Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka epäreilua on se, että ensin ihailtiin kovannäköisiä tatuoituja naisia ja nyt sitten sellaista ulkonäköä pidetään varoitusmerkkinä?

Vierailija
01.06.2021 |

Muutamia vuosia sitten mediassa näki paljon (feikki)käsivarsitatuoituja, seksikkäitä naisia, joilla ehkä sivusiili, vahva mutta kaunis meikki, pitkät hiukset. Nykyään vastaavaa tyyliä pidetään varoitusmerkkinä epätasapainoisesta naisesta.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama koskee miehiä. Monet ottivat jotain älytöntä sotkua käsivarret ja jopa kaulat täyteen koska luulivat sen viehättävän kaikkia naisia.

Totta! itsekin parikymppisenä yritin saada poikäystävää ottamaan tatuoinnin tai monta, kun pidin jotenkin erityisen seksikkäänä tatskattuja miehiä. Onneksi ei yhtään lämmennyt ajatukselle ja sai jopa  lopulta itsenikin unohtamaan omatkin tatskasuunnitelmat. Tajunnut etten ole oikeastaan yhtään sellainen tyyppi joka ottaa tatskoja ja olisin katuva ja tyytymätön myöhemmin kuitenkin.

Vierailija
62/90 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Muutama vuosi sitten medisssa ihailtiin"

-Jotkut sekopäät naistoimittajat ihaili. Miehet ei ole koskaan ihailleet tauoituja naisia.

Mikä hiton syy tatuointi ja sen puute on "ihailla" ketään?

Kato, nainen joka on täys kuspää mutta sillä ei ole tatuointia. Nyt mä ihailen sitä. Joo ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vain hyvä asia että alhaisen äo:n ihmiset merkkasivat itsensä pysyvästi. Nyt heitä on helppo välttää :)

Juuri näin! Epäilen että kyseessä olikin vain älykäs salajuoni, jolla saadaan epäkelvot eli liian typerät ja vietävissä olevat akat poistamaan itsensä poolista. 

Vierailija
64/90 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vain hyvä asia että alhaisen äo:n ihmiset merkkasivat itsensä pysyvästi. Nyt heitä on helppo välttää :)

Juuri näin! Epäilen että kyseessä olikin vain älykäs salajuoni, jolla saadaan epäkelvot eli liian typerät ja vietävissä olevat akat poistamaan itsensä poolista. 

Näin on. Rokkabillysussut ja pubiruusut järjestävät itse itsensä syrjään kohderyhmästä.

Vierailija
65/90 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovannäköisiä ja tatuoituja naisia ei ole koskaan ihailtu. Älä ota elämän mallia mediasta ja muotikatalogeista.

Vierailija
66/90 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ihailut tatskoihin kirurgiaan perukkeihin yms. On täysin markkinakoneiston ja naisten itse luomia hömpötyksiä millä saadaan raha liikkumaan. Miehet on aina ja tulee aina pitämään luonollisesta hoikasta kauniista naisesta.

Vierailija
67/90 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on niin tyhmä että rakentaa ulkonäkönsä muiden ihailun toivossa?

Nykyajan sukupolvet;) 

ps: ne sivukaljuiset tuhrukäsivarsi-naiset olivat menneinäkin vuosina järkkyjä..

Oliko se samoihin aikoihin kun oli yhtäkkiä muotia olla lessu? Sen typerän jenkkisarjan innoittamana? Tai onhan niitä varmaan parikin.

Vierailija
68/90 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää ihailut tatskoihin kirurgiaan perukkeihin yms. On täysin markkinakoneiston ja naisten itse luomia hömpötyksiä millä saadaan raha liikkumaan. Miehet on aina ja tulee aina pitämään luonollisesta hoikasta kauniista naisesta.

Joo, mutta sitten on nämä bdsm/bodaus/strippaus/mopopoika/biseksuaalipiirit, mistä luonnollisuutta ei niin kauheasti, tuota, arvosteta.

Vierailija
69/90 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sanottu vuosia, että sinulle sopii tatuointi.

Okei, mutta minulla ei ole yhtään tatuointia enkä sellaista ole ajatellut ottaa muuta kuin ajatuksen tasolla joskus.

Olen urheilullinen ja tumma, ehkä hieman kovan näköinen nainen, niin siksi varmaan ihmiset ovat luulleet että minulla on tatuointeja.

