tietää että poika oli yrittänyt tehdä itselleen kaikista loputtomimman

Vierailija
01.06.2021 |

Vasta nyt tullut huoli ja ahdistus. Menettämisen pelko. Poika on hyvässä hoidossa mutta pelottaa silti. Ja surettaa. Miten en heti huomannut mitään? Hirveän paha olo tästä.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta kylmyyttä vastaajilta. Ei ole enää tervettä.

Vierailija
2/85 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuh. Ei ole sanoja. Onneksi on saanut apua ❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Viimeistään heti huomenna hae itsellesi ammattiapua. Koituu lapsen hyväksi (oli minkä ikäinen tahansa).

Vierailija
4/85 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuli ilmi?

Vierailija
5/85 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhaa hautovat tulisi aina ohjata pakkohoitoon. 

Muutoin moni ihminen päättää elämänsä omin käsin

Vierailija
6/85 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä kommentteja täällä. Minä toivotan ap:lle jaksamista. Toivottavasti poika saa tarvitsemansa avun.

Vierailija
7/85 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna_sos kirjoitti:

Itsemurhaa hautovat tulisi aina ohjata pakkohoitoon. 

Muutoin moni ihminen päättää elämänsä omin käsin

Masentuineilla on hyvin pimeä maailmankuva ja sielunmaisema. Sieltä kumpuaa pahoja aatoksia. Toiset syyttävät itseään, eivätkä kestä sitä näkemystä itsestään ja tappavat itsensä

Vierailija
8/85 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sinulle. Minulla on perheessä kolme masentunutta nuorta ja tilanne on pikkuhiljaa mennyt parempaan päin.   Masennuslääkkeitä syödään koko perhe. Yksi opiskelee yliopistossa, yksi lukiossa ja yksi yläasteella. Toivon vain että selviäisivät kouluistaan.  Äitinä tunnen olevani vain huoltojoukko, joka kannattelee muita myös miestä.

Vierailija
9/85 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveitä kommentteja täällä. Minä toivotan ap:lle jaksamista. Toivottavasti poika saa tarvitsemansa avun.

Amitriptyliini 75 mg + haloperidoli

Vierailija
10/85 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kaks viikkoa olit vaan sillee et ei tässä mitään ja yhtäkkiä tuli pelko? Mikä sua vaivaa? Normaali ihminen olisi pudonnut heti polvilleen...

Kysytkö tosiaan? Kuulen että oma lapsi on suunnitellut tekevänsä itselleen jotain ihan hirveää ja kirjoittanut mulle kirjeenkin. Mä en oo huomannut mitään. Mun silmiin kaikki näytti normaalilta. Totta hemmetissä menin shokkiin. Nyt vasta ymmärrän mistä oli kyse. Oon itsekin ihan pihalla. Mun rintaan satyuu ja kyyneleer valuu. Ihan kun pelkkä sairaus ei ole tarpeeksi tuonut huolta. Nyt sitten tämä. Ap

Vierailija
11/85 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihquu hei sydämii

Vierailija
12/85 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mitä ihmettä on " loputtomimman"? Peruuttamattoman mä vielä ymmärtäisin tai lopullisen. Mutta ei se kuoleminen loputtomasti jatku, kyllä siinä on veivinsä heitettyään kuollut ja piste.

Joo, anteeksi viisastelu.

Ymmärrän ahdistuksesi. Aina sitä äitinä miettii, mitä olisi pitänyt huomata aiemmin.

Se on kumminkin jälkikäteisbesserwisseröintiä.

Omasta lapsestaan ei samalla lailla huomaa asioita kuin ehkä muiden lapsista ja muidenkin lapsista se on maallikolle hemm.tin vaikeaa. Lapset kun pyrkivät salaamaan vanhemmiltaan huoliaan ja suojelemaan siinä mielessä vanhempiaan. Lapset myös itsekin ovat huolissaan siitä, mitä on tekeillä ja mitä heille tapahtuu, JOS vanhemmat saavat selville, miten mustia ajatuksia heidän päässään kiertää.

