Mitä teidän kissat tekee jos aamupala myöhästyy?
Kommentit (37)
Kynsivät sängynpäätyä mutta jos siihen ei reagoida odottavat kiltisti. Ruokaa tulee heti kun ihmiset heräävät.
Soittaa VNK:aan linjat punaisena.
Mun kissa ei ole mitenkään perso ruoalle, eli ei herättele aamulla, eikä oikeastaan syö koskaan heti, kun olen laittanut märkäruoan tarjolle. Kuivaruokaa sillä on aina tarjolla.
Kissat ovat ihania❤️
Repii silmät päästä kuin Roger Cormanin leffoissa. Mutta se on kissalta hyvin lyhytnäköistä toimintaa.
Hyppii päälle, talloo rintakehää, kaulaa ja päätä, huutaa,nuolee kättä tai mitä tahansa peiton ulkopuolella. Nyt uusimpana työntää naamansa kiinni minun naamaan niin että herään kun hengitän viiksikarvat sisään. Saattaa olla väkivaltainen jos en heti reagoi. Ja kissallani on kuivaruokaa koko ajan. Märkäruokaa pitäisi saada klo 5. Olen ehkä antanut periksi liian monta kertaa.
Täällä mainittu turpaan veto on onneksi tapahtunut vain kaksi kertaa. Tassulla napakasti naamaan. Yhdessä ollaan oltu yli 15 vuotta joten ymmärtäähän sen.
Oksentaa. Sitten on pakko nousta.
alkaa lukemaan aamun lehteä, eli avaa eteisen oven ja rupeaa repimään sanomalehteä siten, että tulee mahdollisimman kova meteli. välillä käy hyppimässä päälläni ja maukuu korvaan.
Metelöivät ja pyörivät kahdeksikkoa jaloissa 😊 Siksi ruokin kissat ennen itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Huutaa, kiipeilee tasoilla ja pudottelee tavaroita, raapii ovea tai sänkyä. Ja tätä siis tapahtuu pitkin yötä 1,5-2 h välein. Viime yönä kokeilin ajastaa ruokinta-automaatilla kaksi annosta raksuja, mutta seniorikissani kuulo on ilmeisesti heikentynyt sen verran ettei se kuullut raksujen ropinaa. Toinen kissa säntäsi keittiöön siinä missä vanhempi kissa jatkoi huutamista. Lopulta minun piti siis silti nousta itse laittamaan sille raksuja nenän eteen 😅
Mikset pidä raksuja koko ajan saatavilla? Kissa syö vähän kerrallaan ja usein. Meidän edesmenneellä kissallakin oli kyllä raksuja saatavilla ja reilusti märkäruokaa yötä vasten. Jos aamulla yritti nukkua liian pitkään, kissa tuli nuuhkimaan nukkujan kasvoja ja huutamaan korvaan. Jos käsky ei kuulunut. kissa alkoi tiputella makuuhuoneessa tavaroita lattialle.
Ei mitään. Meillä saattaa aamupala-aika heittää neljälläkin tunnilla jos nukutaan viikonloppuna pitkään. Kun nousen sängystä niin kissa kyllä seuraa maukuen keittiöön.
hän pitää huolen ettei myöhästy, pyörii jaloissa, purasee vaikka varpaasta että saa
Maukuu erittäin surullisen kuuloisena makkarin oven takana. Ikään kuin olisi juuri kuolemassa nälkään.
Kynsivät makkarin ovea ja huutavat vuoronperään. Nukutaan siis ilman kissoja. Välillä heidän mielestä klo 5 on jo aamupala-aika😺
Puskee, kehrää, kömpii peiton alle, puree nilkasta. Tässä järjestyksessä etenee, jollei ihminen tottele.
Meilläkin tullaan herättämään. Ensin kävelemällä yli, sen jälkeen kävelemällä pään vierestä siten, että hiukset jäävät tassujen alle. Ai että se tukistaa! Lopulta käyttöön otetaan viimeinen keino: yöpöydällä olevien silmälasien sangasta hampailla kiinni, nosto ja kopautus pöydän pintaan. Tähän reagoin aina, koska lasit ovat kalliit ja minulle välttämättömät. Kissa tosiaankin on sen oppinut.
Vierailija kirjoitti:
Lihava kissa tulee naaman viereen ja hengähtää (ja se henki haisee), nopeastihan siinä herää antamaan ruokaa.
Pienempi ei ole moksiskaan.
Vie eläinlääkäriin pian. Voi olla hampaat huonossa kunnossa, ja tulla kovia kipuja! Hengityksen ei kuulu haista.
Vetää avotassulla turpaan ja pistää kämpän palasiksi.