Kuinka epäreilua on se, että ensin ihailtiin kovannäköisiä tatuoituja naisia ja nyt sitten sellaista ulkonäköä pidetään varoitusmerkkinä?
Muutamia vuosia sitten mediassa näki paljon (feikki)käsivarsitatuoituja, seksikkäitä naisia, joilla ehkä sivusiili, vahva mutta kaunis meikki, pitkät hiukset. Nykyään vastaavaa tyyliä pidetään varoitusmerkkinä epätasapainoisesta naisesta.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tiedättekö mikä elämää ehkä pysyvästi pilaava trendimuoti on kohta niin nähty ja suurinta osaa kaduttaa, että tulikin tehtyä? (Toki osa on ihan oikeasta syystä asialla mutta iso osa on tässä mukana muodin takia kun muutkin vaikka ei itse sitä tajuakaan). Teini-ikäisten ja nuorten naisten transitio mieheksi. Vähän hankalampi vaan korjata, vaikka kuinka kaduttaa sitten kun oma järki kasvanut. En halua loukata niitä, jotka asiaa ovat pitkään harkinneet ja miettineet mutta olen varma, että teiniepävarmuus saa monia lähtemään tähän trendiin mukaan, kun kerran muutkin ja tää on niin jees.
Kiva, kun joku uskaltaa sanoa tämän ääneen. Itse olen monesti miettinyt samaa. Eikö niitä sukupuoliakin ole jo tyyliin 32? Mitään ei voi sanoa, ettei loukkaa jotain näistä kymmenistä sukupuolista. Tämänkin ilmiön aikaan sidottu muodinomaisuus on aika selvää, mutta ääneenhän tällaista järkevää mielipidettä ei saa sanoa.
On kuitenkin selvää, että osa teineistä ja nuorista lähti sukupuolenkorjaushommaan YouTuben ja somen vaikuttajien junassa. Nuori haluaa olla erilainen tai kait yleensä lähtökohtaisesti kokee olevansa erilainen. Yksi alkaa gootiksi, toinen ilmastoaktivistiksi ja kolmas kokee olevansa väärässä kropassa. Goottikuteet ja nuoruuden aatteet voi kuitenkin aikanaan riisua, tatskaa ja muokattua sukupuolta vähän vaikeammin.
Sepä onkin mielenkiintoista, että kuka näistä ottaa sitten vastuun kun tulee katumusta. Voi olla elämä pilalla monessa tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus aikoinaan muutamat kaverit ottivat tatuointeja kun se "oli siistiä". Yksikin tyyppi otti lohikäärmetatskan selkään. Perusteena tälle valinnalle oli että tatuoijan kuvastossa se oli hienoin kuva. Sitten kävi niin että kaverit alkoivat kysellä, että miksi juuri lohikäärme? Kun joutui useamman kerran sanomaan "että kun se oli hienoin" niin alkoi vähitellen hänelläkin raksuttaa ettei tämä ehkä anna kovin fiksua vaikutelmaa. Sitten hän keksi selvittää mitä lohikäärme symboloi kiinalaisessa mytologiassa: rohkeutta ja voimaa (hänen kertomansa mukaan). Tästä saikin sitten paljon paremman selityksen tatuoinnin valinnalle.
Itsekin harkitsin tatskan ottamista. Mietin että mikä olisi sellainen symboli mitä voin kunnialla kantaa kehossani loppuelämäni. Lopulta tajusin, että ne asiat, jotka haluan kantaa mukana koko elämäni ajan ovat ennen kaikkea mielessäni. En tarvitse kehooni mitään mikä muistuttaisi minua niistä, ja varsinkaan minulla ei ole mitään tarvetta näitä julistaa muille (varsinkaan tuntemattomille) ihmisille kantamalla merkkejä kehossani. Tärkeät ihmiset tietävät mikä minulle on tärkeää ilman tatskojakin. Toisaalta jos joku haluaa itselleen ottaa vaikka minkälaisia tatuointeja, niin ei se minua häiritse, ei ole minulta pois eikä edes minulle kuulu.
No sehän se on, tärkeät asiat ovat kyllä jokaisella päässä, ei niiden muistamiseen mitään kuvia tarvita. Pohjimmiltaan tatuointi on vain poseeraamista varten, "hei, katsokaa minua".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus aikoinaan muutamat kaverit ottivat tatuointeja kun se "oli siistiä". Yksikin tyyppi otti lohikäärmetatskan selkään. Perusteena tälle valinnalle oli että tatuoijan kuvastossa se oli hienoin kuva. Sitten kävi niin että kaverit alkoivat kysellä, että miksi juuri lohikäärme? Kun joutui useamman kerran sanomaan "että kun se oli hienoin" niin alkoi vähitellen hänelläkin raksuttaa ettei tämä ehkä anna kovin fiksua vaikutelmaa. Sitten hän keksi selvittää mitä lohikäärme symboloi kiinalaisessa mytologiassa: rohkeutta ja voimaa (hänen kertomansa mukaan). Tästä saikin sitten paljon paremman selityksen tatuoinnin valinnalle.
Itsekin harkitsin tatskan ottamista. Mietin että mikä olisi sellainen symboli mitä voin kunnialla kantaa kehossani loppuelämäni. Lopulta tajusin, että ne asiat, jotka haluan kantaa mukana koko elämäni ajan ovat ennen kaikkea mielessäni. En tarvitse kehooni mitään mikä muistuttaisi minua niistä, ja varsinkaan minulla ei ole mitään tarvetta näitä julistaa muille (varsinkaan tuntemattomille) ihmisille kantamalla merkkejä kehossani. Tärkeät ihmiset tietävät mikä minulle on tärkeää ilman tatskojakin. Toisaalta jos joku haluaa itselleen ottaa vaikka minkälaisia tatuointeja, niin ei se minua häiritse, ei ole minulta pois eikä edes minulle kuulu.
No sehän se on, tärkeät asiat ovat kyllä jokaisella päässä, ei niiden muistamiseen mitään kuvia tarvita. Pohjimmiltaan tatuointi on vain poseeraamista varten, "hei, katsokaa minua".
Eli sinä tiedät, mistä syystä tatuointeja pohjimmiltaan hankitaan, vaikka itselläsi ei ole yhtäkään? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä tiedät, mistä syystä tatuointeja pohjimmiltaan hankitaan, vaikka itselläsi ei ole yhtäkään? 😂
Kyllä. Tatuoinnin ottajat taas yleensä perustelevat sen jollain muulla syyllä kuin mikä se pohjimmiltaan on, joten eivät ole yhtään luotettavampia tietolähteitä. Vaihtoehtoisiakin teorioita saa toki esittää.
Onko naisilla vielä muodissa tatuoida toinen käsivarsi kokonaan? Joku jopa tatuoinut kätensä ihan mustaksi?
Muutama vuosi sitten oli muotia tatuoida rintakehä. Naisella pääkallo tissivaossa kyllä pilaa kauniin näkymän 😞
M34
missä kuplassa niitä muka on koskaan ihailtu. ehkä sinun pitäisi etsiä se kupla ja pysyä siellä rumien töhryjesi kanssa
Ei ole koskaan ihailtu tatuoituja naisia. Se on vain noiden naisten omaa harhaista kuvitelmaa.
Huvittaa miten tällainen tatskattu valko roska on lähes tavaramerkkimäinen juttu noissa kaiken maailman temppareissa ja vastaavissa.
ikinä ottanut tatskaa