Ja vielä olennainen juttu: jokainen hyvä vanhempi on oman lapsensa suhteen ikuinen optimisti. Omalle lapselleen haluaa vain hyvää ja siksi negatiivisia merkkejä alitajuisesti selittelee parhain päin. "Ei sillä varmaan ole hätää, kunhan on vaan väsynyt näin kesäloman lähestyessä"...

Joten ole ap armollinen itsellesi!

Likikään aina ei sitä paitsi mielen sairauksiin OLE mitään erityistä syytä. Ei siis ole niin, että se on automaattisesti paska koti ja huonot vanhemmat! Moni mielen sairaus on geneettinen alttius tai aivokemian häiriö - siksi mielen sairauksiin monesti tehoavat lääkkeetkin, että kyse EI ole vanhempien ja kylmän lapsuuden aiheuttamista traumoista likikään aina! Voi olla, että trauman on sitä paitsi - jos sellainen edes on taustalla, välttämättä siis ei - aiheuttanut vaikkapa koulukiusaaminen tms.

Nyt olennaista on, että sinä ap pysyt tolpillasi ja tuet lastasi mahdollisuuksiesi mukaan. Laitoshoito päättynee pian, sitten sun on hoivattava lastasi ja katsottava, että hän ottaa mahd. lääkket, syö joka päivä, liikkuu ja nukkuu ja menee terapiaan.

Kannattaa hakeutua vertaisryhmään, täällä et saa kuin kus.päiden veetuilua. katson sulle kohta linkin.

Voimia ap, älä murehdi nyt liikaa - helpommin sanottu kuin tehty, tiedän omasta kokemuksesta - mutta ole iloinen, että poikasi sai apua ajoissa!

Vierailija
13/85 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko poikasi ruman näköinen?

Vierailija
14/85 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön puute sairastuttaa miehenalun

Vierailija
15/85 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein persoonallisuushäiriöisten lasten vanhemmat kärsivät myös mielenterveydellisistä ongelma. Näissä tapauksissa myös vanhemmat tulisi haastatella

Vierailija
16/85 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös työn puute voi sairastuttaa

Vierailija
17/85 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, täällä olisi näitä omaisten yhdistyksiä. Voisit olla yhteydessä, koska jos poikasi nyt on sairastunut, on aika todennäköistä, että edessä on pitkäkestoinen rooli toimia hänen tukenaan, täältä saisit tukea siihen.

https://finfami.fi/

Tuolla on myös chatteja ja etänä tapaavia ryhmiä:

https://finfami.fi/verkkoryhmat/

Tuolla on keskiviikkoisin klo 17-19 chat, kannattaa kirjoitella sinne HUOMENNA.

terv. 24

Vierailija
18/85 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös työn puute voi sairastuttaa

Myös läsnäolevan vanhemman puute sairastuttaa

Vierailija
19/85 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein persoonallisuushäiriöisten lasten vanhemmat kärsivät myös mielenterveydellisistä ongelma. Näissä tapauksissa myös vanhemmat tulisi haastatella

Tässäkin tapauksessa olisi luultavasti tarpeen sosiaalihuollon kotikäynti ja psykiatrinen arviointi

Koska sieltä kotoa tulee paljon ärsykkeitä ja oppeja jotka sitten johtavat lapsen masennukseen. 

Vierailija
20/85 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kaks viikkoa olit vaan sillee et ei tässä mitään ja yhtäkkiä tuli pelko? Mikä sua vaivaa? Normaali ihminen olisi pudonnut heti polvilleen...

Kysytkö tosiaan? Kuulen että oma lapsi on suunnitellut tekevänsä itselleen jotain ihan hirveää ja kirjoittanut mulle kirjeenkin. Mä en oo huomannut mitään. Mun silmiin kaikki näytti normaalilta. Totta hemmetissä menin shokkiin. Nyt vasta ymmärrän mistä oli kyse. Oon itsekin ihan pihalla. Mun rintaan satyuu ja kyyneleer valuu. Ihan kun pelkkä sairaus ei ole tarpeeksi tuonut huolta. Nyt sitten tämä. Ap

Saatko Ap itse mitään tukea mistään purkaa tunteita? Tältä palstalta ei tule kuin ilkeitä kommentteja, joista ei olo kohene.