Onneksi ei ole. Ovat mielestäni nykyisin enemmän likaisia kuin cooleja. No can do🤷🏻‍♀️

Vierailija
70/90 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän nyt taas. Olen tatuoitu nainen ja en ole kyllä huomannut, että tatuointeja olisi missään vaiheessa sen kummemmin hehkutettu valtamediassa. Eikä niiden hankkimiseen ole mikään muoti vaikuttanut vaan olen ottanut ne itselleni, itseäni varten monien vuosien mietinnän jälkeen. Joo varmasti osa tatuoiduista hankkii niitä trendijuttuna, mutta luulisin heidän olevan vähemmistössä. Tästäkin ketjusta näkee, että tatuoinnit ovat edelleen kaukana siitä, että ne olisivat valtavirtaa ja täysin hyväksyttyä.

Vierailija
71/90 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavat naiset noilla spekseillä ihailla lähinnä toisiaan...

Vierailija
72/90 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tiedättekö mikä elämää ehkä pysyvästi pilaava trendimuoti on kohta niin nähty ja suurinta osaa kaduttaa, että tulikin tehtyä? (Toki osa on ihan oikeasta syystä asialla mutta iso osa on tässä mukana muodin takia kun muutkin vaikka ei itse sitä tajuakaan). Teini-ikäisten ja nuorten naisten transitio mieheksi. Vähän hankalampi vaan korjata, vaikka kuinka kaduttaa sitten kun oma järki kasvanut. En halua loukata niitä, jotka asiaa ovat pitkään harkinneet ja miettineet mutta olen varma, että teiniepävarmuus saa monia lähtemään tähän trendiin mukaan, kun kerran muutkin ja tää on niin jees.

Kiva, kun joku uskaltaa sanoa tämän ääneen. Itse olen monesti miettinyt samaa. Eikö niitä sukupuoliakin ole jo tyyliin 32? Mitään ei voi sanoa, ettei loukkaa jotain näistä kymmenistä sukupuolista. Tämänkin ilmiön aikaan sidottu muodinomaisuus on aika selvää, mutta ääneenhän tällaista järkevää mielipidettä ei saa sanoa.

On kuitenkin selvää, että osa teineistä ja nuorista lähti sukupuolenkorjaushommaan YouTuben ja somen vaikuttajien junassa. Nuori haluaa olla erilainen tai kait yleensä lähtökohtaisesti kokee olevansa erilainen. Yksi alkaa gootiksi, toinen ilmastoaktivistiksi ja kolmas kokee olevansa väärässä kropassa. Goottikuteet ja nuoruuden aatteet voi kuitenkin aikanaan riisua, tatskaa ja muokattua sukupuolta vähän vaikeammin.

Vierailija
73/90 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Hieman kyllä kohotan kulmakarvojani näille jotka väittävät kivenkovaa ettei tatskat muka olisi olleet äskettäin muotia. Oikeasti, se on yksi suurimmista muotiilmiöistä joka tullaan muistamaan 2010-luvulta.

Telkussakin pyöri (pyörii?) pari sarjaa tunnetuista tatskaajista ja aihepiiri oli näkyvillä jopa maltillisten naiatenlehtien sivuilla (voi olla ettei ihan Gloriassa, mutta melkein)!

Olen itse korkeakoulutettu 30+ nainen ja pyörin ihan fiksuissa piireissä, mutta jopa minä tunnen lukuisia ihmisiä jotka hankkivat tatuoinnin edellisen 10v aikana, ja heitä on sekä täysin kouluttamattomissa että akateemisissa henkilöissä.

74/90 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, kyllä tuo tyyli on aina ollut ihan halvan naisen merkki. Kuka tuollaista on ihaillut ikinä? Alakulttuurit toki erikseen.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
75/90 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne aika kamalan näkösiä.

Esim. tubettaja sosssi, nätit kasvot, mut kroppa sitten jotain aivan muuta.

Näyttää kamalalta töherrykseltä.

Vierailija
76/90 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole tatuointeja enkä niitä ottaisi (ei vaan ole juttuni ja mietin tosi tarkkaan asioita, jotka käytännössä kulkevat mukana loppuelämän), mutta näen tatuoinnit jo vähän samanlaisena ja yhtä neutraalina juttuna kuin korvakorut. Niin yleisiä ne oikeasti ovat. Jos suomalaisista jo noin 20 %:lla on tatuointi, voitte kuvitella, miten yleisiä ne ovat nuorten ikäluokkien joukossa. Itsekin aina välillä näin kesäisin vähän yllätyn, miten monella on tatuointi.

Toki tyyleissä on eroa. Ja sanotaan, että vaikka rintojen päälle tatuoitu valtava pääkallo saa kyllä joskus pohtimaan, miksi henkilö on juuri tuollaisen tatuoinnin halunnut ottaa. Ja toki tatuointeihin liittyy edelleen stereotypioita esimerkiksi sosiaaliluokasta, koulutuksesta, rikollisuudesta jne. Väistämättä, vaikkei ennakkoluuloinen haluaisikaan olla. Mutta kyllä sitä itse ainakin ajoittain on.

Vierailija
77/90 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh. Hieman kyllä kohotan kulmakarvojani näille jotka väittävät kivenkovaa ettei tatskat muka olisi olleet äskettäin muotia. Oikeasti, se on yksi suurimmista muotiilmiöistä joka tullaan muistamaan 2010-luvulta.

Telkussakin pyöri (pyörii?) pari sarjaa tunnetuista tatskaajista ja aihepiiri oli näkyvillä jopa maltillisten naiatenlehtien sivuilla (voi olla ettei ihan Gloriassa, mutta melkein)!

Olen itse korkeakoulutettu 30+ nainen ja pyörin ihan fiksuissa piireissä, mutta jopa minä tunnen lukuisia ihmisiä jotka hankkivat tatuoinnin edellisen 10v aikana, ja heitä on sekä täysin kouluttamattomissa että akateemisissa henkilöissä.

Tatuointien suosio länsimaissa on tasaisesti kasvanut yli sata vuotta. Onko ihme että jossain vaiheessa ylittyy valtamedian uutiskynnys. Ei tatuoinnit silti ole katoamassa mihinkään. Ehkä valtavirta kyllästyy, mutta tatuointikulttuuri ja skene jatkaa kasvamistaan.

Vierailija
78/90 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuointien autuuden ylistäminen oli oikeastikin median agendalla 2010-luvulla vahvasti. Niin kuin aina, kyseessä oli vähän sellainen "keisarin uudet vaatteet" -ilmiö - hirveästi ei tykätty meistä, jotka koetimme huomauttaa ko. kuvien epäesteettisyydestä.

Sellaistahan se totuudenpuhujilla yleensäkin tietysti tuppaa olemaan. :)

Vierailija
79/90 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuointien autuuden ylistäminen oli oikeastikin median agendalla 2010-luvulla vahvasti. Niin kuin aina, kyseessä oli vähän sellainen "keisarin uudet vaatteet" -ilmiö - hirveästi ei tykätty meistä, jotka koetimme huomauttaa ko. kuvien epäesteettisyydestä.

Sellaistahan se totuudenpuhujilla yleensäkin tietysti tuppaa olemaan. :)

Totuudenpuhuja? Te olette vain arvostelijoita, kuvittelette että teidän näkemyksenne maailmasta on absoluuttinen totuus. Teistä ei hirveästi tykätä, koska haukutte muiden ulkonäköä ylimielisesti ja ilkeästi.

Tämäkin ketju on 99%:sti viestejä, joissa tatuointeja haukutaan. Jos tatuoinnit ovat kerran niin suuri muotivillitys ja te taas niin pieni vähemmistö ("on harvinaisempaa olla tatuoimaton!"), niin miten näin voi olla yhdellä maan suurimmista keskustelupalstoista? Luulisi että täälläkin näkyisi se muoti, vaan eipä näy. Kyllä tatuoinnit ovat edelleen vastavirtaa, vaikka ne yleistyvätkin

Vierailija
80/90 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikoinaan muutamat kaverit ottivat tatuointeja kun se "oli siistiä". Yksikin tyyppi otti lohikäärmetatskan selkään. Perusteena tälle valinnalle oli että tatuoijan kuvastossa se oli hienoin kuva. Sitten kävi niin että kaverit alkoivat kysellä, että miksi juuri lohikäärme? Kun joutui useamman kerran sanomaan "että kun se oli hienoin" niin alkoi vähitellen hänelläkin raksuttaa ettei tämä ehkä anna kovin fiksua vaikutelmaa. Sitten hän keksi selvittää mitä lohikäärme symboloi kiinalaisessa mytologiassa: rohkeutta ja voimaa (hänen kertomansa mukaan). Tästä saikin sitten paljon paremman selityksen tatuoinnin valinnalle.

Itsekin harkitsin tatskan ottamista. Mietin että mikä olisi sellainen symboli mitä voin kunnialla kantaa kehossani loppuelämäni. Lopulta tajusin, että ne asiat, jotka haluan kantaa mukana koko elämäni ajan ovat ennen kaikkea mielessäni. En tarvitse kehooni mitään mikä muistuttaisi minua niistä, ja varsinkaan minulla ei ole mitään tarvetta näitä julistaa muille (varsinkaan tuntemattomille) ihmisille kantamalla merkkejä kehossani. Tärkeät ihmiset tietävät mikä minulle on tärkeää ilman tatskojakin. Toisaalta jos joku haluaa itselleen ottaa vaikka minkälaisia tatuointeja, niin ei se minua häiritse, ei ole minulta pois eikä edes minulle kuulu.